Puimatanner > Seurakunta

Seurakunnasta terveisiä ja toiminnastasi siellä

(1/43) > >>

Lydia:
On hyvä tapa pitää yhteyttä uskoviin ja käydä seurakunnan toiminnassa mukana. Avaan ketjun jossa voimme kertoa terveisiä seurakunnasta ja kertoa myös toiminnasta missä mahdollisesti itse on mukana tai muuten vain mielipiteitä.


Tuon terveiset tänään seurakunnasta, en tiedä mitä saarnattiin...heh..olin pyhäkoulun puolella ja siellä oli Jumalan siunaama tilaisuus.

Ellen:
Messuun pyrin osallistumaan säännöllisesti ja seurakuntakerhosta tykkään.  Raamattu- ja keskustelupiiriin myös. 

Soltero:
Tänään oli seurakuntamme päiväkokous.  Kirkkosali oli melkein täynnä.
Vierailevana puhujana oli Henry Hedman vaimoineen.
Hedman liikkuu paljon maailmalla ja tulee silloin tällöin tänne Espanjaankin.
Lisäksi seurakunnan kuoro lauloi ensimmäisen kerran kesäloman jälkeen.

Hedman puhui siitä, miten tärkeää Raamatun lukeminen on, koska usko tulee
kuulemisesta, ja kuuleminen on Sanan omaksumista omaan elämään.

Myös rouvansa piti todistuspuheenvuoron, jossa hän käsitteli vahvasti
elämänsä suuria mullistuksia viime aikoina, mutta jätti jostakin syystä
kertomatta, mistä muutoksista oli kysymys.
Hän toi kyllä voimakkaasti esiin Jumalan olevan kaiken takana.

Ai tässä piti kai kertoa omasta toiminnasta seurakunnassa.

Siis minä toimin osallistumalla tilaisuuksiin takariviltä käsin.
Onhan sekin jonkinlaista toimintaa,
koska siinä on muiden uskovien kanssa
jakamassa kuuntelemalla Jumalan Sanaa,
 ja on mukana rukous- ja silloin tällöin
ehtoollisyhteydessä.

Olen opetellut vuosikymmenien ajan heiluttelemaan
luultavasti aika uskottavan näköisesti
huuliani silloin kun on yhteislaulu. 
Mitään ääniä en päästele,
koska laulukyky puuttuu.
"Laulan" kuin mykkä kyyhkynen.  (Psalmi 56:1)

Saldo:
Olen aina kuulunut helluntaiseurakuntaa, lähimpään. Olen myös halunut kotonani asuvan perheen kanssa olla yhteyteen hyväksytty ja siunattu jäsen.
Suurin osa 80 lukua elin ja elimme vaimoni kanssa aina vaan löysemmästi seurakuntayhteydessä. Kun 90-luvun alussa muutimme Yhdysvaltoihin, uskonelämämme oli lähes olematonta, emmekä viimeisen vuoden aikana käynneet uskovien yhteydessä. USA'an muutettuamme halusimme uudistua ja sitten tämän halun, aloimme käydä paikallisessa helluntaiseurakunnassa. Silloin alkoi uusi raamatunlukuputki, joka on tänäänkin kanava, josta päivittäin saamme ravintoa hengellemme.
Olemme asuneet viimeiset yli kaksikymmentävuotta kolmessa maassa ja yhtä monessa seurakunnassa. USA'ssa muuton takia olimme kahdessa seurakunnassa jäseniä. Kaikkialla ykseys uskoviin seurakunnassa ja seurakunnan ykseys Perustajaan oli koko ajan saumaton. Jotkut uskovat tuntuivat läheisimmiltä kuin toiset ja heidän kanssaan yhteydenpitoa oli enemmän. En tiedä ketkä eivät meistä tykänneet, mutta sen tiedän, että Jeesus osoitti rakkauttaan kaikkien kautta meitä kohtaan. Uskovien yhteys paikallisseurakunnassa on korvaamaton tila elää. Ei ollut juuri aikaa kiertää edes kaupunkimme muissa helluntaiseurakunnissa, muista uskovien yhteyksistä puhumattakaan.
Itse olin miesten aamukokoontumissa usein alustajana ja osallistuimme vaimoni kanssa aktiivisesti 'sunday school'in' toimintaan sekä seurakuntamme joskus kokoontuviin eri etnisten ryhmien yhteistilaisuuksiin, jossa jokaisella kansallisuudella oli oma vastuuvuoronsa.  Vaimoni tunsi erikoisen rakkaaksi nk 'hope ministry'n', eli seurakunnan vähävaraisten ja hädänalaisten avustustyön, niin vaatteitten, kuin ruuan jakamisesessa. Hän veti sitä toimintaa usean vuoden ajan.

Sen jälkeen olemme saanneet viettää kymmenen vuotta Englannissa ja Sveitsissä, hyvin pienissä seurakunnissa. Ne ajat ovat olleet huippuaikaoja hengellemme. Uskovien yhteys on ollut kaikkiantava. Mitään muuta työmme lisäksi emme elämäämme ole tarvinneet, emmekä kaivanneet. Lopetan tähän menee muuten pitkäksi.

Saldo:
Vaikka voi tuntua liioittelulta, niin mainintani elämästä paikallisseurakuntayhteydessä niin UK'ssa kuin Sveitsissä todella ovat olleet sitä, mitä hengellisesti tarvitsimme. Ajan erinomaisuus perustuu Pyhän Hengen "viihdyttävään" vaikutukseen. Seurakunnissa oli eräänlainen ydinjoukko, joiden elämä, niin aikaan sidottu kuin hengellinenkin kulki alati Armon istuimen kautta. Voi vaikuttaa vähän konstikkaalta sanonnalta. Tämä määritelmä tuli minulle rakkaaksi tilanteessa, kun seurakunnan yksi veljistä tuli kanssani rukoilemaan ja kantamaan kuormani yhdessä "to the throne of grace", armon istuimelle. Koin tuolloin todella rukouksissa saavuttavani Jeesuksen Armon Istuimen ja siitä lähtien on määritellyt hengellisen elämäni tapahtumat vain sen kautta. Tietysti muutenkin voi asian määritellä.

Kuitenkin haluaisin julkisesti kiittää Jeesusta, Seurakunnan Päätä siitä, että Tampereelle palattuamme ajauduimme Pirkanmaan Perinteiseen helluntaiseurakuntaan. Kun meidät vaimoni kanssa siunattiin sen jäsenyyteen 26/5 tänä vuonna, niin seurakunnan vanhin toivotti meidät tervetulleeksi "tähän puutteellisten joukkoon". Liekö tämä määritelmä tehnyt olomme kotoisaksi.
Seurakunnassamme on nyt kirjoilla 84 jäsentä. Sitten toukokuun olemme saanneet liittää ja siunata yhteyteemme 17 uutta jäsentä. Jokaisen jäsenen liittymisen takana on erinomainen kertomus. Jopa yksi veli, joka on koko ikänsä ollut erittäin aktiivinen helluntaiseurakunnan jäsen, koki, että suuri yksinnäisyyden tunne ajoi hänet yhteyteemme. Tämä veli on tuonnut keskellemme aivan käsinkosketeltavan siunauksen, eikä pelkästään hän. Kokouksissa sunnuntaina käy yleensä enemmän kuin on seurakunnan kirjattu jäsenluku. Ensi sunnuntaina on todistuskokous, jossa vierailee pari veljeä Porista. He todistavat ja laulavat myös. Itse olen vaimoni kanssa vierailulla Kokkolan Perinteisessä helluntaiseurakunnassa, sen sunntaikokouksessa kello 13.

Vaikka tämä voi vaikuttaa mainostamiselta, koskien 'perinteistä helluntalaisuutta' niin sitä se ei ole. Sama perinteinen henki, jos sillä halutaan määritellä alkuperäistä apostolista seurakuntayhteyttä, oli läsnä niin Englannin seurakunnassamme, Wimbornessa, kuin Sveitsin Contonessa, mikä kuuluu Italian ADI'n helluntaiyhteyteen, joka on suurin Länsi-Europaan helluntaiyhdentymä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta