Kirjoittaja Aihe: Keskustelua Jesajan kirjasta  (Luettu 5194 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Keskustelua Jesajan kirjasta
« Vastaus #15 : 15.05.19 - klo:18:01 »
Tulin juuri Ryttylästä kuunneltuani koko päivän Jorma Pihkalan opetusta Ilmestyskirjasta ja olen tietty innoissani siitä. Juuri siitä näkökulmasta, että Jeesus Kristus on todella keskeinen tai itse asiassa keskipiste Ilmestyskirjassa.Ja Jeesus itse sanoi, että laki ja profeetat puhuvat hänestä.

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Keskustelua Jesajan kirjasta
« Vastaus #16 : 15.05.19 - klo:18:11 »
Väärää opetusta... Se on kyllä mikrosiru se keskipiste  :o

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Keskustelua Jesajan kirjasta
« Vastaus #17 : 15.05.19 - klo:18:53 »
Väärää opetusta... Se on kyllä mikrosiru se keskipiste  :o

Tuota en kyllä vielä ennen ole kuullut.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Keskustelua Jesajan kirjasta
« Vastaus #18 : 15.05.19 - klo:20:08 »
Et ole vissiin lukenut ihmisten tekstejä  8)
Jotenki porukalla menee ilmestyskirjan pääsanoma täysin ohi.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Keskustelua Jesajan kirjasta
« Vastaus #19 : 15.05.19 - klo:20:32 »
Juu en haluu sekoittaa tän ketju aihetta. Aihe siis on Jesajan kirja.  Mutta siis tuo ajatus siitä, että KUKA Jeesus on tuli niin voimakkaasti tänään esille, niin en malttanut olla kommentoimatta.

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Keskustelua Jesajan kirjasta
« Vastaus #20 : 15.05.19 - klo:21:20 »
Tulin juuri Ryttylästä kuunneltuani koko päivän Jorma Pihkalan opetusta Ilmestyskirjasta ja olen tietty innoissani siitä. Juuri siitä näkökulmasta, että Jeesus Kristus on todella keskeinen tai itse asiassa keskipiste Ilmestyskirjassa.Ja Jeesus itse sanoi, että laki ja profeetat puhuvat hänestä.
Mielestäni se juuri, että miten hän näkyy läpi koko raamatun on mielenkiintoisinta raamatussa. Löytyy aiheesta pari todella hyvää kirjaa suomeksi  esim: Alkaen Mooseksesta

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Keskustelua Jesajan kirjasta
« Vastaus #21 : 15.05.19 - klo:22:36 »
Kun luen tämän aloituksen alle kirjoitettuja tekstejä niin olen mennyt ihan eksyksiin. En ymmärrä mihin kukakin kirjoittaja pyrkii ja uskoo? Saanko kysyä, että uskotteko Jeesuksen olevan Jumalan Poika ja VT:n kirjoituksissa luvattu Israelin kuningas eli Messias?

Olen varmaan jossain kriisissä kun kaikki horjuu.

Enkä ole ainoa, sillä tunnenhan useamman tälle foorumille kirjoittajan ja vielä useamman sitä lukevan, ja useampi heistä on kertonut kokevansa samoja tuntoja kanssani. Heistä tuntuu kuten minustakin, että foorumin kirjoitukset ovat alkaneet murentaa uskoa Jeesukseen ja Raamattuun. Se ei varmasti ole tämän foorumin tarkoitus mutta niin meistä muutamat (tähän mennessä kolme) ovat kokeneet ja taidan nyt olla ainoa, joka heistä tänne vielä kirjoittaa.

Rukoilkaa puolestamme. Tämä sekava teksti olisi pitänyt ehkä kirjoittaa jonkun toisen aloituksen alle, mutta en keksinyt minne? Vakavissani tämän kirjoitin.

Poissa NanoK

  • Viestejä: 318
Vs: Keskustelua Jesajan kirjasta
« Vastaus #22 : 15.05.19 - klo:22:59 »
Kyllä ilman muuta uskon että Jeesus on Jumalan poika ja VT.n kirjoituksissa luvattu Messias. Se oli niin selvä asia että jätin sen korostamatta, kun kaahasin miettimään sitä miten noin selkeä kuvaus Messiaan Jumaluudesta tulkitaan juutalaisten näkökulmasta. Oloneuvoksen teksti ihmetyttää ja tekee surulliseksi. Tiedän että olen usein hätäinen kirjoittaja enkä jaksa tarpeeksi tähdentää asioita, mutta olen luullut olevani kuitenkin aika selkeä kirjoittajana. Mutta tämä olikin varmaan enemmän yleisluontoinen kommentti..?

Englanniksi löytyi juutalaista näkökulmaa tuohon Jes. 9:6, mutta en taida nyt lainata sitä tähän.


Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Keskustelua Jesajan kirjasta
« Vastaus #23 : 15.05.19 - klo:23:42 »
Olen tahallani kirjoittanut "sekavasti "ja kirjoittanut miten Juutalaiset ajattelevat. Ystäväni kanssa keskustellessani puhun joskus esim ateismin puolesta olematta sen puolella. Pitää pystyä ajattelemaan miten muut ajattelevat.
Sitäpaitsi radikaalilla väitteellä saa aikaan keskustelua.
Uskon Jeesukseen Nasaretilaiseen josta "kaikki" kirjoitukset VT:ssa puhuvat. Kannatan raamatun lukemista uuden testamentin hengessä tulkiten sen sitä kautta enkä VT oman tekstin kautta välttämättä kovin kirjaimellisesti merkityksissään, koska uudessa liitossa ne vasta saavat laajemman merkityksen.
Olen ehkä nykyisin kylmä ja kyyninen osittain mutten ole aina ollut.
Ps Jos joku ei ymmärtänyt en ole sitä mieltä että mikrosiru olisi joku keskipiste missään ilmestyskirjassa vaan heitin niin koska joskus siinä kirjassa ei muuta nähdä.... So sad
Psps. Olen kyllä tunne-elämältäni eksyksissä ja vailla seurakuntayhteyttä. En ole teologisesti eksyksissä.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6328
Vs: Keskustelua Jesajan kirjasta
« Vastaus #24 : 17.05.19 - klo:09:30 »
Olen tahallani kirjoittanut "sekavasti "ja kirjoittanut miten Juutalaiset ajattelevat. Ystäväni kanssa keskustellessani puhun joskus esim ateismin puolesta olematta sen puolella. Pitää pystyä ajattelemaan miten muut ajattelevat.
Sitäpaitsi radikaalilla väitteellä saa aikaan keskustelua.
Uskon Jeesukseen Nasaretilaiseen josta "kaikki" kirjoitukset VT:ssa puhuvat. Kannatan raamatun lukemista uuden testamentin hengessä tulkiten sen sitä kautta enkä VT oman tekstin kautta välttämättä kovin kirjaimellisesti merkityksissään, koska uudessa liitossa ne vasta saavat laajemman merkityksen.
Olen ehkä nykyisin kylmä ja kyyninen osittain mutten ole aina ollut.
Ps Jos joku ei ymmärtänyt en ole sitä mieltä että mikrosiru olisi joku keskipiste missään ilmestyskirjassa vaan heitin niin koska joskus siinä kirjassa ei muuta nähdä.... So sad
Psps. Olen kyllä tunne-elämältäni eksyksissä ja vailla seurakuntayhteyttä. En ole teologisesti eksyksissä.

Kiva kun sanoit suoraan. Itse olin päättänyt olla vastaamatta kunnes saan selville mistä lähtökohdasta kirjoitat.
Ikävä kun oot tunne-elämältä eksyksissä eikä oo oikein hengellistä yhteyttä.
Tapasin Ryttylässä pari nuorta kaveria, jotka ovat siellä kursseilla. Näyttää suovan heille hyvän sellaisen tukipaikan samalla. Melko tervettä meininkiä ainakin omista lähtökohdista katsoen siellä.

Olen kiitollinen, että sen piirissä sain kasvaa tosin melko löyhästi, mutta silti, ja hengelliset openi olivat ikäänkuin samoilla linjoilla. Tai siis olin kyllä Ruotsin aktiossa sen kautta oman paikkakuntamme tiimin kanssa.  Se perusta on kestänyt koko elämäni ajan. Yksi niistä tyypeistä heitti mut Riihimäelle, ja kerroin ton just hänellekin eilen. Siis että on voinut perustaa elämänsä hyvin pitkälle sille perustalle mitä mulle nuorena uskovana opetettiin. Tietty kasvua tapahtuu sen jälkeenkin, mutta on aika hyvä kun on sellainen perusta.

Ihan sitä varten meninkin katsomaan, että miten siellä nykyään menee ja samalla kiinnosti juuri se, että mitä siellä opetetaan Ilmestyskirjasta.

Tulin mielestäni hyvällä tavalla ruokituksi ja vahvistetuksi siellä.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Keskustelua Jesajan kirjasta
« Vastaus #25 : 17.05.19 - klo:14:54 »
Kyllä ilman muuta uskon että Jeesus on Jumalan poika ja VT.n kirjoituksissa luvattu Messias. Se oli niin selvä asia että jätin sen korostamatta, kun kaahasin miettimään sitä miten noin selkeä kuvaus Messiaan Jumaluudesta tulkitaan juutalaisten näkökulmasta. Oloneuvoksen teksti ihmetyttää ja tekee surulliseksi. Tiedän että olen usein hätäinen kirjoittaja enkä jaksa tarpeeksi tähdentää asioita, mutta olen luullut olevani kuitenkin aika selkeä kirjoittajana. Mutta tämä olikin varmaan enemmän yleisluontoinen kommentti..?

Englanniksi löytyi juutalaista näkökulmaa tuohon Jes. 9:6, mutta en taida nyt lainata sitä tähän.

Sinun tekstit ovat olleet ihan ok. (Ikävää että sairauksiltani en pääse/jaksa aina pysyä "ajan hermolla" josta syystä kirjoitukseni laahaavat päiväkausia(kin) perässä).

Poissa lukija

  • Viestejä: 95
Vs: Keskustelua Jesajan kirjasta
« Vastaus #26 : 02.06.19 - klo:14:35 »
Olen kuullut, että osa juutalaisista uskoo, että on kaksi messiasta: Messias Joosefin poika ja Messias Daavidin poika. Messias Joosefin poika kuolee ja kai Googin sodassa. Varmaankin uskovat, että Jes. 53 kertoo Messias Joosefin pojasta.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Keskustelua Jesajan kirjasta
« Vastaus #27 : 02.06.19 - klo:14:42 »
Tervetuloa, lukija, tänne toisten lukijoiden joukkoon.  :)
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Keskustelua Jesajan kirjasta
« Vastaus #28 : 02.06.19 - klo:15:07 »
Olen kuullut, että osa juutalaisista uskoo, että on kaksi messiasta: Messias Joosefin poika ja Messias Daavidin poika. Messias Joosefin poika kuolee ja kai Googin sodassa. Varmaankin uskovat, että Jes. 53 kertoo Messias Joosefin pojasta.

Tervetuloa myös minun puolesta mukaan foorumille nimimerkki lukija.

Mitä mieltä itse olet Jeesuksesta ja UT:n todistuksesta, että hän on VT:n ilmoittama Messias?

Poissa lukija

  • Viestejä: 95
Vs: Keskustelua Jesajan kirjasta
« Vastaus #29 : 02.06.19 - klo:15:13 »
Olen kuullut, että osa juutalaisista uskoo, että on kaksi messiasta: Messias Joosefin poika ja Messias Daavidin poika. Messias Joosefin poika kuolee ja kai Googin sodassa. Varmaankin uskovat, että Jes. 53 kertoo Messias Joosefin pojasta.

Tervetuloa myös minun puolesta mukaan foorumille nimimerkki lukija.

Mitä mieltä itse olet Jeesuksesta ja UT:n todistuksesta, että hän on VT:n ilmoittama Messias?

Kiitos molemmille. Uskon Jeesukseen ja uskon UT:n todistukseen Jeesuksesta eli Jeesuksen Messiaanisuuteen ja Jumaluuteen(kolminaisuus).
« Viimeksi muokattu: 02.06.19 - klo:15:34 kirjoittanut lukija »