Ylläpito ja tuki > Kysymykset ja tuki

Pehmeä lasku foorumille

(1/3) > >>

Paulus:
Foorumilla vierailee melkoinen joukko ei-jäseniä. Onko teknisesti mahdollista, että vieraille voitaisiin järjestää vaikka rajattu mahdollisuus ilmaista ajatuksiaan foorumilla? Niitä olisi mielenkiintoista lukea. Vai onko täysjäsenyys ainoa vaihtoehto?

Jees-mies:
Ainakin sellaisen erillisen osion tekeminen olisi mahdollista, jonne voisi kirjoittaa vierailijan statuksella.

Moni noista katselijoista taitaa ip-osoitteesta päätellen olla tosin verkkobotteja tietoa keräämässä.

Paulus:

--- Lainaus käyttäjältä: Jees-mies - 10.06.14 - klo:21:59 ---Ainakin sellaisen erillisen osion tekeminen olisi mahdollista, jonne voisi kirjoittaa vierailijan statuksella.

Moni noista katselijoista taitaa ip-osoitteesta päätellen olla tosin verkkobotteja tietoa keräämässä.

--- Lainaus päättyy ---

Piti etsiä tämä vanha keskustelunpätkä, kun se jostain tuli tänä aamuna mieleen. Olen ihan ulkona tästä(kin) tekniikasta enkä ymmärrä pätkääkään noista verkkoboteista. Voiko asiaa jotenkin selvittää esim. jonain tiettynä ajankohtana? Mikäli vieraat ovat ihan aitoja ihmisiä, niin pitäisi olla jotain, mikä heitä innostaisi ihan aitoon mielipiteiden vaihtoon.

Toivoisin jäsenienkin kirjoittelevan enemmän, koska varsin monella on erittäin hyviä ajatuksia, joista koen saaneeni rakennustarpeita omaankin vaellukseeni. Ilon aiheena on ollut se, että keskustelukulttuuri on edennyt yleensäkin rakentavaan suuntaan.

Puolen päivän jälkeen vieraita oli 18, nyt 20

Taisto:

--- Lainaus käyttäjältä: Paulus - 18.02.16 - klo:10:10 ---
Toivoisin jäsenienkin kirjoittelevan enemmän, koska varsin monella on erittäin hyviä ajatuksia, joista koen saaneeni rakennustarpeita omaankin vaellukseeni. Ilon aiheena on ollut se, että keskustelukulttuuri on edennyt yleensäkin rakentavaan suuntaan.

--- Lainaus päättyy ---
Toiveesi on varmasti hyvä.

Välillä kylläkin tulee sellainen olo, että mikä minä olen täällä viisastelemaan
asiasta jos toisestakin. Ehkä pitäisi välillä puhua (kirjoittaa) vähemmän ja
elää enemmän.  Joku taisikin sanoa, että elämää ei ole tehty ymmärrettäväksi
vaan elettäväksi, tai jotakin sinnepäin.

Paulus:

--- Lainaus käyttäjältä: Taisto - 18.02.16 - klo:18:46 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Paulus - 18.02.16 - klo:10:10 ---
Toivoisin jäsenienkin kirjoittelevan enemmän, koska varsin monella on erittäin hyviä ajatuksia, joista koen saaneeni rakennustarpeita omaankin vaellukseeni. Ilon aiheena on ollut se, että keskustelukulttuuri on edennyt yleensäkin rakentavaan suuntaan.

--- Lainaus päättyy ---
Toiveesi on varmasti hyvä.

Välillä kylläkin tulee sellainen olo, että mikä minä olen täällä viisastelemaan
asiasta jos toisestakin. Ehkä pitäisi välillä puhua (kirjoittaa) vähemmän ja
elää enemmän.  Joku taisikin sanoa, että elämää ei ole tehty ymmärrettäväksi
vaan elettäväksi, tai jotakin sinnepäin.
--- Lainaus päättyy ---

Toivon, että jaksaisit kirjoittaa enemmän, sillä olen kokenut kirjoituksesi rakentaviksi. Siitäkin huolimatta, että emme aina ole olleet samoilla linjoilla. Omasta puolestani olen miettinyt sitäkin, että foorumin etu saattaisi vaatia sitä, että minä kirjoittaisin vähemmän tai että jäisin joksikin aikaa syrjään. Eräällä foorumilla kävi niin, että yksi henkilö kirjoitti yli 4000 viestiä. Ei hän mitään tyhmiä kirjoitellut, mutta kaikki muut jäivät vähitellen pois.

Näyttää kuitenkin olevan niin, että kristilliset foorumit ovat syystä tai toisesta aika lyhytikäisiä. Puuttuu rakentava keskustelukulttuuri kuten seurakunnistakin. Semmoinen foorumi voi olla pitkäikäinen, joka on tiukasti valvottu ja yhden oppisuunnan hallinnassa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta