Kirjoittaja Aihe: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä  (Luettu 71797 kertaa)

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #15 : 28.12.13 - klo:14:40 »
Eräs selitys on että Jerikon ympäri kierreltiin ja sitten tuli voitto.
Pihtipielet, oven karmit ja muut ikkunat, on kenties Egyptistä eli veren siveleminen.

Ilmestysmajassa kaikki puhditettiin ja voideltiin öljyllä.
mutta tätä pyhää öljyä EI SAA jäljitellä.

2. Moos. 30:30 Voitele myös Aaron ja hänen poikansa ja pyhitä heidät pappeina palvelemaan minua.
31 Puhu myös israelilaisille ja sano: Tämä olkoon teillä minun pyhä voiteluöljyni sukupolvesta sukupolveen.
32 Kenenkään muun ihmisen ruumiille älköön sitä vuodatettako, älkääkä sen sekoitusta jäljitelkö. Pyhä se on, ja pyhänä se pitäkää.
33 Jokainen, joka valmistaa sellaisen voiteen, ja jokainen, joka sivelee sitä syrjäiseen, hävitettäköön kansastansa."
34 Ja Herra sanoi Moosekselle vielä: "Ota itsellesi hyvänhajuisia aineita, hajupihkaa, simpukankuorta, tuoksukumia, näitä hyvänhajuisia aineita, ja puhdasta suitsuketta, yhtä paljon kutakin lajia,
35 ja tee niistä suitsutus, höystesekoitus, jollaista voiteensekoittaja valmistaa, suolansekainen, puhdas ja pyhä.
36 Ja hienonna osa siitä jauhoksi ja pane sitä lain arkin eteen ilmestysmajaan, jossa minä ilmestyn sinulle. Korkeasti-pyhänä se pitäkää.
37 Älkää valmistako itsellenne mitään muuta suitsutusta tämän sekoituksen mukaan. Pidä tämä Herralle pyhitettynä.
38 Jokainen, joka sellaista tekee nauttiaksensa sen tuoksusta, hävitettäköön kansastansa."

______________

Elian ja Sarpatin leski.
Öljy jota käytettiin oli tavallista ruokaöljyä.

1. Kun. 17:8 Ja hänelle tuli tämä Herran sana:
9 "Nouse ja mene Sarpatiin, joka on Siidonin aluetta, ja asetu sinne. Katso, minä olen käskenyt leskivaimon elättää sinua siellä."
10 Niin hän nousi ja meni Sarpatiin. Ja kun hän tuli kaupungin portille, niin katso, siellä oli leskivaimo keräilemässä puita. Hän huusi tälle ja sanoi: "Tuo minulle vähän vettä astiassa juodakseni".
11 Kun hän meni hakemaan, huusi hän hänelle ja sanoi: "Tuo minulle myös palanen leipää kädessäsi".
12 Mutta hän vastasi: "Niin totta kuin Herra, sinun Jumalasi, elää, minulla ei ole leipäkakkuakaan, vaan ainoastaan kourallinen jauhoja ruukussa ja vähän öljyä astiassa. Ja katso, kerättyäni pari puuta minä menen leipomaan itselleni ja pojalleni, syödäksemme ja sitten kuollaksemme."

2. Kun. 4:2 Elisa sanoi hänelle: "Mitä minä voin tehdä sinun hyväksesi? Sano minulle, mitä sinulla on talossasi." Hän vastasi: "Palvelijattarellasi ei ole talossa muuta kuin öljyä sen verran, kuin minä tarvitsen voidellakseni itseäni".
______________

Mysö UT:ssa käytetään öljyä mutta TUTKI ITSE!

ja silloin se jää paremmin mieleen :)
___________________

Hagg. 2:12 Katso, mies kantaa pyhää lihaa vaatteensa liepeessä ja koskettaa liepeellänsä leipää tai keittoa, viiniä, öljyä tai muuta ruokaa, mitä hyvänsä; tuleeko se siitä pyhäksi?" Niin papit vastasivat ja sanoivat: "Ei".

11 "Näin sanoo Herra Sebaot: Pyydä papeilta opetusta ja sano:
12 Katso, mies kantaa pyhää lihaa vaatteensa liepeessä ja koskettaa liepeellänsä leipää tai keittoa, viiniä, öljyä tai muuta ruokaa, mitä hyvänsä; tuleeko se siitä pyhäksi?" Niin papit vastasivat ja sanoivat: "Ei".
13 Ja Haggai sanoi: "Jos joku, joka on kuolleesta saastunut, koskettaa jotakin näistä, tuleeko se saastaiseksi?" Niin papit vastasivat: "Tulee saastaiseksi".
14 Silloin Haggai lausui ja sanoi: "Sellaista on tämä väki, sellaista tämä kansa minun edessäni, sanoo Herra. Sellaiset ovat kaikki heidän kättensä työt ja se, mitä he siellä uhriksi tuovat: se on saastaista.

Kaikki ihmisen teot ovat kuin saastainen haiseva vaate Jumalan edessä ! KAIKKI !
ei ole Kuin Yksi Hyvä : Jumala.
ja me teemme hyviä tekoja sillä ne ovat Jumalan eli Jumalan Henki tekee ne meissä.

« Viimeksi muokattu: 28.12.13 - klo:14:49 kirjoittanut Vastavoima »

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #16 : 28.12.13 - klo:15:19 »
No, kuulin sellaista että S-joen helluntaisrk:n saarnaaja, vai oliko heitä kaksi,
ovat kokoussalissa paljon ennen kokousta ja kiertelevät siellä ja siunaavat
kaikki penkit. Perusteluna se, että "sauna lämmitetään etukäteen" - eli
siunattujen penkkien kautta vaikutetaan ihmisiin, jotka sitten kokouksen
aikana istuvat niissä. Tämä ei ole enää kaukana mustasta magiasta...
Olen ollut itse aikoinaan mukana vastaavassa toiminnassa (ei Seinäjoella, vaan eräässä vapaassa karismaattisessa yhteydessä). Penkkien siunaamisessa käytettiin apuna rukousöljyä. Samoin voideltiin kokoussalin ovenpieliä.

Kiinnostaisi tietää, mistä käytäntö on saanut alkunsa. Johtavatkohan jäljet tässäkin tapauksessa Toronton lentokentälle.
Onpa noloa, että koin noiden kahden Seinäjoen helluntaiseurakunnan pastorin opetuksen hyvin
raamatullisena ja siunaavana.
Olisi pitänyt olla varmuuden vuoksi kielteisempi.
Sainkohan jonkin pahan tartunnan?

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #17 : 28.12.13 - klo:15:24 »
Ihmisen vatsassa on hyviä bakteereja ja suussa jo monet tuhoutuvat :)

Ja Pyhä Henki ON Puolustaja !
kunhan ei liikaa saa pahan leipää niin ei huolta.


Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #18 : 28.12.13 - klo:16:08 »
No, kuulin sellaista että S-joen helluntaisrk:n saarnaaja, vai oliko heitä kaksi,
ovat kokoussalissa paljon ennen kokousta ja kiertelevät siellä ja siunaavat
kaikki penkit. Perusteluna se, että "sauna lämmitetään etukäteen" - eli
siunattujen penkkien kautta vaikutetaan ihmisiin, jotka sitten kokouksen
aikana istuvat niissä. Tämä ei ole enää kaukana mustasta magiasta...
Olen ollut itse aikoinaan mukana vastaavassa toiminnassa (ei Seinäjoella, vaan eräässä vapaassa karismaattisessa yhteydessä). Penkkien siunaamisessa käytettiin apuna rukousöljyä. Samoin voideltiin kokoussalin ovenpieliä.

Kiinnostaisi tietää, mistä käytäntö on saanut alkunsa. Johtavatkohan jäljet tässäkin tapauksessa Toronton lentokentälle.
Onpa noloa, että koin noiden kahden Seinäjoen helluntaiseurakunnan pastorin opetuksen hyvin
raamatullisena ja siunaavana.
Olisi pitänyt olla varmuuden vuoksi kielteisempi.
Sainkohan jonkin pahan tartunnan?

Pidä se mikä on hyvää.
Valitettavasti näyttää olevan niin, että samankin seurakunnan sisällä voi olla paljon hyvää ja sitten pois heitettävää.

Ilmestyskirjankin seurakunnille annetaan ainakin kahdenlaista palautetta.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #19 : 28.12.13 - klo:16:10 »
Olen kahteen otteeseen asunut Seinäjoella, joten siksi ja jostain muustakin syystä tulee seurattua sen tapahtumia tarkemmin etäältä. Nykysin en ole varsinaisesti missään tekemisissä ko.paikkakunnan ja helluntaiseurakunnan kanssa.

Valitettavasti kyseinen helluntaisrk on jo vuosikymmenet ollut paikkakunta, jossa on otettu vastaan kaikki nämä suuren maailman hämmentäjät Cerullot, Hinnit ja muut.
Seurakunnassa on vuosien varrella ollut sellaisia työntekijöitä, jotka ovat luonteeltaan eläväisiä ja jotka saavat ympärilleen liikettä - mieleen tulevat nopeasti nämä: Hannu-Heikki Hyppönen, Juha Ketola, Timo Närhi, Martti Kallionpää. Näitä uusia nuorisopastoreita en tunne.

Se on kokonaan toinen juttu miten hengellistä erilainen liike ja ääni on.

Totta kai tuossakin seurakunnassa on monta hyvää asiaa ja moni ihminen on sen toiminnan kautta tullut uskoonkin. Seurakunnan kuitenkaan ei tulisi olla evankelistojen johdossa.
Mielestäni uuden uskovan kannattaisi lähteä muualle kasvamaan...no, tämä on vain minun mielipiteeni.


Yksi näkökohta yleistilanteeseen voi tietysti olla se, että kun on vuosia ollut hyvin kuivaa ja sitten on rukoiltu tulta ja vähän sitä saatu, on ollut pakko alkaa rukoilla sateita, ettei ihan kaikki pala.


Näistäkin voi olla montaa mieltä

http://www.youtube.com/watch?v=syB1ORdzrhc
http://www.youtube.com/watch?v=7O7uLP_7iIU
« Viimeksi muokattu: 28.12.13 - klo:16:12 kirjoittanut KnutL »

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #20 : 28.12.13 - klo:16:46 »
Olen sitä mieltä että kaikki tulisi tutkia niin opit kuin opettajatkin, sillä hedelmästään puu tunnetaan.
On hyvä myös jos itse ei jotain hoksaa, että veljet ja sisaret ohjaavat näkemään asioissa totuuden.

Sain tuon saarnoihin laittamani linkin sähköpostissa ja laitoin arvioitavaksi sen. Itse puheessa oli monia
hyviä seikkoja eksytyksistä, mutta luottamus opettajaan horjui kun kuulin hänen liittyneen seinäjoen hll.srk.

Puheessa oli mm. että Jumala lähettää eksytyksen koetellakseen sydämet. Kuka haluaa kulkea Raamatunsanan mukaan ja
kuka ei. Mitä mieltä olette tästä? :)

Asian voi nähdä myös toisin päin - seurakunta on saanut keskelleen opettajan. Toivottavasti J.N. pysyy kiinni raittiissa sanassa.
Aika näyttää miten käy seurakunnan ja hänen osaltaan.


Lisäys:

tässä tiedote asiasta
http://www.gospeloffaith.com/attachments/005_Tiedote%20palveluteht%C3%A4v%C3%A4n%20muutoksesta%203.10.2012.pdf
« Viimeksi muokattu: 28.12.13 - klo:17:00 kirjoittanut KnutL »

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #21 : 28.12.13 - klo:17:19 »
Olen sitä mieltä että kaikki tulisi tutkia niin opit kuin opettajatkin, sillä hedelmästään puu tunnetaan.
On hyvä myös jos itse ei jotain hoksaa, että veljet ja sisaret ohjaavat näkemään asioissa totuuden.

Sain tuon saarnoihin laittamani linkin sähköpostissa ja laitoin arvioitavaksi sen. Itse puheessa oli monia
hyviä seikkoja eksytyksistä, mutta luottamus opettajaan horjui kun kuulin hänen liittyneen seinäjoen hll.srk.

Puheessa oli mm. että Jumala lähettää eksytyksen koetellakseen sydämet. Kuka haluaa kulkea Raamatunsanan mukaan ja
kuka ei. Mitä mieltä olette tästä? :)

Asian voi nähdä myös toisin päin - seurakunta on saanut keskelleen opettajan. Toivottavasti J.N. pysyy kiinni raittiissa sanassa.
Aika näyttää miten käy seurakunnan ja hänen osaltaan.


Lisäys:

tässä tiedote asiasta
http://www.gospeloffaith.com/attachments/005_Tiedote%20palveluteht%C3%A4v%C3%A4n%20muutoksesta%203.10.2012.pdf

Toivon mukaan, samaa itsekin ajattelin että voisiko olla noin..mutta aikahan sen näyttää.
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #22 : 28.12.13 - klo:18:08 »
En viitsi sotkea tuota 'Saarnoja' - ketjua.
http://puimatanner.net/index.php?topic=188.msg7465;topicseen#msg7465

Kirjoitan siis joitakin huomioitani tänne.


Ylistyksen Vuori - seurakunta:

Ylistyksenvuori ry on rekisteröity yhdistyksenä 25.5.1998. Se on Kouvolassa toimiva seurakunta, jonka ominaispiirteinä on ylistyksen ja Pyhän Hengen toiminnan korostus. Raamatun auktoriteetti ja apostolinen uskontunnustus ovat toiminnan pohjana.

Toimintamuotoina ovat viikottaisten kokousten lisäksi Israel-työ, evankeliointi sekä lähetys- ja kehitysyhteistyö. Parhaillaan on käynnissä erityisesti HIV/AIDS-testaukseen ja valistustoimintaan keskittyvän klinikan yhteistyöhanke Keniassa. Ylistyksenvuori-seurakunta tekee yhteistyötä muiden itsenäisten uuskarismaattisten seurakuntien kanssa.
http://www.uskonnot.fi/yhteisot/view.php?orgId=743


Tässä netistä löydetty tieto:
'
Olen kristitty fundamentalisti. Olin noin 15 vuotta sitten Ylistyksen vuori-seurakunnassa Kouvolassa Binningien seinaarissa. Gordon kertoi, että läpi Raamatun ihmiset ovat kuulleet Jumalan äänen ja Johanneksen evankeliumin 10. luvussa sanotaan kolmesti, että hänen lampansa kuulevat hänen äänensä. Tilaisuudessa harjoiteltiin Jeesuksen äänen kuulemista niin, että kukin esitti Hänelle kysymyksiä ja vastaus saatiin heti omaan ajatusmaailmaan. Piti aloittaa vähemmän tärkeistä asioista, jotta mahdollisesta väärin kuulemisesta ei tulisi vahinkoa. Toki kuulianen tuli olla sille mitä Jeesus sanoo. Jos ei aikonut totella, oli parempi olla kysymättä Häneltä. Muistaakseni tästä aiheesta Binning on opettanut myös maanantai-piirissä.

Seminaarin jälkeen aloin harjoitella ja harjoittaa Jeesuksen äänen kuulemista ja otin Jumalan johdatuksen elämässäni tällä tavoin. Tässä on kyllä väärin kuulemisen vaarakin. Jos iisebelin henki on minussa, kuulen luultavasti välillä sen äänen ja välillä Jeesuksen äänen. Minulla on kyllä ollut vahva iisebelin henki, mutta Binning on ajanut sen pois ja demoni on pysynyt loitolla, mitä erityisesti tarkkailen itsessäni. Voin tietysti kuulla oman alitajuntani "äänen", mutta se on suljettu pois, kun usein olen eri mieltä kuulemani "Jeesuksen" kanssa. Mitä tahansa ihminen tekeekään jatkuvasti, hän harjaantuu ja oppii. Raamatussa sanotaan, että aistit tottumuksesta harjaantuvat erottamaan hyvän pahasta.

http://www.maanantaipiiri.info/keskustelu/index.php?topic=281.0



Tuota taustaa vasten on hämmästyttävää, että seurakunta kutsui puhujakseen henkilön joka varoitti Eksytyksistä ja valheprofeetoista.


Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #23 : 28.12.13 - klo:18:17 »
No, kuulin sellaista että S-joen helluntaisrk:n saarnaaja, vai oliko heitä kaksi,
ovat kokoussalissa paljon ennen kokousta ja kiertelevät siellä ja siunaavat
kaikki penkit. Perusteluna se, että "sauna lämmitetään etukäteen" - eli
siunattujen penkkien kautta vaikutetaan ihmisiin, jotka sitten kokouksen
aikana istuvat niissä. Tämä ei ole enää kaukana mustasta magiasta...

Oma, monikymmenvuotinen seurakuntani hurahti täysillä torontolaisuuteen, ja olin sittemmin mukana vähän aikaa pienessä yhteisössä (se ei kaiketi vielä silloin pitänyt itseään seurakuntana). Mutta oudoksi sekin meni. Jonossa marssittiin salin ympäri, se oli jonkinlaista saatanan karkoitusta. En voinut mitenkään osallistua siihen marssiin ja siinä vaiheessa irtosin sitten siitäkin porukasta. Tätä ennen tapahtui sekin, että yksi julistaja näytteli saatanalle kengänpohjia. Huh…
« Viimeksi muokattu: 28.12.13 - klo:19:36 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #24 : 28.12.13 - klo:18:34 »

Lainaus
Tuota taustaa vasten on hämmästyttävää, että seurakunta kutsui puhujakseen henkilön joka varoitti Eksytyksistä ja valheprofeetoista.

 :o Ei voi kun ihmetellä tätä aikaa..että voidaanko luottaa siihen että henkilö opettaa oikein vai pitäisikö tietää tarkkaan hänen
arkielämänsäkin jotta voi löytää totuuden hedelmästä ???
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #25 : 28.12.13 - klo:18:41 »

Lainaus
Tuota taustaa vasten on hämmästyttävää, että seurakunta kutsui puhujakseen henkilön joka varoitti Eksytyksistä ja valheprofeetoista.

 :o Ei voi kun ihmetellä tätä aikaa..että voidaanko luottaa siihen että henkilö opettaa oikein vai pitäisikö tietää tarkkaan hänen
arkielämänsäkin jotta voi löytää totuuden hedelmästä ???

En nyt ihan ymmärrä miten päin tarkoitit lauseesi ymmärrettäväksi, kun teit tuon lainauksen.


-

Varmaankin on niin, ettei pidä kiintyä kehenkään puhujaan ja luottaa, että hän _aina_ opettaa oikein.
Mahdollisuuksien mukaan pitäisi tutkia asioita itse. Ainakin tärkeimmät.


Lainaus käyttäjältä: Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.



Vastavoima

  • Vieras
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #26 : 28.12.13 - klo:18:42 »
Elian ja Elisan aikana, ainakin, oli profeettaa kouluja !
eli oppia kuinka kuulee Jumalan äänen tahi näkee "Jumalan silmillä".

2. Kun. 2:3 Niin Beetelissä olevat profeetanoppilaat tulivat Elisan tykö ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että Herra tänä päivänä ottaa sinun herrasi pois sinun pääsi ylitse?" Hän vastasi: "Tiedän kyllä; olkaa vaiti".

2. Kun. 2:5 Niin Jerikossa olevat profeetanoppilaat astuivat Elisan tykö ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että Herra tänä päivänä ottaa herrasi pois sinun pääsi ylitse?" Hän vastasi: "Tiedän kyllä; olkaa vaiti".

eli näissä kouluissa oli opetus ja he tiesivät, että "Ahaa, tuolta se Elia tulee ja Herra ottaa hänet pois" !

ja Apostoli sanoo:
2. Kor. 10:5 Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle

Joopa joo.

Jos esim olisimme miitissä, ja sitten minä olisin hiljaa ja joku toinen puhuisi, niin kun keskityn hänen puheeseen en ehdi ajatella vaimoa tahi taloa ! vaan keskityn puhujaan !

eli samaa jos Herran Henki. Pyhä Henki on jatkuvasti mukana ja kanssa, niin ei ehdi ajatella vaimoa tahi taloa !

ja Herra ei kyllästy puhumaan ja "tarinat" eivät lopu !

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #27 : 28.12.13 - klo:18:43 »

Lainaus
Tuota taustaa vasten on hämmästyttävää, että seurakunta kutsui puhujakseen henkilön joka varoitti Eksytyksistä ja valheprofeetoista.

 :o Ei voi kun ihmetellä tätä aikaa..että voidaanko luottaa siihen että henkilö opettaa oikein vai pitäisikö tietää tarkkaan hänen
arkielämänsäkin jotta voi löytää totuuden hedelmästä ???

Jeesus tiesi mitä ihmiset ajattelevat !

Matt. 12:25 Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, eikä mikään kaupunki tai talo, joka riitautuu itsensä kanssa, pysy pystyssä.

Mark. 12:15 Mutta hän tiesi heidän ulkokultaisuutensa ja sanoi heille: "Miksi kiusaatte minua? Tuokaa denari minun nähdäkseni."

Luuk. 5:22 Mutta kun Jeesus tiesi heidän ajatuksensa, vastasi hän ja sanoi heille: "Mitä te ajattelette sydämessänne?

Luuk. 6:8 Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi miehelle, jonka käsi oli kuivettunut: "Nouse ja astu esille". Ja hän nousi ja astui esille.

Luuk. 9:47 Mutta kun Jeesus tiesi heidän sydämensä ajatuksen, otti hän lapsen ja asetti sen viereensä

Luuk. 11:17 Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, ja talo kaatuu talon päälle.

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #28 : 28.12.13 - klo:19:12 »

Lainaus
Tuota taustaa vasten on hämmästyttävää, että seurakunta kutsui puhujakseen henkilön joka varoitti Eksytyksistä ja valheprofeetoista.

 :o Ei voi kun ihmetellä tätä aikaa..että voidaanko luottaa siihen että henkilö opettaa oikein vai pitäisikö tietää tarkkaan hänen
arkielämänsäkin jotta voi löytää totuuden hedelmästä ???

En nyt ihan ymmärrä miten päin tarkoitit lauseesi ymmärrettäväksi, kun teit tuon lainauksen.


-

Varmaankin on niin, ettei pidä kiintyä kehenkään puhujaan ja luottaa, että hän _aina_ opettaa oikein.
Mahdollisuuksien mukaan pitäisi tutkia asioita itse. Ainakin tärkeimmät.


Lainaus käyttäjältä: Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

Joo kirjoitin ajatuksissani..mietin kahta asiaa..ensinnäkin kun tuo seurakunta kutsui hänet puhumaan ja siellä on selvää eksytystä..että kumpi bluffaa.
Ja että voiko opettaa samalla Raamatullisesti ja olla kuitenkin "väärässä"..jotain tällaista mietin.
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Ajan ilmiöt hengellisessä kentässä
« Vastaus #29 : 28.12.13 - klo:19:35 »
Tässä netistä löydetty tieto:
'
Olen kristitty fundamentalisti. Olin noin 15 vuotta sitten Ylistyksen vuori-seurakunnassa Kouvolassa Binningien seinaarissa. Gordon kertoi, että läpi Raamatun ihmiset ovat kuulleet Jumalan äänen ja Johanneksen evankeliumin 10. luvussa sanotaan kolmesti, että hänen lampansa kuulevat hänen äänensä. Tilaisuudessa harjoiteltiin Jeesuksen äänen kuulemista niin, että kukin esitti Hänelle kysymyksiä ja vastaus saatiin heti omaan ajatusmaailmaan. Piti aloittaa vähemmän tärkeistä asioista, jotta mahdollisesta väärin kuulemisesta ei tulisi vahinkoa. Toki kuulianen tuli olla sille mitä Jeesus sanoo. Jos ei aikonut totella, oli parempi olla kysymättä Häneltä. Muistaakseni tästä aiheesta Binning on opettanut myös maanantai-piirissä.

Binningeiltä on ainakin yksi kirja: Olkaa Jumalalle alamaiset. Tuo ylläolevan tekstin kirjoittaja on kirjan suomentaja, Ritva Heinonen Sysmästä.

Kirja on vähäiselläkin Raamatun tuntemuksella havaittavissa vakavaksi harhaopiksi. Kaikki elämässämme näyttää sen mukaan olevan kiinni siitä, että osaamme käyttää kussakin tilanteessa oikeaa tekniikkaa. Mitähän apostolit olisivat ehtineet, jos he olisivat joutuneet toimimaan Binningien ohjeiden mukaan? Tuskinpa evankeliumi olisi vielä ehtinyt tänne saakka.

Vaikkka allaolevat lainaukset ovatkin irrallisia ja tekstiyhteydestään irti otettuja, niin silti niistä saa kuvan siitä, mistä on kysymys:

"Jeesus oli opettanut minulle aiemmin, että masennus oli henki" (sivu 9).

"Vihollisen paikka on jalkojesi alla. Usein olemme hänen jalkojensa alla. Kun olet kielteinen, olet hänen jalkojensa alla" (sivu 25).

"…mikään ei voi koskaan vahingoittaa sinua" (sivu 25).

"Meillä on myös valta parantaa kaikenlaisia tauteja" (sivu 26).

"Uskosi on kuin patruunassa oleva ruuti. Jollei sinulla ole paljoa uskoa, luoti putoaa varpaillesi" (sivu 26).

"Hän meni helvettiin puolestamme, mutta Jumala herätti Hänet kuolleista" (sivu 27).

"Kaikki, mitä olemme ja pystymme tekemään, johtuu Jumalan rakkaudesta. Jumalan hellyys tekee meistä suuria!" (sivu 32)

"Vesikasteessa vanha ihminen kuoli ja pestiin pois" (sivu 36).

"Jos Hengellä kuoletat lihan teot, niin vanha ihminen kuolee" (sivu 37, vesikaste ei siis tehonnutkaan, huom. Paulus).

"Meidän on puhdistettava itsemme kaikesta, mikä meitä tahraa. Jeesus ei tee tätä, Ruumis tekee sen toinen toisensa puolesta. Se on eräs Ruumiin palvelutehtävistä" (sivu 38).

Kirkon puhdistamisesta:

"Meidän oli mentävä joka huoneeseen ja laitettava kätemme jokaisen huonekalun päälle ja vaadittava se Jeesukselle. Meidän oli määrä pyytää Jeesusta paljastamaan jokainen paha henki jokaisesta huoneesta ja käskeä sitä Jeesuksen nimessä lähtemään huoneesta. Teimme sen ja minä aloin hengessä nähdä tummia, varjomaisia muotoja ja aloin tietää niiden nimiä ja aloin ajaa niitä ulos kirkosta Jeesuksen nimessä" (sivu 41).

"Kun puhdistat rakennusta, tavallisesti sinun on saatava aluksi kiinni väkevä mies (NASB=strong man). Sulje silmäsi ja katsele hengessä rakennusta. Kysy Jeesukselta mitä tehdä" (sivu 42).


"Pidin talon puhtaana puhumalla ja laulamalla Jumalan sanaa siellä" (sivu 42. Itse käyttäisin pölynimuria ja ehkä jossakin kohden Tolua, Paulus).

"Esi-isiltä peräisin olevat henget ovat sellaisia henkiä, joita meillä kaikilla on syntymästämme saakka" (sivu 44).

"En ollut vapaa ottamaan vastaan Jumalan yltäkylläisyyttä esi-isiltä saamieni henkien tähden. Jotkut näistä (jotka ajettiin myöhemmin ulos) olivat saituus ja puutteen pelko" (sivu 45).

"Sukupuolisen moraalittomuuden henget siirtyvät sukupolvelta toiselle 10 sukupolven ajan, ja ne tekevät työtään jokaisessa jälkeläisessä saadakseen aikaan seksuaalista moraalittomuutta" (sivu 46).

"Työ oli käynyt ylivoimaiseksi. Jeesus paljasti heille, että koska saatana ei voinut estää heitä tekemästä palvelutyötä Jeesukselle, niin hän ylikuormitti heidät. Jeesus käski heitä aivan ensimmäiseksi joka aamu ottamaan auktoriteetin puhelimen yli ja kieltämään muita soittoja tulemasta, paitsi niitä, jotka Jeesus oli määrännyt. Heti soitot vähenivät puoleen" (sivu 47).



Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell