Kirjoittaja Aihe: Koronavirus - kirous vai siunaus?  (Luettu 30726 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6422
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #330 : 18.04.20 - klo:16:49 »
Itse pohdin viime yönä asiaa, että Herra on antanut minulle selvän vastauksen kahteen rukoukseeni.
1. Rukoilin että Herra auttaisi minua olemaan syömättä suklaakarkkeja mitkä ovat toimissamme. Eräs terapeutti vuolaasti tuo aina lisää uusia suklaamakeisia 3 maljaan toimistossaan. Kun siellä on päivän tai vaikka vaan illan yksi, minun tulee syötyä liian paljon niitä.

Pyysin tosi hartaasti että Herra auttaisi minua siinä.
Eipä tule syötyä enää suklaata toimistossa, koskapa en mene sinne. ???
Enkä viitsi rasittaa Walmartin ruokaostospalvelua karkeilla, kun kerran saan ajan että voin tehdä ostoksia ja sitten vain noutaa ne parkkipaikalta. Heillä oli se palvelu jo ennen corona virusta. Melko vaikea saada noutoaikaa nykyään, mutta olen sitten on aina yksi väli tullut mihin mahdun, joten ei tarvii mennä isoon kauppaan sisälle.

2. Pyysin Herra ohjaamaan minua selvemmin jakamaan Jumalan sanaa. Sain sitten jotenkin tajun, että voin käyttä FBtä siihen. Olen jakanut siellä evankelioivaa materiaalia nykyään.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2482
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #331 : 18.04.20 - klo:16:55 »
Ellei sitten tää virus lopulta viedä tuollaisen mahtailun mennessään.
Mahtailun?

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6422
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #332 : 18.04.20 - klo:17:06 »
Ellei sitten tää virus lopulta viedä tuollaisen mahtailun mennessään.
Mahtailun?

Tai siis sinä käytit sanaa mellakointi.
Lainaus
Jotkut sosiologit epäilevät, että suuria, sotaisia mellakoita on odotettavissa eri puolilla maailmaa viimeistään silloin,
kun eristämistoimia aletaan höllentää
.

Mielestäni mellakointi vaatii tiettyä energiaa, ja ajattelin, että jos pandemia lannistaa tämän ajan kulttuurit, niin epäilen jääköö energiaa mellakointiin.
Tuli mieleen entisen epidemiat, jotka tappoivat paljon ihmisiä. Oletan että niiden yhteydessä ei esiintynyt mellakointia, ja ajattelin että tämä saattaa toistua tässä ajassa.
« Viimeksi muokattu: 18.04.20 - klo:17:11 kirjoittanut sandia »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6422
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #333 : 18.04.20 - klo:17:13 »
Sana mahti tuli tavallaan Raamatusta, koska Vanhassa Testamentissa on kuvauksia tilanteesta missä Jumala sallii tuhon kohtaavaan ihmisiä. Raamatussa on, että silloin ihminen mahti häviää ja Jumalan yksin on mahtava.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2482
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #334 : 18.04.20 - klo:17:25 »
Voi tietysti olla, että terveen turvallisuudentunteen menettäneet lapset ja massoittain työttömiksi joutuneet aikuiset
ehtivät kuolla tai vammautua niin vaikeasti viruksen takia, ettei yksilöllisiä ja yhteiskunnallisia
reaktioita ehdi syntyä.
Mutta se edellyttää taudin jatkuvaa leviämistä ja kuolemien moninkertaistumista.
Se saattaa olla Jumalan tahto.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6422
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #335 : 18.04.20 - klo:17:26 »
Niin. Olen ehkä pessimistinen, mutta mielestäni pandemiaa ei olla alettu kontrolloimaan tähän asti.

Herra on kaikkivaltias, rakastava ja hyvä. Kaikki mitä hän sallii lopulta palvelee hänen valtakuntaansa.
Uskon että Hän kykenee lopettamaan pandemia yhdessä yössä jos Hän niin viisaaksi näkee.

Mutta toivottavasti ihmisiä tulee kääntymykseen tässä tilanteessa. Sitäkään ei ole taattu Raamatussa. Viha Jumalaa vastaa lisääntyy ennen Kristuksen paluuta.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6422
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #336 : 18.04.20 - klo:17:32 »
Kummallista kyllä, itse koen olevani terveemmällä paikalla, koska vapauduin suklaan orjuudesta ja rohkenen levittää enemmän Jumalan sanaa.
Eli otsikkoon viitaten, tuossa minun kohdallani on siunaus.

Jaoin viime yönä Reijo Ruotsalainen uuden ohjelma Cafe Liberty tai jotain. Siinä on nuoren savolaisen kirurgin uskoontulotodistus. Oli siunaavaa kuulla se.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6422
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #337 : 18.04.20 - klo:18:41 »
Tää on se Raamatun kohta mika on ollut mielessä.

11 Ihmisten ylpeät silmät painuvat maahan, miesten korskeus masentuu, ja sinä päivänä Herra yksinänsä on korkea.
Jesaja 1:11

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #338 : 19.04.20 - klo:11:13 »
Kyllä tästä viruksesta hyötyäkin on, ihmiset alkavat lukea Raamattua:
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/karanteenissa-suomalainenkin-tarttuu-raamattuun/
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #339 : 23.04.20 - klo:11:41 »
YK:n mukaan koronaviruksen seurauksena (mm. talousromahdus) jopa 300 000 ihmistä voi kuolla nälkään köyhissä maissa joka päivä kolmen kuukauden ajan. YK kuvasi termiä jopa uskonnollisesti "raamatullinen nälänhätä" uhkaa.

Nyt kun äitienpäivä lähestyy, niin halutessaan voi helpottaa nälänhätää vaikkapa lahjoittamalla lahjansa (jonka olisi ostanut äidilleen/vaimolleen) Kirkon ulkomaanavulle, joka tarjoaa vaikkapa ruuat koko kylällä tai ostaa kotiläimiä joista saa ruokaa mm. munia ja lihaa.

https://www.kirkonulkomaanapu.fi/

(itse tein jo niin, en halua kehua itseäni mutta haluan kannustaa muitakin).

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #340 : 24.04.20 - klo:23:13 »
YK:n mukaan koronaviruksen seurauksena (mm. talousromahdus) jopa 300 000 ihmistä voi kuolla nälkään köyhissä maissa joka päivä kolmen kuukauden ajan. YK kuvasi termiä jopa uskonnollisesti "raamatullinen nälänhätä" uhkaa.

Nyt kun äitienpäivä lähestyy, niin halutessaan voi helpottaa nälänhätää vaikkapa lahjoittamalla lahjansa (jonka olisi ostanut äidilleen/vaimolleen) Kirkon ulkomaanavulle, joka tarjoaa vaikkapa ruuat koko kylällä tai ostaa kotiläimiä joista saa ruokaa mm. munia ja lihaa.

https://www.kirkonulkomaanapu.fi/

(itse tein jo niin, en halua kehua itseäni mutta haluan kannustaa muitakin).
Kirkon ulkomaanavun sivuilta löytyi myös mahdollisuus lahjoittaa köyhälle perheelle vuohi, josta on heille hyötyä: se tuottaa maitoa, ja on helposti lisääntyvä, osan sen jälkeläisistä perhe voi myydä. Minusta tämä oli hyvä idea, lahjoitin rahaa vuohen ostoon.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #341 : 25.04.20 - klo:16:45 »
YK:n mukaan koronaviruksen seurauksena (mm. talousromahdus) jopa 300 000 ihmistä voi kuolla nälkään köyhissä maissa joka päivä kolmen kuukauden ajan.

Eikö noin paljon maailmassa ole kuollut nälkään ja janoon ennen koronaakin ja talousromahduksia, ainakin väkilukuun suhteutettuna? 300 000 ihmistä päivässä merkinnee noin 110 miljoonaa menehtynyttä vuodessa.

Maailman tilastot tänään reaaliajassa:
https://www.worldometers.info/fi/

Minä uskon ja olen varmakin siitä, että ihmiskunta kykenisi poistamaan lähimmäistensä elämästä nälän, janon ja lääkkeiden puutteen lyhyessä ajassa, mutta se vaatisi lähimmäisen rakkautta ja oikeaa tahtotilaa, joka synnin turmeluksen tähden puuttuu. Tietotaito meillä kyllä on. Ehkä meidän 'hyvien ihmisten' rahalahjat saavuttavat kohteensa muutamalla prosentilla. Vaikka kukaan ei vetäisi lahjoituksistamme välistä niin toimivat organisaatiot ovat raskaita ja vaativat paljon rahaa toimiakseen. Ne otetaan lahjoituksista päältä.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #342 : 25.04.20 - klo:18:21 »
Vaikka kukaan ei vetäisi lahjoituksistamme välistä niin toimivat organisaatiot ovat raskaita ja vaativat paljon rahaa toimiakseen. Ne otetaan lahjoituksista päältä.
Näin on.
Mutta: onko muita keinoja auttaa todella köyhiä kuin jonkun järjestön kautta? Pitääkö jättää auttamatta siksi, että lahjoitus ei kokonaisuudessaan mene avun arpeessa oleville?

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #343 : 14.05.20 - klo:21:28 »
Koska kaikkialla puhutaan koronasta ja sen uhkasta, niin on hyvä palata jälleen todellisuuteen. Se löytyy täältä (vastaus 6): http://puimatanner.net/index.php?topic=862.msg32504#msg32504
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6422
Vs: Koronavirus - kirous vai siunaus?
« Vastaus #344 : 15.05.20 - klo:19:20 »
Ei sitä kuitenkaan kannata suoraan kohti vaaraa mennä jos on keinoja välttää se. Pekka Reinikaisella oli tästä hyvä Raamatun jae. Jotenkin että mielevä näkee vaaran ja välttää sitä, tyhmää menee kohti ja saa vahingon.

Yksi country laulu on kanssa sopiva tähän: haluan elää ennenkuin kuolen.  :) Laitan sen tonne musapuolelle.