Kirjoittaja Aihe: The Legacy Project  (Luettu 2252 kertaa)

Ifa

  • Vieras
The Legacy Project
« : 09.05.18 - klo:18:48 »
Linkissä on reilun 40 minuutin dokumentti evankelioinnista tanssin avulla. Se toteutettiin Brasiliassa v. 2017.

Koska en ymmärrä yhtään mitään tanssista, varsinkaan sen käytöstä evankelioinnissa, laitan tämän aloituksen, jos joku osaisi valaista ymmärrystäni.

Kun mennään Brasilian slummeihin, vankiloihin ym., ymmärtääkseni pitäisi olla vahvastikin todellista vietävää mukana.

https://www.thelegacyproject.fi/

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: The Legacy Project
« Vastaus #1 : 09.05.18 - klo:19:40 »
Todennäköisesti ihan mielenkiintoinen lomamatka.

Ifa

  • Vieras
Vs: The Legacy Project
« Vastaus #2 : 10.05.18 - klo:17:57 »
Dokumentissa kerrotaan, että kyseiseen kuukauden projektiin oli valmistauduttu kolme vuotta ja koreografioita oli harjoiteltu jos ei kolmea, niin kaksi vuotta taisi olla.

Kerrotaan myös, että tanssi on luova ilmaisumuoto, jota eivät kielimuurit häiritse.

Dokumenttia katsoessa odotin koko ajan vastausta kysymykseeni, miten tanssin avulla ilmaistaan evankeliumi Jeesuksesta? En saanut vastausta. Tanssijat sanoivat toteuttavansa suurinta unelmaansa, joka on saada olla välittämässä evankeliumia tanssin välityksellä. Nuoresta iästään huolimatta he ovat tanssin ammattilaisia. Yksi osallistuja kertoi lisäksi unelmansa olevan päästä Justin Bieberin taustatanssijaksi. Tuo kertookin sen, että häntä ei innosta evankeliumin kertominen, vaan pelkästään tanssiminen.

Minä en ymmärrä, miten tanssin välityksellä julistetaan evankeliumia. Ymmärrän kyllä, että taiteen ammattilainen voi tulla saavutetuksi evankeliumilla esim. näytelmän tai ehkä pantomiimin kautta, koska näissä voidaan ilmaista sanoma. Mutta tanssi on pelkkää liikkumista ja liikkeitä musiikin tahdissa, missä siinä on ilmaisu?

Faceook-sivuillaan kerrotaan ryhmän saaneen valtavasti myönteistä palautetta. Minua kiinnostaisi kuulla, millaista se palaute on. Mutta sitäkään ei kerrota missään.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: The Legacy Project
« Vastaus #3 : 10.05.18 - klo:18:04 »
Minä en ymmärrä, miten tanssin välityksellä julistetaan evankeliumia.

Eipä tainnut Paavalikaan ymmärtää…  ??? ???
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

JPK

  • Vieras
Vs: The Legacy Project
« Vastaus #4 : 10.05.18 - klo:18:23 »
ROOMALAISKIRJE 10 LUKU

       14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa? 15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!" 16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?" 17 Usko tulee siis KUULEMISESTA, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.


Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: The Legacy Project
« Vastaus #5 : 10.05.18 - klo:18:24 »
"Yksi osallistuja kertoi lisäksi unelmansa olevan päästä Justin Bieberin taustatanssijaksi"

Bieber on uskovainen

http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201708212200340340_vd.shtml

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: The Legacy Project
« Vastaus #6 : 10.05.18 - klo:18:25 »
ROOMALAISKIRJE 10 LUKU

       14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa? 15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!" 16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?" 17 Usko tulee siis KUULEMISESTA, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Suloiset jalat - selvä viittaus tanssimiseen. Taas paavali yllätti meidät.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: The Legacy Project
« Vastaus #7 : 10.05.18 - klo:18:27 »
Usko tulee siis KUULEMISESTA, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Olen toiminut viittomakielen tulkkina hengellisissä kokouksissa.
Tulkkasinko turhaan?

JPK

  • Vieras
Vs: The Legacy Project
« Vastaus #8 : 10.05.18 - klo:18:32 »
Usko tulee siis KUULEMISESTA, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Olen toiminut viittomakielen tulkkina hengellisissä kokouksissa.
Tulkkasinko turhaan?

Viittomakielessä on konkreettinen kieli, joka "kuullaan". :)

"Viittomakieli ei ole vain tapa esittää puhuttua kieltä, vaan se on itsenäinen, luonnollinen kieli, joka vielä usein on käyttäjänsä äidinkieli (vrt. viitottu puhe)."

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: The Legacy Project
« Vastaus #9 : 10.05.18 - klo:18:35 »
Usko tulee siis KUULEMISESTA, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Olen toiminut viittomakielen tulkkina hengellisissä kokouksissa.
Tulkkasinko turhaan?

Viittomakielessä on konkreettinen kieli, joka "kuullaan". :)

Mites toisenlainen kuuleminen, ellei peräti näkeminen?


17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.

JPK

  • Vieras
Vs: The Legacy Project
« Vastaus #10 : 10.05.18 - klo:18:43 »
Usko tulee siis KUULEMISESTA, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Olen toiminut viittomakielen tulkkina hengellisissä kokouksissa.
Tulkkasinko turhaan?

Viittomakielessä on konkreettinen kieli, joka "kuullaan". :)

Mites toisenlainen kuuleminen, ellei peräti näkeminen?


17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.

Todelliset uskon teot ovat rakkauden tekoja, joissa HERRA "puhuu" niiden keskellä ja kautta. Kyseessä ei ole jokin lavaperformanssi, teatteri tai muu, vaan todelliset uskon teot. Niissä HERRA todistaa myös itsensä.

Ifa

  • Vieras
Vs: The Legacy Project
« Vastaus #11 : 10.05.18 - klo:18:45 »
"Yksi osallistuja kertoi lisäksi unelmansa olevan päästä Justin Bieberin taustatanssijaksi"

Bieber on uskovainen

http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201708212200340340_vd.shtml
Projekti toteutettiin huhtikuussa 2017. Bieber ei ole tainnut tuolloin(kaan) olla evankeliumin asialla. Nykytilanteestaan ei minulla ole tietoa.

Jos jaksatte, tsekatkaa dokumentti ajatuksen kanssa. Ei tuo ole ainut tanssiryhmä tai -projekti, jossa kerrotaan julistettavan evankeliumia tanssin välityksellä. He ovat tosissaan, näkevät paljon vaivaa ja tekevät työtä projektinsa eteen. Ja oikeasti menevät slummeihin ja bordelleihin tanssinsa kanssa.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: The Legacy Project
« Vastaus #12 : 10.05.18 - klo:19:02 »
Tanssievankeliointi, Marian palvonta ja kaatuilukokoukset ovat sellaista toimintaa mikä ei mahdu minun näkökentässäni raittiin hengellisen elämän piiriin.


Muutama vuosi sitten läheisen kaupungin eräällä aukiolla mennessäni parkiitaloon, huomasin ryhmän vähäpukeisia tyttöjä tanssimassa ja voimistelemassa tai mitä lie touhua oli se raajojen ojentelu. Taustalla oli musiikkia, joka oli ilmeisesti jotain hengellistä. Paikalla oli siis joku paikallisen vapaan seurakunnan tyttöryhmä ja soittajia.

Esitys aiheutti kohdallani lähinnä sitä, että vuorisaarnan mukaan minun olisi pitänyt suunnata lähimmälle silmäklinikalle silmän poisto-operaatioon.

Ifa

  • Vieras
Vs: The Legacy Project
« Vastaus #13 : 10.05.18 - klo:19:31 »
Joskus olen kuullut tanssievankeliointia perusteltavan sillä, että he tekevät Jumalalle sitä, johon ovat saaneet lahjansa. Eli antavat lahjansa Jumalan käyttöön. Minulle ei avaudu, miten tanssiminen annetaan Jumalan käyttöön.

Kerran nuorisotyöntekijä kertoi, että me mennään kaduille ylistämään Jumalaa. Siihen tietysti liittyi tanssiakin. Hänen visionsa oli, että tällainen uskovien toiminta puhuttelee uskosta osattomia parhaiten.

Tämä liippaa sen verran läheltä, että avasin tämän keskustelun. Jos yritän keskustella kasvokkain, siitä saa vain vastustajan leiman ja vihastumiset. Mitään ei kai saisi kysellä, ei saa sanoa, ettei jotakin ymmärrä. Jos sanoo, etten näe tanssia evankelioinnin välineenä, siihen vastataan, että juu näemme, että olet tosiaan sokea.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: The Legacy Project
« Vastaus #14 : 10.05.18 - klo:20:20 »
Ite jätän aivot narikkaan ja otan vain tanssin vastaan  8)

Järki ei kuulu uskonasioihin kun oikein aletaan uskomaan. Tiellä vaan on kun vastaanottamalla vastaanotetaan.
Ihmisroska