Puimatanner > Raamattupiiri

Yleinen raamatunlukuketju

<< < (13/69) > >>

Taisto:

--- Lainaus käyttäjältä: sandia - 05.12.21 - klo:12:33 ---Luin SNL 14:15
Tyhmä uskoo kaiken minkä kuulee.

--- Lainaus päättyy ---
En voi mitään sille, että tuosta tulee mieleen tiettyjen seurakuntien julistus tai opetus: vaikka opetetaan mitä kyseenalaista, niin jotkut tai ehkä koko seurakunta uskoo sen. Kun vain tarpeeksi painokkaasti opetetaan, ja tarpeeksi usein ja monen opettajan suulla.

Itsekin jossakin vaiheessa olin niin sinisilmäinen, että uskoin kaiken... mutta onneksi, tai voisin sanoa että Jumalan johdattamana vaimoni ja minä erosimme seurakunnasta.

sandia:
Joo, olisi pitänyt laittaa jakeen loppuosakin: "järkevä harkitsee mitä tekee".

Harkinta on hyvä asia. Eli oman aivokopan käyttö.

Tulee mieleen mun äidin sanonta, jota hän käytti sopivissa kohdissa: uskonhan mie, mitä kaver' valehtellee. :)

Stiina:
Tänään puhuttelee:
"Jumala näet vaikuttaa teissä sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa toteutuisi." (Fil. 2:12-13) 4 Jumala itse vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen ja juuri siitä syystä ihmisen on / tulee tahtoa pelastumistaan. Ihmisen tahto on sidottu."
----
Vaikka siis ihmisen tulee tahtoa pelastua, ei meidän tahtomme ole vapaa, emmekä voi uskoa, jos Jumala ei sitä vaikuta. Tahtomme on täysin sidottu pelastusasiassa, väittää enemmistö mitä tahansa. (OKA)
"Yksin Jeesus polki viinikuurnan" (Jes. 63: 3, jossain Uudessa Testamentissakin sama ja tarkoittaa, että ei voi, saa lisätä mitään ihmisestä itsestään tulevaa tai muuten...

ja (GAL.3:)
26Te kaikki olette uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa. 27Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeutuneet Kristukseen. 28Tässä ei ole juutalaista eikä kreikkalaista, ei orjaa eikä vapaata, ei miestä eikä naista, sillä Kristuksessa Jeesuksessa te kaikki olette yksi.

---------
Hyvä lukea:
http://www.pihkala.net/Saarnat/Joh6&37-40JumalanPelastustahto.pdf

pax:
Olen lukenut eri tavalla Raamattua viime aikoina, ihastelen, ihmettelen ja hämmästelen kun vastaan tulee melkein joka luvussa kuin uutta vaikka niitä on paljon ennenkin lukenut. Koen se rikkautena ja Pyhän Hengen työnä nostaa sieltä juttuja ylös.

sandia:
Joo se on kiva tapa lukea. Lukea niinkuin ihan uudestaan avoimella mielellä. Minäkin olen tehnyt noin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta