Puimatanner > Raamattupiiri

Miten luet Raamattua

<< < (2/4) > >>

Stiina:
 :) Tässä hyvä, koeteltu ohje Raamatun opiskeluun:

https://rll.fi/raamatusta/miten-lukea/

Zubu:

--- Lainaus käyttäjältä: Karina-lile - 11.01.21 - klo:23:09 ---Miten Sinä luet Raamattua ?

--- Lainaus päättyy ---

Sillä tavoin, että se ei ole minkäänlaista uskonsuoritusta vaan suuri etuoikeus kuten rukouskin.

Jopa jae päivässä ravitsee hengen, kuten tuo päivän tunnussanakin tarjoaa.

wiivi:
Olen pyrkinyt lukemaan raamattua joka päivä niin, että luen Vanhaa Testamenttia luvun tai kaksi ja samoin Uutta testamenttia. Parhaalta tuntuu lukea aamulla. Psalmeja tulee luettua aina välillä - luen niitä kai hiukan rukouksenomaisesti.

Aivan vähän aikaa sitten sain eräältä tutultani raamatunlukuoppaan, joka vaikuttaa mielestäni oikein hyvältä. Siinä luetaan Vanha Testamentti läpi aikajärjestyksessä.
Kuvauksen lukuohjelmasta löydät halutessasi Elävät Kivet - seurakunnan sivuilta. Jos kiinnostaa, niin tuon "Vahvistu sanasta" -lukuoppaan voi sieltä tilata hintaan 2€ + postikulut.

Olen harkinnut aloittaa tuon oppaan käytön mahdollisesti sitten, kun olen tältä erää saanut luetuksi Uuden Testamentin loppuun.

xyz:
Tunnen huonoutta siitä, että aloitan päivät raamatunluvun sijasta uutisilla, Puimatantereella ja Facebookilla. Aamuisin on hankala olo eikä tee mieli lukea Raamattua. Luen ennen nukkumaanmenoa pienen pätkän UT:sta, VT:sta tai molemmista. Tuntuu hyvältä pitkän tauon jälkeen lukea myös Vanhaa Testamenttia järjestelmällisesti.

Äskettäin olen ottanut tavaksi kuunnella Ylen aamu- ja iltahartaudet Areenasta.

pax:
Kannattaa lukea silloin kun on vastaanottavainen, ei meitä pakoteta mihinkään aikatauluun Raamatun luvussa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta