Kirjoittaja Aihe: Toronton siunauksesta 20 vuotta  (Luettu 86174 kertaa)

wakan

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #15 : 04.04.14 - klo:12:42 »
20-vuotisten kunniaksi... Pieni videopätkä torontokokouksesta: http://www.youtube.com/watch?v=xCeVZ6e2T0E

Jos ei joku tullut sellaisessa koskaan käyneeksi, niin tuossa pääsee vähän tunnelmaan.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #16 : 04.04.14 - klo:13:05 »
Kun ihminen ottaa vastaan hengen tajuamatta sitä, että kyseessä ei ole Pyhä Henki, niin seuraukset ovat yleensä katastrofaaliset. On tullut tuokin nähtyä. Läheltä.

Jostain syystä karismaattisuuteen hurahtaneet eivät suostu uskomaan sitä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #17 : 04.04.14 - klo:13:08 »
Kylläpähän sitä lähetystyötä on ollut paljon ennen toronton kiroustakin.

2000 vuotta olemme tehneet lähetystyötä, mutta kirkot menee vain siisteihin paikkoihin, missä saa vain istua toimistoissa.

Mutta karismaattiset uskovat menee kaikkeen maailmaan - myös sinne minne muut ei enää uskalla eikä se sovi pirtaan mitenkään
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #18 : 04.04.14 - klo:13:14 »
Kun ihminen ottaa vastaan hengen tajuamatta sitä, että kyseessä ei ole Pyhä Henki, niin seuraukset ovat yleensä katastrofaaliset. On tullut tuokin nähtyä. Läheltä.

Jostain syystä karismaattisuuteen hurahtaneet eivät suostu uskomaan sitä.

Tässä olet oikeassa   - ja näkyyhän tämän väärän hengen ottaminen sisäänsä myös tällä foorumilla.

Niin paljon kun on tuota ihmisten haukkumista ja panettelua että heti tunnistaa mistä hengestä ne on peräisin.

Ihmisen kannattaa ottaa kristinuskoa ja Jumala tosissaan.

Karismaattisuuden eräs parhaista anneista on juuri tämä Pyhän hengen vuodatus, että ihmiset sadoin miljoonin ovat saaneet tuntea, että sanoma Jeesuksesta on myös aikuisten oikeasti totta. Jumala halusi lähestyä ihmistä Pyhän hengen kautta eli karismaattisuuden kautta ja kun tämän kokee niin elämä muuttuu. Lues vaikka miten apostolien elämä muuttui kun saivat eka helluntaina Pyhän hengen. Samoin Jumala toimii nykyäänkin - jos ihmiset olisivat vain valmiita ottamaan vastaan ELÄVÄN Jumalan  - eikä jotain kirjasta luettua kuollutta tekstiä.

Jumala vahvistaa tämän asian selvin sanoin toteamalla, että "Kirjain kuolettaa  - mutta Henki tekee eläväksi"!

Tästä karismaattisuudessa on kysymys.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

wakan

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #19 : 04.04.14 - klo:14:03 »
ja näkyyhän tämän väärän hengen ottaminen sisäänsä myös tällä foorumilla.

Tarkemmin ottaen, ketkä kirjoittajat tällä foorumilla ovat ottaneet sisäänsä väärän hengen? Voisitko kertoa nimimerkit?

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #20 : 04.04.14 - klo:14:35 »
ja näkyyhän tämän väärän hengen ottaminen sisäänsä myös tällä foorumilla.

Tarkemmin ottaen, ketkä kirjoittajat tällä foorumilla ovat ottaneet sisäänsä väärän hengen? Voisitko kertoa nimimerkit?

Voisin kyllä mutta en kerro!
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

wakan

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #21 : 04.04.14 - klo:14:52 »
Eikös se olisi parempi kertoa, kun kerran tiedät, jotta muut kirjoittajat voisivat sitten varoa näitä riivattuja ihmisiä?

Eihän täällä kohta enää uskalla ollenkaan kirjoittaa, kun kuka tahansa kirjoittaja saattaa olla riivaajan vallassa.

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #22 : 04.04.14 - klo:14:54 »
Ei ole parempi kertoa.

Kristinuskossa tällaiset viestit ovat henkilökohtaisia ja ne ovat jo menneet perille. Julkisuudessa toisen ongelmia suhteessa kristinuskoon ei revitellä.
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

wakan

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #23 : 04.04.14 - klo:14:57 »
Onkos kristinuskossa tapana sitten esittää julkisia vihjailuja toisista kirjoittajista, joita on täällä aika pieni piiri? Mikä mahtaa olla motiivi?

Poissa Vilhelm

  • Viestejä: 148
  • aavikkosutten veli ja kamelikurkien kumppani
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #24 : 04.04.14 - klo:15:37 »
Kuinkahan moni tässä ketjussa kirjoittaneista ei voi tunnustaa Jeesusta Kristukseksi, lihaan tulleeksi Jumalaksi, Kaikkivaltiaaksi?

Arvelisin että itse ainoastaan olen totuuden ja puhtauden perustuksella, lujasti kuin vakaa kalliojärkäles ja oras vihneen vihertämänä, kuolleen jyvän kuoren sivuun laittaneena, josta vihmas elämä versoelee.
« Viimeksi muokattu: 04.04.14 - klo:15:46 kirjoittanut Vilhelm »
'Sille, joka voittaa, annan valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

Lydia

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #25 : 04.04.14 - klo:15:43 »
Minua ei Toronton asiat koskettaneet. Kerran muistaakseni kävin Turun vapiksessa käsi hakkasi jollakin hirveästi. en ole koskaan kokenut mitään vapinoita enkä ole kaatuillut. Aili Heinonen joskus rukoili puolestani, sanoi oikeat tiedon sanat ja tipahin istualleni, muuta kaatumista  ei koskaan, tuupittu on mutta minua ei tuuppimalla kaadeta, enkä ole kaatumisia vailla, Jumala on kyllä monta kertaa nostanut pystyyn.
« Viimeksi muokattu: 04.04.14 - klo:15:49 kirjoittanut Lydia »

Poissa Vilhelm

  • Viestejä: 148
  • aavikkosutten veli ja kamelikurkien kumppani
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #26 : 04.04.14 - klo:15:51 »
Itse näin tuota pakonomaista irvokasta nykimistä ja repimistä jossain helluntaikonferenssin kokouksessa. Muuten en sellaiseen törmännyt.

Jaa, kerran olin jossain punk-konsertissa jossa oli samanlaista aivan sekopäisen näköistä vääntelyä ja riehumista.

Mahtoikohan olla sama siunaus molemmissa vaikuttamassa? Ainakin ulospäin siltä näytti.
'Sille, joka voittaa, annan valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

Lydia

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #27 : 04.04.14 - klo:15:54 »
Vilhelmillä on ihana ava ja allekirjoitus.

wakan

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #28 : 04.04.14 - klo:16:07 »
Itse olen itse nykinyt ja vatkannut ja kramppaillut irvokkaasti torontonkirouskokouksissa ja vähän muuallakin. Sittemmin olen lopettanut sellaisen.

Lydia

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #29 : 04.04.14 - klo:16:18 »
Olen kyllä tosi pahoillani wakanin kokemusten vuoksi ja miten ne sinuun vaikuttivat. Toivon että Jumalan rakkaus hoitaa sinut muistoistakin vapaaksi ja ehjäksi.