Kirjoittaja Aihe: Toronton siunauksesta 20 vuotta  (Luettu 86302 kertaa)

Poissa garibaldi

  • Viestejä: 123
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #420 : 24.06.18 - klo:05:16 »
Bonnke on jokin ihme ikoni. Tuntemani helluntailaiset puhuvat hänestä jonain suurena Jumalan miehenä.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #421 : 24.06.18 - klo:11:32 »
Bonnke on jokin ihme ikoni. Tuntemani helluntailaiset puhuvat hänestä jonain suurena Jumalan miehenä.

Tällä lienee tuohon aika suuri vaikutus - katso alkaen toiseksi viimeinen kappale.
http://www.ristinvoitto.fi/ristin_voitto/muut/arthur_kukkulan_muistolle_jumalan_patriarkka_on_lahtenyt_kotiin_/?numero=25/2016
« Viimeksi muokattu: 24.06.18 - klo:11:56 kirjoittanut Natanael »

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #422 : 27.06.18 - klo:10:12 »
Kristityn foorumi on dokumentoinut "möläytykset" tarkasti. Joten aika kaukana seiskasta.

Siis lähellä yhtä hyödyllinen kuin se painettu lehti.

Tämä Pökkelö on todella kiitollinen Kristityn Foorumille, sekä Jyväskyläläiselle Paavo Lievoselle, joka julkaisi "Pieni lauma " lehteä.
Monet pitkään uskossa olleet tuttuni tyrkyttivät karismaattisuutta kirjoin, ja kasetein. Ja vei tilaisuuksiin. Jokin niissä kaihersi vastaan nuorta uskovaa.
                                                                                                                                                                   
Samaan aikaan sain painettunakin jaettua Kristityn foorumia ja myöhemmin pieni lauma lehteä.
Luin ja vertasin. Ja tulin tulokseen KF ja PL olivat Raamatun kanssa yhden mukaiset.
Ja sitä kautta ohjauduin terveen uskon pariin.

Ja nämä karismaattisuudessa parikymmentä vuotta pyörineet tututkin löysivät onneksi lopulta loppuun palaneina Armon Evankeliumin.

KF tänäänkin varoittaa tarkoin dokumentoiden eksytyksistä. Kiitos Herralle, kun on antanut Aitomaalle tällaisen  viisauden ja rohkeuden varoittaa helposti hairahtuvaa Herran laumaa.
Todella vakavasta asiasta kyse, vaikka kritiikin kohde on paikoin hyvinkin irvokasta.

Tuo pökkelön mainitsema PL on kirjoittanut joitakin pikku kirjasia, joista osa löytyy netistä. Valitettavasti kirjasia ei enää ole saatavana paperiversioina. Kustantajakin on laittanut "pillit pussiin", joten kukaan ei niitä kirjoja enää tee.

Joitakin on luettavana esim. Kristityn foorumin sivuillla. Lukaisin äsken pikku kirjasen "Muuttaako usko ihmisen?" Teksti vastaa pitkälti omia ajatuksiani, silti olisi mielenkiintoista tietää, miten toiset sen kokevat. Sen voi lukaista täällä:

http://www.kristitynfoorumi.fi/muuttaakouskoihmisen.pdf

Jos tekstiä haluaa levittää, niin siihen on täysi vapaus. Ko. sivuilta tekstin voi tulostaa tavallisella A4 -tulostimella.
Sivuilta löytyy myös kaikki Pienen lauman numerot, joita saa myös tulostaa.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #423 : 27.06.18 - klo:22:20 »
Kiitos Paulus. Tuo oli hyvä tietopaketti tännekin.

Pikku kirjasia Juurikasvun tuotannosta saattaa löytyä yhä täältä edulliseen hintaan; http://www.perea.fi/

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #424 : 30.07.18 - klo:10:44 »
Löysin mielenkiintoisen kertomuksen torontolaisuuden kokeneelta. Linkki mahdollisesti on täällä jo ennestään, mutta en nyt ehdi tarkistamaan.

http://www.kirjasilta.net/artikkelit/misc/koin.html
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #425 : 15.12.18 - klo:22:28 »
Osuin sattumalta tällaiseen linkkiin. Mitä mieltä olette siitä?
https://www.youtube.com/watch?v=xto7QmikVlQ
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #426 : 16.12.18 - klo:01:11 »
Osuin sattumalta tällaiseen linkkiin. Mitä mieltä olette siitä?
https://www.youtube.com/watch?v=xto7QmikVlQ
Turunen pohtii tuossa, että "entäpä jos Jumala tekee jotakin yllätyksellistä... niin että makaan lattialla ja nauran tai itken hallitsemattomasti".

Käsittämätöntä sokeutta, jos ajatellaan Jumalan Hengen tekevän tuollaista. Tuliko Jeesus julistamaan jotakin noin hölmöä?

Poissa NanoK

  • Viestejä: 318
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #427 : 16.12.18 - klo:08:45 »
Videon esittelytestissä sanotaan: "Patmos lähetyssäätiö antoi aikanaan vahvan tuen torontolaisuudelle eli nauruherätykselle julkaisten useita myönteisiä kirjoja sekä puheita. Nykyinen toiminnan johtaja Pasi Turunen peräänkuulutti myös  avoimuutta nauruherätykselle.
"Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala, niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa." - 1. Korinttolaiskirje 14:32-33"

Vaikka tuossa puhutaan menneessä aikamuodossa, P.Turusen puhetta kuunnellessani kerran yllätyin siitä äärikarismaattisuutta puolustavasta asenteesta, tai ainakin varoitettiin tuomitsemasta sitä.

Patmos-radiosta tulee välillä todella hyviä saarnoja, mutta välillä sellaista mitä ei jaksa kuunnella. Eilen illalla sitä kuunnellessa korviin tarttui puhe siitä että ei pitäisi kuunnella painotuksia, tai arvioida puhetta sen perusteella huutaako puhuja vai ei. Pitäisi kuunnella sisältöä ja tarttua sekä rakentua siitä. Ymmärrän kyllä tämän, mutta olen niin herkkä että reagoin siihen pauhaamiseen ja pumppaamiseen. Ei se aina häiritse, enimmäkseen kyllä.

Eri herätysliikkeillä on omat vahvat maneerinsa, sama nuotti ja samat hokemat. Tietty kaavamaisuus liittyy melkein kaikkiin liikkeisiin. Luterilaisessa kirkossa se on enemmänkin muodossa- ei puheessa/saarnassa. Olen kuullut että aikoinaan liturginen laulu esim. ortodoksisessa kirkossa laulettu Raamatun teksti on tullut siitä ettei kuulija keskittyisi painotuksiin vaan itse asiaan.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #428 : 16.12.18 - klo:11:47 »
Patmos-radiosta tulee välillä todella hyviä saarnoja, mutta välillä sellaista mitä ei jaksa kuunnella. Eilen illalla sitä kuunnellessa korviin tarttui puhe siitä että ei pitäisi kuunnella painotuksia, tai arvioida puhetta sen perusteella huutaako puhuja vai ei. Pitäisi kuunnella sisältöä ja tarttua sekä rakentua siitä. Ymmärrän kyllä tämän, mutta olen niin herkkä että reagoin siihen pauhaamiseen ja pumppaamiseen. Ei se aina häiritse, enimmäkseen kyllä.

Samanlaisia tuntoja täällä. Olen jossain määrin kuulovammainen ja jo pelkästään se rajoittaa kuunteluani. Samoin myös osallistumistani moniin tilaisuuksiin. Olen jossain kirjoittanut ensivaikutelman säännöstä ja siitä, että siihen pitäisi ehkä luottaa enemmän.

Olen pitänyt Pasi Turusta tolkun miehenä, mutta nyt tulin toisiin ajatuksiin.  :(

Muistan, kuinka erään torontolaisuuteen hurahtaneen seurakunnan paimen sanoi yli 20 vuotta sitten, että asiaa voi arvioida oikein vasta sitten, kun sen hedelmä on nähtävissä. Eksytykseen vihkiytyneet eivät kyllä usko sitäkään, se on jo nähty.
« Viimeksi muokattu: 16.12.18 - klo:11:52 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #429 : 16.12.18 - klo:20:32 »
Olin 2001 katsomassa Benny Show ihan livenä. Edellisen kerran näin hänet Seinäjoella, oliskohan vuonna 1996 tai jotakin.

Olihan se hieno show ja nähdä kuin jumala toimi oikeasti ;)

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #430 : 16.12.18 - klo:22:46 »
Miksi kävit kaksi kertaa?
Etkö kerrasta uskonut, että Benny on huuhaaukko?

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #431 : 19.12.18 - klo:21:58 »
Noilla main minulle valkeni onko karismaattisuus siunaus vai kirous. Kiitos edelleen Juhani Aitomaan Kristitytn foorumille ja Paavo Lievosen Pieni lauma lehdelle. Molemmat silloin paperiversioina. Nykyään vain netissä.

Nuorena uskovana vedettiin, joka suuntaan mukaan, ja jokin kaihersi vastaan.
Ko. lehtiä vertailemalla totesin veljien olevan Raamatun kanssa samoilla linjoilla. Asiat selkenivät ja ymmärsin pysyä tietynlaisista kokoontumisista pois.
Veljillä oli hengen erottamisen ja opettamisen armo lahjat.

Poissa Alvari

  • Viestejä: 592
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #432 : 20.12.18 - klo:03:27 »
Olin 2001 katsomassa Benny Show ihan livenä. Edellisen kerran näin hänet Seinäjoella, oliskohan vuonna 1996 tai jotakin.

Olihan se hieno show ja nähdä kuin jumala toimi oikeasti ;)

Itsekin olen nähnyt kyseisen herran livenä. Iso osa puheesta oli ihmisten manipulointia antamaan rahaa. Tyhjä olo jäi. Silloin vielä luulin, että tyypillä on puhtaat jauhot pussissa.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #433 : 20.12.18 - klo:19:46 »
Miksi kävit kaksi kertaa?
Etkö kerrasta uskonut, että Benny on huuhaaukko?

Ensimmäisen kerran ihan mielenkiinnosta, koska oli joltakin kaapelikanavalta tuttu. Minua kiinnosti silloin miten homma oikein toimii, kun kerrotaan että suomalaiset eivät syty palaviksi antajiksi.

Toisen kerran yksi tuttu pyysi. Tilaisuuden alussa juontaja kuulutti että tilaisuuden kuvaaminen tai nauhoittaminen on kiellettyä. Sitten muutaman kuukauden jälkeen Pasi Turunen huhuili netissä onko jollakin nauhaa tai vastaavaa kun pitäisi joku tarkistaa. ;D Oli mielenkiintoinen nähdä kuinka turvamiehet plokkasivat oikeasti sairaita tulemasta eteen. Yksi seurue oli työntämässä hallin takaosasta sairasta pyörätuolilla eteenpäin, kun turvamiehet siirsivät heidät sivuun. Samaan aikaa osa heistä etsi yleisön seasta parantuneita jotka pääsivät todistamaan ja kaatumaan lavalle. Turvamiehet kyllä pysyivät pystyssä, vaikka muut kaatuivat.

Ylistyskappaleet olivat tuttuja hengellisestä laulukirjasta, niitä amerikasta tulleita armo suuri yms.  Porukka oli siinä tilaisuudessa hyvin mukana, jotenkin hämmentävää, mutta toisaalta kertoi sen että kuulijat olivat jo tosiuskovaisia tai niiksi haluavia. Ei-uskovaiselle, jolla ei ole taustaa, tilanne olisi ollut varmastikin hämmentävä.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #434 : 20.12.18 - klo:19:53 »
Noilla main minulle valkeni onko karismaattisuus siunaus vai kirous. Kiitos edelleen Juhani Aitomaan Kristitytn foorumille ja Paavo Lievosen Pieni lauma lehdelle. Molemmat silloin paperiversioina. Nykyään vain netissä.

Nuorena uskovana vedettiin, joka suuntaan mukaan, ja jokin kaihersi vastaan.
Ko. lehtiä vertailemalla totesin veljien olevan Raamatun kanssa samoilla linjoilla. Asiat selkenivät ja ymmärsin pysyä tietynlaisista kokoontumisista pois.
Veljillä oli hengen erottamisen ja opettamisen armo lahjat.

Myös minä luin silloin kyseisiä julkaisuja ja taisinpa joillekin suositella niitä. Karismaattisuuden haljenneet kaivot saivat aika vähän muutosta aikaan ihmisten elämässä, mutta niin tuntuu ne silloiset kriittiset sivut "mennaria mä metsästän" edelleen junnaavan vanhoissa tarinoissa ja uusinta käännöksistä. Tai sitten ei kristitynfoorumia ole päivitetty kymmeneen vuoteen.