Puimatanner > Seurakunta

Seurakuntavierailut ulkomailla, ystävyysseurakunnat jne.

(1/2) > >>

Charlotte:
Oletko käynyt lomamatkoilla tai muuten paikallisissa seurakunnissa tai onko kenties seurakunnallasi jotain ystävyysseurakuntatyyppistä toimintaa ulkomailla olevien seurakuntien kanssa?

Meidän (minä ja mieheni) olisi tarkoitus mennä Saksaan joulukuussa ja tuli mieleen, että siellähän voisi käydä vierailulla seurakunnassa. Olisi jännä nähdä, onko toimintatavoissa jotain eroavaisuuksia Suomeen nähden. 
 
Tänä vuonna tehtiin eka ulkomaanmatka vuosikymmeniin, mutta ei tajuttu vielä silloin käydä seurakuntavierailulla.

Natanael:
Ei ole tullut käytyä lomamatkoilla, mutta jossain varta vasten.

Oikeastaan olen ollut aika hölmö, kun ei ole tullut otettua selvää asiasta lomamatkoilla ollessaan.

Suomessa olen käynyt pyörähtämässä hyvin monessa seurakunnassa. Joissain useamminkin.

Charlotte:
Laajennan tuota aloitusta koskemaan yleisesti vierailua ulkomailla seurakunnissa, tarkoitukseni oli yleensäkin vierailut ei siis pelkästään lomamatkat, mutta jostain syystä tuli kirjoitettua vain se lomamatka.

Missä maassa (maissa) olet KnutL käynyt seurakunnissa, millaista oli?

Natanael:
Eka reissu on jäänyt mieleen, kun kävin Neuvostoliiton aikana Tallinnassa metodistien kokouksessa ja jouduin pitämään siellä suuremmin valmistelematta pienen puheen.
Jääköön ne muut ja muualle tapahtuneet reissut tässä yhteydessä kertomatta.

Charlotte:
Oliko silloin Neuvostoliiton aikana myös Tallinnassa nuivempi suhtautuminen seurakuntiin?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta