Kirjoittaja Aihe: Hovioikeus hylkäsi Päivi Räsästa vastaan nostetut syytteet.  (Luettu 1606 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Johannes Kastajalla oli aikamoinen tehtävä. Hän julisti että pitää tehdä parannus ja tunnustaa syntinsä.Hänet muistaakseni vangittiin kun nuhteli Herodesta. Pään irtoaminen johtui siitä kun Herodes meni naisen lankaan katsoessaan tämän tyttären tanssimista ja siitä lumoutuneena lupasi tehdä ihan mitä vaan.

Räsäsen tilanteesta sen verran että Raamatussa neuvotaan tuomitsemaan seurakunnan sisäisiä juttuja, ei maailman juttuja.

Ev. LUT kirkon pride marssiin osallistumisesta olisi voinut kirkon jäsenenä tehdä ison virallisen valituksen. Mutta nyt se jäi somejutuksi koska Räsänen otti asian esille somessa, mikä lähinnä on yleinen juorupalsta.
« Viimeksi muokattu: 15.01.24 - klo:22:09 kirjoittanut sandia »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Mutta luulen, että on varmaan monia yksittäisiä henkilöitä joille Räsänen on tukena kun tuo oman uskonsa niin avoimesti esille tässä älämölössä. Ja ehkä se on sittenkin tärkeämpää kuin yrittää oikaista luterilaista kirkkoa, mikä tuskin siitä kuitenkaan oikaistuisi.
Eli Räsänen on uskonsa todistaja.

Se on ihan hyvä.

No, nyt olen selvittänyt tämän asian itselleni. :D (hieman itseironiaa)

Poissa HelenaM

  • Viestejä: 643
Ajattelen niin, että Päivi Räsänen on tottunut tuomaan kantansa esiin julkisesti. Hän sanoi kohdistaneensa arvostelunsa ev. lut. kirkon johdolle. Motiivina tälle hänen ulostulolleen voisin kuvitella olevan surun siitä, että hänen kotikirkkonsa on loitontunut Raamatun totuudesta.

Poissa Korpima

  • Viestejä: 1267
Niin, eihän Johannes Kastajaa ja Päivi Räsästä välttämättä kannata vertailla. Tai että heidän tulisi toimia jotenkin samalla tavalla.

Lisäksi ehkä vaikeaa erottaa Räsäsen roolia kirkon jäsenenä ja poliitikkona: jälkimmäiseltähän ehkä voidaan odottaa kaikenlaisia julkisia kannanottojakin yhteisiin asioihin. Poliitikko elää ja toimii julkisuudessa vähän kuin.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Luulen, että olisin itse toiminut hieman eri tavalla.
Olisin ehkä tehnyt virallisen kirjelmän kirkolle ja ehkä sitten kertonut siitä somessa.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Korkein oikeus antoi valtakunnan syyttäjälle valitusluvan Räsäsen vapauttavasta päätöksestä


Poissa pax

  • Viestejä: 1717
Tosiaan hyvä kirjoitus Soinilta.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
En tunne ennestään ollenkaan minkälainen mies tämä Soini on, mutta nyt luin vähän enemmänkin hänen blogistaan.
Selvästi ilmaisee asiat. Luin hänen 14.4. kirjoittaman lyhyen kommentin Israelin tilanteesta.

Laitoin tuon Räsästä koskevan linkin myö FBiin.
0 tykkäystä.

Jos korkein oikeus päättää, että kaikki alimmat oikeudet käsittelivät todisteet väärin, tulisi kummallinen juttu.

Tästä eteenpäin ikävä kyllä asia voi muuttua poliittisemmaksi, varsinkin jos se lopulta menee EUn ratkaistavaksi.



« Viimeksi muokattu: 22.04.24 - klo:16:20 kirjoittanut sandia »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Jos korkein oikeus päättää, että kaikki alimmat oikeudet käsittelivät todisteet väärin, tulisi kummallinen juttu.

Tästä eteenpäin ikävä kyllä asia voi muuttua poliittisemmaksi, varsinkin jos se lopulta menee EUn ratkaistavaksi.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Jotenkin tuli yhtäkkiä mieleen, että miksi me yleensä hikoilisimme ja tuskittelisimme Ev. Lut. kirkon tilaa.
Se ei ehkä liene edes Raamatun mukaista.
Nimittäin UTssa selvästi ilmenee, että Herra käsittelee itse seurakunnat jotka eivät tee parannusta. Tarkoitin Ilmestyskirjassa olevia profetioita sen ajan seurakunnille.

Mikäli olen ymmärtänyt oikein, se kynttilänjalan poistaminen lienee jonkinlaiseen seurakunnan haaksirikkoon?
Voiko kukaan vahvistaa tai oikaista käsitykseni?

"Efeson seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, joka pitää niitä seitsemää tähteä oikeassa kädessään, hän, joka käyskelee niiden seitsemän kultaisen lampunjalan keskellä:
2. Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi;
3. ja sinulla on kärsivällisyyttä, ja paljon sinä olet saanut kantaa minun nimeni tähden, etkä ole uupunut.
4. Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.
5. Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.


Jotenkin sellaisen kuvan saa,että kirkko luulee voivansa tehdä ihan mitä vaan ilman mitään seurauksia Jumalalta itseltään.
Tämä lienee harhakäsitys.
Kirkolla todellakaan ei ole mitään itseisarvoa ilman Herraa.
« Viimeksi muokattu: 22.04.24 - klo:16:36 kirjoittanut sandia »

Poissa pax

  • Viestejä: 1717
Olen miettinyt myös sitä mitä tarkoittaa kun kynttilanjalka siirretään pois. Jumalan siunaava käsi ja Pyhä Henki poistuu seurakunnasta, tosin Jumala ei hylkää yksilö ihmistä joka haluaa pysyä oikealla tiellä.

Poissa Opo

  • Viestejä: 371
 Jumalan tahto on, että erottelua alkaa tapahtumaan, niin että lähdetään pois joukosta, jossa paimenet ovat vääriä. Prosessi on kivulias, mutta autuas se, joka uskaltaa toimia Jumalan tahdon mukaan. "Rukoillaan rohkeutta ihmisen verran sielulla sielua koskettamaan."(lainaus Lasse Heikkilältä) Maailman menoon mukautuvassa laumassa olemme vaarassa joutua eroon Jumalasta. Uskalletaan rohkaista toistemme sieluja niin koskettavasti, että uloskutsuttu tottelisi oikean paimenen ääntä ja lähtisi pois eksytettyjen laumasta ja löytäisi kotiin.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Joo kiitos pax ja Opo, kiva kuulla ajatuksianne asiasta.

Poissa Korpima

  • Viestejä: 1267
Vaatiihan tuo pohdintaa eri puolista. Kuten miten kirkon pitäisi toimia, miten Jumala mahdollisesti näkee asian, milloin pitäisi itse ymmärtää lähteä jne... Ja onhan kirkoilla ollut kaikenlaisia kamalia johtajia, eikä voinut lähteäkään, tulee taas mieleen jotkin keskiajan paavit.