Kirjoittaja Aihe: Avioliitto raamatun valossa  (Luettu 13804 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #30 : 28.06.19 - klo:21:22 »
Hyvä ja ajankohtainen kirjoitus Susanna Koivulalta:

https://aitoavioliitto.fi/artikkelit/translaki-jattaa-lapset-rauhaan-hyva/?utm_source=mailpoet&utm_medium=email&utm_campaign=Pride-viikko
Oikein suorasanainen ja perusteltu kannanotto.

Olisi mukava joskus kuulla, mihin tosiasioihin sukupuolineutraliteetin kannattajat
perustavat väitteensä. 
Yleensähän he puhuvat vain asian sivusta, siis tasa-arvosta,
yksilön oikeuksista yms. 
Niihin vetoamalla ei voi mitätöidä biologisia tosiasioita,
kuten ihmisen sukupuolta.

Yksi selitystapa on se, että puhuvat sukupuoli-identiteetistä, minkä he katsovat olevan eri asia kuin sukupuoli.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #31 : 28.06.19 - klo:22:29 »
Hyvä ja ajankohtainen kirjoitus Susanna Koivulalta:

https://aitoavioliitto.fi/artikkelit/translaki-jattaa-lapset-rauhaan-hyva/?utm_source=mailpoet&utm_medium=email&utm_campaign=Pride-viikko
Oikein suorasanainen ja perusteltu kannanotto.

Olisi mukava joskus kuulla, mihin tosiasioihin sukupuolineutraliteetin kannattajat
perustavat väitteensä. 
Yleensähän he puhuvat vain asian sivusta, siis tasa-arvosta,
yksilön oikeuksista yms. 
Niihin vetoamalla ei voi mitätöidä biologisia tosiasioita,
kuten ihmisen sukupuolta.

Yksi selitystapa on se, että puhuvat sukupuoli-identiteetistä, minkä he katsovat olevan eri asia kuin sukupuoli.
Jos aikaisemmin joku tyttö halusikin olla poika, hänen käskettiin unohtaa sellaiset kuvitelmat.
Jos poika piti itseään tyttönä, häntä kehotettiin miehistymään, ettei joudu isompana naurunalaiseksi.
Tämä oli silloin, kun terve maalaisjärki oli vielä kunniassa.

Monet ihmiset haluaisivat olla jotakin muuta kuin ovat.
Mutta kaikkea ei voi saada, vaikka kuinka haluaisi ja vaatisi.
Joku puistotyöntekijä haluaisi olla kirurgi,
joku Englantiin muuttanut somali haluaisi olla syntyperäinen englantilainen,
joku vanki haluaisi olla oikeusministeri jne.
Elämän realiteetit kuitenkin rajoittavat ihmisen unelmien toteutumista ja opettavat tyytymään siihen, mikä on mahdollista.

Mutta ns. vähemmistöjen painostusryhmät ja tiedotusvälineet ovat saaneet aikaan sellaisen kieroutuneen harhan, että ihmisyyden perusasia, miehenä tai naisena oleminen,
olisikin valintakysymys, ja valinnan ratkaisee yksilön oma tahto ja päätös.



Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #32 : 28.06.19 - klo:23:51 »
Niin, luodun kapina Luojaansa vastaan yltyy.

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #33 : 29.06.19 - klo:10:10 »
Tasa-arvokeskustelu, johon liittyy avioliitto (mies ja nainen), trans.,homo/lesbo, sukupuolten moneus, tuodaan välivaltaisen aggressiivisesti. Tähän ei mahdu avioliitto Raamatun valossa, eikä siihen liittyvät asiat. On väärin ja suvaitsematonta, heidän ajattelussaan, ajatella oikein. Minä ajattelen. Minulla ei ole varaa liukua tämän maailman elämän muotoon.  Raamatun mukainen elämä antaa iankaikkisen elämän, joka tulee uskon kautta Jeesukseen Kristukseen. Tämä tuntuu jo tässä elämässä ja vastustus vain lisää iloa olla Jeesuksen oma, Jumalan lapsi. Myös surua ja murhetta näiden, jotka ovat eksyksissä. Rukousta lasten ja nuorten puolesta!

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #34 : 29.06.19 - klo:10:24 »
Radiossa sanottiin juuri, että ottaa aikaa, ennen kuin tiedostaa sukupuolensa. Kaipa se sitten on näin. Sanoin aamulla mummille, etten taidakaan olla pappa. Vähitellen se on alkanut selvitä. Mitenkähän tämän selittäisi lapsille ja lastenlapsille, etteivät järkyty?  ;) :D ;D
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #35 : 29.06.19 - klo:11:03 »
Radiossa sanottiin juuri, että ottaa aikaa, ennen kuin tiedostaa sukupuolensa. Kaipa se sitten on näin. Sanoin aamulla mummille, etten taidakaan olla pappa. Vähitellen se on alkanut selvitä. Mitenkähän tämän selittäisi lapsille ja lastenlapsille, etteivät järkyty?  ;) :D ;D

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006157497.html

Mitäs minä sanoin? Olenko tulossa hulluksi vai onko maailma tullut hulluksi?  :(
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #36 : 30.06.19 - klo:11:10 »
Mitä Pride tarkoittaa? Wikipedian mukaan:
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #37 : 30.06.19 - klo:13:28 »
Radiossa sanottiin juuri, että ottaa aikaa, ennen kuin tiedostaa sukupuolensa. Kaipa se sitten on näin. Sanoin aamulla mummille, etten taidakaan olla pappa. Vähitellen se on alkanut selvitä. Mitenkähän tämän selittäisi lapsille ja lastenlapsille, etteivät järkyty? ;) :D ;D [Tummennus Oloneuvoksen].

Osaksesi langennut tehtävä on mitä vaativin ja edellyttää aivan erityistä hienotunteista osaamista sekä sitä kuuluisaa suomalaista itsehillintää ja periksiantamattomuutta (=sisua). Tärkeintä on, että itse olet vakuuttava ja uskot asiaasi ts. että sinä olet täti! On tullut aika nostaa kissa pöydälle niin kuin vanha kansa pruukasi lystikkäästi sanoa, silloin kun tädit olivat vielä tätejä ja sedät setiä.

Aloita silleen varovasti. Kutsu jälkipolvi ympärillesi ja tarjoa heille runsaasti limonaatia ja suklaatia (nyt ei ole varaa kursailla) ja kun he ovat pienessä sokerihumalassa niin ota tämä vakava asia esille. Esimerkiksi näin jutustellen: "Lapsikullat, kuunnelkaapas nyt hetki minua, niin kerron teille ihmeellisen asian. Viimeisten luotettavien tutkimusten mukaan en suinkaan ole setä vaan täti ja siis teidän isoäitinne."

Olen varma, että tämä uutinen mullistaa monin tavoin koko sukusi elämän siitä hetkestä lähtien, kun lapset vilistävät koteihinsa ja kertovat suureen ääneen vanhemmilleen, että Paulus ei suinkaan ole setä vaan täti.

JK-1. Jos kuulopuheisiin on uskominen, niin alle 2-vuotiaat lapset ovat ottaneet paremmin tämän uutisen (lue: shokkisadun) vastaan kuin varttuneemmat.

JK-2. Pyydän herkiltä lukijoilta anteeksi kirjoitustani



« Viimeksi muokattu: 01.07.19 - klo:06:51 kirjoittanut Oloneuvos »

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #38 : 09.08.19 - klo:11:02 »
Nyt se vasta autuus alkaa, kun kirkkokin on "tehnyt parannuksen" ahdasmielisyydestään. Nyt kaikki Jyväskylään viikoksi juhlimaan tätä vapautta…  :( :( >:(

Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #39 : 09.08.19 - klo:13:59 »
Nyt se vasta autuus alkaa, kun kirkkokin on "tehnyt parannuksen" ahdasmielisyydestään. Nyt kaikki Jyväskylään viikoksi juhlimaan tätä vapautta…  :( :( >:(

Ja mitä isot edellä sitä pienet pian perässä.
 
Tätä synnin suvaitsevuuden hyökyaaltoa tuskin voidaan enää pysäyttää. Jeesus ennusti tämän Sodoman ja Gomorran menon palaavan ennen tulemustaan (Luuk. 17:26ss).

Poissa TJ

  • Viestejä: 198
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #40 : 28.06.20 - klo:14:14 »
Päivi ja Niilo Räsäsen kirja "Avioliitto – Mistä on kysymys?" on painava puheenvuoro avioliitosta kristityn näkökulmasta.

Kysy Räsäsiltä: Mies ja nainen avioliitossa https://www.youtube.com/watch?v=1rVWQOK3n04

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #41 : 28.06.20 - klo:17:27 »
Niilo Räsänen antoi minulle juuri ilmestyneen englanninkielisen käännöksen siitä kirjasta vuosi sitten Ryttylässä.
Minua häiritsee siinä se, että he eivät ota kantaa avioeroon ja uudelleenavioitumiseen. Raamattu puolestaan ottaa.

Poissa TJ

  • Viestejä: 198
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #42 : 29.06.20 - klo:14:39 »
Niilo Räsänen antoi minulle juuri ilmestyneen englanninkielisen käännöksen siitä kirjasta vuosi sitten Ryttylässä.
Minua häiritsee siinä se, että he eivät ota kantaa avioeroon ja uudelleenavioitumiseen. Raamattu puolestaan ottaa.
Päivi ja Niilohan eivät ole kokemusasiantuntijoita avioerossa ja uudelleenavioitumisessa, joten kirjoituslisenssi voitaisiin antaa vain kokemusasiantuntijoille, joita asia koskettaa.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #43 : 29.06.20 - klo:15:14 »
Itse en ainakaan tiedä, ovatko olleet kiusauksessa jättää toisensa vai eivät.

Poissa TJ

  • Viestejä: 198
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #44 : 13.07.20 - klo:19:50 »
Itse en ainakaan tiedä, ovatko olleet kiusauksessa jättää toisensa vai eivät.
Mun on vaikea uskoa siihen, että Päivi ja Niilo olisivat olleet kiusauksessa jättää toisensa, mutta onhan se toki mahdollista. Henkisesti heidän ei kait tarvitsisikaan olla uskollisia omissa fantasioissaan haaveillessaan muista siirtymättä ajatuksista tekoihin.