Kirjoittaja Aihe: Meidän epäjumalamme  (Luettu 15274 kertaa)

Taisto

  • Vieras
Vs: Meidän epäjumalamme
« Vastaus #60 : 02.01.14 - klo:21:02 »
No, minä todellakin kirjoitin kristillisyyden alkuajoista. Totta kai tiedän, mitä uskonsotia yms
on ollut kautta historian noiden alkuaikojen jälkeen.

Tarkoitus oli sanoa, että kristinusko ja islam ovat lähtökohdiltaan hyvin kaukana toisistaan.

Jos verrataan vain vt ja koraanin suhtautumista epäjumalan palvojaan, niin siinä ei liene sittenkään suurta eroa.
En puhunut lainkaan vt:stä... Se, mitä koraanissa sanotaan epäjumalien palvonnasta, on minulle
tuntematon maaperä, enkä pysty sitä kommentoimaan.

Pitääköhän tässä vielä ruveta koraania opiskelemaan...

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Meidän epäjumalamme
« Vastaus #61 : 02.01.14 - klo:21:03 »
Meillä oli raamattupiirissä vieraana suomeen muuttanut syyrialainen ja irakilainen. Syyrialaisen mukaan silloin kristittyjä ei vainottu uskon takia. Irakilainen kertoi että saddamin aikana kristittyjä ei vainottu vaan saddam oli sekulaari johtaja. Hänen hallituksessaan oli kristitty ministeri. Muutti pois kun sota alkoi.
Vielä pieni oikaisu. En tarkoittanut islamin nykytilanteen kritiikillä sitä, miten eri maissa
suhtaudutaan maan kristittyihin vähemmistöihin.

Vaan sitä, että jos joku henkilö kuuluu läpeensä islamilaiseen sukuun tai yhteisöön,
tai jos koko maassa on islamilainen valtajärjestelmä, ja tämä muslimi kääntyy kristityksi
tai alkaa julkisesti (esim. kirjallisilla tuotoksillaan) arvostella koraania tai Muhammedia
tai maansa uskonnollisia johtohenkilöitä, niin huonosti saattaa käydä...

Ymmärsin mitä tarkoitit.

Tuo lopussa mainittu on juuri se syy miksi en halua suomesta minkään uskonnon fundamentalista valtiota vaan kannatan uskonnovapautta.

Taisto

  • Vieras
Vs: Meidän epäjumalamme
« Vastaus #62 : 02.01.14 - klo:21:11 »
Ymmärsin mitä tarkoitit.

Tuo lopussa mainittu on juuri se syy miksi en halua suomesta minkään uskonnon fundamentalista valtiota vaan kannatan uskonnovapautta.
Hyvä! Pääsimme siis yhteisymmärrykseen, olen kanssasi samaa mieltä.

Fundamentalistinen valtio ei todellakaan kuulosta hyvältä...