Kirjoittaja Aihe: "Ruohonjuuritason" omat opit  (Luettu 11744 kertaa)

Vastavoima

  • Vieras
Vs: "Ruohonjuuritason" omat opit
« Vastaus #45 : 25.05.14 - klo:14:24 »
eni wei, oma seurakunta paimen arveli kaiken kirkkokansan kuulen että minussa on monia riivajia, sillä julkisesti nuhtelin sitä markkinatouhua jota pöntöstä julistetiin.

joten koko seurakunta pitää minua riivaajien täyttäminä !
_____________
no sama se.

samaa sanottiin Herrasta Jeesuksesta, tosin kuten oman seurakunta paimen, ei havainnut toista nuhdetta.
eli missä yhteydessä Herra varoittaa Pyhän Hengen pilkasta.

no se on Jumalan ja paimenen jolta vaaditaan sielut jotka ovat paimenen uskoo luovutettu.
eli tili tulee varmasti.

Vastavoima

  • Vieras
Vs: "Ruohonjuuritason" omat opit
« Vastaus #46 : 25.05.14 - klo:14:33 »
no eni wei.

olen tietoinen siitä että monet, ovat, kiusaantuneita siitä että olen mukamas kaikki tietävä !
joo.
no sitten se mitä itse pyrin tarkastelemaan eli tutkimaan itseäni.
kuten Apostoli opettaa.

1. Tim. 4:16 Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä; sillä jos sen teet, olet pelastava sekä itsesi että ne, jotka sinua kuulevat.

Valvo itseäsi ja opetustasi

eli nyt Pietari, Johannes ja ympärileikkaus.
eli se mitä he saarnasivat oli oikein ja Kirjoitusten mukaista !
eli VT;n totuus.
_______________________
Modet, Jees-mies. tämänkaltaista tulee paljon mukaan.
eli mitä ?

eli nyt Pietari, Johannes ja ympärileikkaus.
eli se mitä he saarnasivat oli oikein ja Kirjoitusten mukaista !
eli VT;n totuus.Valvo itseäsi ja opetustasi

eli mistä tämä tuli: Valvo itseäsi ja opetustasi
mukaan  ?
no sama se.
_______________________

kuitenkin se oli väärää.

nyt itselläni on samankaltaista ajatusta.
voiko olla että suurin osa tahi jokin osa on kuten ympärileikkaus ?

eli saatan olla todella pahasti väärässä tahi sitten en.
eli olen teitä pyytänyt mutta ei tulosta.

usein olen pyytänyt että tutki mitä sanon ja jos se on väärin osoita se!
eli sama nyt, tutki ja jos havaitset väärän opetuksen tahi väärän ajatus kulun osoita se minulle !

eli en voi aina itse itseäni kriittisesti arvioida ja ne virheet ovat kuten kirjoitus virheet ei näe oma silmä.

joten Jos on että olen väärässä, niin se tulee kumota Kirjoituksilla !

Joten tutkikaa tarkkaa ja tuokaa esille se mitä arvelet olevan väärää.
jo pelkkä arvelu on se mitä sitten tutkin, ellet osaa muotoilla sitä kuten olisi hyväksi.
« Viimeksi muokattu: 25.05.14 - klo:14:35 kirjoittanut Vastavoima »

Charlotte

  • Vieras
Vs: "Ruohonjuuritason" omat opit
« Vastaus #47 : 25.05.14 - klo:15:43 »

no olkoon koko lainaus, sillä paloittelu saattaa hajoittaa liikaa itse asian ydintä.

Olenko lukenut että olet sitä mieltä että uskovat itse tutkivat se on lukevat ja pyrkivät ymmärtämään, on väärin ?
eli ei saa lukea itse vaan tulee antaa pappien tulkita mitä Jumala sanoo??

eli takaisin keski-aikaan ja raamatut roviolle ?
_________________________________

Onko pappien huulilla, niiden joilla luulisi olevan tieto ja totuus hallusssa, aina ja kaikessa oikeassa?



Tarkoitan enemmänkin sitä, että jos jollekulle ihmiselle "aukeaa" jotain Raamatusta, niin ok, hän voi sitä sitten soveltaa itseensä jos haluaa MUTTA siitä ei voi tehdä jotain yleispätevää asiaa, mikä tästä lähtien koskee kaikkia muitakin ihmisiä. Ja alkaa siitä muita opettemaan.

Voi kertoa tietysti, että näin on asian itse käsittänyt, mutta pitää tajuta, että se käsitys koskee vain itseä.

Tässä maailmassa on ihan liikaa ns. kotiprofeettoja, jotka saavat milloin mitäkin oppia kehitettyä itselleen Raamatusta ja olettavat, että muidenkin ihmisten pitäisi sen mukaan elää.
___________________
eli et kehtaa suoraan sanoa että ole jo vastis hiljaa ?

Olen heti hiljaa jos osoitat mikä on se kotiprofeetan väittämä tahi opetus, mihin viittaa eli näytä toteen että olen väittänyt muuta kuin sen mitä on, (yleensä 99% kaikille) kaikille. eli meille.
ellei, niin mustamaalaat minua vaikka et rohkene sitä suoraan sanoa.
___________________
joten jos yksilöit mitä ja missä otan kantaa !
eli paikkoja taas :)

Ai oletko sinä kotiprofeetta? Miksi ajattelit, että tässä ketjussa kirjoitetaan sinusta?

Nyt syyllistyt itse mustamaalaukseen.

Charlotte

  • Vieras
Vs: "Ruohonjuuritason" omat opit
« Vastaus #48 : 25.05.14 - klo:15:46 »
Silloin kun vielä liikuin piireissä, missä oli myös ns. kotiprofeettoja, niin minulla ei ollut nettiä edes käytössä eikä mitään tietoa vastavoimasta tai muista netissä kirjoittelijoista.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: "Ruohonjuuritason" omat opit
« Vastaus #49 : 16.09.16 - klo:17:12 »
Kuinkahan moni riviuskova edes tietää, mikä heidän seurakuntansa "virallinen oppi" on tai miten kristinuskossa on asioita perinteisesti tulkittu? Veikkaisin, että ei kovin moni. Mutta mistä se taas johtuu, onko niin vähän enää näitä asioita esillä seurakunnissa?

Tämä johtuu siitä yleisestä lainalaisuudesta tässä maailmassa, että mitä arvokkaammasta asiasta on kysymys, sitä taidokkaampia ovat väärennökset. Uskovankin on paljon helpompaa mennä joukon mukana kuin tutkia itse, kuinka asiat ovat. Sitäpaitsi tutkiva uskova saa "änkyrän" maineen, jolle "mikään ei kelpaa".

Mutta Raamatusta nousee erittäin vahvana opetus siitä, että on arvioitava ja turkittava opit ja opetukset. Helppoa se ei aina ole. Jeesuskin sanoi: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä." Siksi meidän olisi palattava kristinuskon juurille ja paneuduttava pääasiaan, joka on ristillä tapahtunut lunastus ja syntien sovitus. Sekin helpottaa, jos arvioi kaikkea julistusta tutkien mielessään, kuka on subjekti. Onko se Jumala vai ihminen. Jälkimmäinen kylläkin kiehtoo massoja ja siinä on mahdollista saada ihmisten hyväksyntää ja arvonantoa. Valta ja raha kiehtovat monia, mutta ne vievät helposti sivuun pääasiasta.

Olen tykönäni mutustellut tätä asiaa ja nostan sen pintaan, koska siinä on mielestäni jotain hyvin ajankohtaista. Tieto sielunvihollisen toimintatavoista on erittäin tarpeellista siksi, että muutoin joudumme helposti satimeen, johon monet ovat joutuneet. Mistään tyhjänpäiväisestä asiasta ei siis ole kysymys.

Muistan torontolaisuuden alkuajoilta erään nokkamiehen, joka julisti pöntöstä suurelle joukolle tähän tapaan:
"Erään laivan kapteenilta kysyttiin kerran, että tunnetko hyvin ne karikot, joita laivaasi uhkaavat. Kapteeni vastasi, että minä tunnen väylän."

Tuon kapteenin lausumaan vedoten tämä johtaja salli kaiken sen, mitä torontolaisuus toi mukanaan. Ja seurauksista voimme päätellä nyt parinkymmenen vuoden jälkeen, että tuo johtaja ei tuntenut edes väylää, karikoista puhumattakaan. Jos hän olisi tuntenut väylän, hän olisi suuren kuulijakunnan edessä sanonut, että VAROKAA TÄTÄ HARHAOPPIA.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell