Kirjoittaja Aihe: Alistua Jumalan vanhurskauden alle  (Luettu 29503 kertaa)

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Alistua Jumalan vanhurskauden alle
« Vastaus #15 : 24.06.16 - klo:05:22 »
Pakanoilla kun ei ole mitään lain kautta ansaittavaa vanhurskautta,
ja niin meidän pakanoiden on helppo ottaa vastaan lahjavanhurskaus.

Saanen esittää eriävän mielipiteen tuohon tummennettuun. Meillä pakanoillakin on laki sydämessä (Room. 2:14) ja siksi meidän on äärimmäisen vaikeaa uskoa tuohon lahjavanhurskauteen. Alussa se voi olla helppoa, mutta ajanoloon oman sydämemme petollisuuden ja väärän opetuksen vuoksi ajatus lahjavanhurskaudesta hämärtyy. Kyllä se tälläkin foorumilla tulee toisaalla esille, että tottakai sitä itsekin pitää jotain tehdä.

Noinhan se jotakuinkin menee kuin Paulus kirjoittaa. Langenneessa ihmisluonnossa näyttää olevan tarve painaa joka asiaan oma Eskon puumerkkinsä. Se ei aina  täällä pohjan perillä ilmene juutalaisten tapojen tai Mooseksen lain noudattamisen haluna, mutta "kyllähän minunkin pitää jotain tehdä". Voi pyhä jysäys (Hus: yksinkertaisuus) kuinka paljon sitä pitääkään tehdä, että pelastuisi?! On raamatunlukemista, syntisenrukousta, sapatinpyhitystä, hyväkäytöksisyyttä, kymmenystenmaksamista jne. En nyt pyri ollenkaan sanomaan, etteikö monet tekemisemme olisi hyviä asioita mutta ne ovat ilman mitään arvoa pelastuksen asiassa. Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu ja Karitsalta. Lisää siihen hivenkin omaasi niin turmelet pelastuksen armon kirkkauden.

Keskustelin pari viikkoa sitten erään lähimmäiseni kanssa näistä asioista. Hän lähti liikkeelle siitä ajatuksesta, että kaikki olemme hyviä syntyessämme. Tätä samaa on minulle selittäneet useammatkin uskovaiset ja siinä on jo se Eskon puumerkki nähtävissä. Eskon puumerkki ei siis ole vain hyvyydessämme tai pahuudessamme vaan siinä, että synnyimme väärän maan kansalaisiksi s.o aadamilaiseen sukuun. Jos vain kiinalaiset saavat periä maan niin olen auttamattomasti ulkopuolella koska synnyin suomalaiseksi -ihan yhden tekevää kuinka hyvä tai paha olen. Periäkseni maan minulle pitää tapahtua yliluonnollinen juttu; minusta pitää tulla ihan oikeasti kiinalainen. Siinä ei Eskon puumerkit auta vähäisessäkään määrin. Jeesus sanoi sen näin: teidän täytyy syntyä ylhäältä. Ylhäältä ja uudesti ovat alkutekstissä yksi ja sama sana, siksi käännetty suomeksi: "Teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä."

Useimmat tämän foorumin lukijoista ovat varmasti syntyneet ylhäältä, pelastuneet uskomalla Jeesukseen. Näin minullekin tapahtui. En minä synnin painot tunnollani vedonnut omiin tekoihini vaan Herran armoon. Vaan eipä kestänyt kauankaan kun jo mittasin Jumalalle kelpaavaisuuttani uskolla Jeesukseen ja onnistuneella kilvoittelullani. Voi kauheaa millaista vuoristorataa se oli useamman kymmenen vuoden ajan, kun lähestyin pyhää Jumalaa Jeesuksen ansiossa ja ripaus omia ansioita mukanani. Mutta Jeesuksen ansion tähden sain tämänkin syntini anteeksi. Tämä pelastuksen asia alkaa käymään minulle yhä yksinkertaisemmaksi: tunne vain rikoksesi, että olet luopunut Minusta. Niin olen. "Uskomalla Minuun saat synnit anteeksi ja perintöosan pyhien joukossa". Minä uskon. Minun vanhurskauteni on taivaassa, Jumalan oikealla puolella ja juuri nytkin minulla on sen tähden ja vain sen tähden rauha Jumalan kanssa. Lienee tämä ymmärrettävä niin, että olen alistunut Jumalan vanhurskauden alle. Mitä sitten kilvoittelluun tulee niin se on toinen asia.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Alistua Jumalan vanhurskauden alle
« Vastaus #16 : 24.06.16 - klo:09:03 »
On raamatunlukemista, syntisenrukousta, sapatinpyhitystä, hyväkäytöksisyyttä, kymmenystenmaksamista

Pitäisköhän tuohon litaniaan merkitä vähintään puolen tunnin ylistyssessio… voiko sitä kokousta muutoin aloittaa? ;)
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa kalamos

  • Viestejä: 491
  • Kάλαμος
    • kalamos.keskustelu.info
Vs: Alistua Jumalan vanhurskauden alle
« Vastaus #17 : 24.06.16 - klo:11:05 »

Onko sittenkin kyseessä se, että uskovan tulisi hyväksyä Kristus lain loppuna (päämääränä), ja tässä - käytännössä tapahtuu Jumalan vanhurskauden alle alistuminen?



Siis Kristus on lain täyttymys/päämäärä.
Hän ei kumonnut lakia eikä profeettoja.

Vanhassa liitossa laki ohjasi kirjaimena Jumalan kansaa.
Uudessa liitossa laki on kirjoitettu meidän sydämiimme,
kun olemme syntyneet Hengestä.

Siis synnin ja kuoleman laista meidät vapautti Elämän Hengen laki,
joka on Uuteen liittoon liittyvä elementti, jota ei vanhassa liitossa ollut.

Synnin ja kuoleman laki on voimaton,
koska Jeesus täytti tämänkin lain. Ei suinkaan kumonnut sitä.
Hän kärsi synnin ja kuoleman lain meille säätämän tuomion.
Ja me Jeesuksen kuolemaan upotetut olemme Hänen kanssaan
nousseet kuolleista uuteen elämään,
jossa meitä ohjaa meidän sydämiimme kirjoitettu Elämän Hengen laki.

Ja niin meissä vaikuttaa nyt Elämän Hengen laki.
Jos emme ole Kristuksessa, niin tuo laki ei vaikuta meissä,
ja silloin me olemme edelleen synnin ja kuoleman lain alaisia.

Kun olet Kristuksessa, sinä et enää ole synnin ja kuoleman lain alainen,
koska Jeesus on tuon lain täyttymys kohdallasi.
Hän kärsi synneistäsi seuraavan kuoleman rangaistuksen.
Siis ei tuo synnin ja kuoleman laki ole loppu
vaan täytetty Jeesuksessa Kristuksessa.

Siis laki ei ole millään tavoin loppu. Se on täytetty.
Meissä vaikuttaa Elämän Hengen ja Vanhurskauden laki,
kun Kristus lain täyttäjänä asuu Henkensä kautta meissä.
Kάλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Alistua Jumalan vanhurskauden alle
« Vastaus #18 : 24.06.16 - klo:12:05 »
On raamatunlukemista, syntisenrukousta, sapatinpyhitystä, hyväkäytöksisyyttä, kymmenystenmaksamista

Pitäisköhän tuohon litaniaan merkitä vähintään puolen tunnin ylistyssessio… voiko sitä kokousta muutoin aloittaa? ;)

Hupsista! Kuinkas tuon ylistysosion kokouksen alusta unohdin? Siitähän on muodostunut merkittävä osa "onnistunutta" kokousta. Voi tuota teeskentelyn määrää; tavoitellaan fiilistä ja esitetään teatteria (lienee toinen toiselleen, vai joko ollaan niin pilkkopimeässä, että luullaan pyhän Jumalan olevan syntisen ihmisen johdateltavissa). "Vie pois minun edestäni virttesi pauhina!"

Kuinka olen muistavinani, että vielä 70-luvun (ainakin) alkupuolella kokoukset aloitettiin rukouksella, että saatiin yhteen tulla Jumalan kasvojen eteen ja pyydettiin Häneltä siunausta kokoukselle. Ylistys ja palvonta ovat sellaisia, että ne ikään kuin murtautuvat esille spontaanisti jos/kun niiden aika on. "Suullani minä Häntä huusin ja ylistys tuli minun kielelleni". Katsokaapas joskus ystävät kuinka kireiltä ja vääristyneiltä ihmisten kasvot näyttävät noissa ylistyssessioissa; kaukana siitä, mitä Raamattu opettaa. "Jotka Häneen katsovat, ne säteilevät iloa".

Saankos vähän tarkentaa aikaisemmin kirjoittamaani. Kirjoitin: "Tämä pelastuksen asia alkaa käymään minulle yhä yksinkertaisemmaksi: tunne vain rikoksesi, että olet luopunut Minusta. Niin olen. "Uskomalla Minuun saat synnit anteeksi ja perintöosan pyhien joukossa". Minä uskon." Tuon 'minä uskon' tilalle voisin myös kokemukseni perusteella kirjoittaa 'kiitos Jeesus'. Niin se menee, että kun saa armosta anteeksi syntinsä niin syntyy kuin itsestään sydämessä kiitoslaulu Herralle. Ei sitä tarvitse harjoitella eikä psyykata.

Saapas muuten nähdä muistavatko suomalaiset nimipäivääni tänään esimerkiksi nostamalla lipun salkoon  ::) (olen niin vaatimaton [syvä huokaus] nääs uskovainen).


Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Alistua Jumalan vanhurskauden alle
« Vastaus #19 : 24.06.16 - klo:13:03 »
Saapas muuten nähdä muistavatko suomalaiset nimipäivääni tänään esimerkiksi nostamalla lipun salkoon  ::) (olen niin vaatimaton [syvä huokaus] nääs uskovainen).

Muistuu mieleen, että taitaa olla muitakin nimipäivää juhlivia. Onnittelut kaikille, vaikka en päivää olisi osannut muutoin muistaakaan.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Alistua Jumalan vanhurskauden alle
« Vastaus #20 : 24.06.16 - klo:13:39 »
Saapas muuten nähdä muistavatko suomalaiset nimipäivääni tänään esimerkiksi nostamalla lipun salkoon  ::) (olen niin vaatimaton [syvä huokaus] nääs uskovainen).

Muistuu mieleen, että taitaa olla muitakin nimipäivää juhlivia. Onnittelut kaikille, vaikka en päivää olisi osannut muutoin muistaakaan.

No johan nyt (tuo Johan myös viettää nimipäiväänsä). Juhanin lisäksi Suomessa Juha, Juhana, Juho, Jussi, Janne, Hannes, Hannu ja Jukka viettävät nimipäivää tänään. Nuo nimet juontavat hebrealaisesta, hyvin kauniista nimestä Johannes (Yochanan) joka merkitsee "Jahve on armollinen". En olisi osuvampaa nimeä voinut saada. Jumalan armoa olen tarvinnut enemmän kuin mitään muuta ja sitä Hän on myös minulle osoittanut runsain määrin. Minun kaikessa rikkoneen on ollut vaikea omistaa itselleni Herran lupaus Jesajasta:

"Sentähden Herra odottaa, että voisi olla teille armollinen, sentähden hän nousee armahtaaksensa teitä; sillä Herra on oikeuden Jumala. Autuaita kaikki, jotka häntä odottavat! Sinä kansa, joka asut Siionissa, Jerusalemissa, älä itke! Hän on sinulle totisesti armollinen, kun apua huudat; sen kuullessaan hän vastaa sinulle kohta" (30:18-19).

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Alistua Jumalan vanhurskauden alle
« Vastaus #21 : 24.06.16 - klo:14:09 »

"Sentähden Herra odottaa, että voisi olla teille armollinen..."
Tuo lause on varsinainen aarre, siinä on paljon sisältöä.

Ja milloin Herra voi olla armollinen? Ehkä Hänen täytyy odottaa, että lopetamme omat (omatekoiset) pyristelyt
ja itsemme parantelut ja myönnämme oman mahdottomuutemme ensin. Ja sitten yksinkertaisesti vain
pyydämme armoa.

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Alistua Jumalan vanhurskauden alle
« Vastaus #22 : 24.06.16 - klo:20:55 »
Kiitos nimipäivä onnitteluista.

Raamatussa sanotaan Daavidin olleen Jumalan mielen mukainen mies, ja kuitenkin.... lankesi mitä törkeimpään syntiin. Avoirikokseen ja murhaan sen peitelläkseen.

Samaa syntistä sukua me kaikki olemme. Aadamin kupeista lähteneitä.
Ja silti syvällä asuu usko meissä. Uskontulon jälkeen voimme parantaa itseämme , jos oikein yritämme, Jumalalle kelpaaviksi.

Onko pyhittyneitä ihmisiä ? Sanoisin pikemminkin Jumalan edessä murtuneita.
Jumalan kouluissa ihminen on joutunut näkemään oman jumalattomuutensa ja raadollisuutensa, ettei hänellä ole mitään kerskattavaa kenenkään edessä.
Kaikkein vähiten Pyhän Jumalan.
Kiitollisuus Jeesuksen sovitus työstä ja Jumalan armosta kirkastuu kirkastumistaan.

Uskovat, joilla on luuloja omasta pyhityksestään. Usein heidän luonteensa karkeus, kovuus ja murtumattomuus paistaa jo kauas.
Pienikin poikkipuolinen mielipide tuo vanhan ihmisen esiin. He vaan eivät itse näe sitä.

Tämä Paavalin kirjeen kohta on ollut minulle tärkeä jo pitkään;
Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".

Jos olemme Jeesuksessa Kristuksessa. Meillä on kaikki mitä tarvitsemme.

Siunattua Juhannusta Puimatanterelaisille !

JPK

  • Vieras
Vs: Alistua Jumalan vanhurskauden alle
« Vastaus #23 : 25.06.16 - klo:23:18 »
Jumalan evankeliumi vahvistaa Jumalan lain - ja todistaa Kristuksen lain täyttäjänä, ja sen loppuna (eli sen lopullisena päätepisteenä),
kuten Raamattu sanoo:

"Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain." Room.3:31

Jumalan lain tehtävä on osoittaa, että kukaan ihminen ei pääse iankaikkiseen elämään omien tekojensa kautta (ei vainka kuinka kovasti yrittäisi), vaan ihmisen tulee nöyrtyä syntisenä ja kadotettuna ottamaan vastaan uskossa Jumalan vanhurskauden Herrassa Jeesuksessa, joka on ilmoitettu ilman lakia:

"Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. " Room.3:21-22

Niin kauan kun ihminen taistelee Kristuksen vanhurskautta vastaan, hän vielä yrittää itse lisätä omien tekojensa kautta jotain pelastukseen. Kun syntinen ihminen lopettaa vastaan taistelemisen, ja hyväksyy Jumalan vanhurskauden yksin Kristuksessa - ihminen pääsee vapaaksi lain vaatimuksesta, Hengen uuteen elämään Kristuksessa.

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Alistua Jumalan vanhurskauden alle
« Vastaus #24 : 26.06.16 - klo:00:19 »

Tämä Paavalin kirjeen kohta on ollut minulle tärkeä jo pitkään;
Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".

Tuo on eräs niistä raamatunkohdista jonka kautta Herran armon evankeliumi alkoi avautumaan minulle. Kohta voitaisiin kääntää myös Jumalasta on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa tai kohdan ilmoitussisältöä muuttamatta myös Se on Jumalan teko, että olette Kristuksessa Jeesuksessa.

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Alistua Jumalan vanhurskauden alle
« Vastaus #25 : 26.06.16 - klo:00:34 »
Jumalan evankeliumi vahvistaa Jumalan lain - ja todistaa Kristuksen lain täyttäjänä, ja sen loppuna (eli sen lopullisena päätepisteenä),
kuten Raamattu sanoo:

"Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain." Room.3:31

Jumalan lain tehtävä on osoittaa, että kukaan ihminen ei pääse iankaikkiseen elämään omien tekojensa kautta (ei vainka kuinka kovasti yrittäisi), vaan ihmisen tulee nöyrtyä syntisenä ja kadotettuna ottamaan vastaan uskossa Jumalan vanhurskauden Herrassa Jeesuksessa, joka on ilmoitettu ilman lakia:

"Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. " Room.3:21-22

Niin kauan kun ihminen taistelee Kristuksen vanhurskautta vastaan, hän vielä yrittää itse lisätä omien tekojensa kautta jotain pelastukseen. Kun syntinen ihminen lopettaa vastaan taistelemisen, ja hyväksyy Jumalan vanhurskauden yksin Kristuksessa - ihminen pääsee vapaaksi lain vaatimuksesta, Hengen uuteen elämään Kristuksessa.

Tuollaisia lukiessa sydämeni jubileeraa. Hänessä me elämme, liikumme ja olemme. "Ainoastaan Herrassa -niin pitää Minusta sanottaman- on vanhurskaus ja voima" ja vielä "Herrassa tulee vanhurskaaksi kaikki Israelin siemen, ja Hän on heidän kerskauksensa."

Poissa kalamos

  • Viestejä: 491
  • Kάλαμος
    • kalamos.keskustelu.info
Vs: Alistua Jumalan vanhurskauden alle
« Vastaus #26 : 26.06.16 - klo:09:42 »
Jumalan evankeliumi vahvistaa Jumalan lain - ja todistaa Kristuksen lain täyttäjänä, ja sen loppuna (eli sen lopullisena päätepisteenä),
kuten Raamattu sanoo:

"Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain." Room.3:31

Jumalan lain tehtävä on osoittaa, että kukaan ihminen ei pääse iankaikkiseen elämään omien tekojensa kautta (ei vainka kuinka kovasti yrittäisi), vaan ihmisen tulee nöyrtyä syntisenä ja kadotettuna ottamaan vastaan uskossa Jumalan vanhurskauden Herrassa Jeesuksessa, joka on ilmoitettu ilman lakia:

"Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. " Room.3:21-22

Niin kauan kun ihminen taistelee Kristuksen vanhurskautta vastaan, hän vielä yrittää itse lisätä omien tekojensa kautta jotain pelastukseen. Kun syntinen ihminen lopettaa vastaan taistelemisen, ja hyväksyy Jumalan vanhurskauden yksin Kristuksessa - ihminen pääsee vapaaksi lain vaatimuksesta, Hengen uuteen elämään Kristuksessa.

Erittäin hyvin ilmaistu. Me vahvistamme lain.
Me olemme vapaat synnin ja kuoleman lain seurauksista,
koska Jeesus kärsi nuo seuraukset.
Ja nyt kun me elämme Hengen uutta Elämää Kristuksessa,
niin meissä vaikuttaa Elämän Hengen laki.
Kάλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.

Poissa Jopo

  • Viestejä: 379
Vs: Alistua Jumalan vanhurskauden alle
« Vastaus #27 : 27.06.16 - klo:12:51 »
Ymmärtääkseni eri seurakunnissa ollaan kohtalaisen laajalti - ainakin periaatteessa - yhtämieltä siitä, että pelastus tulee armosta uskon kautta Jeesukseen, ilman tekoja ja ihmisen ansioita. Onhan siitä Raamatussa selvästi kerrottu. Teoriassa niin selvä asia. Entä käytännössä?

Kun asiaa raaputetaan hieman pintaa syvemmältä, sieltä nouseekin usein esiin yhtä ja toista jonka katsotaan olevan ihmisen "oma osuus". Joskus ilmeisellä, joskus hienovaraisemmalla tavalla.

Sellainen voi olla esim. otsikosa mainittu Jumalan vanhurskauden alle "alistuminen". Tai pelastuksen vastaanottamisessa ihmisen tekemä "ratkaisu". Tai "antautuminen". "Minä tein" ratkaisun, alistuin, antauduin. Onko silloin "kerskaus suljettu pois", kuten Raamattu sen ilmoittaa(Ef.2)?

Eikö armon vastaanottaminenkin ole armoa - mikäli pelastuksen mielii todella olla armosta?
"Ääretön meri armoa on Kristuksessa, en luule voivani koskaan käsittää sitä. On myös ääretön määrä syntiä sydämessäni. En usko koskaan täydellisesti voivani käsittää sitä"(Antti Achrenius)

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Alistua Jumalan vanhurskauden alle
« Vastaus #28 : 27.06.16 - klo:13:22 »
Ymmärtääkseni eri seurakunnissa ollaan kohtalaisen laajalti - ainakin periaatteessa - yhtämieltä siitä, että pelastus tulee armosta uskon kautta Jeesukseen, ilman tekoja ja ihmisen ansioita. Onhan siitä Raamatussa selvästi kerrottu. Teoriassa niin selvä asia. Entä käytännössä?

Kun asiaa raaputetaan hieman pintaa syvemmältä, sieltä nouseekin usein esiin yhtä ja toista jonka katsotaan olevan ihmisen "oma osuus". Joskus ilmeisellä, joskus hienovaraisemmalla tavalla.

Sellainen voi olla esim. otsikosa mainittu Jumalan vanhurskauden alle "alistuminen". Tai pelastuksen vastaanottamisessa ihmisen tekemä "ratkaisu". Tai "antautuminen". "Minä tein" ratkaisun, alistuin, antauduin. Onko silloin "kerskaus suljettu pois", kuten Raamattu sen ilmoittaa(Ef.2)?

Eikö armon vastaanottaminenkin ole armoa - mikäli pelastuksen mielii todella olla armosta?

Se on varmastikin noin kuin kirjoitit, mutta meissä ihmisissä on sellainen väärä ohjelmointi petollisessa sydämessämme, että pitää saada kaikkeen painettua se oma Eskon puumerkki. Pitäähän siellä jossain se minunkin puumerkkini olla? Ei se nyt hyvänen aika sentään voi olla niin, että tämän sortin suuri asia annetaan tuosta vaan jumalattomalle ihmiselle. Täytyyhän tässä jotenkin elämäänsä korjata että kehtaa Jumalalta edes armoa kerjätä. Ja kas, heti tuntuu helpommlta lähestyä Jumalaa kun haluaa panna elämäänsä edes hivenen järjestykseen. Eihän Jumalalla voi olla mitään sitä vastaan.

Mutta kun Jumalalla on paljon sitä vastaan. Ei Hän odota mitään paranteluja vaan yhtä yksinkertaista asiaa vain: "Ainoastaan tunne rikoksesi, että olet luopunut Herrasta, Jumalastasi!" Siinä se on mitä Jumala odottaa syntiseltä ihmiseltä ja tämän voimme tehdä silloin, kun Jumalan Henki näyttää meidät syntisiksi ja hukkuviksi.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Alistua Jumalan vanhurskauden alle
« Vastaus #29 : 27.06.16 - klo:15:31 »
Perintö ja perinnön vastaanottaminen ovat kaksi eri asiaa. Sitä on käsitelty mm. täällä. Esim. vastaus 79

http://puimatanner.net/index.php?topic=375.msg12546#msg12546
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell