Kirjoittaja Aihe: Millaiseen seurakuntaan haluaisit kuulua?  (Luettu 56847 kertaa)

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Millaiseen seurakuntaan haluaisit kuulua?
« Vastaus #300 : 07.09.19 - klo:10:52 »
En usko, että Lähetyshiippakunnalla on suurta roolia lähitulevaisuudessa ainakaan ennen kuin vapautuvat sakramentalisimista.
Silti hyviä puheita ja opetuksia on sieltäkin suunnalta kuultu.

-

Tässä Hilja Aaltosesta

https://www.kotimaa24.fi/blogit/hilja-aaltonen-ja-viimeinen-heraetys/

Tässä hän itse
https://youtu.be/xcDMD6oDqn8

Natanael, minulla on muistitikku hänen saamasta ilmoituksesta, mikä koskee tulevaa seurakuntaa. Kopioin suoraan hänen teksteistä ja tallensin muistitikkuun, siinä ei ole sanaakaan kirkko vaan seurakunnasta. Sanalla koeteltuani tunnistin sen tulleena Jumalalta. Koska Raamattu ei edes tunne sanaa kirkko.

Kreikankielen sana ekkelsia ei ole kirkko vaan seurakunta, eli maailmasta uloskutsuttujen ja Jeesuksessa pelastuneiden pyhien yhteys ja se koostuu Hengestä syntyneistä uskovista.


Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Millaiseen seurakuntaan haluaisit kuulua?
« Vastaus #301 : 07.09.19 - klo:11:29 »
Eipä tuollainen yksi sana meinaa mitään niin, että sen perusteella voisi tehdä johtopäätöksiä.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Millaiseen seurakuntaan haluaisit kuulua?
« Vastaus #302 : 07.09.19 - klo:11:37 »
Eipä tuollainen yksi sana meinaa mitään niin, että sen perusteella voisi tehdä johtopäätöksiä.

Anna minun selittää vielä tämän kerran. Olo on huonontunut ja minun on vaikea hengittää, vaikka otin jo astmalääkityksen. 

κυριακον = κυριακος suomeksi ei tarkoita kirkkoa, vaan Herraa. Se on väärinkäännetty luullen kirkoksi. Se kirkko esiintyy kahdeksan kertaa Raamatussa ja se viittaa Herruuteen ja myös Mikael Agricolan omassa raamatunkäännöksissään, mutta se viittaa sanaan, missä temppelinryöstäjät esiintyy (Apt. 19:37) ja se temppeli tarkoittaa jumalattarien temppeliä.

Aika pahasti erehdytty tulkinta Mikael Agricolalta ja sen takia se ajautuu monia uskovia harhaan, sen sanon omaksi parhaaksi, että pelastuu, kenenkään loukkaantumatta ja ketään kohdistamatta.






Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Millaiseen seurakuntaan haluaisit kuulua?
« Vastaus #303 : 07.09.19 - klo:11:38 »

Siten tulee se aika, jolloin sallii homouden harjoittamisen.

Se aika on toki jo tullut. Homoseksuaalisuuden rangaistavuus poistettiin rikoslaista 1971 ja sairausluokituksesta 1981. Rekisteröity parisuhdelaki tuli voimaan 2002. Homoseksuaalisuus sekä naisten kesken että miesten kesken näyttää lisääntyneen vuosi vuodelta. Tätä kehityskulkua ei voi pysäyttää. Jeesus itse kuvasi aikaa ennen paluutaan ja sanoi tulemuksensa edellä maailmassa elettävän niin kuin Nooan päivinä ja kuten Sodoman ja Gomorran päivinä (Luuk. 17:26ss).

Luulenpa, että suuri melskaaminen maailman lisääntyvästä syntielämästä sopii Paholaisen suunnitelmiin, koska se kääntää ihmisten mielet pois tärkeimmästä joka on Jumalan Pojan evankeliumi. Jeesus oli juomareiden, huorintekijöiden ja varkaiden ystävä; hän lähestyi heitä lempeästi, mutta ei tietenkään tarkoittanut sitä, että nämä ihmispolot jatkaisivat syntielämässä. Jeesus oli ja on syntisten Vapahtaja.

[Laahaan keskustelussa vähän jäljessä, mutta otan joihinkin kirjoituksiin vielä kantaa jos näen aihetta]

Poissa NanoK

  • Viestejä: 318
Vs: Millaiseen seurakuntaan haluaisit kuulua?
« Vastaus #304 : 07.09.19 - klo:11:44 »
Olen Solteron kannalla tässä. Arvostan niitä uskovia jotka ovat jääneet kirkon palvelukseen ja kuitenkin ovat uskossa ja kunnioittavat Raamatun auktoriteettia. Kuka silloin pitäisi totuuden puolta, jos kaikki uskovat pakenevat kirkosta? Ehkä asiat etenevät niin että totuuden puolustajat erotetaan kirkosta, sitten on tullut aika jakautua.

Ymmärrän kyllä tuon närkästymisen ja pahentumisen tunteen liberaalisuutta kohtaan. Itsekin sitä olen kokenut aiemmin. Ja koen vieläkin, mutta en silti ole valmis lähtemään. Kaikki kirkon papit eivät ole liberaaleja. Omassakin paikalliskirkossa on pappi joka pitää avoimesti esillä konservatiivisia arvoja mm. lehtien palstoilla (avioliittokysymys) ja saarnatuolista käsin. Arvostan suuresti häntä.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Millaiseen seurakuntaan haluaisit kuulua?
« Vastaus #305 : 07.09.19 - klo:12:05 »
KJV-käännöksessä on sana 'church' 79 kertaa.


Minun mielestäni se, että tartutaan yksittäiseen sanaan ei ole koettelemista.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Millaiseen seurakuntaan haluaisit kuulua?
« Vastaus #306 : 07.09.19 - klo:12:07 »
Ev.lut kirkossa on vielä paljon uskovia joille perinteinen Raamatun tulkinta on oikea. Liberaalit ovat äänekkäitä, mutta ei heitä niin paljon ole kuin julkisuus antaa olettaa.

Suurin osa on sellaisia "ei väliä" tyyppejä. Joka sekin on tietenkin ikävää. Eivät kuitenkaan rummuta kummankaan asian puolesta.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Millaiseen seurakuntaan haluaisit kuulua?
« Vastaus #307 : 07.09.19 - klo:12:14 »


Janne, ei oppi meitä yhdistä, vaan Pyhä Henki.  :) Pyhä Henki valaisee Raamatun tekstit seurakuntakäsitteestä. Seurakunta ei tarvitse olla täydellinen ja virheetön, eikä tässä ajassa voi löytää täydellisen ja virheettömän seurakunnan, vaan Seurakunnan tulee pohjautua Raamattuun omaksi pelastukseksi. Se olisi tärkeintä ymmärtää.  :)

Mielestäni terveellä opilla on suuri merkitys Jumalan seurakunnan kohtaloihin. Johannes kirjoitti opista näin: "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi; sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa" (2.Joh.1:9-11).

Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että Herran Henki yhdistää meitä ja valaisee ymmärryksemme käsittämään pyhiä Kirjoituksia.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Millaiseen seurakuntaan haluaisit kuulua?
« Vastaus #308 : 07.09.19 - klo:12:18 »
KJV-käännöksessä on sana 'church' 79 kertaa.


Minun mielestäni se, että tartutaan yksittäiseen sanaan ei ole koettelemista.

Englanninkielen sana church eli kirkko suomeksi tarkoittaa seurakuntaa, laitan vielä suomenkielen Raamatun kanssa rinnakkain:


Matt. 16:18  And I say also unto thee, That thou art Peter, and upon this rock I will build my church; and the gates of hell shall not prevail against it.

Matt. 16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.



Matt. 18:17 And if he shall neglect to hear them, tell it unto the church: but if he neglect to hear the church, let him be unto thee as an heathen man and a publican.

Matt. 18:17 Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.



Ap. t. 2:47 Praising God, and having favour with all the people. And the Lord added to the church daily such as should be saved.

Ap.t. 2:47 Ja kiittäin Jumalaa olivat kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi joka päivä autuaaksi tulevaisia seurakunnalle. Biblia




Ap. t. 5:11 And great fear came upon all the church, and upon as many as heard these things.

Ap.t. 5:11 Ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan ja kaikki ne, jotka tämän kuulivat.



Ap. t. 7:38 This is he, that was in the church[/b] in the wilderness with the angel which spake to him in the mount Sina, and with our fathers: who received the lively oracles to give unto us:

Ap.t. 7:38 Hän on se, joka seurakunnassa, erämaassa, oli enkelin kanssa, joka puhui hänelle Siinain vuorella, ja oli myös isiemme kanssa; ja hän sai eläviä sanoja meille annettaviksi.



Ap. t. 8:1 And Saul was consenting unto his death. And at that time there was a great persecution against the church which was at Jerusalem; and they were all scattered abroad throughout the regions of Judaea and Samaria, except the apostles.

Ap.t. 8:1 Myös Saulus hyväksyi Stefanuksen surmaamisen. Ja sinä päivänä nousi suuri vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan; ja kaikki hajaantuivat ympäri Juudean ja Samarian paikkakuntia, paitsi apostolit.


Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Millaiseen seurakuntaan haluaisit kuulua?
« Vastaus #309 : 07.09.19 - klo:12:28 »

Englanninkielisessä Vanhassa Testamentissa käytetään sanaa congregation, se tarkoittaa suomeksi seurakuntaa. UT:sta löytyy vain church, suomeksi kirkko ja UT tarkoittaa silti seurakuntaa.


Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Millaiseen seurakuntaan haluaisit kuulua?
« Vastaus #310 : 07.09.19 - klo:12:36 »
Ei nimillä ole väliä. Minä kuulun paikalliseen seurakuntaan, joka taas on osa kirkkoa. Olen kirkon jäsen, mutta kuulun paikalliseen seurakuntaan.

Eihän tällä olla ikuisuuden kannalta väliä. Näitä ei taivaan porteilla enää vatvota. Siellä olemme yhtä.

kirkko tai seurakunta. Ei niin nuukaa.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Millaiseen seurakuntaan haluaisit kuulua?
« Vastaus #311 : 07.09.19 - klo:12:52 »
Tiedän mitä VT:ssa on.

Ei tuo kirjoittamasi siltikään riitä koettelun perusteeksi.
(riippumatta siitä mitä mieltä Hiljan sanomasta on.)

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Millaiseen seurakuntaan haluaisit kuulua?
« Vastaus #312 : 07.09.19 - klo:12:53 »
Tämä alkaa huolestuttaa minua. Jos täällä oman opin mukaan jakautuu, niin se paljastaa, ettei toimi Pyhän Hengen mukaan, vaan oman opin mukaan. Se on huolestuttavaa!

Pelastukseksi on vain Sanakeskeisten uskovien uskon kohde ensisijainen Sana, joka vie pelastukseen perille. Sanakeskeiset uskovat eivät katso itseä johonkin kuppikuntiin kuuluviksi, vaan Jeesuksen ruumiilliseen seurakuntaan kuuluviksi, niinkuin Sanan opetuksessa (Raamatussa) opetetaan.

Täällä ei tulisi katsota, kuka / ketkä kuuluu johonkin kuppikuntaan. Täällä on varmasti ketään, jonka mielestä kukaan ei noin ajattele näin. Pääasia että kuuluu siihen yhteen ja ainoaan taivaalliseen Kristuksen seurakuntaan Hengestä syntymisen kautta.

En tarkoita olematonta seurakuntaa maan päällä.

Toivon, että tällä kertaa minua ymmärrettäisiin oikein, mitä tarkoitan. Ihmettelen lyhytmuistisuutta. Ensin yhteisymmärrykseen on päästetty ja nyt taas ajautuu hajallisesti erikseen toisistaan pitäen pään mukaisesta opista kiinni.

Selitän uudelleen vielä tämän kerran. Jos jakautuminen pään mukaisen opin mukaan jatkuu, niin on turhaa jatkaa keskustelua.


1) Uskoontulon kautta Hengestä syntynyt kuuluu Jeesuksen ruumiilliseen seurakuntaan. Se todistaa, ettei ole seurakunnaton, niinkuin Raamattu opettaa.

2) Jeesuksen tahdonmukainen yhteinen kokoontuminen omassa hajamattomassa paikallisseurakunnassa, joka kaupungissa, joka maaseudussa ja joka kylässä, eli pitää olla osoite, missä kokoontua.

Pidetään kaikki kuppikuntiin rekisteröityneet uskovat Jeesuksen ruumiilliseen seurakuntaan kuuluvina veljinä ja sisaruksina, niinkuin Raamattu opettaa. Älä kukaan sano Jeesuksen ruumiilliseen seurakuntaan kuuluvaa uskovaa seurakunnattomaksi, joka on epäraamatullinen. Esimerkiksi Raamattu puhuu ruumiin jäsenistä, se tarkoittaa Jeesuksen ruumiillisen seurakunnan jäseniä.

3) Jumalan asettamat kaitsijat Jumalan kutsun mukaan seurakuntavirkojen kanssa







Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Millaiseen seurakuntaan haluaisit kuulua?
« Vastaus #313 : 07.09.19 - klo:12:55 »
Tiedän mitä VT:ssa on.

Ei tuo kirjoittamasi siltikään riitä koettelun perusteeksi.
(riippumatta siitä mitä mieltä Hiljan sanomasta on.)

Ok.


Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Millaiseen seurakuntaan haluaisit kuulua?
« Vastaus #314 : 07.09.19 - klo:12:57 »
Ajattelet aivan väärin, jos luulet olevasi ainoa joka ymmärtää Raamatusta jotain ja muilla on sitten vain pään mukainen oppi.