Kirjoittaja Aihe: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin  (Luettu 39105 kertaa)

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2483
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #120 : 11.09.19 - klo:13:56 »
Mikäli Päivi Räsänen saisi syytteen, niin Suomi joutuu maailman silmissä Iranin ja Saudi-Arabian joukkoon. Valtion ja viranomaisten tehtävä ei ole määritellä teologisia kysymyksiä mm. mikä on syntiä.

Teokratiassa näin tehdään, mutta ei vapaassa maailmassa jossa on sanan- ja uskonnonvapaus.

Suomi on maailman silmissä oudossa asemassa jo nyt kun tätä tutkitaan.
Näin on. 
Allekirjoitin Räsästä koskevan vetoomuksen.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #121 : 11.09.19 - klo:21:54 »
Eikö "Suomen Siionissa" ole enää Jumalaa, kun pitää milloin mistäkin syystä adresseja kirjoittaa? Vai luuleeko uskovaiset, että adressit tehoavat paremmin kuin pyhien rukoukset, joilla ennen on pidetty vanhurskautta ja valtioita pystyssä. Viimeksi mainitut lukee Raamatussa.

Me uskovat taidamme elää niin maailman ystävinä, ettemme koe vainoja. Ilmeisesti Päivi Räsänen uskaltaa seurata Jeesusta -jos häntä vainotaan- sillä "kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi."

Toistan aikaisemmin kirjoittamani (jota kukaan ei ilmeisesti kokenut esirukouspyynnöksi, kun ei aamentansa sanonut) että maamme on suuressa hädässä, koko kansa, ei vain uskovat. Moraalisesti, hengellisesti ja olemassaolon jatkuvuutta itsenäisenä kansana ajatellen. Tässä ei adressit auta enkä tiedä auttaako enää rukouksetkaan sillä nämä Sodoman ja Gomorran ja Lootin ajan synnit (luopumus, ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo) ovat kaikkien nähtävillä.Täällä rehottaa haureus, juoppous, homoseksuaalisuus, lasten murhat kohtuihin ym. ym. ja kaikki tämä esivallan siunauksella, mutta pyhä Jumala ei jätä niitä rankaisematta. Jos joku ei usko Raamattua niin lukekoon historiasta kuinka Jumalan tuomiot ovat tulleet synnissä eläneiden maiden päälle.

Eräs pappi sanoi, että suomalaisille ja varsinkin meille uskoville on hyväksi, jos maamme miehitetään, sillä viimeistään silloin opimme hädässämme rukoilemaan. Se voi olla totta. Itse kuitenkin toivon sellaista ihmettä että saisimme vielä armonaikaa tehdä parannuksen ja maamme itsenäisyys säilyisi. Eniten olen kyllä kauhuissani omasta tilastani, sillä näen itsessäni vaan pohjatonta pahuutta ja kapinaa. Kummallisinta kohdallani on se, että rukoiltuani päästä tuntemaan Jeesus ja Hänen armonsa paremmin (3-4 v sitten), minusta on tullut aivan lohduttoman suuri syntinen.

Rukoillaan ja jätetään itsemme ja synnyinmaamme Jumalan käsiin; jospa Hän vielä armahtaisi meitä. Ja vaikka ei armahtaisikaan niin kehen muuhun voisimme toivoa kuin Häneen.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #122 : 11.09.19 - klo:22:06 »
Eikö "Suomen Siionissa" ole enää Jumalaa, kun pitää milloin mistäkin syystä adresseja kirjoittaa? Vai luuleeko uskovaiset, että adressit tehoavat paremmin kuin pyhien rukoukset, joilla ennen on pidetty vanhurskautta ja valtioita pystyssä. Viimeksi mainitut lukee Raamatussa.

Me uskovat taidamme elää niin maailman ystävinä, ettemme koe vainoja. Ilmeisesti Päivi Räsänen uskaltaa seurata Jeesusta -jos häntä vainotaan- sillä "kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi."

Toistan aikaisemmin kirjoittamani (jota kukaan ei ilmeisesti kokenut esirukouspyynnöksi, kun ei aamentansa sanonut) että maamme on suuressa hädässä, koko kansa, ei vain uskovat. Moraalisesti, hengellisesti ja olemassaolon jatkuvuutta itsenäisenä kansana ajatellen. Tässä ei adressit auta enkä tiedä auttaako enää rukouksetkaan sillä nämä Sodoman ja Gomorran ja Lootin ajan synnit (luopumus, ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo) ovat kaikkien nähtävillä.Täällä rehottaa haureus, juoppous, homoseksuaalisuus, lasten murhat kohtuihin ym. ym. ja kaikki tämä esivallan siunauksella, mutta pyhä Jumala ei jätä niitä rankaisematta. Jos joku ei usko Raamattua niin lukekoon historiasta kuinka Jumalan tuomiot ovat tulleet synnissä eläneiden maiden päälle.

Eräs pappi sanoi, että suomalaisille ja varsinkin meille uskoville on hyväksi, jos maamme miehitetään, sillä viimeistään silloin opimme hädässämme rukoilemaan. Se voi olla totta. Itse kuitenkin toivon sellaista ihmettä että saisimme vielä armonaikaa tehdä parannuksen ja maamme itsenäisyys säilyisi. Eniten olen kyllä kauhuissani omasta tilastani, sillä näen itsessäni vaan pohjatonta pahuutta ja kapinaa. Kummallisinta kohdallani on se, että rukoiltuani päästä tuntemaan Jeesus ja Hänen armonsa paremmin (3-4 v sitten), minusta on tullut aivan lohduttoman suuri syntinen.

Rukoillaan ja jätetään itsemme ja synnyinmaamme Jumalan käsiin; jospa Hän vielä armahtaisi meitä. Ja vaikka ei armahtaisikaan niin kehen muuhun voisimme toivoa kuin Häneen.

Yhdyn pitkälti tuohon kirjoitukseesi, lisäisin kuitenkin sen, että toiminta ja rukous eivät sulje pois toisiaan. Jos niin olisi, niin kenenkään ei tarvitsisi lähteä lähetystyöhönkään.

Pidän hyvänä sitä, että mahdollisimman paljon tulee allekirjoittajia tuohon adressiin, onhan se silloin osoitus siitä, että kaikki eivät hyväksy nykymenoa.

Torontolaisuuden aikoihin sanottiin niille, jotka sitä melskaamista vastustivat, ettei asiaan tule puuttua, on vain rukoiltava.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #123 : 11.09.19 - klo:22:07 »
Eikö "Suomen Siionissa" ole enää Jumalaa, kun pitää milloin mistäkin syystä adresseja kirjoittaa? Vai luuleeko uskovaiset, että adressit tehoavat paremmin kuin pyhien rukoukset, joilla ennen on pidetty vanhurskautta ja valtioita pystyssä. Viimeksi mainitut lukee Raamatussa.

Me uskovat taidamme elää niin maailman ystävinä, ettemme koe vainoja. Ilmeisesti Päivi Räsänen uskaltaa seurata Jeesusta -jos häntä vainotaan- sillä "kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi."

Toistan aikaisemmin kirjoittamani (jota kukaan ei ilmeisesti kokenut esirukouspyynnöksi, kun ei aamentansa sanonut) että maamme on suuressa hädässä, koko kansa, ei vain uskovat. Moraalisesti, hengellisesti ja olemassaolon jatkuvuutta itsenäisenä kansana ajatellen. Tässä ei adressit auta enkä tiedä auttaako enää rukouksetkaan sillä nämä Sodoman ja Gomorran ja Lootin ajan synnit (luopumus, ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo) ovat kaikkien nähtävillä.Täällä rehottaa haureus, juoppous, homoseksuaalisuus, lasten murhat kohtuihin ym. ym. ja kaikki tämä esivallan siunauksella, mutta pyhä Jumala ei jätä niitä rankaisematta. Jos joku ei usko Raamattua niin lukekoon historiasta kuinka Jumalan tuomiot ovat tulleet synnissä eläneiden maiden päälle.

Eräs pappi sanoi, että suomalaisille ja varsinkin meille uskoville on hyväksi, jos maamme miehitetään, sillä viimeistään silloin opimme hädässämme rukoilemaan. Se voi olla totta. Itse kuitenkin toivon sellaista ihmettä että saisimme vielä armonaikaa tehdä parannuksen ja maamme itsenäisyys säilyisi. Eniten olen kyllä kauhuissani omasta tilastani, sillä näen itsessäni vaan pohjatonta pahuutta ja kapinaa. Kummallisinta kohdallani on se, että rukoiltuani päästä tuntemaan Jeesus ja Hänen armonsa paremmin (3-4 v sitten), minusta on tullut aivan lohduttoman suuri syntinen.

Rukoillaan ja jätetään itsemme ja synnyinmaamme Jumalan käsiin; jospa Hän vielä armahtaisi meitä. Ja vaikka ei armahtaisikaan niin kehen muuhun voisimme toivoa kuin Häneen.
Ajatteletko, että uskoville sen enempää kuin muillekaan ei sovi leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo?

Leivän yltäkylläisyydelle on kyllä helppo tehdä jotakin: antaa omastaan köyhille niin paljon että ei ole enää yltäkylläisyyttä. Vai onkohan se helppoa...?

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #124 : 11.09.19 - klo:22:37 »
Yhdyn pitkälti tuohon kirjoitukseesi, lisäisin kuitenkin sen, että toiminta ja rukous eivät sulje pois toisiaan. Jos niin olisi, niin kenenkään ei tarvitsisi lähteä lähetystyöhönkään.

Ensin rukous, että Herra lähettäisi miehiä ja naisia elonkorjuuseensa. Sitä me pyydämme ja kun rukoukseen vastataan niin sitten toimitaan sen mukaisesti ja lähetetään ne, jotka Herra tehtävään on valinnut ja valmistanut.

Lainaus käyttäjältä: Paulus
Pidän hyvänä sitä, että mahdollisimman paljon tulee allekirjoittajia tuohon adressiin, onhan se silloin osoitus siitä, että kaikki eivät hyväksy nykymenoa.

Tuo on kyllä totta, mutta me emme voi pysäyttää tapahtumien kulkua, kun pyhät Kirjoitukset kertovat kaiken pahan menon ja epävanhurskaan elämän lisääntyvän ennen Jeesuksen paluuta. Ei adresseilla ole saatu eikä saada jumalattomuutta pysäytetyksi. Lopunaikaan kuuluu laittomuus ja se syrjäyttää vanhurskauden.

Lainaus käyttäjältä: Paulus
Torontolaisuuden aikoihin sanottiin niille, jotka sitä melskaamista vastustivat, ettei asiaan tule puuttua, on vain rukoiltava.

Torontolaisuutta ei olisi otettu vastaan suomalaisissa seurakunnissa, jos vanhimmat ja seurakunta olisivat rukoilleet ja tutkineet sanaa. Asioihin kyllä yritettiin puuttua. Oli kuitenkin vaikeaa varoittaa lampaita, kun paimenet estivät kokouksissa puhumasta ja esimerkiksi Suomen Viikkolehti ja Ristin Voitto eivät julkaisseet meidän harvojen varoituskirjoituksia.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #125 : 11.09.19 - klo:22:49 »
Leivän yltäkylläisyydelle on kyllä helppo tehdä jotakin: antaa omastaan köyhille niin paljon että ei ole enää yltäkylläisyyttä. Vai onkohan se helppoa...?

Taisto, kirjoitin sen Raamatusta.

"Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut. He korskeilivat ja tekivät kauhistuksia minun edessäni, ja minä, kun sen näin, toimitin heidät pois..., mutta sinä olet tehnyt kauhistuksia paljon enemmän kuin he, niin että olet kaikilla kauhistuksillasi, joita olet tehnyt, saanut sisaresi näyttämään vanhurskailta."

Tuo sanottiin siis Juudan seurakunnalle (Hes. 16 luku). Herra sanoi, että seurakunnan syntielämä sai Sodoman ihmiset näyttämään heidän rinnallaan vanhurskailta. Kova sana.

Poissa Janne

  • Viestejä: 665
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #126 : 11.09.19 - klo:22:55 »
. Eniten olen kyllä kauhuissani omasta tilastani, sillä näen itsessäni vaan pohjatonta pahuutta ja kapinaa. Kummallisinta kohdallani on se, että rukoiltuani päästä tuntemaan Jeesus ja Hänen armonsa paremmin (3-4 v sitten), minusta on tullut aivan lohduttoman suuri syntinen.

Rohkea tunnustus. Minulle on käynyt näin: Noin 5-7 vuotta sitten, kun olin sairas niin tunsin kuinka olin kuitenkin Taivaan Isän huolenpidon alla ja lähempänä Häntä kuin koskaan jos näin voisi tulkita.

Kun parannuin, niin jotenkin tuntuu että olen pahoille teille ajautunut ja suuri syntinen. Kunpa en olisi ikinä parantunut. Välillä tuntuu jopa siltä.

Miksi Jumalani tässä on käynyt näin? Miksi olen nyt  terveenä hengellisesti heikompi?

Armahda ja palauta minut tuohon 5-7 takaiseen tilaan, mutta ilman sairautta.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #127 : 12.09.19 - klo:09:49 »
Taisto, kirjoitin sen Raamatusta.
Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit. Minä vain sovelsin sitä suoraviivaisesti uskoviin, myös itseeni. Eli: ei leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo taida olla uskovillekaan hyväksi.

Elintasosta tinkiminen ei vain taida uskoville kelvata. Jos joku sellaista puhuu, niin korvat suljetaan välittömästi.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #128 : 12.09.19 - klo:10:54 »
Ei adresseilla ole saatu eikä saada jumalattomuutta pysäytetyksi. Lopunaikaan kuuluu laittomuus ja se syrjäyttää vanhurskauden.

En minäkään usko, että jumalattomuutta saadaan pysäytetyksi, mutta saattaahan se prosessia hidastaa. Sekin olisi jo hyväksi.

Olen sitä mieltä, että molempia tarvitaan, rukousta ja toimintaa.

Minulla on kiitosaihekin. Äsken tuli harvinainen viesti. Asiat, joihin olemme vuosia täälläkin pyytäneet Jumalan apua, ovat saamassa käänteen parempaan suuntaan. Kiitos teille, jotka olette taakkaamme jakaneet. Rukousta silti vieläkin tarvitaan.

Tässäkin on jatkunut tilanne, että olemme paljon rukoilleet, mutta myös toimineet eri tavoin. Kumpaakin on tarvittu.  :)
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #129 : 12.09.19 - klo:11:19 »
Jo 1500 vuotta sitten oli käytössä sanonta: ora et labora. Suomeksi: rukoile ja tee työtä.

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 263
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #130 : 12.09.19 - klo:11:36 »
Ei adresseilla ole saatu eikä saada jumalattomuutta pysäytetyksi. Lopunaikaan kuuluu laittomuus ja se syrjäyttää vanhurskauden.

En minäkään usko, että jumalattomuutta saadaan pysäytetyksi, mutta saattaahan se prosessia hidastaa. Sekin olisi jo hyväksi.

Olen sitä mieltä, että molempia tarvitaan, rukousta ja toimintaa.

Minulla on kiitosaihekin. Äsken tuli harvinainen viesti. Asiat, joihin olemme vuosia täälläkin pyytäneet Jumalan apua, ovat saamassa käänteen parempaan suuntaan. Kiitos teille, jotka olette taakkaamme jakaneet. Rukousta silti vieläkin tarvitaan.

Tässäkin on jatkunut tilanne, että olemme paljon rukoilleet, mutta myös toimineet eri tavoin. Kumpaakin on tarvittu.  :)
Kiitos Jumalalle.

Adressit kertovat meidän uskovien kannasta Raamattuun. Voimme pitää vanhurskautta  yllä vaatimattoman adressin muodossa. Vahvistamme Raamatun totuuden olevan edelleen voimassa ja saattanee pysähdyttää jonkun epäröivän uskovan ja ehkä uskosta osattomankin. Mistä sitä tietää, mitä "salassa" tapahtuu, josta Jumalan sydän iloitsee.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #131 : 12.09.19 - klo:20:58 »
Taisto, kirjoitin sen Raamatusta.
Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit. Minä vain sovelsin sitä suoraviivaisesti uskoviin, myös itseeni. Eli: ei leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo taida olla uskovillekaan hyväksi.

Elintasosta tinkiminen ei vain taida uskoville kelvata. Jos joku sellaista puhuu, niin korvat suljetaan välittömästi.

Ei ole kukaan välittänyt köyhistä uskovaisista vaikka he kuinka paljon valittaisivat. Siispä en tunne mitään sääliä Räsästä kohtaan.
Ei kuulunut häneltäkään hätähuutoa lastemme puolesta kun maahan saapui terroristiraiskaajia.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6428
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #132 : 12.09.19 - klo:21:02 »
Tuskin Räsänen sääliä kaipaakaan. Näyttää olevan hyvissä sielun ja ruumiin voimissa FB päivityksistään päätellen.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6428
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #133 : 12.09.19 - klo:21:12 »
Minäkin allekirjoitin sen addressin pari päivää sitten.
Mutta itse hieman ajattelen asiasta niin, että on hieman epärehellistä Jumalan sanaa kohtaan, että vasta siinä vaiheessa, kun kirkko alkaa tukea homoseksualismia, aletaan julkisesti arvioimaan kirkon toimintaa. Se oltaisiin voitu tehdä kauan sitten monestakin syystä. Viittaa lähinnä mm. kirkon suhtautumiseen uudellenavioitumisesta. Itse siis ajattelen, että eron jälkeen avioituminen ei koskaan ole Jumalan tahto. Ja ehkä myös naispappeus on samanlainen asia. Tämä siis minun ajatukseni, en väitä että moni uskova olisi asiasta samaa mieltä. Mutta seison oman vakaumukseni kannalla minäkin.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Uskosta, politiikasta ja vähän muustakin
« Vastaus #134 : 12.09.19 - klo:21:39 »
Tuskin Räsänen sääliä kaipaakaan. Näyttää olevan hyvissä sielun ja ruumiin voimissa FB päivityksistään päätellen.

 :D  ::)