Kirjoittaja Aihe: Presidentinvaalit  (Luettu 7500 kertaa)

Poissa Korpima

  • Viestejä: 1267
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #135 : 11.02.24 - klo:19:22 »
Kai kristitty on vapaa äänestämään tai olemaan äänestämättä? Näin itse tuntisin.

Lisäys: näin kyllä TV7:lla Stubbin mainoksen, mikä oli minusta vähän outoa.
« Viimeksi muokattu: 11.02.24 - klo:19:38 kirjoittanut Korpima »

Poissa pax

  • Viestejä: 1717
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #136 : 11.02.24 - klo:21:54 »
Tarkalle meni, saatiin edustava presidentti.

Poissa pax

  • Viestejä: 1717
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #137 : 11.02.24 - klo:22:25 »
Presidentin puolesta kannattaa rukoilla.

Poissa Malakia

  • Viestejä: 317
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #138 : 12.02.24 - klo:00:04 »
Helpotuksen huokaus. Ei tarvitse nyt hävetä ja murehtia, kun jos "se toinen" olisi voittanut.

Kiitos Herra Jeesus kun kuulit meidän rukouksemme tästä asiasta.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #139 : 12.02.24 - klo:00:49 »
Kai kristitty on vapaa äänestämään tai olemaan äänestämättä? Näin itse tuntisin.

Lisäys: näin kyllä TV7:lla Stubbin mainoksen, mikä oli minusta vähän outoa.

On ainakin yhtä outoa tai ehkä vieläkin oudompaa, että Trumpia monet pitävät "Jumalan valittuna" 

Olit tarkkanäköinen, kun huomautit aikaisemmin tässä ketjussa, että eikö uskovan tulisi suoraan vastata "kyllä", jos häneltä kysytään onko hän uskova kristitty.
Kyllä asia varmaan niin juuri on. On outoa jos uskova kiertää suoraa kysymystä.

Tietty siitä voi tehdä johtopäätöksen, että joskus sitten vastaaksin kun Stubb, saattaa olla, että ei ole uskossa.
Se on sitten parempi kuin jos suoraan valehtelee ja sanoo että joo olen uskova, jos ei ole.

Mutta Stubb selvästi siinä haastattelussa minkä linkin laitoin tänne kuitenkin tuki kristinuskon asemaa Suomessa. Se on ihan hyvä.
Roomassakin oli yksi keisari joka oli suopea kristinuskolle ja edesauttoi seurakuntien/kirkkojen rakentamista.

En muista nimeä, ehkä se voisin jostain kaivaa esille.

Trump menee pidemmälle kuin Stubb siinä, että ikäänkuin olisi uskova.
Kyllähän se äänien haravoimista on.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #140 : 12.02.24 - klo:00:50 »
Mutta siis kerroitte, että Stubb voitti.   :)

Poissa Korpima

  • Viestejä: 1267
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #141 : 14.02.24 - klo:11:49 »
Itse hieman mietin presidentinvaalien yhteydessä ja Stubbin valinnasta, että onko tässäkin kyseessä hieman eräänlainen arvojen inversio. Siinä mielessä, että Stubbhan ei ole kovinkaan... kotimainen valinta. Vaan ikään kuin globaali maailmankansalainen ja EU-federalisti, joka ei välttämättä näe Suomella paljoakaan arvoa sinänsä. Oletettavasti. Voivathan hänenkin kantansa tietysti muuttua ja isänmaallisuutta löytyä.

Charlton kirjoittelee tänään johtajista (https://charltonteaching.blogspot.com/2024/02/fake-elections-of-non-leaders-who.html):

Lainaus
Eikä ole kansallisia johtajia - toisin sanoen yhtään sellaista, joka edes yrittäisi edustaa sen kansan hyvinvointia ja etuja, joka (muka) valitsee heidät; sen kansan, jota he (öhöm) "palvelevat".

Sen sijaan meillä on sekoituksia ihmisiä, jotka palvelevat globalismin, globalistiryhmien, muiden kansakuntien, tiettyjen rotujen etuja...

Yhteenvetona: moderni länsimainen johtoryhmä palvelee melkein kenen tahansa tai minkä tahansa etua, paitsi sen kansakunnan, jota he nimellisesti "palvelevat".

Joten... valheelliset vaalit ei-johtajille, jotka edustavat ei-kansoja.

Todellisuus pitäisi tunnustaa, todeta, hylätä...

Ja sitten on parasta jättää huomiotta - niin pitkälle kuin mahdollista.

Mietin myös johtajien kuuliaisuutta ja uskollisuutta. Kristityn kuuliaisuushan pitäisi suhtautua ylös eli uskollisuuteen Jumalalle. Paikallisten johtajien kuuliaisuus taas voinee helposti suhtautua myös eräällä tavalla ylöspäin, joskin maallisessa mielessä. Eli esim. EU:hun/globalistisiin johtajiin (esim. WEF) paikallisen kansan sijaan. Oma kansa unohtuu, kun globaalit näkymät ja suuremmat kuviot ja valta houkuttavat.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #142 : 14.02.24 - klo:13:51 »
Juu tuo oli minunkin päällimmäinen huomio.
Mutta hänellä on kyllä vakuuttava akateeminenkin ura, eli hän varmaan kovin kepeästi tee mitään päätöksiä.
Joskus on näyttänyt EUhun kalleellaan olevat ihmiset eivät oikein tiedä mihin päätöksensä perustavat ja silloin on peloittavaa jos he eivät sitten osaa arvioida päätöstensa seurauksia. En saa sitä vaikutelmaa, että Stubb kuuluu tuohon kastiin.
Toivottavasti.
Kovasti hän vakuutti vaalipuheissaan olevansa Suomen puolustaja. Aika näyttää.

Poissa Kahvipapu

  • Viestejä: 15
  • Kristuksen tähden houkka
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #143 : 16.02.24 - klo:17:19 »
Uskovista paljastui ruma puoli vaalien alla. Haavistosta puhuttiin suurena syntisenä, joka nostettiin tikunnokkaan, ja Stubbia pidettiin kristillisen siveellisyyden ja elämäntavan takeena paljolti, koska hän on hetero. Minusta tällainen käytös on sokeaa ja kieltäytyy katsomasta sydämeen. Minua kiinnosti esimerkiksi sellaiset asiat, kuin pätevyys, nöyryys ja rakkaudellisuus. Ei se kenen kanssa presidentti elää. Eihän siinä mitään uskonkäsitysten takuumiestä ylipäänsä oltu valitsemassakaan, vaan pätevää henkilöä maalliseen virkaan. No, demokratiassa saa äänestää mistä syistä tahansa, eikä niitä tarvitse kenenkään kenellekään perustella. Minulle vain tuli paha olo uskovien keskustelusta. Itse arvioin, että Stubb on kokemuksen ja pätevyyden valossa vahvempi ehdokas, esimerkiksi monin verroin koulutetumpi, mutta Haavisto pärjää noissa pehmeämmissä kategorioissa. En tosiaan lopulta osannut valita kumpaakaan.
Jumalan hulluus on ihmisiä viisaampi ja Jumalan heikkous ihmisiä voimakkaampi (1. Kor. 1: 25).

Poissa Korpima

  • Viestejä: 1267
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #144 : 16.02.24 - klo:17:33 »
Minusta kyllä poliitikkojen sydämeen näkeminen ja vaikka nöyryyden ja rakkaudellisuuden arviointi on melkoisen vaikeaa. Onhan heillä varmaan kaikenlaisia esiintymiskouluttajia sun muita. Vaikka tietysti jotain voinee sanoa, jos on hyvä ihmistuntija ja on seurannut henkilöitä (itse en oikein kumpaakaan, jotain nettikeskusteluita seurannut).

Poissa pax

  • Viestejä: 1717

Poissa pax

  • Viestejä: 1717
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #146 : 16.02.24 - klo:18:19 »
Minun mielestäni kysymys monestakin asiasta mikä heitä kahta eroitti. Stubb on 10 vuotta nuorempi, dynaaminen ja kaiikin tavoin osaava ja hyvät verkostot, kielitaitoinen, urheileva ja miellyttävää kun esittäytyy maailmalla puolison kanssa joka on nainen joka kanssa jo pitkä liitto takana. Valloittava persoona.

Poissa Kahvipapu

  • Viestejä: 15
  • Kristuksen tähden houkka
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #147 : 16.02.24 - klo:23:10 »
Onhan se vaikea arvioida ihmisten luonnetta, ja varsinkin, jos he ovat poliitikkoja. Olen kyllä asiassa erehtynyt aiemmissa vaaleissa. Siinä tuntee itsensä niin petetyksi, eikä pettävässä poliitikossa edes ole mitään rikollista. Moraalitonta tosin. Näiltä osin demokratia on rikki.
Jumalan hulluus on ihmisiä viisaampi ja Jumalan heikkous ihmisiä voimakkaampi (1. Kor. 1: 25).

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #148 : 16.02.24 - klo:23:20 »
Uskovista paljastui ruma puoli vaalien alla. Haavistosta puhuttiin suurena syntisenä, joka nostettiin tikunnokkaan, ja Stubbia pidettiin kristillisen siveellisyyden ja elämäntavan takeena paljolti, koska hän on hetero. Minusta tällainen käytös on sokeaa ja kieltäytyy katsomasta sydämeen. Minua kiinnosti esimerkiksi sellaiset asiat, kuin pätevyys, nöyryys ja rakkaudellisuus. Ei se kenen kanssa presidentti elää. Eihän siinä mitään uskonkäsitysten takuumiestä ylipäänsä oltu valitsemassakaan, vaan pätevää henkilöä maalliseen virkaan. No, demokratiassa saa äänestää mistä syistä tahansa, eikä niitä tarvitse kenenkään kenellekään perustella. Minulle vain tuli paha olo uskovien keskustelusta. Itse arvioin, että Stubb on kokemuksen ja pätevyyden valossa vahvempi ehdokas, esimerkiksi monin verroin koulutetumpi, mutta Haavisto pärjää noissa pehmeämmissä kategorioissa. En tosiaan lopulta osannut valita kumpaakaan.

Olen osaksi samoilla linjoilla. Uskovalla mielestäni on varaa kunnioittaa kaikkia. Oliko se Paavali joka sanoi:"kunnioittakaa kaikkia."

Mutta mielestäni Stubbilla oli paljon meriittejä presidentin virkaan.

Voisi myös kysyä mitkä ovat Haaviston meriitit presidentin virkaan.
Itse arvostan kyllä koulutusta perusvaatimuksena. Hän opiskeli yliopistossa vajaan vuoden.
Tietty en kannata hänen puoluettakaan.
Vaikka yllä taisi olla tieto, että hän oli ehdokkaana puolueen ulkopuolella?
Mitä se sitten käytännössä tarkoittaa?

Minusta puolustusvoimien ylipäällikkönä ei oikein voisi olla henkilö, joka vältti puolustusvoimissa palvelun.

Eli mihinköhän hänen valintansa virkoihin perustuu?

Arvelen että Stubb sai ääniä sen takia, että on hetero.
Arvelen myös, että Haavisto sai ääniä sen takia, että on homo.

Mitä sellaisista vaaleista pitäisi ajatella?
« Viimeksi muokattu: 17.02.24 - klo:04:01 kirjoittanut sandia »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #149 : 06.03.24 - klo:15:15 »
Nyt on siis kisassa enaa Trump ja Biden. :-\
Tosin kumpikaan ei viela ole puolueen virallinen ehdokas.

Demokraateilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin aanestaa Bidenia.
Vahan kuin Putin.

Liittovaltion korkein oikeus esti sen etta joiden osavaltioiden kuvernoorit paattivat kieltaa Trumpin olevan ehdokaslistalle.
SItten olisi jaanyt ainoastaan Biden. :( :(