Kirjoittaja Aihe: Kristilliset kirjat (hartaus, teologia, kommentaarit yms.)  (Luettu 91379 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kristilliset kirjat (hartaus, teologia, kommentaarit yms.)
« Vastaus #240 : 17.04.18 - klo:17:11 »
Tarvitsisin apua. Eräs ystäväni esitteli minulle kirjaa nimeltä "Miten tulla voittoisaksi rukoilijaksi". Kirjoittaja on Elizabeth Alves, kustantaja Kuva ja Sana. Koska olen tämmöinen kriitikko, niin jo tuosta nimestä aavistelen, että kirjan opetus ei ehkä ole terveimmästä päästä, vaan että siihen liittyy erilaisia metodeja ja ehkä muutakin "täytymistä".

Jos joku täällä olevista on lukenut kirjan tai tietää jotain kirjoittajasta, niin olisin kiitollinen tiedoista. Kustantajankaan arviointiin en oikein luota. Tai no, siinä mielessä ymmärrän kustantajan intressin, että tuollaiset kirjat tuottavat kassavirtaa. Englanniksi tietoa voisi löytyä, mutta suomeksi löytyi vain tuon kirjan mainoksia. Mutta vähäinen enkkuni on pahoin ruostunut, joten en käy siihen urakkaan. Saanen tosin kirjan lainaksi jossain vaiheessa.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Kristilliset kirjat (hartaus, teologia, kommentaarit yms.)
« Vastaus #241 : 17.04.18 - klo:19:43 »
Näyttää olevan nykyisin MorningStar Ministriesin palveluksessa kyseisen kirjan kirjoittaja. Sehän on Rick Joynerin perustama pulju. Joyner oli ainakin 2000-luvun alussa yksi luetuimmista tyypeistä äärikarismaattisissa piireissä. Esipuheen teoksen englannin kielisessä versiossa näyttää kirjoittaneen C. Peter Wagner, joka oli yksi uusapostolisen liikkeen keulahahmoista.

Noilla lähtötiedoilla vedän itse omat johtopäätökseni kirjan sisällöstä.
Joku voi jaksaa tutustua kirjaan paremmin, siis lukea sen. Itselläni ei sellaiseen motivaatiota riitä.
Ihmisroska

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kristilliset kirjat (hartaus, teologia, kommentaarit yms.)
« Vastaus #242 : 17.04.18 - klo:21:37 »
Näyttää olevan nykyisin MorningStar Ministriesin palveluksessa kyseisen kirjan kirjoittaja. Sehän on Rick Joynerin perustama pulju. Joyner oli ainakin 2000-luvun alussa yksi luetuimmista tyypeistä äärikarismaattisissa piireissä. Esipuheen teoksen englannin kielisessä versiossa näyttää kirjoittaneen C. Peter Wagner, joka oli yksi uusapostolisen liikkeen keulahahmoista.

Noilla lähtötiedoilla vedän itse omat johtopäätökseni kirjan sisällöstä.
Joku voi jaksaa tutustua kirjaan paremmin, siis lukea sen. Itselläni ei sellaiseen motivaatiota riitä.

Kiitos tästä vaivannäöstä. Tämä auttaa jo pitkälti eteenpäin.

Kristitynfoorumin sivuilta löytyy tietoa mainitsemistasi henkilöistä:
"GOD TV, Wendy Alec ja Todd Bentley -sirkus
Itse itsensä Jumalan nykyisiksi apostoleiksi nimittämien karismaattisten suurjulistajien siunauksella ja tuella Todd Bentley ylläpiti hävytöntä menoaan ns. Lakelandin herätyksen nimellä. Herätyksen aikana Todd ryyppäsi ja etsi lohtua naisesta, joka ei ollut hänen aviopuolisonsa. Vaikka eräät tiesivät Bentleyn toimista, se ei häirinnyt "herätystä" ennen kuin koko sekamelska paljastui. Rory ja Wendy Alec toivat Lakelandin kokoukset maailman tietoisuuteen GOD TV kanavansa kautta. GOD TV mainosti sitä valtavana Pyhän Hengen liikkeenä, vaikka tapahtumia Raamatun pohjalta tarkastelevat näkivät liikkeen väärät opetukset, väärät profetiat, perättömät väitteet ja demonisilta näyttävät ilmiöt jo varhain ja varoittivat niistä. Alec'eille Bentley oli heidän tarvitsemansa piristysruiske, joka toi lukuisia uusia ja uteliaita katsojia GOD TV:lle. Samalla Bentley hyötyi saaden tunnettavuutta ja kuuluisuutta, joka on tässä maailmassa usein myös edellytys rikastumiselle. GOD TV:n esiintyjäjoukko on karismaattisen liikkeen kermaa: Benny Hinn, Kenneth Copeland, Cindy Jacobs, Creflo Dollar, Rodney Howard-Browne, Patricia King, Francis Frangipane, Rick Joyner, Mike Bickle, C. Peter Wagner, ym."
« Viimeksi muokattu: 17.04.18 - klo:21:45 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kristilliset kirjat (hartaus, teologia, kommentaarit yms.)
« Vastaus #243 : 28.04.18 - klo:21:58 »
Yritän vähentää hyllyissäni olevien kirjojen määrää. Siksi olen koettanut lukea kirjoja, jotka ovat jo vuosia olleet hyllyssä, mutta joita ei ole tullut luetuksi. Tänä talvena luin E. Pfennigsdorfin kirjan Kristus ja nykyaika. Kirja on painettu 1906(!) ja on mielenkiintoinen monellakin tavalla, ei vähiten siksi, että on kirjoitettu ennen maailmansotia.

Sotken monia kirjoja alleviivauksin ja huomautuksin, jos kirjat ovat omiani. Kehitysopista oli mielenkiintoisia ja alleviivaamiani ajatuksia:

"Nimi kehitys sopii ainoastaan sellaisille tapahtumille, joissa samalla ilmenee jokin tarkoitus ja päämaaliin pyrkiminen. Kehitys ilman päämäärää on yhtä mahdoton kuin liike ilman suuntaa.

Jumalallinen suunnitelma on maailmankulun perustana. Ken sokean sattuman tuloksena tahtoo pitää tätä ihmerakenteista maailmaa, jonka tarkoituksellisuutta ja käsittämättömiä syvyyksiä oppineet ja oppimattomat alati ilmettelevät, hän sen kautta paljastaa ainoastaan oman henkensä köyhyyden. Ja surkutella täytyy, että sellainen henkilö luulee olevansa aikansa sivistyksen kukkuloilla. 'Yhtä yksinkertaista kuin olisi sanoa jonkun Beethovenin sinfonian syntyneen sattumoiltaan paperille pudonnesta pisteistä, olisi väite, että luomakunta on olemassa sattuman oikusta.' (Heer)."

Olen askarrellut ajatuksen kanssa, joka on tuossa yllä suuremmalla kirjasimella. Siinä on sellaista viisautta, joka mielestäni jo sellaisenaan kumoaa kehitysopin.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kristilliset kirjat (hartaus, teologia, kommentaarit yms.)
« Vastaus #244 : 17.06.18 - klo:11:25 »
Yritän vähentää hyllyissäni olevien kirjojen määrää. Siksi olen koettanut lukea kirjoja, jotka ovat jo vuosia olleet hyllyssä, mutta joita ei ole tullut luetuksi. Tänä talvena luin E. Pfennigsdorfin kirjan Kristus ja nykyaika. Kirja on painettu 1906(!) ja on mielenkiintoinen monellakin tavalla, ei vähiten siksi, että on kirjoitettu ennen maailmansotia.

Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kristilliset kirjat (hartaus, teologia, kommentaarit yms.)
« Vastaus #245 : 17.06.18 - klo:11:26 »
Yritän vähentää hyllyissäni olevien kirjojen määrää. Siksi olen koettanut lukea kirjoja, jotka ovat jo vuosia olleet hyllyssä, mutta joita ei ole tullut luetuksi. Tänä talvena luin E. Pfennigsdorfin kirjan Kristus ja nykyaika. Kirja on painettu 1906(!) ja on mielenkiintoinen monellakin tavalla, ei vähiten siksi, että on kirjoitettu ennen maailmansotia.

Olen aina silloin tällöin palannut tuohon Pfennigdorfin kirjaan ja aina se jaksaa sytyttää, joten suosittelen sen hankkimista. Löytyy mm. täältä:

http://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=1768122

Erityisesti suositten kirjaa Albertille, mutta taitaa olle niin, ettei hän näe tätä suositusta?
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kristilliset kirjat (hartaus, teologia, kommentaarit yms.)
« Vastaus #246 : 17.06.18 - klo:11:27 »
Yritän vähentää hyllyissäni olevien kirjojen määrää. Siksi olen koettanut lukea kirjoja, jotka ovat jo vuosia olleet hyllyssä, mutta joita ei ole tullut luetuksi. Tänä talvena luin E. Pfennigsdorfin kirjan Kristus ja nykyaika. Kirja on painettu 1906(!) ja on mielenkiintoinen monellakin tavalla, ei vähiten siksi, että on kirjoitettu ennen maailmansotia.

Olen aina silloin tällöin palannut tuohon Pfennigdorfin kirjaan ja aina se jaksaa sytyttää, joten suosittelen sen hankkimista. Löytyy mm. täältä:

http://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=1768122

Erityisesti suosittelen kirjaa Albertille, mutta taitaa olle niin, ettei hän näe tätä suositusta?
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Kristilliset kirjat (hartaus, teologia, kommentaarit yms.)
« Vastaus #247 : 22.06.18 - klo:20:54 »
Matti Pyykkösen "Ekumenia- yhteistä päämäärää kohti" kirjaa luen. Omakustanne 2016.
Suolaista on teksti. Miten pitkälle jo on porttokirkon valmistelut edenneet.
Leivän yltäkylläisyys vaikuttaa suomessakin ja kristillisyys vaihtuu takaisin pakanuuteen.
Ajan hengen unettavan ilmapiirin huomaa puimatantereellakin.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kristilliset kirjat (hartaus, teologia, kommentaarit yms.)
« Vastaus #248 : 22.06.18 - klo:20:59 »
Leivän yltäkylläisyys vaikuttaa suomessakin ja kristillisyys vaihtuu takaisin pakanuuteen.
Ajan hengen unettavan ilmapiirin huomaa puimatantereellakin.

Kristinusko saa aikaan hyvinvointia ja hyvinvointi saa aikaan kristinuskosta luopumista.
« Viimeksi muokattu: 22.06.18 - klo:21:07 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kristilliset kirjat (hartaus, teologia, kommentaarit yms.)
« Vastaus #249 : 22.06.18 - klo:23:19 »
Matti Pyykkösen "Ekumenia- yhteistä päämäärää kohti" kirjaa luen. Omakustanne 2016.
Suolaista on teksti. Miten pitkälle jo on porttokirkon valmistelut edenneet.
Leivän yltäkylläisyys vaikuttaa suomessakin ja kristillisyys vaihtuu takaisin pakanuuteen.
Ajan hengen unettavan ilmapiirin huomaa puimatantereellakin.

Tutustuin yli 20 vuotta sitten Matti Pyykköseen. Olin lukenut hänen kirjansa "Jumala juoksupoikana", soitin hänelle ja kysyin häneltä, vieläkö hän on samaa mieltä siitä, mitä hän tuossa kirjassa kirjoitti. Hän vastasi myöntävästi ja siitä lähtien olemme olleet yhteydessä "säännöllisen epäsäännöllisesti". Voidaan puhua ystävyydestä, jossa on keskusteltu myös sellaisista asioista, joista olemme eri mieltä. Minulla on myös tuo mainitsemasi kirja ja olen sen lukenut osittain useampaankin kertaan ja tapani mukaan olen senkin marginaaleihin kirjoittanut kommentteja.

Sivulla 77 Matti kirjoittaa: "Helluntailaisilla on aina ollut selvä opetus uudestisyntyneiden kasteesta." Tuohon kohtaan olen kirjoittanut kommentin: "Olisiko syytä tarkistaa tätä?"

Kasteesta on kirjoitettu toisaalla, joten en tässä ryhdy asiaa enempää käsittelemään.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Kristilliset kirjat (hartaus, teologia, kommentaarit yms.)
« Vastaus #250 : 24.06.18 - klo:21:35 »
Jos joku haluaa puhdistaa päätään mellerismistä, tämä kirja voi toimia hyvänä apuna.

https://www.adlibris.com/fi/kirja/aika-on-nyt-9789525460230

Tässä kirjan arviointia:

http://www.baptisti.fi/uutiset/aika-on-nyt-opas-ilmestyskirjan-lukemiseen.html


Kirjassa ei varsinaisesti selitetä Ilmestyskirjaa jae jakeelta, mutta se haluaa herättää keskustelua siitä miten sitä pitäisi lukea ja miten ei.
Kirjasta et löydä vuosilukulaskelmia, Venäjä hyökkää profetioita tai sensaatiojuttuja, vaan se yrittää tuoda esille sitä miten Ilmestyskirjan alkuperäiset vastaanottajat sen ymmärsivät.

Joissakin kohdassa tekee mieli sanoa, ettei se noin mene, mutta jätän nyt ne ajatukseni kertomatta.



Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Kristilliset kirjat (hartaus, teologia, kommentaarit yms.)
« Vastaus #251 : 15.07.18 - klo:19:57 »
Asensin Xiphos-nimisen ohjelman liittääkseni siihen Raamattu Kansalle-käännöksen.
En ymmärrä, miten se tapahtuu.  RK-moduuli on koneellani, mutta en löydä käyttöohjeista neuvoa, miten se liitetään Xiphosiin, jotta RK- käännöstä voisi lukea.
Pitäisi valita ja asentaa moduulin lähde ja moduuli, mutta miten?

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Kristilliset kirjat (hartaus, teologia, kommentaarit yms.)
« Vastaus #252 : 16.07.18 - klo:15:38 »
Solteron kysymykseen en osaa vastata. Ikävä kyllä.

Luin muutamalla hotkaisulla Pauli Rahkosen kirjan herätyssaarnaaja Pentti Tynjälästä.
Tuli Apostolien teot mieleen. Posittivisella tavalla.
Selkeä suora kohtikäyvä ratkaisukeskeinen sanoma. Ja herätys seurasi julistettua sanaa.

Rahkosen kirjan ; "Israel, Hebrean kieli ja Raamattu " lukemisena nyt.
Onpa rehellinen kiihkoilematon asiankäsittely. Israelia ei kaunistella eikä ihannoida, vaan Israel rakkaus kumpuaa Jumalan sanasta.
Lisäksi vielä melkoinen tietopaketti ja muutama oivallus on jo avannut uuden näkökulman kirjan sivujen kautta.

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Kristilliset kirjat (hartaus, teologia, kommentaarit yms.)
« Vastaus #253 : 20.08.18 - klo:22:21 »
Yritän vähentää hyllyissäni olevien kirjojen määrää. Siksi olen koettanut lukea kirjoja, jotka ovat jo vuosia olleet hyllyssä, mutta joita ei ole tullut luetuksi. Tänä talvena luin E. Pfennigsdorfin kirjan Kristus ja nykyaika. Kirja on painettu 1906(!) ja on mielenkiintoinen monellakin tavalla, ei vähiten siksi, että on kirjoitettu ennen maailmansotia.

Olen aina silloin tällöin palannut tuohon Pfennigdorfin kirjaan ja aina se jaksaa sytyttää, joten suosittelen sen hankkimista. Löytyy mm. täältä:

http://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=1768122


Hankin tuon kirjan lainaan Liedon kirjastosta. Kiitos vinkistä.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Kristilliset kirjat (hartaus, teologia, kommentaarit yms.)
« Vastaus #254 : 20.08.18 - klo:22:32 »
Yritän vähentää hyllyissäni olevien kirjojen määrää. Siksi olen koettanut lukea kirjoja, jotka ovat jo vuosia olleet hyllyssä, mutta joita ei ole tullut luetuksi. Tänä talvena luin E. Pfennigsdorfin kirjan Kristus ja nykyaika. Kirja on painettu 1906(!) ja on mielenkiintoinen monellakin tavalla, ei vähiten siksi, että on kirjoitettu ennen maailmansotia.

Olen aina silloin tällöin palannut tuohon Pfennigdorfin kirjaan ja aina se jaksaa sytyttää, joten suosittelen sen hankkimista. Löytyy mm. täältä:

http://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=1768122




Hankin tuon kirjan lainaan Liedon kirjastosta. Kiitos vinkistä.

Olen lukenut kirjan läpi ainakin yhden kerran, mutta palaan joihinkin kohtiin yhä uudelleen, joten kirja kannattanee hankkia kotikirjastoon. Tuolla Antikvaarissa näyttää vielä yksi olevan.

Antikasta saa kympillä: https://www.antikka.net/naytatuote.asp?id=642303

Heh. Näyttää olevan sama paikka eli Antikvariaatti.  ;)
« Viimeksi muokattu: 20.08.18 - klo:22:38 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell