Kirjoittaja Aihe: Esirukouspyyntöjä  (Luettu 66088 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #30 : 10.08.14 - klo:22:22 »
Minulle voisi rukoilla viisautta tehdä oikeita valintoja ja päätöksiä. On tärkeitä päätöksiä tehtävänä pian, ja yksikään niistä ei saisi mennä pieleen. Jos Jumala on olemassa, niin nyt kaipaisin ylimääräistä apua minua viisaammalta henkilöltä.

"Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan…" (Jaak. 1:5).

Olkoon tämä kestorukous meille kaikille, myös itselleni.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #31 : 11.08.14 - klo:21:52 »
Minulle voisi rukoilla viisautta tehdä oikeita valintoja ja päätöksiä. On tärkeitä päätöksiä tehtävänä pian, ja yksikään niistä ei saisi mennä pieleen. Jos Jumala on olemassa, niin nyt kaipaisin ylimääräistä apua minua viisaammalta henkilöltä.

"Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan…" (Jaak. 1:5).

Olkoon tämä kestorukous meille kaikille, myös itselleni.
Todellakin, sitä minäkin tarvitsen.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #32 : 16.06.16 - klo:14:40 »
Kaikki te, jotka taidatte rukoilla, muistakaa Oloneuvosta. Taivaan Isä tietää kaikki ne asiat, missä apua näinä päivinä tarvitaan.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #33 : 16.06.16 - klo:19:17 »
Muistan Oloneuvosta rukouksissani. Antakoon Isä hänelle terveyttä ja hyviä elonpäiviä,
ja hänen sisimpäänsä ilon ja kokemuksen kaikesta Jumalan hyvien lahjojen runsaudesta.

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #34 : 20.06.16 - klo:07:19 »
Kiitos esirukouksistanne -siitä pienimmästäkin huokauksesta, joka lähetettiin Herran puoleen. Teitä voidaan pitää ilmeisen osasyyllisinä siihen, ettei sydämeni verisuonistosta löytynyt mitään korjattavaa. Minulle 17.6 tehdyn toimenpiteen tarkoitus oli kuvata varjoaineella sydämen sepelvaltimot haaroineen ja helpottaa oloani pallolaajentamalla ahtautuneita kohtia (odottaessani aortaläppäleikkausta). En meinannut millään käsittää asiaa, kun kardiologi tuli toimenpiteen jälkeen luokseni ja kertoi, että sydämestäni ei löytynyt mitään pallolaajennettavaa.

En ollenkaan ymmärrä miten tämä kaikki on mahdollista? Koska minua pidetään joka tapauksessa pähkähulluna niin uskallan kertoa seuraavan. En ole enää aikoihin voinut pysähtelemättä nousta kotini vierellä kulkevaa kävelytietä tuonne mäelle. Puristus rinnassa ja tukehtumisen tunne kurkussa on pakottanut pysähtelemään ja ottamaan nitrosuihkeita. Torstaina 16.6 illalla lähdin ulkoiluttamaan koiraa ja silloin huomasin ettei minulla ollut tarvetta pysähtyä mäessä. Ihmettelin sitä, kun olen ollut niin kokonaisvaltaisesti sydänsairas, mutta en sitten enempää jäänyt asiaa pohtimaan. Aamulla sairaalan sydänosastolle saavuttuani sairaanhoitaja toi minulle kaksi päivää aikaisemmin otettujen verikokeiden tulokset. Niistä sain lisää ihmettelemisen aihetta, sillä ns. pitkä verensokerini oli sukeltanut pilvistä normaalin alarajalle (5.4) ja niinikään rasva-arvot olivat laskeneet normaaleiksi. Sitten kaiken kukkuraksi kardiologi selittää sydämen olevan puhdas. Niin, tuota puhdas-sanaa hän käytti. Lisäksi hän kertoi, että aorttaläppä voidaan vaihtaa keinotekoiseen (näillä näkymin) ilman avosydänleikkausta menemällä kummastakin reisivaltimosta yhtä aikaa sisälle.

Tällaista kuuluu sydämelle. Ken elää hän näkee mitä huominen tuo tullessaan. Se on ainakin minulta kätketty. Eläkäämme päivä kerrallaan Hänen armoonsa turvaten ja "niinkuin on sinun päiväsi, niin olkoon myös sinun voimasikin".

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #35 : 20.06.16 - klo:07:59 »
Jumalalle kiitos näistä hyvistä uutisista. Ja vain HÄN saa kiitoksen, kun et kenenkään voideltujen käsien alla ole käynyt.
Meillä on ihmeellinen Herra, jolle vain kuuluu kiitos ja kunnia. Ylistetty olkoon Hänen nimensä.

Autuaita ovat puhdas sydämiset ! :)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #36 : 20.06.16 - klo:08:32 »
Kiitos Herralle siitä, että Oloneuvos on saanut avun. Uskomme, että apua saa jatkossakin, eikä siinä tarvita temppujen tekijöitä. Muistatte varmaan käydyn keskustelun minunkin taannoisesta selkäkivustani, joka parani ihmeellisesti eikä kipu ole palannut. Lainaan tähän otteen:

Seurakuntayhteyksiä on hyvin monenlaisia. Jos kaksi tai kolme kokoontuu Jeesuksen nimessä, siellä seurakunta on jo koolla ja seurakuntayhteys olemassa.

Voisiko nettiseurakunta olla oikea seurakunta? Siellähän kaksi tai kolme voi kokoontua Jeesuksen nimessä. Mitähän mieltä Paavali tästä asiasta olisi ollut?
No, nyt kun ollaan koolla, niin voisitko Paulus hiukan painella minun kipeytyneitä selkälihaksiani,
samalla kun tässä jutellaan?

OK. Painelen niitä virtuaalisesti, kunhan sanot, mistä painellaan.

Nyt tuli mieleen muutaman vuoden takaa omat selkäkipuni, jolloin en pystynyt kääntymään kyljeltä toiselle ja ikäänkuin "kuulin" sanat: "Mikset rukoile". Ja niin siinä vuoteella painoin käden ensin toiselle puolelle ja rukoilin lyhyesti ja toistin saman toisella puolella. Ja sitten nukahdin. Aamulla ihmettelin, kun kipu oli täysin loppunut. Eikä ole sen jälkeenkään enää palannut (Olen kertonut tästä aiemmin).

Rukous: Taivaan Isä, kosketa Taistoa ja paranna hänen selkäkipunsa. Jeesuksen nimessä, aamen.

Toivotaan, että Taistokin on saanut avun tavalla tai toisella. Tulee mieleen, että eikö nettiseurakunta voisi olla mahdollinen, vaikka emme olekaan kosketusetäisyydellä toisiimme, onhan meillä sama Herra, jolle välimatkat eivät ole este.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #37 : 20.06.16 - klo:09:14 »
Lisäksi hän kertoi, että aorttaläppä voidaan vaihtaa keinotekoiseen (näillä näkymin) ilman avosydänleikkausta menemällä kummastakin reisivaltimosta yhtä aikaa sisälle.

Rohkaistuin rukoilemaan, että Jumala hoitaa tuon aorttaläpänkin kuntoon.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #38 : 20.06.16 - klo:11:45 »
Lisäksi hän kertoi, että aorttaläppä voidaan vaihtaa keinotekoiseen (näillä näkymin) ilman avosydänleikkausta menemällä kummastakin reisivaltimosta yhtä aikaa sisälle.

Rohkaistuin rukoilemaan, että Jumala hoitaa tuon aorttaläpänkin kuntoon.

Kiitos,
mutta oi ja voi, kun minulla ei ole yhtään uskoa -ei edes noiden viime viikon tapahtumien jälkeenkään. Kaikki tuntuu jotenkin niin epätodelliselta. Tästä ehkä enemmän jonkun jo olemassa olevan aloituksen jatkeeksi tai uuden aloituksen alla.

Sen tahdon nyt tähän vielä sanoa, että me elämme ajassa, jossa uskonasiat pyörivät enemmänkin ihmeiden ja merkkien ympärillä kuin ristin evankeliumin ja Jeesuksen persoonan ympärillä -jos sen nyt noin saa ilmaista. Itse olen ymmärtänyt Raamatun opetuksen parantumisesta merkitsevän paljon enemmän kuin kehon parantumista. Niinpä minulle rakkaat psalmin sanat "Hän lähetti sanansa ja paransi heidät" ovat merkinneet minulle sielun parantumista ja pelastumista. Toivon etteivät lukijat ymmärrä minua nyt väärin, mutta olen käsittänyt ilmoituksen "Hänen haavojensa kautta olemme parantuneet" (se on siellä Jesajan 53-luvussa mennessä aikamuodossa) merkitsevän enemmän synnin sairaudesta parantumista kuin ruumiin sairauksista parantumista - ja tässäkin Jeesuksen ristillä suorittama lunastus astuu kaikkineen voimaan vasta kun tulee hetki, jolloin meidän alennustilamme ruumis muutetaan Herran kirkkauden ruumiin kaltaiseksi. Silloin myös käytännön tasolla kuolema voitetaan ja synti kukistetaan. Lunastuksemme on täydellinen, mutta se saatetaan vaiheittain kunkin kulkijan kohdalla päätökseen. Se mitä tässä kirjoitin ei tarkoita etteikö Herra parantaisi ja monin tavoin siunaisi jo tässäkin ajassa, mutta ne ovat parhaimmillaankin vain ennakkoa -förskottia- tulevasta maailmanajasta "mitä ei ole silmä nähnyt eikä korva kuullut ja mikä ei ole ihmisen ymmärrykseen noussut".

Iloitsen ihmeistä ja merkeistä, kun marssijärjestys on oikea: ensimmäisenä julistus Jeesuksen ristin evankeliumista ja sen vaikutuksesta perässä merkkejä, sen mukaan kuin Herra niitä laupeudessaan suo. Merkeillä ei ole itseisarvoa - Jeesuksella ja Hänen ristillään on.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #39 : 20.06.16 - klo:12:17 »
Iloitsen ihmeistä ja merkeistä, kun marssijärjestys on oikea: ensimmäisenä julistus Jeesuksen ristin evankeliumista ja sen vaikutuksesta perässä merkkejä, sen mukaan kuin Herra niitä laupeudessaan suo. Merkeillä ei ole itseisarvoa - Jeesuksella ja Hänen ristillään on.

Jos ihmeistä ja merkeistä tulee pääasia, niin se pilaa koko kristikunnan. Saattaisimme kokea niitä enemmän, jos ne voitaisiin ottaa vastaan ainoastaan bonuksena ilman että ne kiinnittävät sydämen vain tähän ajalliseen.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #40 : 20.06.16 - klo:20:16 »
Iloitsen ihmeistä ja merkeistä, kun marssijärjestys on oikea: ensimmäisenä julistus Jeesuksen ristin evankeliumista ja sen vaikutuksesta perässä merkkejä, sen mukaan kuin Herra niitä laupeudessaan suo. Merkeillä ei ole itseisarvoa - Jeesuksella ja Hänen ristillään on.

Jos ihmeistä ja merkeistä tulee pääasia, niin se pilaa koko kristikunnan. Saattaisimme kokea niitä enemmän, jos ne voitaisiin ottaa vastaan ainoastaan bonuksena ilman että ne kiinnittävät sydämen vain tähän ajalliseen.

Juuri noin. Virrentekijä runoilikin: "Ei ole täällä mitään pysyvää, vain sinä Jeesus, sinä luoksein jää."  Tuo on totta kaiken näkyväisen suhteen, myös terveyden, mutta toisaalta emme ota mukaamme sairauksiakaan.

Reunahuomautuksia
Ensiksi piti vain sutkauttaa seuraava: Olet aivan ilmetty porvari ja liikemies, koska kutsuit siunauksia bonuksiksi. Minä työläisenä kutsuin niitä ennakoiksi, tai rahvaanomaisemmin vain förskoteiksi. Mistäpä kaltaiselleni keppikerjäläiselle boonuksia maksettaisiin?

Mutta sitten huomasin, että sinun käyttämä ilmaisu on raamatullisempi kuin omani. Nimittäin bonuksia ei tarvitse maksaa takaisin kuten ei tarvitse maksaa Jumalan meille hyvyydessään antamia ajallisia siunauksiakaan. Ennakot eli förskotit sen sijaan pruukataan vähentää loppupalkasta palkanmaksupäivänä (tiedän sen kokemuksesta). Näin ei kuitenkaan Raamatun mukaan tapahdu meidän tili(nteko)päivänämme; saamiamme ajallisia siunauksia ja lahjoja ei siis siellä käsitellä takaisin perittävinä ennakoina vaan bonuksina  :)

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #41 : 20.06.16 - klo:20:29 »
Isä meidän  - rukous on pienyrittäjän rukous: "Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme"

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #42 : 20.06.16 - klo:21:20 »
Kiitos esirukouksistanne -siitä pienimmästäkin huokauksesta, joka lähetettiin Herran puoleen. Teitä voidaan pitää ilmeisen osasyyllisinä siihen, ettei sydämeni verisuonistosta löytynyt mitään korjattavaa. Minulle 17.6 tehdyn toimenpiteen tarkoitus oli kuvata varjoaineella sydämen sepelvaltimot haaroineen ja helpottaa oloani pallolaajentamalla ahtautuneita kohtia (odottaessani aortaläppäleikkausta). En meinannut millään käsittää asiaa, kun kardiologi tuli toimenpiteen jälkeen luokseni ja kertoi, että sydämestäni ei löytynyt mitään pallolaajennettavaa.

En ollenkaan ymmärrä miten tämä kaikki on mahdollista? Koska minua pidetään joka tapauksessa pähkähulluna niin uskallan kertoa seuraavan. En ole enää aikoihin voinut pysähtelemättä nousta kotini vierellä kulkevaa kävelytietä tuonne mäelle. Puristus rinnassa ja tukehtumisen tunne kurkussa on pakottanut pysähtelemään ja ottamaan nitrosuihkeita. Torstaina 16.6 illalla lähdin ulkoiluttamaan koiraa ja silloin huomasin ettei minulla ollut tarvetta pysähtyä mäessä. Ihmettelin sitä, kun olen ollut niin kokonaisvaltaisesti sydänsairas, mutta en sitten enempää jäänyt asiaa pohtimaan. Aamulla sairaalan sydänosastolle saavuttuani sairaanhoitaja toi minulle kaksi päivää aikaisemmin otettujen verikokeiden tulokset. Niistä sain lisää ihmettelemisen aihetta, sillä ns. pitkä verensokerini oli sukeltanut pilvistä normaalin alarajalle (5.4) ja niinikään rasva-arvot olivat laskeneet normaaleiksi. Sitten kaiken kukkuraksi kardiologi selittää sydämen olevan puhdas. Niin, tuota puhdas-sanaa hän käytti. Lisäksi hän kertoi, että aorttaläppä voidaan vaihtaa keinotekoiseen (näillä näkymin) ilman avosydänleikkausta menemällä kummastakin reisivaltimosta yhtä aikaa sisälle.

Tällaista kuuluu sydämelle. Ken elää hän näkee mitä huominen tuo tullessaan. Se on ainakin minulta kätketty. Eläkäämme päivä kerrallaan Hänen armoonsa turvaten ja "niinkuin on sinun päiväsi, niin olkoon myös sinun voimasikin".
Kiitos, Isä, että kuulet rukouksemme.
"Joka on korvan istuttanut, hänkö ei kuulisi? Joka on silmän luonut, hänkö ei näkisi?"  Ps 94:9

Oloneuvos: olen todella iloinen näistä hyvistä uutisista!

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #43 : 20.06.16 - klo:21:27 »

Toivotaan, että Taistokin on saanut avun tavalla tai toisella. Tulee mieleen, että eikö nettiseurakunta voisi olla mahdollinen, vaikka emme olekaan kosketusetäisyydellä toisiimme, onhan meillä sama Herra, jolle välimatkat eivät ole este.
No, olen tällä kertaa saanut apua sillä toisella tavalla.

Eli: olen oppinut tiettyjä venytyksiä ja lihaksia lämmittäviä liikkeitä, jotka auttavat. Lisäksi
minulla on työpaikalla moottoroitu pöytä, jonka voi nostaa korkealla, niin että voin tehdä töitä seisten
(kunhan vain muistaisin käyttää sitä tarpeeksi...).

Mutta silti joskus yö sujuu varsin huonosti, kun alaselkää kolottaa. Aikansa kutakin.
Mutta jos mieleen tulee, niin kyllä minunkin puolestani saa huokaista ylöspäin.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #44 : 20.06.16 - klo:21:38 »
Mutta jos mieleen tulee, niin kyllä minunkin puolestani saa huokaista ylöspäin.

On hyvä, jos voimme muistaa toisiamme silloin kun mieleen tulee. Myös minun puolestani saa huokaista, että saisin tuon maku/hajuaistin takaisin. On melkoinen puute, jos ei tunne hajuja ja makuja tai jos ne vääristyvät ihan muuksi (kuten hajuaistin kanssa nyt tuppaa olemaan). Aivotärähdys (ja sisäinen verenvuoto) seurauksineen tapahtui lokakuussa ja aivan pientä paranemista on pikkuhiljaa ollut, se on kiitosaihe.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell