Kirjoittaja Aihe: Esirukouspyyntöjä  (Luettu 66024 kertaa)

Paikalla Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #315 : 29.11.19 - klo:00:58 »
Tämä Jumalan lupaus on lohduttava kaikissa hätätilanteissa:
"Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."
(Ps. 50:15)

Jo se on Jumalan kunioittamista, että huutaa Häntä avukseen.
Ja silloin Hän kuulee ja auttaa.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #316 : 29.11.19 - klo:01:09 »
Kiitos ystävät, että muistatte.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #317 : 29.11.19 - klo:08:48 »
Nyt on akuutti esirukousaihe. Vaimoni vietiin hetki sitten ambulanssilla Keskussairaalaan kovien rintakipujen vuoksi. Verenpaineet oli ennätysmäisen korkealla. Pyydetään, että Herra koskettaisi ja parantaisi.

Kun jaksat niin kerrotko mikä vaimosi vointi on nyt aamulla? Nuo mainitsemasi kaksi oiretta ovat tavanomaisia sappikivikohtauksessa, sydäninfarktissa ja suolahapon noustessa ruokatorveen. Kaikissa noissa minut on viety vauhdilla sairaalaan, muuta en niistä maallikkona osaakaan sanoa, mutta kipu on ollut kova ja verenpaine huidellut lähellä kolmea sataa.

Minua lohduttaa tuo psalmi 50:15 jonka Soltero nosti esille. Minun välikäännöksessäni se kuuluu näin:
"Avuksesi huuda Minua hätäpäivänäsi ja Minä autan sinua ja sinä olet kunnioittava Minua".

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #318 : 29.11.19 - klo:12:04 »
Vaimoni tilanne näyttää jo paremmalta kuin yöllä. Siirsivät toiseen hoitopaikkaan, ilmeisesti samaa sairaalaa, mutta hieman erillään. Oltiin puhelinyhteydessä ja kaikesta päättäen, olo on jo parempi. Luultavasti seurataan vointia vielä ehkä päivän pari.

Nyt olen sitä mieltä, että lääketiedekin on Jumalan lahja ja auttaa eri elämäntilanteissa olevia ihmisiä. Voipa sanoa niinkin, että sekin on suurelta osin kristinuskon vaikutusta. Meillä hoitoa saavat kaikki, eivät ainoastaan varakkaat. Pakanuudessa tätäkään erinomaista asiaa ei ole.

Kiitos kaikille teille, jotka olette rukouksin muistaneet ja olleet tukena.  :)
« Viimeksi muokattu: 04.12.19 - klo:11:40 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #319 : 29.11.19 - klo:13:38 »
Vaimoni tilanne näyttää jo paremmalta kuin yöllä. Siirsivät toiseen hoitopaikkaan, ilmeisesti samaa sairaalaa, mutta hieman erillään. Oltiin puhelinyhteydessä ja kaikesta päättäen, olo on jo parempi. Luultavasti seurataan vointia vielä ehkä päivän pari.

Nyt olen sitä mieltä, että lääketiedekin on Jumalan lahja ja auttaa eri elämäntilanteissa olevia ihmisiä. Voipa sanoa niinkin, että se on suurelta osin kristinuskon vaikutusta. Meillä hoitoa saavat kaikki, eivät ainoastaan varakkaat. Pakanuudessa tätäkään erinomaista asiaa ei ole.

Kiitos kaikille teille, jotka olette rukouksin muistaneet ja olleet tukena.  :)

Kiitos, että jaksoit "päivittää tilannetta". Meitä on, jotka olemme muistaneet teitä siunaavin rukouksin (jo ennen eilistäkin)  ja jatkamme.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #320 : 29.11.19 - klo:14:07 »
Kiitos, että jaksoit "päivittää tilannetta". Meitä on, jotka olemme muistaneet teitä siunaavin rukouksin (jo ennen eilistäkin)  ja jatkamme.

Olen tehnyt sen havainnon, että iltarukouksessa muistan (säännöllisen epäsäännöllisesti) siskoja ja veljiä myös tällä foorumilla. Siunausta ei ole milloinkaan liikaa.  :D
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #321 : 04.12.19 - klo:11:18 »
Vaimoni tilanne näyttää jo paremmalta kuin yöllä. Siirsivät toiseen hoitopaikkaan, ilmeisesti samaa sairaalaa, mutta hieman erillään. Oltiin puhelinyhteydessä ja kaikesta päättäen, olo on jo parempi. Luultavasti seurataan vointia vielä ehkä päivän pari.

Nyt olen sitä mieltä, että lääketiedekin on Jumalan lahja ja auttaa eri elämäntilanteissa olevia ihmisiä. Voipa sanoa niinkin, että se on suurelta osin kristinuskon vaikutusta. Meillä hoitoa saavat kaikki, eivät ainoastaan varakkaat. Pakanuudessa tätäkään erinomaista asiaa ei ole.

Kiitos kaikille teille, jotka olette rukouksin muistaneet ja olleet tukena.  :)

Kiitos, että jaksoit "päivittää tilannetta". Meitä on, jotka olemme muistaneet teitä siunaavin rukouksin (jo ennen eilistäkin)  ja jatkamme.

Sairaalassa tehtiin mielestäni aika paha virhe, mutta onneksi lähisuvussani on asiantuntemusta.

Varsinainen ongelma paljastui vasta sitten, kun lääkärityttäremme "painosti" sairaalahenkilökuntaa, siinä määrin, että vaimoni kiidätettiin jälleen (yöllä!) siihen ekasairaalaan tutkimuksiin. Eräs tärkeä tutkimus oli jäänyt tekemättä ja nyt se tyttäremme vaatimuksesta tehtiin. Se paljasti, että varsinainen vaiva on keuhkoveritulppa, joka vaatii välitöntä hoitoa. Sehän johtaa hoitamattomana aika usein kuolemaan.

Ei ole siis mennyt kovin hyvin ja nyt menee ilmeisesti vielä joitakin päiviä sairaalareissulla. Kannattaa kuitenkin jatkaa rukousta.

Vaimoni tilanteessa on samoja piirteitä, kuin seuraavassa pitkässä jutussakin:
https://www.apu.fi/artikkelit/paivin-jaarapaisyys-palkittiin-sai-viimein-hoitoa
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #322 : 04.12.19 - klo:13:57 »
Paulus, ystäväsi muistavat.
Haluaisin vielä tavata Sinua ja vaimoasi (sekä useita muitakin tuttuja), mutta oma sairaus estää matkustelua. Nuoremman siskoni Tarjan tytär on auttanut minua liikkumisessa, mutta aika rajoitetusti jaksan autossakaan enää matkata. Esirukousten esteenä nämä "reumatismit"  ::) eivät ainakaan vielä ole.

Kaksi sanaa nousi mieleeni teitä muistaessani, tuttuja Raamatusta (5.Moos. 33:25 ja Saar. 3:1)

"Niin kuin sinun päiväsi, niin olkoon sinun voimasikin"
ja
"Kaikella on määräaika, ja aikansa on joka asialla taivaan alla."

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #323 : 04.12.19 - klo:14:01 »
Niin, ei aina se riitä, että "seurataan vointia" . Kiitos Herralle, että laittoi tyttäresi asialle. Tosin veljeni tilanteessa voinnin seuraaminen onneksi "riitti" kun hän sai sydänveritulpan. Hänelle ei voitu tehdä leikkausta vaikean sokeritaudin takia. Oli sairastanut sitä nuoruudesta asti. Hänen puolestaan rukoiltiin. Lääkärit pystyivät katsomaan kamerallaan että mitä se tulppa tekee. Oli vihdoin ajatunut johonkin nurkkaan, missä siitä ei ollut vaivaa. Ajallaan se eliminoituu ilmeisesti itsestään tai lääkkeiden avustamana.

Viedään Pauluksen vaimoa ja koko perhettä Herran eteen.

Samalla pyydän rukousapua tilanteeseen mihin olen pian menossa. Kyseessä on siitä, menettääkö eräs äiti täysin lapsensa, siis päättääkö oikeus, että hänellä ei ole oikeus olla enää äiti lapsilleen.

On hämmentävä tilanne, ja jotenkin tuntuu että viranomaiset mahdollisesti ovat ajatuneet "hätävarjelun liioitteluun". Lähden lastensuojeluviranomaisia tapaamaan lakimiehen kanssa.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #324 : 04.12.19 - klo:17:12 »
Viedään Pauluksen vaimoa ja koko perhettä Herran eteen.

Samalla pyydän rukousapua tilanteeseen mihin olen pian menossa. Kyseessä on siitä, menettääkö eräs äiti täysin lapsensa, siis päättääkö oikeus, että hänellä ei ole oikeus olla enää äiti lapsilleen.

On hämmentävä tilanne, ja jotenkin tuntuu että viranomaiset mahdollisesti ovat ajatuneet "hätävarjelun liioitteluun". Lähden lastensuojeluviranomaisia tapaamaan lakimiehen kanssa.

Olen kiitollinen tästäkin tukiryhmästä, josta saa tarvittaessa rukoustukea. Muistetaan tuota äitiä, joka on menettämässä lapsensa. Minun on helppo kuvitella äidin tuskaa, koska itse olen vuosia sitten ollut tuon kaltaisessa prosessissa, jossa oli kyse läheisen perheen mahdollisesta hajottamisesta.

Taistelussa perheen yhtenäisyyden puolesta jouduin itsekin tuolloin olemaan pari kuukautta "löysässä hirressä". Voitto kuitenkin tuli ja perhe on vieläkin kasassa.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #325 : 04.12.19 - klo:17:27 »
Jumala huomioi tämän foorumin pienen rukousjoukon  täällä.
Luettuamme pyynnön saamme sen tuoda Hänelle, joka voi enemmän kuin ymmärrämme rukoilla ja anoa.

Nostamme Pauluksen vaimon ja äidin tyttärineen Sinulle, joka voit auttaa nimellesi kunniaksi. Kiitos että kuulet, näet ja autat armossasi ja laupeudessasi. Tulkoon näistä kauaskantoisia vaikutuksia, jossa evankeliumin sanoma etenee.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #326 : 04.12.19 - klo:19:29 »
Jumala huomioi tämän foorumin pienen rukousjoukon  täällä.
Luettuamme pyynnön saamme sen tuoda Hänelle, joka voi enemmän kuin ymmärrämme rukoilla ja anoa.

Nostamme Pauluksen vaimon ja äidin tyttärineen Sinulle, joka voit auttaa nimellesi kunniaksi. Kiitos että kuulet, näet ja autat armossasi ja laupeudessasi. Tulkoon näistä kauaskantoisia vaikutuksia, jossa evankeliumin sanoma etenee.

En tiedä, olenko ihan hakoteillä, mutta minulla on "tunne" siitä, että tässä asiassa on mukana Jumalan sormi ja se, että Jumala käyttää näitä vastoinkäymisiä perhekuntamme hyväksi. Vaikuttaa siltä, että tässä on kysymys sukupolvien ketjusta, siis jo edesmenneistä ja meistä elämän ehtoolla olevista, ja nuoremmasta sukupolvesta. Toivotaan ja rukoillaan, että varsinkin nuoret tulisivat näidenkin vaiheiden kautta ymmärtämään, että vieläkin Jumala vastaa ja auttaa. Yhden perheen kohdalla pyydän myös rukoustukea erityisesti taloudellisten vaikeuksien voittamiseksi.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #327 : 04.12.19 - klo:21:07 »
Rukoilen näiden Pauluksen mainitsemien asioiden puolesta.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #328 : 05.12.19 - klo:22:14 »
Rukoilen näiden Pauluksen mainitsemien asioiden puolesta.

Olen hyvin kiitollinen tuesta. En osaa selittää mitenkään asiaa, mutta minulle on tullut jotenkin sisäinen vakuutus siitä, että perheemme ja läheistemme asiat on jo huomioitu "korkeimmassa oikeudessa".  :)
« Viimeksi muokattu: 05.12.19 - klo:22:28 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #329 : 11.12.19 - klo:17:51 »
Nyt on kaksi uutista, toinen iloinen, toinen suru-uurinen. Iloinen uutinen on se, että vaimoni pääsi sairaalasta tänään kotiin. Parantumista oli tapahtunut, mutta lääkitystä vielä tarvitaan, mutta se hoituu kotona.

Suru-uutinen on se, että vävymme äiti kuoli eilen. Hän sairasti Parkinsonin tautia vuosikaudet. Hänen miehensä kuoli Alzheimerin tautiin muutama vuosi sitten.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell