Kirjoittaja Aihe: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa  (Luettu 29323 kertaa)

Poissa Daavidin Huone

  • Viestejä: 8
Tästä tekstistä tuli 50 sivuinen, joten se on jaattu 3 eri osaan.

Monet ovat näitä asioita nurkissa kuiskailleet, on aika julistaa nyt katoilta julki ne.

Luukas 16:10 Joka vähimmässä on uskollinen, on paljossakin uskollinen, ja joka vähimmässä on väärä, on paljossakin väärä.

---

Voit lukea ensimmäisen osan tästä:

http://daavidinhuone.blogspot.com/2016/07/patrick-tiaisen-seurakunta-on.html

Toinen osa:

http://daavidinhuone.blogspot.com/2016/07/patrick-tiaisen-uskon-sana-seurakunta.html

Kolmas osa:

http://daavidinhuone.blogspot.com/2016/07/patrick-tiaisen-seurakunta-on_25.html

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #1 : 03.08.16 - klo:23:24 »
Tästä tekstistä tuli 50 sivuinen, joten se on jaattu 3 eri osaan.

Monet ovat näitä asioita nurkissa kuiskailleet, on aika julistaa nyt katoilta julki ne.

Luukas 16:10 Joka vähimmässä on uskollinen, on paljossakin uskollinen, ja joka vähimmässä on väärä, on paljossakin väärä.

---

Voit lukea ensimmäisen osan tästä:

http://daavidinhuone.blogspot.com/2016/07/patrick-tiaisen-seurakunta-on.html

Toinen osa:

http://daavidinhuone.blogspot.com/2016/07/patrick-tiaisen-uskon-sana-seurakunta.html

Kolmas osa:

http://daavidinhuone.blogspot.com/2016/07/patrick-tiaisen-seurakunta-on_25.html

Luin ylikin 50 sivua tekstejä blogistasi. Aikamoinen ponnistus minulta. Mitä niistä (teksteistäsi) voi päätellä? Ainakin sen, ettet ole Jesurun Tiikerin ajoista juurikaan oppinut; opetat yhä väärin ja olet täynnä itseäsi. Neuvon Sinua pysymään poissa sen Seinäjoen hell.srk:n ja Tiaisen jutuista -päästä irti, anna niiden mennä menojaan. Seuraa Sinä Jeesusta, älä kuvittele itsestäsi liikoja, tule "tavalliseksi uskovaiseksi". Olet vielä nuori mies ja elämää edessä, jos Jumala sitä armossaan suo. Älä törsää aikaasi katkeruudessa äläkä petollisen sydämen pilvilinnoja rakennellen. Äläkä opeta, kun Sinulla ei ole siihen armoitusta annettu.

Poissa Daavidin Huone

  • Viestejä: 8
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #2 : 04.08.16 - klo:14:18 »
Hei, sinä sanot että minä en ole uskossa ja minä sanon: kyllä olen uskossa, Kristus on minussa.

Miten voimme todistaa toisen vääräksi?

Emme voikaan, joten aiheesta on turha keskustella.

Raamattu kuitenkin antaa meille ohjeen, että "koettelemme kaiken raamatun valossa". Yleensäkin, kaikki siis pitää tuoda valoon ja koetella: mitään ei tule hyväksyä vain sen takia, että on esim. tunnettu julistaja tai että muutoin jokin opetus miellyttää tai tuntuu hyvältä.

Jos siis löydät jotain virheellistä opetuksistani, niin tässä mielessä: voimme selvittää, kumpi on väärässä ja kumpi oikeassa, että voit tällöin raamatun tekstien avulla, osoittaa virheeni.

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #3 : 05.08.16 - klo:00:08 »
Hei, sinä sanot että minä en ole uskossa ja minä sanon: kyllä olen uskossa, Kristus on minussa.

Miten voimme todistaa toisen vääräksi?

Emme voikaan, joten aiheesta on turha keskustella.

Raamattu kuitenkin antaa meille ohjeen, että "koettelemme kaiken raamatun valossa". Yleensäkin, kaikki siis pitää tuoda valoon ja koetella: mitään ei tule hyväksyä vain sen takia, että on esim. tunnettu julistaja tai että muutoin jokin opetus miellyttää tai tuntuu hyvältä.

Jos siis löydät jotain virheellistä opetuksistani, niin tässä mielessä: voimme selvittää, kumpi on väärässä ja kumpi oikeassa, että voit tällöin raamatun tekstien avulla, osoittaa virheeni.

Daavidin Huone. Sinä kirjoitit: "Hei, sinä sanot että minä en ole uskossa ja minä sanon: kyllä olen uskossa, Kristus on minussa." En minä sellaista ole sanonut, ettet olisi uskossa! Olet ymmärtänyt väärin tai olen ilmaissut itseni epäselvästi. Olethan Sinä uskossa ja minun veljeni Kristuksessa. Mutta niin kuin uskovalle ja innokkaalle Apollolle piti selvittää tarkemmin tämä Kristuksen tie niin samoin pitää Sinulle. Nähtäväksi jää kuinka Jumala Sinua tästä eteenpäin johdattaa. Jos sairauteni ei olisi näin vaikeassa vaiheessa (voimani ovat aivan lopussa ja odotan isoa leikkausta) niin pyytäisin, että järjestäisimme tapaamisen tai ainakin kävisimme keskustelua joistakin esille tuomistasi Raamatun opillisista näkemyksistäsi ja myös läpi (jos tahdot) kovia kokemuksiasi. Olet kertonut noista kummastakin laajasti blogissasi.

Jeesuksen armo ja varjelus kanssasi.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #4 : 18.08.16 - klo:21:56 »
Olen katsellut joitakin Patrick Tiaisen videoita. Joitakin havaintoja: Mielestäni hänen "evankeliuminsa" on hyvin ohutta, enempi on sen kerrontaa, mitä meistä tulee. Ja että herätys tulee ja että se tulee meidän kauttamme. Tämä ihmiskeskeisyys häiritsee ja tärkein sanoma tuntuu jäävän taka-alalle. Eipä hän taida puhua juurikaan synnistä, parannuksesta, kääntymyksestä ja pelastuksesta, tai sitten en vaan ole sitä huomannut, kun kaikki muu vie huomion muualle.

Käyttäytyminenkin vaikuttaa jollakin tavalla, se holtittomuus ja juopuneen kaltainen tila vaikuttaa päinvastaisesti eli uskosta osaton paremminkin tympääntyy ja pahimmassa tapauksessa hylkää koko kalliin asian lopullisesti. Jos autokauppias esittäisi asiansa tuolla tavoin, niin tuskinpa hän monta kauppaa saisi aikaiseksi. Kyllä Patrick on selvästikin jonkun hengen vallassa.

Ajattelen niinkin, että jos apostolit olisivat käyttäytyneet tuolla tavalla, niin saattaisi olla, ettemme olisi vielä täällä Pohjolassa kuulleetkaan evankeliumia.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa hanski

  • Viestejä: 95
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #5 : 18.08.16 - klo:22:13 »
Minulle tuottaa suuria vaikeuksia seurata Tiaisen puhetta, kun keskitttyminen herpaantuu joka kerta, kun hän alkaa huutamaan. Sitten pitää kelata takaisin ja kuunnella kohta  uudestaan. En ole vielä yhdestäkään puheesta saanut niin hyvää kokonaiskuvaa, että osaisin sanoa, mikä oli puheen opetus ja pointti. Häntä sanotaan hyväksi puhujaksi, joten minulta sitten varmaan puuttuu joku osa aivoja.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #6 : 18.08.16 - klo:22:18 »
joten minulta sitten varmaan puuttuu joku osa aivoja.

Sama vika rahikaisella…  ;)
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa hanski

  • Viestejä: 95
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #7 : 18.08.16 - klo:22:38 »
Ei minua sinänsä häiritse puhujat, jotka vaikuttavat jopa yli-innostuneilta. Muistan kerran yhdessä koulutuksessa oli luennoitsija, joka alussa lyhyesti esitteli itsensä ja esittelyn päätteeksi sanoi, että hän sitten ihan oikeasti on tällainen. Oli helppo arvata, että hän oli varmaan monta kertaa saanut palautetta, ettei tarvitsisi olla niin yli-innokas ja tekopirteä. Tuo kyseinen luento alkoi kahdeksalta aamulla ja hän sanoi lähteneensä kotoaan neljän aikaan, joten hän on nyt vähän väsynyt. Jos hän oli silloin väsynyt, niin olisi kyllä mielenkiintoista nähdä hänet pirteänä... Mutta kun häntä oli vähän aikaa kuunnellut, oli kyllä helppo uskoa, että hän todellakin ihan oikeasti oli sellainen. Ja hänen puheensa oli selkeää ja jäsenneltyä. Sitä minä ymmärsin ihan hyvin.

Poissa ullamaija

  • Viestejä: 203
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #8 : 22.08.16 - klo:16:26 »
1Tim.3:13 "Sillä ne,jotka ovat hyvin palvelleet saavuttavat itselleen kunnioitettavan aseman".Ensin palvelu ja sitten vasta kunnioitus ja asema.Liekö kääntynyt takaperin tässä tapauksessa?

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #9 : 22.08.16 - klo:17:04 »
1Tim.3:13 "Sillä ne,jotka ovat hyvin palvelleet saavuttavat itselleen kunnioitettavan aseman".Ensin palvelu ja sitten vasta kunnioitus ja asema.Liekö kääntynyt takaperin tässä tapauksessa?

Nykyisin seurakunnan "vanhimmat" ovat melkein poikasia. Silti he vaativat itselleen kunnioitusta. Eräs tällaista kunnioitusta vaativien lempijae on 2. Tim. 5:17: "Vanhimpia, jotka seurakuntaa hyvin hoitavat, pidettäköön kahdenkertaisen kunnian ansainneina, varsinkin niitä, jotka sanassa ja opetuksessa työtä tekevät." Tahtoo unohtua, että siellä on tuo sana "hyvin", joka rajaa kunnioitettavista osan pois.

Aikoinaan tulin valituksi varsin nuorena vanhimmistoon, mutta onneksi älysin itse erota tehtävästä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #10 : 04.05.17 - klo:10:19 »

Tietynlaisella karismaattisuudella näyttää olevan yksi yhteinen piirre:

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201705042200119726_u0.shtml
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #11 : 04.05.17 - klo:13:21 »
Tuohon yllä olevaan asiaan vähän viittasin tuolla kahvilan suunnalla.
Ihmisroska

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #12 : 05.05.17 - klo:10:33 »

Tietynlaisella karismaattisuudella näyttää olevan yksi yhteinen piirre:

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201705042200119726_u0.shtml

Tuossa iltalehden uutisessa on ilmeisesti virhe. Jutun viimeisessä kappaleessa kirjoitetaan: "Kokkolalainen Tiainen perusti Uskon Sana -yhteisön 22-vuotiaana. Lyhyessä ajassa Tiaisen perustamaan uskonyhteisöön on liittynyt lukuisia jäseniä. Yhteisö toimii myös Porissa."

Uskon Sana-seurakunta (?) lopetti toimintansa Porissa. Tässä lainaus Facebookista:
"Raskaana velvollisuutenamme on ilmoittaa, että Uskon Sana Satakunta lopettaa toimintansa. Vuokrasopimuksemme nykyisissä tiloissamme päättyy toukokuun lopussa ja tiimimme yksimielisellä päätöksellä päättyy myös seurakunnan toiminta.

Päätökseen on vahvasti vaikuttanut se, että Patrick ja Maria Tiainen eivät tällä hetkellä nauti luottamustamme. Päätöstä ei ole tehty kevyin perustein, ei hetken mielijohteesta eikä loukkaantumisesta käsin.

Pyydämme myös nöyrästi anteeksi, jos toimintamme on jotakuta loukannut.

Siunaamme Kokkolan Uskon Sana-seurakunnan johtajistoa ja seurakuntalaisia koko sydämestämme. Kiitämme teitä, jotka olette seisseet rinnallamme rukouksin.

Taivaallinen Isämme on edelleen hyvä, Jeesus Pelastajamme ja Pyhä Henki lohduttajamme.

Mika & Annukka Ropanen"


https://www.facebook.com/uskonsanasatakunta/posts/1919835304918991 (linkki ei enää toimi)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #13 : 11.03.18 - klo:17:17 »
Netistä löytyi monta videonpätkää, joissa arvioidaan eri julistajia vuosikymmenten ajalta. Kiinnostaisi tietää, kuka tämä arvioija on, mikä on hänen taustansa jne. Jossain videolla hän sanoo olevansa Filippiineillä, mutta hänen nimeään en löytänyt mistään.

Mm. tässä on yksi hänen videoistaan, jossa hän keskittyy Patrick Tiaisen arviointiin: https://www.youtube.com/watch?v=REFQbQNlr-8
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Hilema

  • Viestejä: 269
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #14 : 12.03.18 - klo:22:03 »
^
Minäkin törmäsin samaiseen arvioijaan, ja kuuntelin muutaman videon. Eräällä niistä hän kertoo olevansa Tapio Nousiaisen tyttärenpoika, ja hoitelevansa jotain professuuria Filippiineillä.