Kirjoittaja Aihe: Missä opetetaan Armosta oikein!  (Luettu 37985 kertaa)

Poissa evlutkristitty

  • Viestejä: 553
Vs: Missä opetetaan Armosta oikein!
« Vastaus #180 : 13.07.18 - klo:01:09 »
Tuo on totta, armo alentaa. Ikävä tosiaan että kristinuskon piirissä on monta jotka pyrkivät ajallisesti hyötymään kristinuskosta. Esim. roomalaiskatolinen kirkko on tehnyt kristinuskolla valtavan omaisuuden.

Moni yksittäinen ihminen myöskin. Oliko Jeesus käsi pitkällä ottamassa rahaa palveluksistaan? Nyt moni rahastaa Jeesuksella, näkemättä tässä ristiriitaa kristillisen uskon kanssa.

Kerran joudumme sellaisen tuomarin eteen joka kaikki oikein tuomitsee.

Jeesus sanoo ettei hän tuomitse ketään, mutta se sana konka hän on puhunut, tuomitsee ne, jotka eivät ole ottaneet sanaa vastaan. Jeesus tuli palvelemaan, ei palveltavaksi. Sama koskee meitä jotka häntä tahdomme seurata.

Paavalista kun oli puhe, niin hän teki telttoja elääkseen.

Mietiskelijä

  • Vieras
Vs: Missä opetetaan Armosta oikein!
« Vastaus #181 : 13.07.18 - klo:09:48 »
Ristin ryöväri katsoi Jeesukseen ja pyysi tätä muistamaan häntä.
Ryövärillä oli tyhjät kädet. Ei kääntymiskokemusta, ei parannuksen tekoa, ei kastetta, ei uskonoppia, ei oikeaa kristillistä tausta ryhmää, ei hengellä täyttymistä, pyhityskilvoitusta,..... ei mitään. Vain pyyntö Herralle.

Luukas kertoo tapahtumasta Golgatalla. Tekstistä syntyy mielikuva, että ristit oli sijoitettu siten, että kuolevat näkivät toistensa alastomat ja ruhjotut kehot, jotka vääntelehtivät repivissä lihaskrampeissa. Näinhän Messiaasta oli ennustettukin psalmissa 22:6 "minä olen mato enkä ihminen, ihmisten pilkka ja kansan hylky". Tällaista miestä ryöväri katsoi, joka oli niin rusikoitu ja suuressa alennustilassa, että profeetta Jesaja sanoi: "...monet kauhistuivat häntä -sillä niin runneltu, ei enää ihmisenkaltainen, oli hänen muotonsa, hänen hahmonsa ei ollut ihmislasten hahmo- ". Tätä Golgatalla vallinnutta tosi asiain tilaa vasten on järjelle käsittämätöntä, että tuossa muodottomaksi runnellussa Jeesuksessa toinen ryöväreistä näki (omista tuskistaan huolimatta) Israelin messias-kuninkaan. "Ja hän sanoi: 'Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi'." Jos tuo ei ole uskoa niin mikä sitten?

Vielä nimimerkki Pökkelöä tahtoisin muistuttaa, että mielestäni tuo ryöväri kyllä tunnusti syntisyytensä ja syyllisyytensä sanoissaan "Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat...". Näin olen tuosta tapahtumien kulusta ajatellut. Joka tapauksessa ristillä pelastunut ryöväri ei kyennyt tekemään mitään pelastuakseen. Hän kykeni vain katsomaan Jeesukseen, joka oli ripustettu puuhun samoin kuin vaskikäärme erämaassa, johon katsomalla myrkkykäärmeiden puremat eivät johtaneet kuolemaan.

Jesaja 45:22 (KR33)
"Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole."

Jaakon käännöksessä kohta kuuluu näin
"Look unto me, and be ye saved, all the ends of the earth: for I am God, and there is none else." Tuon voisi kai kääntää "Katsokaa minuun ja olkaa pelastuneet..." Ryöväri katsoi ja pelastui.

Poissa evlutkristitty

  • Viestejä: 553
Vs: Missä opetetaan Armosta oikein!
« Vastaus #182 : 13.07.18 - klo:16:49 »
Kristillistä kastetta ei ollut vielä asetettukaan, kun ryöväri ristillä riippui. Elettiin vanhan liiton aikaa. Tosin uuden liiton "kynnyksellä". Pitää ottaa selvää tapahtumista laajemmin, ennen kun ryhtyy kirjoittelemaan.

Jeesus asetti kasteen kuolleista ylösnousemisensa jälkeen, näiden 40 päivän aikana kun hän oli opetuslasten keskuudessa, ennen taivaaseen astumistaan.

Tärkeitä huomioita tuokin mitkä "mietiskelijä" totesi. Ryväri tunnisti ja myös tunnusti syntinsä tunnusti myös valtakunnan jonka Herra on Jeesus Kristus. Ryöväri anoi, jos mahdollista, armahdusta. Muista minua kun tulet valtakuntaasi. Vastaus jonka hän sai Jeesukselta oli varmasti uskomaton ryövärin korville: Tänä päivänä olet oleva minun kanssani paratiisissa. - Hallelujaa!

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Missä opetetaan Armosta oikein!
« Vastaus #183 : 13.07.18 - klo:17:41 »
Kiitos Mietiskelijä tarkennuksesta. Tarkoitin tuota, vaikka en sitä osannut riittävän hyvin ilmaista.
Syntisenä (syntinsä /-syytensä) tulla Herran Jeesuksen Kristuksen luo.

Jeesus on armo istuin.

Mietiskelijä

  • Vieras
Vs: Missä opetetaan Armosta oikein!
« Vastaus #184 : 14.07.18 - klo:00:52 »
Kristillistä kastetta ei ollut vielä asetettukaan, kun ryöväri ristillä riippui. Elettiin vanhan liiton aikaa. Tosin uuden liiton "kynnyksellä". Pitää ottaa selvää tapahtumista laajemmin, ennen kun ryhtyy kirjoittelemaan.

Mistä päädyit tuohon näkemykseen, että minun pitäisi "ottaa selvää tapahtumista laajemmin, ennen kun ryhdyn kirjoittelemaan"? Oletko muiden kirjoittajien yläpuolella? Kuinka voit tietää ja olla perillä miten syvällisesti tunnen pyhät Kirjoitukset? Ihmettelen kannanottojasi. Aivan kuin pitäisit itseäsi muita kirjoittajia parempana? Vai ymmärränkö väärin?

Mietiskelijä

  • Vieras
Vs: Missä opetetaan Armosta oikein!
« Vastaus #185 : 14.07.18 - klo:00:59 »
Kiitos Mietiskelijä tarkennuksesta. Tarkoitin tuota, vaikka en sitä osannut riittävän hyvin ilmaista.
Syntisenä (syntinsä /-syytensä) tulla Herran Jeesuksen Kristuksen luo.

Jeesus on armo istuin.

Kyllä! Samassa hengessä kirjoitamme ja samaa Henkeä olemme juoneet.

Poissa evlutkristitty

  • Viestejä: 553
Vs: Missä opetetaan Armosta oikein!
« Vastaus #186 : 14.07.18 - klo:01:48 »
Ilmeinen väärinkäsitys  sori?

Joku henkilö (x) kirjoitti taannoin, ettei ristin ryväriä kastettu. Siitä kommenttini.
Kommenttini asiayhteydestä piti käydä tuo tarkoitukseni selväksi.  ??? 

Toimintatapani on kaikissa viesteissä samankaltainen. Mikäli jossakin viestissä on selkeästi opillisia puutteita, joille ei Raamatussa ole selkeätä vastetta, tai suorastaan vääriä opetuksia, puutun -ASIAAN-.

Koska henkilöitä en tunne, eikä täällä kirjoitella omalla nimellä, niin henkilöt ovat käytännössä anonyymeja.

Väärä oppi on sikäli vahingollinen, jos lukija on etsivä, tai äskenristitty, eli alle 60 vuoden kokemus kilvoittelusta, niin väärät opit voivan aiheuttaa ristiriitoja tällaisille henkilöille.

En yleensä tarkistele nimimerkkejä, vastailen johonkin yksittäiseen *) ->asiaan. Tähän hätään en löytänyt kenen viestissä tuosta ryövärin kastamattomuudesta kirjoitettiin.

Jumalan sana on kaikkien meidän yläpuolellamme, se on ajatusten ja aivoitusten tuomari. Me ihmiset olemme kaikki kadotuksen ansainneita rikollisia, eli kukaan ihminen ei ole hengellisissä asioissa kenenkään yläpuolella. Onneksemme Jumala uhrasi itsensä Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa, me rikolliset saimme näin tilaisuuden pelastua, kun me uskomme Kristukseen.
« Viimeksi muokattu: 14.07.18 - klo:02:04 kirjoittanut evlutkristitty »