Kirjoittaja Aihe: Mistä vaikutuksesta on kyse? Pyhästä Hengestä, ihmisen omasta vai jostain muusta  (Luettu 66374 kertaa)

Saldo

  • Vieras
Todistus muiden petollisuudesta ei minua vakuuta.
Varsinkaan jos se selitetään omasta näkökulmasta.

En epäile silti etteikö petollisia olisi.

Viittaatko tällä minun edelliseen kommenttiin. Jos tarkoitat, niin:

Ei ole "omasta näkökulmasta" vaan asiasta, jossa henkilö oli petollinen. Kyllä sinun on uskottava minua, jos tähän kohtaan haluat puuttua.

Poissa Tarck Aili J.A.

  • Viestejä: 146
Miten Pyhä Henki voidaan sammuttaa?
Ei ainakaan koettelemalla, koska Raamattu nimenomaan siihen kehottaa.

Jatkuva määrätietoinen synnintekeminen sammuttaa Hengen.
Sitä ennen Pyhä Henki tulee murheelliseksi, näyttää synnin ja osoittaa Jeesusta Vapahtajana.


Se myös on Hengen sammuttamista, että sanotaan Hengeksi sellaista mikä on jostain muusta lähteestä kotoisin.


Lukaiskaapa tämä

http://www.pihkala.net/Saarnat/HengenSammuttaminen.pdf

Tuossa linkissä oli hyvää tekstiä.
En muista, että olisin aiemmin kuullut opetusta tästä aiheesta.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Todistus muiden petollisuudesta ei minua vakuuta.
Varsinkaan jos se selitetään omasta näkökulmasta.

En epäile silti etteikö petollisia olisi.

Viittaatko tällä minun edelliseen kommenttiin. Jos tarkoitat, niin:

Ei ole "omasta näkökulmasta" vaan asiasta, jossa henkilö oli petollinen. Kyllä sinun on uskottava minua, jos tähän kohtaan haluat puuttua.

No sinä et määrittele sitä mitä minun on uskottava. Älä taas yritä määräillä.

Uskon sen minkä joku voi todistaa. Olen toisen foorumin aikaisempana modena nähnyt niin monenlaista valehtelua uskovien osalta, että kukaan ei sano minulle; "Kyllä sinun on uskottava minua".

Ja puhun ihan yleisellä tasolla. Ja kokemuksella.

Uskon silti, että petollisia on.
« Viimeksi muokattu: 26.03.14 - klo:00:38 kirjoittanut Mice »
Ihmisroska

Saldo

  • Vieras
Todistus muiden petollisuudesta ei minua vakuuta.
Varsinkaan jos se selitetään omasta näkökulmasta.

En epäile silti etteikö petollisia olisi.

Viittaatko tällä minun edelliseen kommenttiin. Jos tarkoitat, niin:

Ei ole "omasta näkökulmasta" vaan asiasta, jossa henkilö oli petollinen. Kyllä sinun on uskottava minua, jos tähän kohtaan haluat puuttua.

No sinä et määrittele sitä mitä minun on uskottava. Älä taas yritä määräillä.

Uskon sen minkä joku voi todistaa. Olen toisen foorumin aikaisempana modena nähnyt niin monenlaista valehtelua uskovien osalta, että kukaan ei sano minulle; "Kyllä sinun on uskottava minua".

Ja puhun ihan yleisellä tasolla. Ja kokemuksella.

Uskon silti, että petollisia on.


?????????!!!!!!!!!!!!

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Todistus muiden petollisuudesta ei minua vakuuta.
Varsinkaan jos se selitetään omasta näkökulmasta.

En epäile silti etteikö petollisia olisi.

Viittaatko tällä minun edelliseen kommenttiin. Jos tarkoitat, niin:

Ei ole "omasta näkökulmasta" vaan asiasta, jossa henkilö oli petollinen. Kyllä sinun on uskottava minua, jos tähän kohtaan haluat puuttua.

No sinä et määrittele sitä mitä minun on uskottava. Älä taas yritä määräillä.

Uskon sen minkä joku voi todistaa. Olen toisen foorumin aikaisempana modena nähnyt niin monenlaista valehtelua uskovien osalta, että kukaan ei sano minulle; "Kyllä sinun on uskottava minua".

Ja puhun ihan yleisellä tasolla. Ja kokemuksella.

Uskon silti, että petollisia on.


?????????!!!!!!!!!!!!

Editoin, koska turhaa mokellusta minun osaltani.
« Viimeksi muokattu: 26.03.14 - klo:13:26 kirjoittanut Mice »
Ihmisroska

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Minua ei vakuuta ihmisten jutut, varsinkaan jos he eivät tukeudu julistuksessaan yksin Kristuksen armoon.
Olen ns. luotettavilta ja tosiuskoviltakin saanut niin valheellisia kommentteja moden roolissa, että minulle on turha asiaa ihmetellä. En ihmettele uskovien parissa enää mitään. Rehellisyyttä hämmästyn, positiivisesti.

Ja kyse ei tosiaankaan ollut siitä, ettenkö uskoisi ihmisten petollisuuteen. Nimenomaan sitä olen kokenut.
Lähes kaikki pelaavat häikäilemättömästi omaan tiliinsä ja aika iso osa on vielä sokeita toiminnalleen.

Mitä muuta mahdollisuutta siinä jää, kuin tulla valoon paljastumaan ja jäädä yksin Kristuksen armahdettavaksi?

Ja vielä kerran: en epäile etteikö petollisia olisi. Uskon sen.

Pohjimmainen ajatukseni on se, että muiden petollisuudesta puhuessa pitäisi itse asettua samalle viivalle. Minä olen petollinen ja olen huomannut sitä samaa muissa. Muissa nähty viallisuus ei ole vakuuttavaa. Olen rikkonut lakia, olen syypää kaikkissa kohdin.

« Viimeksi muokattu: 26.03.14 - klo:08:11 kirjoittanut Mice »
Ihmisroska

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Knut ja Paulus näkevät tai tulkitsevat kirjoitukseni oleellisen toisin, kuin minä:

Eli teidän kallistuma on puhua halventavasti ilmiöistä, joita esiintyy siellä missä Jeesuksen läsnäolo hänen nimessään kokoontuvien keskuudessa esiintyy. Luuletteko, että vastenmielisyytenne nk. helluntaiseurakunnan kokouksia johtuu siitä, että korkein kokemisen taso on oma puheenjolkotus ja toisten samanlinjalaisten kuuntelu. -  Tämä on tietysti paljon sanottu, mutta uskon, että olette itse antaneet syyn tälle lausunnolleni.

Puheenjolkotusta on tullut kuunneltua liikaakin, siinä olet oikeassa. Kymmeniä vuosia – taisi mennä hukkaan nekin kokouksissa istumiset. Pyhä Henki on siellä, missä Kristus ja Jumalan armo tulevat suureksi, missä julistetaan ristin evankeliumia ja sovitusta. Ja missä ihminen jää taka-alalle eikä henki vaadi huomiota itselleen.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Lydia

  • Vieras
Knut ja Paulus näkevät tai tulkitsevat kirjoitukseni oleellisen toisin, kuin minä:

Eli teidän kallistuma on puhua halventavasti ilmiöistä, joita esiintyy siellä missä Jeesuksen läsnäolo hänen nimessään kokoontuvien keskuudessa esiintyy. Luuletteko, että vastenmielisyytenne nk. helluntaiseurakunnan kokouksia johtuu siitä, että korkein kokemisen taso on oma puheenjolkotus ja toisten samanlinjalaisten kuuntelu. -  Tämä on tietysti paljon sanottu, mutta uskon, että olette itse antaneet syyn tälle lausunnolleni.

Puheenjolkotusta on tullut kuunneltua liikaakin, siinä olet oikeassa. Kymmeniä vuosia – taisi mennä hukkaan nekin kokouksissa istumiset. Pyhä Henki on siellä, missä Kristus ja Jumalan armo tulevat suureksi, missä julistetaan ristin evankeliumia ja sovitusta. Ja missä ihminen jää taka-alalle eikä henki vaadi huomiota itselleen.

Jeesus itse kertoi milloin ja missä hän on läsnä kun kokoonnutaan.

Matt. 18:
 20 Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Jeesus itse kertoi milloin ja missä hän on läsnä kun kokoonnutaan.

Matt. 18:
 20 Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

Tuskinpa Hän siunaa kaikkea, mitä Hänen nimessään tehdään.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Lydia

  • Vieras
Jeesus itse kertoi milloin ja missä hän on läsnä kun kokoonnutaan.

Matt. 18:
 20 Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

Tuskinpa Hän siunaa kaikkea, mitä Hänen nimessään tehdään.

Näin Jeesus sanoi ja kuka sitten osaa oikealla tavalla määrittää milloin hän ei ole paikalla kun hänen nimessään kokoonnutaan. Jumala ei koskaan kiellä itseään häntä etsivältä ja siltä joka hänen läsnäoloaan odottaa ja kaipaa.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Jeesus itse kertoi milloin ja missä hän on läsnä kun kokoonnutaan.

Matt. 18:
 20 Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

Tuskinpa Hän siunaa kaikkea, mitä Hänen nimessään tehdään.
Jeesus on todellakin luvannut olla siellä, missä kaksi tai kolme on kokoontunut Hänen nimessään, kuten Lydia edellä muistuttaa.
Herra ei sano, että kokoontujien on oltava täysin puhdasoppisia, määrätyllä tavalla ojentautuneita ja antautuneita, armon ja lain täydellisesti oivaltaneita,
säädetyllä tavalla uudestisyntyneitä ja kastettuja ja Hengellä täytettyjä ja Hengellä kastettuja ja armolahjoilla varustettuja.

Jeesus itse tulee, toimii, tekee, vaikuttaa, muuttaa ja uudistaa, uskovien epätäydellisyydestä huolimatta.
Hän on siellä, missä on hengellisesti köyhiä, tietämättömiä, harhailevia, sairaita ja syntisiä.

Jos kokee kaikkien muiden paitsi itse puhdasoppisiksi määrittelemiensä puheet "puheenjolkotukseksi" ja kokouksissa istumiset hukkaan heitetyksi ajaksi,
eli jos nostaa itsensä ja oman hengellisen oikeassaolemisensa kaiken mittapuuksi,
on hyvin vaarallisilla jäljillä.

Jeesuksen läsnäoloa ja Pyhän Hengen voimaa ei koe, jos mitätöi puhujan ja toiset uskovat harhaoppisiksi, elleivät he täytä niitä mittoja, jotka on itse keksinyt.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Onkohan Jeesus mukana noilla molemmilla kursseilla? http://www.kristillinentanssikoulu.fi/?id=142

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Näin Jeesus sanoi ja kuka sitten osaa oikealla tavalla määrittää milloin hän ei ole paikalla kun hänen nimessään kokoonnutaan. Jumala ei koskaan kiellä itseään häntä etsivältä ja siltä joka hänen läsnäoloaan odottaa ja kaipaa.

Näin varmaankin on. Eikä meidän ole tarvetta eikä kykyä edes määritellä, missä Hän on. Tarkoitin vaan sitä, että on monia tilaisuuksia Hänen nimessään, joissa Hänen läsnäolonsa voisi olla suorastaan häiriöksi.

Joitakin vuosia sitten luin kokouksesta, jossa tapahtui monenlaisia ilmiöitä, jotka vaivasivat niin paljon erästä pastoria, että hän meni pönttöön ja käski kaikkien ilmiöiden loppua Jeesuksen nimessä. Ja ne loppuivat. Luultavasti kokous oli aloitettu Jeesuksen nimessä, mutta ilmiöt eivät olleet Hänestä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Onkohan Jeesus mukana noilla molemmilla kursseilla? http://www.kristillinentanssikoulu.fi/?id=142
Tarkoitin uskovien yhteisiä seurakunnankokouksia ja evankeliointitilaisuuksia,
en uskonnollisia harrastuspiirejä.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Onkohan Jeesus mukana noilla molemmilla kursseilla? http://www.kristillinentanssikoulu.fi/?id=142

Jos olisikin, voisi ihmetellä, että enhän minä tätä tarkoittanut…
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell