Kirjoittaja Aihe: Donald Trump on positiivisen ajattelun ja menestysteologian amerikkalainen tuote  (Luettu 10329 kertaa)

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Tässä on erilainen kuva Trumpista. Harva media kertoo tästä:

https://www.oikeamedia.com/o1-71615
Hyvä että Trumpin muitakin puolia joskus esitellään-
sen tauottoman solvaamisen ja naurunalaistamisen keskellä,
jota esim. suomalaiset tiedotusvälineet häneen kohdistavat.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Kas täällä onkin ketju Trumpista. Aihe ajatteluttaa minua, onhan hän pressamme.
Mielenkiintoista seurata kaikkea. Aluksi muiden mukana olin kauhistunut kun hän tuli republikaanien ehdokkaaksi. En ole ikinä luottanut häneen kristittynä, koska en ole nähnyt mitään mikä laittaisi minut olettamaan, että hän on uskova.
Mutta eihän nuo pressat kovin usein muutenkaan ole uskovia.

Ehkä laitan tänne omia mietteitäni asiasta..

Taidanpa vähän kuitenkin ekaksi tsekkailla mitä ketjuun on jo kirjoitettu.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Tässä on erilainen kuva Trumpista. Harva media kertoo tästä:

https://www.oikeamedia.com/o1-71615
Hyvä että Trumpin muitakin puolia joskus esitellään-
sen tauottoman solvaamisen ja naurunalaistamisen keskellä,
jota esim. suomalaiset tiedotusvälineet häneen kohdistavat.

Joo kuuntelin youtubista tuon Trumpin koko puheen. Vaikea uskoa että hän sitä sydämestään sanoisi, mutta ei sitä voi tietää. Itse otan sellaisen kevyen tulkinnan, että hän yksinkertaisesti puhuu tuolla tavalla, koska se vetoaa toisiin hänen kannattajiinsa. Mutta eihän se tee hänen sanojaan epätosiksi. Eri asia on sitten, toimiiko hän itse sanojensa mukaisesti.
Mutta sinänsä ihan hyvä puhe.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Usan presidentit on viime vuosina olleet uskovaisia. Obama, Bush jr, Clinton.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Usan presidentit on viime vuosina olleet uskovaisia. Obama, Bush jr, Clinton.

Oliko tuo tarkoitettu trolliksi vai vitsiksi?

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Usan presidentit on viime vuosina olleet uskovaisia. Obama, Bush jr, Clinton.

Oliko tuo tarkoitettu trolliksi vai vitsiksi?

Heidän oman uskontunnuksen mukaan tuon kirjoitin.
Kaikki on käyneet uskovien kasteellakin.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Usan presidentit on viime vuosina olleet uskovaisia. Obama, Bush jr, Clinton.

Oliko tuo tarkoitettu trolliksi vai vitsiksi?

Heidän oman uskontunnuksen mukaan tuon kirjoitin.
Kaikki on käyneet uskovien kasteellakin.

Pidätkö sinä heitä uskovina?

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Nyt vallalla oleva poliittinen muutos USA:ssa tulisi tarkasti koetella Jumalan Sanan valossa, sekä sitä kautta myös arvioida Donald Trumpin ns. "hengellinen" tausta ja sitä ylläpitävä oppimuoto.

Ensiksi haluan sanoa - että Jumalan lasten tulee rakastaa kaikkia ihmisiä Jumalan armolla ja totuudella, eikä vihata ketään ihmistä. Media on voimakkaasti ryöpyttänyt Trumpin presidenttikauden alkua, jota toki voidaan spekuloida myös osin melko tarkoituksellisena - mistä syystä ja kenen hyväksi, jääköön tässä nyt pohtimatta.

Donald Trumpilla on maine ja tunnustus siitä, että hän on kristitty. Mutta mistä hän on ammentanut hengellisen oppinsa ja sitä kautta syntyvän elämänmuodon. Yllätys ei ole suuri - Trumpin takana vaikuttaa Vincent Neal Pealen (toukokuu 31, 1898 – joulukuu 24, 1993), "kristillistämä" positiivisen ajattelun oppi, jota sittemmin käytti hyväkseen E.W. Kenyon sekä Kenneth E. Hagin, josta syntyi Uskon Sana-liike, eli menestysteologia.

Positiiviseen ajatteluun kuuluu haarana myös positiivinen tunnustaminen, jossa ihminen uskossa tunnustaa ääneen ja julistaa ääneen suullaan lupauksia omaan elämäänsä - saadakseen ne toteutumaan. Sanoissa on voima, sillä ne luovat lupaukset todellisiksi ja tuovat ne konkreettisiksi.

Lainaus
>> Usko TV:n Pastori Ville Pitkänen opetuksessaan "elämän peräsin" myös opettaa suulla tapahtuvaa positiivista Jumalan lupauksien tunnustamista, jotta ne tulisivat toteutumaan uskovan elämässä [http://www.uskotv.fi/jaksot/pitkasen-patka-1-elaman-perasin/].

Donald Trump on julkisesti tunnustanut suhteensa Vincent Neal Pealen luomaan positiiviseen ajatteluun, ja sanojensa mukaan hän pitää Pealea suurimpana ja parhaimpana opettajana, jonka vaikutus hänen elämäänsä on ollut hyvin suuri. [englanninkielinen video: https://www.youtube.com/watch?v=WH8UwhmQUpU]

Myöskin menestysteologit kuten Kenneth Copeland, ja muut - rukoilivat siunauksen Donald Trumpin ylle, joka myös osoittaa hänen suhteensa Uskon Sana-liikkeeseen. Copeland esitti [https://www.youtube.com/watch?v=edwCVThqqXQ], että ne jotka eivät äänestä Donald Trumpia presidentiksi, ovat syyllisiä murhaan - jolla hän viittaa aborttiin. Trump esitti julkisesti, että hän tulee estämään laajassa määrin aborttien tekemisen. Tämä toki on oikein ja hyvän tekemistä, mutta silti - tämänkin takana on pimeä valheenoppi: menestysteologia.

Edelleen, Trump on myös toiminut Joel Osteenin yhteydessä, ja tämä liittyy vastaavaan väärään sekä valheelliseen positiiviseen ajattelun oppiin [Joel Osteen on kirjoittanut kirjan: "The Power of I am" käännös: "Minuuden voima"], joka on nyt tuotu valhe evankeliumina amerikkalaisen rahakristillisyyden ja menestysteologian oheen. Ihminen ajattelee positiivisesti itsestään ja näin luo vahvan minäkuvan, hän liittää tämän narsistisen ja ylpeyttä luovan ajattelun, Jumalan voiman ja lupausten osaan. Kyseessä on perkeleen eksytys.

Lainaus
Lainaus
"ja sanoi [perkele] hänelle [Jeesukselle]: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua" Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'." Matt.4:9-10

Donald Trump tuo nyt tämän kaiken "positiivisuuden" amerikkalaiseen politiikkaan, sekä sieltä käsin myös kansainväliseen politiikkaan. Monet pitävät Donald Trumpia antikristuksen esiin tuojana - ja tutkien hänen hengellistä taustaansa - on tämä suunta hyvinkin mahdollinen.

Monet kristityt ovat eksyneet tukemaan Trumpin toimintaa, ja siksi tuon tämän tässä esille - että todelliset Jumalan lapset eivät menisi harhaan, ja valheeseen, jota tämä Trumpin menestysteologinen ja valhehenkien synnyttämä positiivinen ajattelu nyt esittää "hyvänä" tai "hyvän" aikaansaajana.

Ehkä tästä voisi syntyä keskustelua.

Mielestäni aloitus on turhan kaukaa haettu selitys Trumpille. Mielestäni hän on vain kapitalismin ja siis yleensä USAn kulttuurin tuotos. Ei siihen tarvii sen kauempaa etsiä selitystä.
USA on erilainen kuin Suomi, täällä ajatellaan yleensäkin eri tavalla kuin Suomessa.

Ei usalaiset kirjoista etsi itselleen ihmiskuvaa, ei edes menestysteologien kirjoista. Se tulee vaan täällä olemalla. En ole ikinä kuullut hänen missään ohjelmassaan edes vuosien takaa kertovan, että hän aloituksessa mainitut jutut olisivat olleen keskeisiä hänen elämässään.

Eihän hänen koko luonteensa ole sellainen, joka etsisi itsensä ulkopuolelta totuutta. On sitten valheellinen totuus tai oikea totuus.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Jumalalla on oletettavasti jokin erityinen tarkoitus,
kun Hän on säätänyt Trumpin USA:n presidentiksi.
Ihmiset politikoivat, pitävät vaaleja, äänestävät ja valitsevat,
mutta Jumala määrää eli säätää.

Vaikka Trumpin uskovaisuus ei olisikaan mielestämme riittävän korkeatasoista,
Jumala voi silti käyttää Häntä.
Sen ei tarvitse tarkoittaa, että Trumpin toiminta olisi evankelioivaa tai edes
ns. kristillisyyttä edistävää.
Sehän ei ole kenenkään presidentin ensisijainen tehtäväkään.

Mutta Jumala tuskin salli sattuman tai sielunvihollisen ratkaisevan,
että juuri Trump nimitettiin yhdeksi maapallon vaikutusvaltaisimmista henkilöistä.




Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Juu kyllä minä tuen häntä. Hän ansaitsi sen duunin perustuslakien mukaisesti.
Se asioiden vääristäminen uutisissa on todella järkkyä. Kuten nyt Sara Sandersin potkiminen ravintolasta.
Koko siirtolaisuutisointi on täysin vääristettyä ja valheellista.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Usan presidentit on viime vuosina olleet uskovaisia. Obama, Bush jr, Clinton.

Oliko tuo tarkoitettu trolliksi vai vitsiksi?

Heidän oman uskontunnuksen mukaan tuon kirjoitin.
Kaikki on käyneet uskovien kasteellakin.

Pidätkö sinä heitä uskovina?

En minä osaa arvioida kenenkään uskoa, enkä oikeastaan halua. He ovat itse tunnustaneet uskonsa, joka on raamatullista   "sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan "


Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Usan presidentit on viime vuosina olleet uskovaisia. Obama, Bush jr, Clinton.

Oliko tuo tarkoitettu trolliksi vai vitsiksi?

Heidän oman uskontunnuksen mukaan tuon kirjoitin.
Kaikki on käyneet uskovien kasteellakin.

Pidätkö sinä heitä uskovina?

En minä osaa arvioida kenenkään uskoa, enkä oikeastaan halua. He ovat itse tunnustaneet uskonsa, joka on raamatullista   "sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan "

Miksi kuitenkin halusit tuoda tuollaisen väittämän esille?

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Usan presidentit on viime vuosina olleet uskovaisia. Obama, Bush jr, Clinton.

Oliko tuo tarkoitettu trolliksi vai vitsiksi?

Heidän oman uskontunnuksen mukaan tuon kirjoitin.
Kaikki on käyneet uskovien kasteellakin.

Pidätkö sinä heitä uskovina?

En minä osaa arvioida kenenkään uskoa, enkä oikeastaan halua. He ovat itse tunnustaneet uskonsa, joka on raamatullista   "sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan "

Miksi kuitenkin halusit tuoda tuollaisen väittämän esille?

En ole lukenut tarinoita trumpin uskoon tulosta... noista muista olen.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Usan presidentit on viime vuosina olleet uskovaisia. Obama, Bush jr, Clinton.

Oliko tuo tarkoitettu trolliksi vai vitsiksi?

Heidän oman uskontunnuksen mukaan tuon kirjoitin.
Kaikki on käyneet uskovien kasteellakin.

Pidätkö sinä heitä uskovina?

En minä osaa arvioida kenenkään uskoa, enkä oikeastaan halua. He ovat itse tunnustaneet uskonsa, joka on raamatullista   "sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan "

Miksi kuitenkin halusit tuoda tuollaisen väittämän esille?

En ole lukenut tarinoita trumpin uskoon tulosta... noista muista olen.

En menisi sanomaan, että nuo muut olisivat parempia presidenttejä olleet, vaikka ovat uskontunnustuksensa lausuneet.
« Viimeksi muokattu: 26.06.18 - klo:20:48 kirjoittanut Natanael »

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Usan presidentit on viime vuosina olleet uskovaisia. Obama, Bush jr, Clinton.

Oliko tuo tarkoitettu trolliksi vai vitsiksi?

Heidän oman uskontunnuksen mukaan tuon kirjoitin.
Kaikki on käyneet uskovien kasteellakin.

Pidätkö sinä heitä uskovina?

En minä osaa arvioida kenenkään uskoa, enkä oikeastaan halua. He ovat itse tunnustaneet uskonsa, joka on raamatullista   "sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan "

Miksi kuitenkin halusit tuoda tuollaisen väittämän esille?

En ole lukenut tarinoita trumpin uskoon tulosta... noista muista olen.

En menisi sanomaan, että nuo muut olisivat parempia presidenttejä olleet, vaikka ovat uskontunnustuksensa lausuneet.

En tiedä parantaako uskoontulo jotenkin kenenkään suoritusta...