Kirjoittaja Aihe: Mitä on elämä?  (Luettu 8649 kertaa)

Poissa pax

  • Viestejä: 1663
Vs: Mitä on elämä?
« Vastaus #15 : 25.01.15 - klo:20:15 »
https://www.youtube.com/watch?v=eZ6oS5dUT30

Tässä hieman jälleennäkemisen iloa.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Mitä on elämä?
« Vastaus #16 : 25.01.15 - klo:20:31 »
Kohdassa 1:35 oli samanoloinen ruskea riukuhäntä, kuin meidän Rietu. En tiedä, oliko samaa rotua, oli ehkä hieman kookkaampi. Mutta koira ei ole milloinkaan huonolla tuulella, kun oma väki tulee kotiin.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa pax

  • Viestejä: 1663
Vs: Mitä on elämä?
« Vastaus #17 : 25.01.15 - klo:20:59 »
Rietulta vähän kuin terveiset. :)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Mitä on elämä?
« Vastaus #18 : 25.01.15 - klo:21:27 »
Rietulta vähän kuin terveiset. :)

En pitäisi pahana, vaikka tulevassa maailmassa olisi muitakin Luojan luomia, kuin ihmisiä. Mutta eihän asiaa minulta kysytä. Rietu elää - ainakin muistoissa.

Kun nuo lapset ovat vielä täällä, niin äsken muisteltiin Rietua. Minulla on muutama voimisteluliike joka ilta selkävaivojen torjumiseksi. Yksi venytysliike muistuttaa muslimien rukouasentoa, sillä erotuksella, että kädet työnnetään eteen mahdollisimman kauaksi. Kutakin liikettä toistetaan 12 kertaa. Kun Rietu vielä eli, se tuli usein viereen ja teki miltei samanlaisen venytysliikkeen ja useammankin. Jotenkin se piti asiaankuuluvana matkia minua.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa kalamos

  • Viestejä: 491
  • Kάλαμος
    • kalamos.keskustelu.info
Vs: Mitä on elämä?
« Vastaus #19 : 27.01.15 - klo:12:26 »
En pitäisi pahana, vaikka tulevassa maailmassa olisi muitakin Luojan luomia, kuin ihmisiä. Mutta eihän asiaa minulta kysytä. Rietu elää - ainakin muistoissa.


Minä ymmärrän Jumalan Sanan ilmoituksen niin,
että tulevassa maailmassa nimenomaan on muitakin Luoja luomia kuin ihmisiä.

Tämä ilmoitus on löydettävissä jo Raamatun aivan alkulehdeltä
kuin myös Raamatun viimeiseltä sivulta.
Siis niin Raamatun ensimmäisestä luvusta kuin viimeisestäkin.
Ja toki köydämme tietoa asiasta näiden lukujen välistäkin.

Esimerkiksi jo Raamatun ensimmäinen luku
sanoo Rietua eläväksi sieluksi.

Ikävään ja suruun ja kaipaukseenne osaa ottaen
Kάλαμος
Kάλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Mitä on elämä?
« Vastaus #20 : 27.01.15 - klo:13:11 »
Jatkan vielä Rietun muistelemista. Silloin tällöin se sai "villikohtauksen", joka käynnistyi jostakin sille hyvin mieluisesta asiasta. Kohtauksessa se innostui juoksemaan edestakaisin tai ympyrää niin lujaa kuin käpälistä lähti. Joka kerta kohtaus päättyi siihen, että sen henki oli salpautua kokonaan ja kesti minuutteja, ennenkuin henki alkoi normaalisti kulkea. Ilmeisesti sydän oli jo vioittunut ja ehkä se siksi kuolikin ihan yllättäen ja äkisti. Tosin kuolemaan ei liittynyt tälllaista kohtausta, vaan Rietu kävi normaalisti aamulenkillä, söi sitten ruokansa ja hyppäsi tuoliin, joka oli sen lepopaikka. Ja siihen kuoli.

Otin allaolevan kuvan muutama minuutti sen jälkeen, kun loppu oli tullut. Koira oli vielä lämmin.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa pax

  • Viestejä: 1663
Vs: Mitä on elämä?
« Vastaus #21 : 27.01.15 - klo:18:39 »
Minä rakastan muidenkin ihmisten lemmikeitä. Tuo Pauluksen koirakin oli niin ihana temppuineen.

Koira on hellyyttävä.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Mitä on elämä?
« Vastaus #22 : 27.01.15 - klo:19:01 »
Minä rakastan muidenkin ihmisten lemmikeitä.
Meidän nuorempi kissa on oppinut uuden tavan kerjätä ruokaa yöllä,
siis silloin kun isäntäväki ei millään viitsisi vaivautua ruokaa antamaan.

Se tarttuu hampaillaan nukkuvan emännän tai isännän tukasta kiinni
ja vetää - siis tukistaa. Tähän mennessä tuo uusi tapa ei ole kyllä tuottanut
haluttua tulosta ...   ;)

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Mitä on elämä?
« Vastaus #23 : 27.01.15 - klo:19:02 »
Jatkan vielä Rietun muistelemista.
Onko sinulla jo uuden lenkkikaverin hankinta mielessä... ?

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Mitä on elämä?
« Vastaus #24 : 27.01.15 - klo:19:25 »
Jatkan vielä Rietun muistelemista.
Onko sinulla jo uuden lenkkikaverin hankinta mielessä... ?

Ei ole. Minulla on ollut kolme isoa koiraa ja tämä pieni, joka luonteeltaan oli mielestämme yliveto. Ei niissä muissakaan varmaan vikaa ollut (paitsi yhdessä), mutta elämäntilanne oli silloin kokonaan toinen. Koiralle ei ollut niin paljon aikaa. Se yksi oli erittäin komea sekarotuinen, mutta pahaksi onneksi luonnevikainen. Se olisi ollut pomo ja kahta pomoa ei meidän huusholliin sopinut. Se piti lopettaa, kun kävi isännän päälle. Arvet käsissä ovat siitä muistona.
« Viimeksi muokattu: 30.01.15 - klo:11:18 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Mitä on elämä?
« Vastaus #25 : 30.01.15 - klo:10:41 »
Monesti sanotaan, että kissat eivät opi. Kyllä ne oppivat, mutta eivät välttämättä välitä opitusta. :D
Nuorempi kissa on kova leikkimään. Noutaa heitetyn lelun ja tiputtaa sen suustaan suoraan kämmenelle. Pitkän aikaa jaksaa sitä aina pelata. Helppo leikki isännälle, kun itse voi makailla vaikka sohvalla samaan aikaan.

Kyllä eläimistä on seuraa ihmiselle. Itsestäni tuli kissaihminen vasta tässä aikuisiällä, kun ensimmäinen katti talouteen ilmestyi.
Ihmisroska

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Mitä on elämä?
« Vastaus #26 : 29.03.15 - klo:12:42 »
"Jolla Poika on, sillä on elämä." Jos mietimme, mitä on elämä,
voisimme lähteä siis, millainen on Hän, jossa meillä on elämä.

Hän itse sanoi seitsemän kertaa "Minä olen...":
1. Minä olen elämän leipä
2. Minä olen maailman valkeus
3. Minä olen ovi
4. Minä olen se hyvä paimen
5. Minä olen ylösnousemus ja elämä
6. Minä olen tie ja totuus ja elämä
7. Minä olen viinipuu, te olette oksat

Ja VT:stä käy ilmi, että nimi jolla Jumala kuvasi itseään, oli juuri tuo sama "Minä olen".
2. Moos 3:
13 Mooses sanoi Jumalalle: "Katso, kun minä menen israelilaisten luo ja sanon heille:
'Teidän isienne Jumala on lähettänyt minut teidän luoksenne', ja kun he kysyvät minulta:
'Mikä hänen nimensä on?' niin mitä minä heille vastaan?"
14 Jumala vastasi Moosekselle: "MINÄ OLEN SE, JOKA MINÄ OLEN". Ja hän sanoi vielä:
"Sano israelilaisille näin: 'MINÄ OLEN' lähetti minut teidän luoksenne".

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Mitä on elämä?
« Vastaus #27 : 06.06.15 - klo:18:21 »
Meillä on par'aikaa kolme nuorinta lapsenlasta yökylässä. Olin juuri saunassa 9-vuotiaan Rasmus-pojan kanssa. Rietu, josta kerroin, oli ollut muutaman kuukauden Rasmuksenkin kotona, kun sille etsittiin oikeaa kotia. Niinpä lapsetkin olivat koiraan kovasti kiintyneitä. Rasmus kysyi saunassa, että onko Rietu taivaassa. Sanoin, että ehkä siellä ei eläimiä ole tai meillä ei ainakaan ole semmoista tietoa.

Rasmus kertoi sitten, että hänen kaverinsa mummo kuoli, ja että mummo oli hetkeä ennen kuolemaa nähnyt kultakaupungin. Kysyin, että onko koulussa puhuttu taivaasta. Sanoi, että on. Ilmeisesti on uskova opettaja, jollaisia ei saisi joittenkin mielestä olla.

Samat lapset olivat jälleen meillä neljä yötä. Rasmuksen kanssa keskusteltiin jälleen luomisesta ja Jumalasta. Poika uskoo vakaasti Jumalaan, ei suinkaan evoluutioon tai alkuräjähdykseen. Pojan isä on ateisti ja pitää jumala-uskoa täysin hömppänä.

Joku ei ehkä ole nähnyt vielä tätä Leif Nummelan ja Tapio Puolimatkan keskustelua aiheesta, uskooko lapsi luontaisesti Jumalaan:

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=28297
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Mitä on elämä?
« Vastaus #28 : 03.07.15 - klo:05:21 »
Meillä on par'aikaa kolme nuorinta lapsenlasta yökylässä. Olin juuri saunassa 9-vuotiaan Rasmus-pojan kanssa. Rietu, josta kerroin, oli ollut muutaman kuukauden Rasmuksenkin kotona, kun sille etsittiin oikeaa kotia. Niinpä lapsetkin olivat koiraan kovasti kiintyneitä. Rasmus kysyi saunassa, että onko Rietu taivaassa. Sanoin, että ehkä siellä ei eläimiä ole tai meillä ei ainakaan ole semmoista tietoa.

Rasmus kertoi sitten, että hänen kaverinsa mummo kuoli, ja että mummo oli hetkeä ennen kuolemaa nähnyt kultakaupungin. Kysyin, että onko koulussa puhuttu taivaasta. Sanoi, että on. Ilmeisesti on uskova opettaja, jollaisia ei saisi joittenkin mielestä olla.

Samat lapset olivat jälleen meillä neljä yötä. Rasmuksen kanssa keskusteltiin jälleen luomisesta ja Jumalasta. Poika uskoo vakaasti Jumalaan, ei suinkaan evoluutioon tai alkuräjähdykseen. Pojan isä on ateisti ja pitää jumala-uskoa täysin hömppänä.

Joku ei ehkä ole nähnyt vielä tätä Leif Nummelan ja Tapio Puolimatkan keskustelua aiheesta, uskooko lapsi luontaisesti Jumalaan:

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=28297

Kuinka ollakaan, lapset ovat jälleen olleet tämän viikon yökylässä ja sattui niin, että pari koirulia on meillä myös hoidossa vielä viikon päivät. Nämä koirat olivat Rietun uskollisia kavereita ja kun ekakerran menimme heille käymään ilman Rietua, niin toinen koirista meni nurkkaan omaan pesäänsä ja murjotti siellä koko illan.

[ylläpito on poistanut liitteen]
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa pax

  • Viestejä: 1663
Vs: Mitä on elämä?
« Vastaus #29 : 03.07.15 - klo:11:11 »
Otsikon kysymykseen vastaan..nyt tuskaa.