Kirjoittaja Aihe: Quote -lainaus  (Luettu 752 kertaa)

sananvalo

• Vieras
Quote -lainaus
« : 30.04.24 - klo:20:38 »

On hankalaa lainata ja quote on pitkä lainaus lause. Miten onnistuu lainata ongelmitta ja nopeammin?

Esim. [ quote="sananvalo" ] teksti teksti teksti [ /quote ] (Huom, ei tyhjä välilyönti, mutta tällä kertaa on helpompi näyttää miten lainata quoten kanssa)

Poissa Malakia

Vs: Quote -lainaus
« Vastaus #1 : 30.04.24 - klo:20:47 »
Miten onnistuu lainata ongelmitta ja nopeammin?

Kun teet "lainauksen" toisen tekstistä, niin vain poistat esim. <----- nuoli-näppäimellä ne osat toisen kirjoituksesta mitä et halua siteerata.

Ja, kannattaa muuttaa tuon lainattavan tekstin fonttikoko isommaksi, itse käytän tuota kokoa 10 kun lainaan toisen tekstiä, niin näkyy paremmin, muuten se jää älyttömän pieneksi.

sananvalo

• Vieras
Vs: Quote -lainaus
« Vastaus #2 : 01.05.24 - klo:09:42 »
Miten onnistuu lainata ongelmitta ja nopeammin?

Kun teet "lainauksen" toisen tekstistä, niin vain poistat esim. <----- nuoli-näppäimellä ne osat toisen kirjoituksesta mitä et halua siteerata.

Ja, kannattaa muuttaa tuon lainattavan tekstin fonttikoko isommaksi, itse käytän tuota kokoa 10 kun lainaan toisen tekstiä, niin näkyy paremmin, muuten se jää älyttömän pieneksi.

Ahaa, en huomannut että täällä on fontin koko. Okei, kiitos, Malakia. No olen tottunut kirjoittamaan itse näin; [ quote ] ja laitan nimen tuohon näin: ="sananvalo" ja sitten kirjoitan loppulauseen eli tämän [ /quote ]. No täytyy opetella ja tottua uudella tavalla tuohon lainaukseen.   🫠