Kirjoittaja Aihe: Seurakunnasta terveisiä ja toiminnastasi siellä  (Luettu 53527 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Seurakunnasta terveisiä ja toiminnastasi siellä
« Vastaus #30 : 02.02.14 - klo:19:08 »
Olin tänään kuoron mukana laulamassa ehtoollistilaisuudessa.
Hyvä saarna oli ainakin.

Minua kiinnostaisi enemmän saarna, sen aihe ja mitä puhuja "sai siitä irti".
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa ElCaro

  • Viestejä: 169
Vs: Seurakunnasta terveisiä ja toiminnastasi siellä
« Vastaus #31 : 02.02.14 - klo:19:40 »
Mitä te lauloitte?

Riemu suuri täyttää jokaisen...
Niin kuin on hanki valkoinen...
Hänen verivirtansa alla...
Kiitä Herraa sieluni...
Hän istui kaivolla...

Tuossa siis alkusanoja. Laulujen virallisia nimiä en muista.


Lydia

  • Vieras
Vs: Seurakunnasta terveisiä ja toiminnastasi siellä
« Vastaus #32 : 02.02.14 - klo:19:47 »
Kiitos..kauniita lauluja laulatte. Hän istui kaivolla on ihan vieras.

Lydia

  • Vieras
Vs: Seurakunnasta terveisiä ja toiminnastasi siellä
« Vastaus #33 : 02.02.14 - klo:21:03 »
Olin tänään kuoron mukana laulamassa ehtoollistilaisuudessa.
Hyvä saarna oli ainakin.

Minua kiinnostaisi enemmän saarna, sen aihe ja mitä puhuja "sai siitä irti".

Ei tainnut ElCaro huomata tätä..

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Seurakunnasta terveisiä ja toiminnastasi siellä
« Vastaus #34 : 04.02.14 - klo:21:04 »
Olin ehtoolliskokouksessa.  Kesti melkein 3 tuntia.
Ei yhtään liian kauaa.
Paljon hyvää opetusta ja Pyhän Hengen antamaa virvoitusta.
Ja kahvia.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Seurakunnasta terveisiä ja toiminnastasi siellä
« Vastaus #35 : 12.02.14 - klo:12:52 »
Tänne Aurinkorannikon suomal. seurakuntaan tuli Suomesta mies aktivoimaan sk:n evankeliointityötä. 
Se on hieno asia. 

Nyt kun olen ollut aktiivisehkosti mukana toiminnassa kohta 2 vuotta, olen huomannut sisäänpäinkääntyneisyyttä. 
Srk:n ydinjoukko on varakkaita tai hyvin rikkaita eläkeläispariskuntia, joilla on talot ja huvilat Suomessa ja täällä.  (on myös muutamia meitä alempiin yhteiskuntaluokkiin kuuluvia)
Varmaan he antavat paljon srk:nkin työhön,
mutta tavallisten täällä asuvien suomalaisten ei-uskovien kävijöiden tai asuvien kohtaaminen on vähäistä (paitsi ehkä on yksittäisiä aktiivisia sananlevittäjiä). 

Nyt siis pyritään kehittämään evankeliointia suunnitelmallisemmin.
Se onnistuu, jos työ on Herrasta.
Nyt on vasta ollut muutama aihetta alustava luento, ja erilaisia toimintapiirejä ollaan muodostamassa.
Koska työn vetäjä tietää minun alkoholistitaustani, oli puhetta, että voisin ehkä myös olla osaltani mukana päihdeongelmaisten tavoittamisessa.

Sellainen ei ole niin helppoa kuin voisi ajatella.
Täällä on aika paljon mm. suomalaisia juoppoja, sekakäyttäjiä, narkomaaneja ja myös iso joukko meitä AA:n avulla raitistuneita.
AA:n ohjelmaan kuuluu ns. 12. askeleen työ, jolloin jo raittiuteen päässyt alkoholisti "saattaa sanomaa eteenpäin vielä kärsiville alkoholisteille".

Tässä on aina muistettava, että kaikki juopot ja juopottelijat eivät ole tippaakaan kärsiviä, vaan iloitsevat elämästään alkoholilla maustettuna.
Heille on turha saattaa raittiuden ilosanomaa!
Monella alkavat kärsimykset vasta, kun kaikki on juotu, ja silloin heitä tavoittaa vain alan
laitoksista ja sairaaloista, elleivät ole ehtineet kuolla.

Sama pätee jossain määrin evankeliointiinkin.
Kun esim. jokin yrittäjäperhe on muuttanut tänne etelään, hankkinut mukavan asunnon, bisnes sujuu ja lapset käyvät koulua,
silloin tuskin kiinnostaa kuulla keneltäkään "hihhulilta", että elämä on ilotonta, synkkää ja rietasta raatamista ilman Jeesusta.
Toivottavasti löytyy väyliä ja menetelmiä, joiden avulla me uskovat voimme täälläkin olla luontevina välikappaleina, kun Jumala haluaa kutsua jotakuta ihmistä.


Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Seurakunnasta terveisiä ja toiminnastasi siellä
« Vastaus #36 : 13.02.14 - klo:20:24 »
Meillä on raamattupiiri jossa raamatun virheettömyyteen uskominen ei ole pääasia.

Lydia

  • Vieras
Vs: Seurakunnasta terveisiä ja toiminnastasi siellä
« Vastaus #37 : 17.02.14 - klo:08:02 »
Olin eilen seurakunnassa, pienimuotoinen tilaisuus jossa Jumala oli mukana. Pienimuotoinen siksi että suurin osa oli muualla toisen tilaisuuden vuoksi, mietiskelin siellä että on se hienoa että Jumala ei mennyt sinne toiseen paikkaan ja jättänyt meitä ilman läsnäoloaan. Jumala on kaikkialla oleva..sitä on vaikea ihmisjärjen ymmärtää.
Puhujalla oli ajatus laulusta..jokaisen elämä on kuin laulu, lauletaan menneestä, tästä päivästä ja ehkä tulevaakin lauletaan. Pysähdyin siihen ajatukseen, minkälainen on elämänlauluni, voinko laulaa mollissa sydämenilosta jonka olen lahjaksi saanut Jumalalta. Mietin siellä näitäkin lauluja täällä, mitä me laulamme ihmisten kuulla, ovatko laulumme hoitavia ja toivoa antavia.

http://www.youtube.com/watch?v=L6e3HnrtjbM

Kiitos elämän lahjasta, Hanna Ekola
« Viimeksi muokattu: 17.02.14 - klo:08:58 kirjoittanut Lydia »

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Seurakunnasta terveisiä ja toiminnastasi siellä
« Vastaus #38 : 17.02.14 - klo:12:57 »
Meidänkin seurakunnassa oli antoisa päiväkokous eilen.
Väinö Lindberg Mustalaislähetyksestä piti tapansa mukaan Pyhän Hengen vaikuttaman puheen.

Ainoa asia, mikä minua joskus ihmetyttää näissäkin tilaisuuksissa, on jatkuva musiikin vyörytys.
Olenkohan minä tosiaan ainoa ihminen maailmanhistoriassa, jolta puuttuu kyky ja kiinnnostus musiikkitaiteeseen?

Eilinenkin juontaja (muuan evankelista) aloitti tilaisuuden esittämällä laulujaan, jonka jälkeen 4 hengen ryhmä lauloi, jonka jälkeen juontaja soitti ja lauloi, jonka jälkeen ko. ryhmä lauloi,
jonka jälkeen juontaja sanoi innosta punaisena:
 
"Olette varmasti kaikki odottaneet kärsimättöminä, milloin tulee teidän vuoronne laulaa. 
Nyt saatte kaikki laulaa oikein sydämenne kyllyydestä. 
Lauletaan kaikki yhdessä oikein monta laulua peräkkäin.  Antakaa ääntenne raikua!"
Ja sitten laulettiin ja laulettiin ja laulettiin ja laul....

Ilmeisesti kaikki muut (n. 80 henkeä) riemuitsivat musiikin saadessa heidät valtoihinsa.
Minä todellakaan en.
Musiikittomuuteni rakensi taas kerran korkean muurin minun ja muiden välille.

Mutta onneksi oli siis hyvä puhe.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Seurakunnasta terveisiä ja toiminnastasi siellä
« Vastaus #39 : 17.02.14 - klo:13:11 »
Ainoa asia, mikä minua joskus ihmetyttää näissäkin tilaisuuksissa, on jatkuva musiikin vyörytys.
Olenkohan minä tosiaan ainoa ihminen maailmanhistoriassa, jolta puuttuu kyky ja kiinnnostus musiikkitaiteeseen?

Sielullisuus vaatii paljon musiikkia. Hengelliselle riittää vähempi. Watchman Nee näki tämän jo 1930-luvulla.

Pidän kauniista musiikista, mutta hengellistä elämää voi elää ilmankin. Tämän musiikkivyörytyksen vuoksi olen miltei "kuollut" kaikelle musiikille. Mutta kaunista musiikkia ei taida kuulla kuin vasta taivaassa. Tuskinpa siellä rokki tai räppi raikaa.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Seurakunnasta terveisiä ja toiminnastasi siellä
« Vastaus #40 : 17.02.14 - klo:18:56 »
Kauan sitten eräs hyvin lahjakas, kaunis, hurskas ja miellyttävä uskovainen naishenkilö kertoi minulle valittaessani muusiikittomuuttani: 
"Kun tulet uskoon, saat lahjaksi taivaalliset laulut, joissa soivat uudet sanat ja itse Herran antamat melodiat."
Yritin sanoa, että olen jo uskossa, mutta silti musiikkikorvaton ja laulukyvytön.
Hän mietti hieman ja sanoin sitten:  "Et siis ole saanut Pyhää Henkeä.
Kaikki joissa on Pyhä Henki, laulavat suurella ja kirkkaalla äänellä Herran ylistystä.
Sanat ja sävelet annetaan suoraan ylhäältä."

Samanlaisia vastauksia olen saanut myöhemminkin.
Olen siis jotenkin kieroutunut ihmisenä tässäkin asiassa. 
Minulle ei Pyhä Henki ole antanut  kykyjä musiikin eikä juuri muidenkaan taidelajien osalta,
vaikka onkin antanut hengellisiä siunauksia.

Osaan kylläkin muovailla savesta kaikenlaista, ja väri- ja sommittelusilmäni ovat hyvät.
Mutta musiikki on minulle vain ääntä, joka on useimmiten melun tai hälyn asteella.
Ooppera-aarioita, urkujen soittoa, tangoa, flamencoa ja fadoa voin kyllä kuunnella, välillä innostuenkin, mutta niitä en koekaan musiikiksi.
Ne vain ovat valitettavasti ns. tämän maailman säveliä (paitsi virret uruilla).


Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Seurakunnasta terveisiä ja toiminnastasi siellä
« Vastaus #41 : 17.02.14 - klo:21:39 »
Kauan sitten eräs hyvin lahjakas, kaunis, hurskas ja miellyttävä uskovainen naishenkilö kertoi minulle valittaessani muusiikittomuuttani: 
"Kun tulet uskoon, saat lahjaksi taivaalliset laulut, joissa soivat uudet sanat ja itse Herran antamat melodiat."
Yritin sanoa, että olen jo uskossa, mutta silti musiikkikorvaton ja laulukyvytön.
Hän mietti hieman ja sanoin sitten:  "Et siis ole saanut Pyhää Henkeä.
Kaikki joissa on Pyhä Henki, laulavat suurella ja kirkkaalla äänellä Herran ylistystä.
Sanat ja sävelet annetaan suoraan ylhäältä."

Joskus "hurskaat" käyttäytyvät epähurskaasti, kuten tämäkin tapaus osoittaa. Toivotaan, että Herra antaa hänelle anteeksi.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Seurakunnasta terveisiä ja toiminnastasi siellä
« Vastaus #42 : 17.02.14 - klo:21:49 »
Ainoa asia, mikä minua joskus ihmetyttää näissäkin tilaisuuksissa, on jatkuva musiikin vyörytys.

Tulin hetki sitten hengellisestä tilaisuudesta, jossa ei ollut yhtään musiikkia. Ei edes laulua, mutta Sanan tutkistelua ja vuorovaikutusta sitäkin enemmän. Todella rakentava ilta.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Seurakunnasta terveisiä ja toiminnastasi siellä
« Vastaus #43 : 17.02.14 - klo:21:52 »
Kauan sitten eräs hyvin lahjakas, kaunis, hurskas ja miellyttävä uskovainen naishenkilö kertoi minulle valittaessani muusiikittomuuttani: 
"Kun tulet uskoon, saat lahjaksi taivaalliset laulut, joissa soivat uudet sanat ja itse Herran antamat melodiat."
Yritin sanoa, että olen jo uskossa, mutta silti musiikkikorvaton ja laulukyvytön.
Hän mietti hieman ja sanoin sitten:  "Et siis ole saanut Pyhää Henkeä.
Kaikki joissa on Pyhä Henki, laulavat suurella ja kirkkaalla äänellä Herran ylistystä.
Sanat ja sävelet annetaan suoraan ylhäältä."

Joskus "hurskaat" käyttäytyvät epähurskaasti, kuten tämäkin tapaus osoittaa. Toivotaan, että Herra antaa hänelle anteeksi.
Kokemukseni mukaan 99 % ihmiskunnasta on hänen kanssaan samaa mieltä siinä,
että kaikki uskovaiset ovat musiikillisesti lahjakkaita,
ja jos ko. lahja puuttuu,
jotakin on vinossa joko hengellisyydessä tai päässä.

Tarve, halu ja kyky laulaa ja soittaa sekä kuunnella toisten laulua ja soittoa on kai sisäänrakennettu kristinuskoon.
Musiikiton on liian outo, jotenkin vaarallinen ja poikkeava.

Johtuukohan se siitä, että Raamatussa on niin monta mainintaa kanteleen, harpun, pasuunan, kymbaalin jne. soittamisesta?

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Seurakunnasta terveisiä ja toiminnastasi siellä
« Vastaus #44 : 17.02.14 - klo:21:56 »

Johtuukohan se siitä, että Raamatussa on niin monta mainintaa kanteleen, harpun, pasuunan, kymbaalin jne. soittamisesta?
Olen jokseenkin varma siitä Ilmestysmajassa ei esiintynyt laulu- ja soittoyhtye Aaronin pojat.