Kirjoittaja Aihe: Mitä luonnossa tapahtuu..  (Luettu 1077 kertaa)

Poissa Alvari

Vs: Mitä luonnossa tapahtuu..
« Vastaus #15 : 11.03.19 - klo:00:18 »
Luonnossa tapahtuu nyt sellaista, että suolistoni mikrobiyhteisöön on tullut, ilmeisesti antibioottien seurauksena, niin paha muutos, että homma on mennyt plörinäksi.

Jännä ajatella, että minä olen habitaatti mikrobeille, ja kun yhteisön tasapaino järkkyy, se vuorostaan aiheuttaa muutoksia elinympäristöön eli minuun.

Poissa Taisto

« Vastaus #16 : 11.03.19 - klo:07:26 »
Luonnossa tapahtuu nyt sellaista, että suolistoni mikrobiyhteisöön on tullut, ilmeisesti antibioottien seurauksena, niin paha muutos, että homma on mennyt plörinäksi.

Jännä ajatella, että minä olen habitaatti mikrobeille, ja kun yhteisön tasapaino järkkyy, se vuorostaan aiheuttaa muutoksia elinympäristöön eli minuun.
Nieleskelitkö antibioottien ohessa myös probiootteja, ja miksi et?  ::)

Poissa Alvari

« Vastaus #17 : 12.03.19 - klo:00:42 »
Kyllä taisin nieleskellä joo.
« Viimeksi muokattu: 13.03.19 - klo:10:07 kirjoittanut Alvari »

Poissa Jano

« Vastaus #18 : 28.03.19 - klo:15:53 »
Muutaman päivän oli ihan mieletön hankikanto. Viereisellä niityllä on vielä noin 30 cm lunta, ja hangen pinta oli kovaa kuin betoni, ei mennyt rikki vaikka kuinka pomppi.

Poissa Paulus

• "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
« Vastaus #19 : 05.04.19 - klo:21:30 »
Useampana vuonna on kuusiaidassa tonttimme rajalla ollut harakan pesä. Nytkin ovat rakennustalkoot kestäneet arviolta parisen viikkoa. Uusi pesä tulee vanhan "raunioille". Rakennelma kiertyy kaksihaaraisen korkean kuusen ympärille ja on aika korkealle 4-5 m. Oli vaikeaa saada työn touhussa olevasta harakasta kuvaa, mutta kyllä sen tästä kuvasta löytää. Pesähökötyksen korkeus on noin 1 metri.
« Viimeksi muokattu: 05.04.19 - klo:21:37 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

« Vastaus #20 : 06.04.19 - klo:21:17 »
Useampana vuonna on kuusiaidassa tonttimme rajalla ollut harakan pesä. Nytkin ovat rakennustalkoot kestäneet arviolta parisen viikkoa. Uusi pesä tulee vanhan "raunioille". Rakennelma kiertyy kaksihaaraisen korkean kuusen ympärille ja on aika korkealle 4-5 m. Oli vaikeaa saada työn touhussa olevasta harakasta kuvaa, mutta kyllä sen tästä kuvasta löytää. Pesähökötyksen korkeus on noin 1 metri.
Taidat olla harakoiden ystävä.
Onko niiden poikasia näkynyt tontillanne joka vuosi?

Poissa Paulus

• "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
« Vastaus #21 : 06.04.19 - klo:21:26 »
Taidat olla harakoiden ystävä.
Onko niiden poikasia näkynyt tontillanne joka vuosi?

En ole tarkkaan seurannut, mutta kyllä tuo pesän hökötys on useita vuosi ollut. Joka kevät sitä saneerataan ja siksi se on jo noin suuri. Kuviakin olen välillä ottanut. Yksi poikanen oli hellyttävä, kun se hieman kuoriutumisensa jälkeen tuli siihen pesän laidalle ihmettelemään tätä maailmaa. Tallensin sen kuvankin tänne, se on ehkä jo poistettu.

Kyllä luonto on hyvin ihmeellinen, on mahdotonta ymmärtää, että kaikki olisi syntynyt vain itsestään. Ei minulla ole niin suurta uskoa, että kaiken luonnon kauneuden takana olisi jokin käsittämätön sattuma.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Jano

« Vastaus #22 : 14.04.19 - klo:09:12 »
Onnistuukohan äänilitteen lisääminen?

Jos onnistuu, tunnistaako joku mikä eläin on äänessä? Äänitin tämän eilen illalla 22:30 aikoihin ovenraosta.

Muok. Ei näemmä taida onnistua :(