Kirjoittaja Aihe: La Sagrada Familia Espanjassa  (Luettu 585 kertaa)

Poissa rupattelija

• Rakkaudesta totuuteen - omaksi pelastukseksi.
La Sagrada Familia Espanjassa
« : 04.08.19 - klo:12:17 »
-
« Viimeksi muokattu: 23.09.19 - klo:22:20 kirjoittanut rupattelija »
Ps. 25:9 Hän johdattaa nöyriä oikein, hän opettaa nöyrille tiensä.

ℵ 1Joh. 5:20 ℵ ☺

Poissa rupattelija

Vs: La Sagrada Familia Espanjassa
« Vastaus #1 : 04.08.19 - klo:18:35 »
-

Poissa Natanael

• Ylläpitäjä
  • Matkalla
« Vastaus #2 : 04.08.19 - klo:21:23 »
Olen käynyt tuon rakennuksen ulkopuolella muutama vuosi sitten.
Ei huvittanut mennä sisälle.
-

Pedon kuvia olivat Rooman keisaria esittävät patsaat.
Jos et osallistunut keisarin palvontaan, ammatin harjoittaminen loppui. Ainakin monet kaupalliset jutut olivat Rooman valtakunnassa uskovalle mahdottomia, koska silloin olisi joutunut osallistumaan palvontakultteihin.

-

Hengellisesti ajatellen ihmiset ovat jo vuosituhannet kumartaneet petoa ja kantaneet pedon merkkiä.

Poissa rupattelija

« Vastaus #3 : 05.08.19 - klo:13:51 »
-

Poissa Natanael

• Ylläpitäjä
  • Matkalla
« Vastaus #4 : 05.08.19 - klo:19:19 »
Ajattelen niin, että kaikki, joilla ei ole Jumalan merkkiä eli Pyhän Hengen sinettiä, kantavat pedon merkkiä.
Se ei ole mitään tulevaa, vaan jo vuosituhansia ollutta.

Poissa rupattelija

« Vastaus #5 : 06.08.19 - klo:09:22 »
-

Poissa Natanael

• Ylläpitäjä
  • Matkalla
« Vastaus #6 : 06.08.19 - klo:10:26 »
En usko, että tulee enää mitään erityistä lopun ajan pedon merkkiä.
Ilmestyskirjan lukujen 13 ja 14 väliin laitettu lukujako hämärtää asiaa.

Lopun ajat ovat jo alkaneet. Ap.t.2:17

-
Kautta aikain kaikenlaista tekniikkaa on käytetty hyvässä ja pahassa.

Poissa rupattelija

« Vastaus #7 : 06.08.19 - klo:11:39 »
En usko, että tulee enää mitään erityistä lopun ajan pedon merkkiä.
Ilmestyskirjan lukujen 13 ja 14 väliin laitettu lukujako hämärtää asiaa.

Lopun ajat ovat jo alkaneet. Ap.t.2:17

-
Kautta aikain kaikenlaista tekniikkaa on käytetty hyvässä ja pahassa.

Niin, lopun ajat ovat jo alkaneet, kuten sinä sanoit ja siksi me tässä ajassa elämme. Kai sopii, että minä hieman avaan Ilm. 13 lukua koskevan keskustelun, koska minä vajavaisena uskovana käsitän näin.

Ilm. 13:11 Sitten minä (Johannes) näin toisen pedon nousevan maasta. Sillä oli kaksi sarvea, samanlaiset kuin karitsalla, mutta se puhui kuin lohikäärme.

12 Se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saa maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä jonka kuolinhaava parantui.

13 Se tekee suuria tunnustekoja, niin että se saa tulenkin lankeamaan taivaasta maan päälle ihmisten nähden.

14 Se eksyttää maan päällä asuvia niillä tunnusteoilla, joita sillä on valta tehdä pedon nähden. Se yllyttää maan päällä asuvia tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi eloon.

15 Se on saanut vallan antaa pedon kuvalle hengen, niin että pedonkuva jopa puhuisi ja saisi aikaan sen, että kaikki ne tapettaisiin, jotka eivät kumarra pedon kuvaa.

16 Se saa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin,

17 niin ettei kukaan voi ostaa eikä myydä paitsi se, ossa on merkki, pedon nimi tai sen nimen luku.

18 Tähän kätkeytyy viisaus. Jolla on ymmärrys, se laksekoon pedon luvun: se on ihmisen luku, ja se luku on kuusisataakuusikymmentäkuusi. RK

Kun peto eksyttää suurilla tunnusteoilla ja saa tulen lankeamaan taivaasta alas ja saa vallan itselleen ja tekee vallan avulla noita tunnustekoja  ja ohjaa pedonmerkin kautta ihmiskuntaa kumartamaan petoa ja yllyttää ihmiskuntaa tekemään pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja että se virkosi eloon saatuaan haavan ja se haava parantui jo.

Se antaa pedon kuvalle hengen, niin se kuva alkaisi puhua ja saisi aikaan sen, etä kaikki ne tapettaisiin, jotka eivät kumarra sitä kuvaa. Se saa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat ottamaan pedon merkin oikeaan käteensä tai otsaansa eli ihon alle.

Pedon merkkiä ottaneilla ihmisillä on pedon nimi tai sen nimen luku. Viisauden ohessa ymmärrys vasta aukenee ja tajuaa, että se on ihmisen luku ja pedon luku. Kun Jumala on luonut kuudessa päivässä ihmisen, siksi se on ihmisen luku. Koska se luku on jo yhdistynyt toisiinsa. Se esittää Voiteltua eli itse Kristusta, mutta se on valhevoideltu. Kyseessä on toinen jeesus, joka esittää sitä lukua ja ihminen on jo sisällä sen pedon merkin kanssa.

Poissa Lemmikki

« Vastaus #8 : 21.08.19 - klo:10:17 »
Katsotko juuri nyt sitä tv-ohjelmaa Jättimäiset rakennusurakat: Sagrada Familia? Se valmistuu vuonna 2026. Herättääkö epäilyttäviä ajatuksia tästä?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Sagrada_Fam%C3%ADlia

Äärettömän rumia tuollaiset rakennukset. Niistä tulee ihan muun herran pavonta mieleen kuin Jumalan.

Poissa Natanael

• Ylläpitäjä
  • Matkalla
« Vastaus #9 : 21.08.19 - klo:22:32 »
En usko mihinkään ihon alle laitettavaan merkkiin.
(Tämä on vastaus myös toisessa ketjussa olevaan viestiin)

Ilmestyskirjan alkuperäiset vastaanottajat, seitsemän seurakuntaa, eivät olisi ymmärtäneet yhtään mitään mikrosiruista tai vastaavista.

Israelilaiset olivat oppineet sen mikä on Jumalan merkki:

4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
5 Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.
6 Nämä sanat, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, painukoot sydämeesi.
7 Ja teroita niitä lastesi mieleen ja puhu niistä kotona istuessasi ja tietä käydessäsi, maata pannessasi ja ylös noustessasi.
8 Ja sido ne merkiksi käteesi, ja ne olkoot muistolauseena sinun otsallasi.

Fariseukset sortuvat vääränlaiseen kirjaimellisuuteen.

5 Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Tefillin

Useimmat uuden liiton uskovat ymmärtävät, ettei Jumalan merkki, Pyhän Hengen sinetti, ei ole mikään tatuointi, mikrosiru tai muukaan näkyvä merkintä tai laite.

13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,

Jostain uskovat sekoilevat ja luulevat, että pedon merkki olisi joku teknisen kehityksen tuottama laite tai merkintä.

Mielestäni mennään aivan harhapoluille ja mielettömyyksiin, jos odotellaan ja varoitellaan jostain tulevasta pedon merkistä.
Se merkki on täällä jo nyt ja on ollut jo vuosituhannet.

Ihminen voi kumartaa joko Jumalaa tai paholaista ja ottaa vastaan omistajansa merkin sydämeensä, eli sen tunnuksen jota kumartaa.

Poissa rupattelija

« Vastaus #10 : 21.08.19 - klo:22:35 »
-
« Viimeksi muokattu: 23.09.19 - klo:22:21 kirjoittanut rupattelija »

Poissa Natanael

• Ylläpitäjä
  • Matkalla
« Vastaus #11 : 21.08.19 - klo:22:39 »
En ymmärrä mitä kysyt...vai oliko tuo vasta pyyntö saada kysyä?

Tarkenna, ja yritetään saada puurot ja vellit eri kulhoihin.

Poissa rupattelija

« Vastaus #12 : 21.08.19 - klo:22:41 »
-
« Viimeksi muokattu: 23.09.19 - klo:22:21 kirjoittanut rupattelija »

Poissa Natanael

• Ylläpitäjä
  • Matkalla
« Vastaus #13 : 21.08.19 - klo:22:49 »
En ymmärrä mitä kysyt...vai oliko tuo vasta pyyntö saada kysyä?

Tarkenna, ja yritetään saada puurot ja vellit eri kulhoihin.

En tiedä miten täällä tulisi toimia, etten loukkaisi sinua. Siksi kysyn sen, että sinä rakentuisit Kristuksessa.

En minä loukkaannu pienistä tai juuri mistään.
Olen syntyjäni eteläpohjalainen äijänkäppyrä joka on tottunut suoraan puheeseen.
Taitaa olla pikemminkin niin päin, että kaikki eivät kestä kuulla, kun laitan asiat halki, poikki ja pinoon.

Poissa rupattelija

« Vastaus #14 : 21.08.19 - klo:23:04 »
Ok, hyvä tietää, Natanael.

Muistat varmaan ne Raamatun kohdat, jotka mainitsevat Jumalan oikeasta kädestä ja siitä, että Jumala tarttuu ihmisen käteen ja ihminen antaa henkensä Jumalan käteen ja Jumala kirjoittaa Israelin kansan käteensä nimen. Siten saatana varastaa itselleen luodun pedonmerkin kautta koko ihmisen, joka ottaa pedonmerkin. Ymmärrätkö, mitä tarkoitan?

Ps. 17:7 Osoita ihmeellinen armosi, sinä, joka pelastat vihamiesten vallasta ne, jotka turvaavat sinun oikeaan käteesi.

Ps. 31:6 Sinun käteesi minä annan henkeni, sinä, Herra, lunastat minut, sinä uskollinen Jumala.

Jes. 41:13 Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, tartun sinun oikeaan käteesi, minä sanon sinulle: "Älä pelkää, minä autan sinua."

Jes. 44:5 Mikä sanoo: "Minä olen Herran oma", mikä nimittää itsensä Jaakobin nimellä, mikä piirtää käteensä: "Herran oma", ja ottaa Israelin kunnianimeksensä.