Kirjoittaja Aihe: Jeesuksen päivän lähestyessään  (Luettu 107 kertaa)

Poissa rupattelija

• Rakkaudesta totuuteen - omaksi pelastukseksi.
Jeesuksen päivän lähestyessään
« : 16.08.19 - klo:09:41 »
meidän tulee hylätä kaikki epäraamatulliset opetukset ja väärät opit, niin puhdistumme niistä kaikista pois ja kasvamme ulos ja muutumme kokoajan Pyhän Hengen kautta viisaiksi neitsyiksi kohti Kristusta.

Tyhmät neitsyet pyörittävät yhä väärien oppien ja epäraamatullisten opetuksien kanssa, he eivät saa öljyä lamppuun, koska öljy tulee terveen opin kautta. Raamattu on se terve oppi.

Tiit. 2:1 Mutta sinä puhu sitä, mikä terveeseen oppiin soveltuu:

Sydämen asenteen tulee olla tällainen, että otetaan vastaan rakkautta totuuteen, se on omaksi pelastukseksi. Eli otetaan vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua, sanoo Raamattu. "Avoimin ja tutkivin mielin" sydämen asenteen kautta pelastuu, kun totuuden tuntemisen rinnalla ojennaudutaan kohti Jeesusta.

Jos ei oteta vastaan rakkautta totuuteen ja vastustetaan uskovia, jotka oikaisevat kätensä ohjaakseen oikealle tielle, siinä on vaara saada eksytyksen hengen pois totuudesta, koska Jumala koettelee katsoakseen, rakastaako totuutta. Jos uskova vastustaa, niin sitä katsottuaan Jumala sallii hänelle eksytyksen hengen, koska hän ei rakasta totuutta, vaan mielistyy vääryyteen.

Niin hän saa eksytyksen hengen, siinä hän ei enää kykene erottamaan ja hän pitää valhetta totuudena ja totuutta valheena ja on eksyksissä ja matkalla lopunajan luopumusta kohtaan hänen tietämättä.

Kun Jeesuksen päivää lähestyessään Jumala koettelee meitä, rakastammeko totuutta.

Sain itse kokea, miten Jumala koettelee minua, muutama kertaa. Olen valmis hylkäämään kaikki epäraamatulliset opetukset, sillä haluan ojentautua kohti Jeesusta Raamatun tuntemisen rinnalla. Silloin tällöin tutkin itseäni ja uskoani rukoillen, onko minulla raamatullinen ja terve usko. Joskus aamulla herättyäni pyysin Herraa, että Hän avaa ymmärrystä voidakseni tuntea Herran tahtoaan minun kaikissa elämänalueissa ja pyysin myös, että Hän avaa ymmärrystä, mitä Hän tahtoo opettaa minulle Pyhien Kirjoitusten kautta. Samoin pyysin, että Hän paljastaa minulle syntini, joka jää tekemättä parannuksen.

Olin vaikeassa elämäntilanteessa, sinä aikana en yhtään löytänyt uskovaa, jolla olisi raamatullinen usko, että hän voisi rukoilla puolestani. Jouduin itse rukoilemaan yksin, mutta rukoileminen oli mahdotonta, koska olin ahdistunut ja se ahdistus kävi yli voimieni. Uskoin, että Jumala kuuli hätäni. Jälkeenpäin tajusin, että Jumala koetteli minua, rakastanko totuutta. Jumala tiesi, että kun ahdistus tulee, käännyn aina jonkun uskovan puoleen ja pyydän rukousapua häneltä.

Koska Jumala ei kuule sellaisia rukoilijoita, jotka pyörittävät yhä epäraamatullisten opetuksien ja väärien oppien kanssa ja vastustavat kätensä oikaisevia uskovia.

Jumala kuulee sellaisia rukoilijoita, joilla on raamatullinen usko ja he ovat valmis hylkäämään kaikki, mikä on vastenkohtaista Raamatun kanssa.

Joh. 4:23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.

24   Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

Jumala tahtoo senkaltaisia rukoilijoita, jotka rukoilevat Isää Pyhässä Hengessä ja totuudessa. Koska Jumalan Henki on totuuden Henki, joka johtaa kaikkeen totuuteen. Rukoilijoiden tulee rukoilla Pyhässä Hengessä ja totuudessa. Se tarkoittaa, että tulee vaeltaa totuudessa myös.

Jeesuksen päivän lähestyessään me olemme pyhitysmatkalla, siihen kuuluu epäraamatullisten opetuksien ja väärien oppien hylkääminen, niin puhdistumme. Mitä vielä muuta hylättävää, sen tulee hylätä myös. Jumalassa ei ole yhtään vääryyttä, ei edes pientä (esimerkiksi joulu) ja siksi me olemme matkalla Häntä kohtaan. 

« Viimeksi muokattu: 16.08.19 - klo:09:52 kirjoittanut rupattelija »
Ps. 25:9 Hän johdattaa nöyriä oikein, hän opettaa nöyrille tiensä.

ℵ 1Joh. 5:20 ℵ ☺

Poissa Soltero

Vs: Jeesuksen päivän lähestyessään
« Vastaus #1 : 16.08.19 - klo:13:22 »
Suurin vaara joutua aina jonkin verran harhautuneeksi on niillä uskovilla,
jotka eivät omassa yksinäisyydessään syvenny säännöllisesti
Raamatun tutkimiseen ja rukoukseen.

Jos hengellisen elämän hoito tapahtuu lähinnä kuuntelemalla ja lukemalla vain ihmisten esittämiä opetuksia ja julistuksia,
Jumalan Sanan totuudet voivat helposti unohtua.
Hengellisissä puheissa ja kirjoituksissahan on aina mukana enemmän tai vähemmän
niitä laativien ihmisten mielipiteitä ja tulkintoja
sekä halua vaikuttaa tietäväiseltä ja viisaalta.

Opetushaluiset ovat omaksuneet oppeja, joita ovat omaksuneet omassa hengellisessä
yhteisössään.
On myös kivaa keksiä aivan uusia oppeja tai ainakin vanhoille uusia selityksiä.
Raamatun pyhää sanomaa on hyvin helppoa hiukan muunnella,
tahallaan tai epähuomiossa.
Huonosti Sanaa tunteville voi pienikin Raamatun opetuksen yli tai ali menevä selittely aiheuttaa suuria väärinkäsityksiä.

Hengellinen kirjallisuus ja Raamatun selitysteokset ovat tietysti tärkeitä,
mutta niihin kannattaa aina suhtautua kuin muihinkin ihmisten kirjoittamiin
kirjoihin. 
Vaikka Pyhä henki olisi inspiroinut jonkun saarnatekstin tai opetuskirjan,
aina on silti mukana ihmisen sielullisuutta, joka voi johtaa kuulijaa tai lukijaa väärään suuntaan.

"Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet,
ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa;

vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa,
niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta;
ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä."
(1. Joh. 2:27)

Poissa Oloneuvos

• Oloneuvoksen kotosivut
« Vastaus #2 : 16.08.19 - klo:16:36 »
Hengellinen kirjallisuus ja Raamatun selitysteokset ovat tietysti tärkeitä,
mutta niihin kannattaa aina suhtautua kuin muihinkin ihmisten kirjoittamiin
kirjoihin. 
Vaikka Pyhä henki olisi inspiroinut jonkun saarnatekstin tai opetuskirjan,
aina on silti mukana ihmisen sielullisuutta, joka voi johtaa kuulijaa tai lukijaa väärään suuntaan.

"Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet,
ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa;

vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa,
niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta;
ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä."
(1. Joh. 2:27)

Juuri tuon tähden kaikki (opetus, julistus ja kirjallisuus) on arvosteltava ja koeteltava.

Poissa rupattelija

« Vastaus #3 : 17.08.19 - klo:18:07 »

Ja tulisi pitää huolen siitä, että usko yksin perustuu Jumalan voimaan, eikä ihmisviisauteen. Yksi kesä sitten juttelin ei-uskovan ihmisen kanssa uskon asioista. Hän kertoi minulle, että vihaa uskovia. Kysyin, miksi? Hän vastasi, että he ovat teeskenteleviä ja epäaitoja uskovia. Hän kertoi, että on ärsyyntynyt heistä, siksi he ovat teeskenteviä ja epäaitoja uskovia.

Minusta hän on oikeassa siinä asiassa, koska uskovat asettavat uskoaan vain ihmisviisauteen, jota he katsovat "uskon työkaluksi", jonka kautta ihmiset tulevat uskoon ja vaeltavat muka uskossa Jeesukseen. He tekevät Jumalan Sanaa tyhjäksi ihmisviisauden perusteella, koska he eivät ymmärrä Sanan merkitystä.

Jesaja on profetoinut heistä uskovista, jotka kunnioittavat Jeesusta vain huulillaan ja heidän sydän on kaukana Jeesuksesta ja heidän jumalanpelko on vain opitut ihmiskäskyt. Jeesus vielä Hänen maanpäällisen vaelluksen aikana sanoi; 'Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana; mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä.' Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä.".'

Näin he tekevät Jumalan Sanaa tyhjäksi asettamalla uskoaan ihmisviisauteen ja siksi he ovat teeskenteleviä uskovia, joille Jumalan Sana merkitse mitään. Pietari ja muut opetuslapset ymmärsivät Sanan merkitystä. Pietari sanoi Jeesukselle; 'Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat'.

Jeesus on astunut taivaaseen, niin sen jälkeen apostolit eivät irrottautuneet Sanan yhteydestä, siksi he heidän kaikella ymmärryksellä saarnoivat, julistivat ja opettivat vain ne elämän Sanat.

Ap.t. 5:20 "Menkää ja astukaa esiin ja puhukaa pyhäkössä kansalle kaikki tämän elämän sanat."

He asettivat uskoaan Jumalan voimaan saarnamalla, julistamalla ja opettamalla, niin ihmiset näkivät heidän olevansa yhtä ja uskoivat, että Jumala on lähettänyt Jeesuksen maailmaan ja Jeesus on heidät maailmaan lähettänyt, siksi suuri määrä ihmisistä tuli uskoon. Se oli se oikea herätys.

Siten seurakuntakäsitys alkuseurakunnan apostolien jälkeen vääristyi, valheherätys kultapölyineen, timantteineen, kultahampaineen ja valheellisineen manifestaatioineen tuli.

Ennen taivaaseen astumista Jeesus rukoili opetuslasten ja tulevien opetuslasten ykseyden puolesta, se on se oikea Jumalan asettama seurakuntakäsitys, jonka kautta herätys tulee. Niin ei kukaan ihmisistä enää katsoisi meitä "helluntailaisiksi", "luterilaisiksi" ja "vapaaseurakuntalaisiksi", vaan yhdeksi Kristuksessa, se tuottaisi heissä herätystä. Se olisi tärkeintä ymmärtää. Ei ole muita vaihtoehtoja, kuin palataan omistamaan se Jumalan asettama seurakuntakäsitys, niin puhdistumme pois väärältä seurakuntakäsitykseltä ja hylkäämme se hajaannuttava seurakuntakäsitys, joka on ihmisten silmissä teeskentelevää.

Joh. 17:17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä (ykseys, seurakunta), niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
23 minä heissä, ja sinä minussa- että he olisivat täydellisesti yhtä, (ykseys, seurakunta) niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

Poissa rupattelija

« Vastaus #4 : 19.08.19 - klo:11:11 »
Ensimmäinen luopumus alkoi jo seurakunnan apostolien jälkeen ja siinä pikkuhiljaa Jumalan Sanan yhteydestä irrottautuminen alkoi. Siten irrottautuminen johti luopumukseen pois Jumalan asettamista asetuksista, mitkä koskee seurakuntaa. Niin irrotautuminen kasvoi kokoajan ja on kasvamassa lopunajan luopumusta kohtaan. Lopunajan luopumuksen ohessa ei jää jäljelle mitään, mikä niistä Jumalan asettamista asetuksista olisi jäänyt jäljelle. Se on 100% täysin luopumus pois Jumalan yhteydestä.

Kaikissa vapaissa herätysliikkeissä ja luterilaisissa yhteisöissä on keskellä vielä ne irrottautuneet luopumukset, joita jäsenet tietämättä tukevat ja vielä tänäkin päivänä. Raamattu opettaa täysisydämisestä U-kääntymisestä niistä irrottautumisista luopumuksista ja palaamisesta Jumalan luo noudattamaan ne Hänen asettamat asetukset, mitkä koskee seurakuntaa.

Mutta on surullinen fakta, että vain pieni osa palaa Jumalan luo. On surullinen fakta, että suuri osa ei rakasta Jumalan asettamia asetuksia kokosydämisesti. Älä sinä ole siitä suurta osaa, joka ei rakasta Jumalan asettamia asetuksia, vaan ole sinä sitä pientä osaa, joka rakastaa ja palaa Jumalan luo.

Lopunaikana, missä irrottautunut luopumus kasvaa kokoajan lopunajan luopumusta kohtaan, Jumala uloskutsuu omia, jotka ovat uskonkuuliaisia Hänen Sanalle. Omat kuulevat Jumalan ääntä, joka uloskutsuu heitä pois luopioseurakunnasta ja johdattaa heitä kokoontumaan yhteen ja olemaan Jumalan seurakunta.

Ole herkkä Jumalan äänelle, joka kutsuu sinua luopioseurakunnasta, koska tämä on jo lopunaika, jolloin me elämme.