Kirjoittaja Aihe: Foorumikirjoittelusta ja toisen ihmisen kunnioittamisesta  (Luettu 15342 kertaa)

wakan

• Vieras
Vs: Foorumikirjoittelusta ja toisen ihmisen kunnioittamisesta
« Vastaus #45 : 25.04.14 - klo:01:04 »
Eiks se kunnioittaminen oo tällä forkalla samaa kuin muuallakin? Että kunnioittaa sillain samanlailla täällä kuin muuallakin, niin eiks se sit oo ihan jees?

Poissa Paulus

• "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Vs: Helluntaiseurakunta syntyy, kirkko perustetaan?
« Vastaus #46 : 30.03.17 - klo:17:35 »
Tuttavapiiriini kuuluu muutama jehovalainen. Itse suhtaudun jyrkän kielteisesti jehovalaisuuteen, mutta en voisi hurjimmissa unissanikaan kuvitella loukkaavani heidän uskonnollisia tunteitaan tai arvojaan.

Keskusteluissa mainitaan ohimennen jehovalaisuus ja kokemuksia siitä. En tiedä, olenko missään yhteydessä maininnut omaa kokemustani. Minulla oli vuosia sitten yrittäjänä ollessani asiakkaana jehovan todistaja, joka oli yksi parhaista asiakkaistani. Emme keskustelleet uskonkysymyksistä, muistikuvan mukaan tiesimme kuitenkin toistemme kannan.

Tuon asiakkaan yritys joutui taloudellisiin vaikeuksiin ja myöhemmin velkasaneeraukseen. Meillä oli joitakin keskeneräisiä projekteja meneillään, kun hän kerran ilmoitti minulle, että tee hänelle lasku kaikista laskuttamattomista töistä, keskeneräisistäkin. Hän ei kertomut mitään syistä eikä firmansa vaikeuksista. Myöhemmin selvisi, että olin saajana etuoikeutettu, koska laskut oli tehty ennen velkasaneerausta ja siten sain omani pois.

Minulla oli myös toinen asiakas, jota ilman olisin saattanut joutua suuriin taloudellisiin vaikeuksiin. Hän oli erään ison yrityksen toimitusjohtaja. Tämä henkilö asuu tässä meidän kulmilla ja käymme yhdessä kuukausittain erään seurakunnan miestenpiirissä. Vasta hiljattain tuli esille, että hänellä on körttiläistausta.
« Viimeksi muokattu: 30.03.17 - klo:19:10 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell