Kirjoittaja Aihe: Foorumikirjoittelusta ja toisen ihmisen kunnioittamisesta  (Luettu 15358 kertaa)

Poissa Mice

Vs: Foorumikirjoittelusta ja toisen ihmisen kunnioittamisesta
« Vastaus #30 : 02.11.13 - klo:19:53 »
Itsearvioinnissa on kieltämättä aina omat riskinsä. Joskus siihen on pakko turvautua, jos toinen kovasti arvioitsee ja analysoi. Tai ehkä ei olisi pakko, mutta ei  sitä malta olla oikaisematta. Ehkä pitäisi malttaa.

Toisaalta jos aina miettii sitä, mitä muut ajattelevat omista kirjoituksista, niin ei voi tuottaa juuri mitään materiaalia henkilökohtaisen kokemuksen kautta.
Ihmisroska

Poissa Adina

« Vastaus #31 : 02.11.13 - klo:20:19 »
Meitä on moneksi ja monella tapaa kirjoittelevia, asiansa ilmaisevia, joten ei aina ymmärretä toisen tarkoitusperiä 100% :)
Tulee myös väärinkäsityksiä, kun jokaisen ajatusmaailma on elämän erilaisissa kokemuksissa eri lailla muokkautunut.
Mutta jokainenhan tuo esiin sitä mitä on oppinut/ymmärtää, oli väärää tai oikeaa ja muut sitten voi yrittää oikaista :)
Kol. 3:2

Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Lydia

• Vieras
« Vastaus #32 : 03.11.13 - klo:22:03 »
 Siinäpä se kun vain kirjoituksen perusteella teemme havaintoja toisistamme, oheisviestintä kun kertoo sen kaikkein suuriman osan viestinnästä ja se jää pois.
Hyvällä tahdolla ja kyselemällä mitä toinen tarkoittaa pärjätään oikein hyvin. Miittitapaamiset tuovat sitä muutakin ihmisestä näkyviin sitten. Miittiä odotellessa. ;)
« Viimeksi muokattu: 03.11.13 - klo:22:09 kirjoittanut Lydia »

Poissa Soltero

« Vastaus #33 : 03.11.13 - klo:22:54 »
Siinäpä se kun vain kirjoituksen perusteella teemme havaintoja toisistamme, oheisviestintä kun kertoo sen kaikkein suuriman osan viestinnästä ja se jää pois.
Hyvällä tahdolla ja kyselemällä mitä toinen tarkoittaa pärjätään oikein hyvin. Miittitapaamiset tuovat sitä muutakin ihmisestä näkyviin sitten. Miittiä odotellessa. ;)
Mitäs meille tehdään, jotka emme pääse/halua tulla miitteihinne ilmaisemaan
oheisviestintää?
Pysymme arveluttavina hyypiöinä, koska ruumiillisesti esittäytyneet
ovat saavuttaneet enemmän luottamusta?
”Jumalan virta on vettä täynnä.”  (Ps. 65:10)

Lydia

• Vieras
« Vastaus #34 : 03.11.13 - klo:22:57 »
Mitäs meille tehdään, jotka emme pääse/halua tulla miitteihinne ilmaisemaan
oheisviestintää?
Pysymme arveluttavina hyypiöinä, koska ruumiillisesti esittäytyneet
ovat saavuttaneet enemmän luottamusta?

Sinä et tarvi oheisviestintää, olet avoin ja sinua on helppo lukea, minulla ei ainakaan ole mitään valittamista tmjs.  ;)

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #35 : 03.11.13 - klo:23:09 »
Sosiaalisuuttakin on monenlaista. Minusta on kiva järkkäillä kaikenlaista. Silti koen olevani porukassakin useimmiten yksin tai koen -oikeasti en tiedä sitä - kulkevani omia latujani.

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #36 : 03.11.13 - klo:23:20 »
Yhden, minun mielestäni erikoisen ilmiön kohtaan usein: Esittelen jonkun asian tai kerron jonkun sanoneen jotakin tai olevan jostakin jotakin mieltä esim. keskustelun tasapainottamiseksi kuitenkaan ottamatta itse vielä varsinaisesti mitään kantaa. Jostain syystä tuo esilletuomani liimataan minun mielipiteekseni. Itse pidän asioiden kääntelemisestä ja katsomisesta eri näkövinkkeleistä. Joskus saatan voimakkaastikin puolustaa sellaista näkökantaa mikä on jäämässä väärin perustein alakynteen, vaikka en ole itse ollenkaan samaa mieltä.

Poissa Soltero

« Vastaus #37 : 06.11.13 - klo:13:29 »
Se onkin näiden Puimatantereen tapaisten kirjeenvaihtokerhojen hyvä puoli,
että kaikki sanomiset ovat kirjallisessa muodossa.

Kun olen jotakin kirjoittanut, voin aina vedota omaan tekstiini,
jos joku alkaa väittää minun sanoneen tai olevan jotakin mieltä,
joka ei pidä paikkaansa.

Siksi pitääkin olla aika tarkkana, mitä kirjoittaa.
Aina voi tietysti muuttaa mieltään, jos se osoittautuu oikeaksi ratkaisuksi,
mutta omia sanomisia ei silti voi enää mitätöidä.

Kaikki kirjoitettu on aina nettifoorumeilla hyvin paljasta ja esilletyöntyvää,
 ja kaikki jää  ainakin jonnekin pysyvästi muistiin.

KTS

• Vieras
« Vastaus #38 : 07.11.13 - klo:17:43 »
Aika hyvin on saatu pysymään puhtaana rasistisista ja islamvihamielisistä kirjoittelijoista. Pari kertaa on limanuljaska nostanut päätään ja silloin on Kooteeltä napsahatanut!

Poissa Soltero

« Vastaus #39 : 08.11.13 - klo:14:06 »
Jos foorumi kutsuu itseään kristilliseksi foorumiksi, silloin jokaista kristittyä tulisi kunnioittaa.
Kristinuskon piiriin kuuluu muitakin kuin luterilaisia ja helluntailaisia.

Keskustelu ei ole toisten uskon "kritisoimista". Kritisointi on hyökkäystä toisen uskoa vastaan.
Myöskään ei kuuluisi hyviin tapoihin hyökätä kirkkokuntia vastaan omilla jo valmiiksi näennäisillä päätelmillään.

Itse olen uskoltani katolilais-luterilainen. Olen kristitty. Oletan, että kristilliseksi itseään mainostavalla foorumilla myös muutkin kuin helluntailaiset ja muut vapaatsuunnat ovat tervetulleita. Muutoin olisi rehellisempää nimetä foorumi suoraan vapaidensuuntien foorumiksi, ei "kristilliseksi".

En myöskään ymmärrä, miksi kenenkään kristityn tulisi joutua kuulusteltavaksi, tentattavaksi ja painostettavaksi vastaamaan johdateltaviin kysymyksiin. Kenenkään kristityn ei tarvitse perustella uskoaan.

Täällä eräät näyttävät lähtevän mm. lähtökohdasta, sekä helluntailaisesta oletuksesta, että aidon kristityn tulisi olla jonkinlaisessa helluntailaisten itsensä määrittelemässä "uskossa", esittäen jopa, että muutoin esim. ehtoollisella käyvä kristitty syyllistyisi Jumalan pilkkaan. Tuo ei ole kristinuskoa vaan helluntaiuskoa. Vain helluntailaiset haluavat urkkia muiden kristittyjen sydämenlaatua, julkisesti arvostellen ja nimitellen sitä, sekä päätellä ketkä jopa toisissa kirkkokunnissa olisivat arvolliset Herran ehtoolliselle, ketkä eivät.
Onko tuo suorasukainen helluntailaisten haukkuminen mielestäsi toisia ihmisiä kunnioitavaa?

KTS

• Vieras
« Vastaus #40 : 08.11.13 - klo:15:57 »
Leidi Soffiina Linduxliina on oikees täs et joillekin lösseille ei riitä se et joku sanoo olevansa Jeesuksen seuraaja. Siihen päälle lyödään massalasteittain lisäkivia kuten uudestikastaminen, kokouksissa ramppaaminen, yhdyselämä- ja seksuaalikuvioiden omaksuminen, israelpolitiikka, patavanhoillinen nurkkapatriotismi, naisviha, erilaiset fobiat, povaus-fantiseeraukset, tempoiluopit, siansaksat ja muu epämääräinen kekkalointi.

wakan

• Vieras
« Vastaus #41 : 08.11.13 - klo:16:29 »
Aika hyvin on saatu pysymään puhtaana rasistisista ja islamvihamielisistä kirjoittelijoista.

Ei ole saatu pysymään. Itse olen islamvihamielinen kirjoittelija. Mielestäni islam on huono uskonto.

Poissa chatarina

« Vastaus #42 : 14.11.13 - klo:12:41 »
Nettipalstoilla ongelmana ovat suorapuheiset ihmiset, joihin minäkin kuulun.

Olen sitä mieltä, että emme ole sen häijympiä ja syntisempiä kuin nekään,
jotka ilmaisevat asiansa ympäripyöreästi ja
kaartelevasti kierrellen.

Osa suorapuheisen ihmisen kirjoituksia lukevista haavoittuu heti vaikeasti,
muta osa taas osaa itse luoda tekstille puitteet, joiden sisällä kykenee käsittelemään asiaa
ja tajuaa viestin ytimen.

Mutta herkkätunteellisia varten meikäläisenkin on koko ajan opeteltava
peittelevää, muunnellen selittelevää ja hampaatonta rakkausviestintää.
En ole päässyt kovin pitkälle, mutta yritän kovasti kehittyä kelvollisempaan suuntaan.

Liityn kaartiin samaan, Soltero !
Siunaus elämässä - Suurin Pääoma.

Vastavoima

• Vieras
« Vastaus #43 : 19.11.13 - klo:15:12 »
Foorumikirjoittelusta ja toisen ihmisen kunnioittamisesta

Miten on tuleeko tämä alistaa tämän todistuksen alle ??
Matt 10:32.33
32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.

Kunnioittaako Jumala kaikkia, tosin sietää ja kärsii heitä mutta kunnioitus ja sen seuraus ??
en usko ja "miljoona merkkiä lainauksia"

kuinka kauan Jumala peität kasvosi minulta !
Jo riittää Herra, Missä On kostosi pahoille ja niille jotka vihaavat sinua!

Lydia

• Vieras
« Vastaus #44 : 24.04.14 - klo:22:21 »
Mitä on toisen kunnioittaminen vaikkapa täällä forkalla?

Wikipedia sanoo, että se on arvossa pitämistä.
« Viimeksi muokattu: 24.04.14 - klo:22:58 kirjoittanut Lydia »