Haluaisin kuulla teidän palstalaisten lempiraamatunkirjoista ja -kohdista. Saa kertoa laajemminkin taustoja kohdasta ja omasta suhteesta siihen.
Itse aloitan Korinttilaiskirjeillä, erityisesti ensimmäisellä, jossa on kaunista teologiaa siitä, miten Herra on läsnä heikkoudessa. Hän valitsee heikkoja, ja kutsuu heidät pelastukseen yksinkertaisen evankeliumin saarnan kautta, eikä esimerkiksi voimatekojen tai inhimillisen viisauden kautta. Seurakunta koostuu heikoista ja vähäväkisistä, jotta Jumala saisi kaiken kunnian. Eräs tiivistymä tästä on jakeessa "Jumalan hulluus on ihmisiä viisaampi ja Jumalan heikkous ihmisiä voimakkaampi." Näin ollen Herran heikkous vahvistaa meidät, ja Hänen hulluudestaan kasvamme viisaiksi.
Olen mielistynyt tällaiseen heikkouden teologiaan todennäköisesti sen myötä, että olen elämässäni paljon sairastanut, ja siinä oppinut omasta pienuudesta. On hyvin lohdullista turvata Herraan, kun omat voimat ovat vähäiset, eikä ole mitään kovin ihmeellisiä meriittejä, joilla päteä ja pönöttää. Oikeastaan asiassa voi olla varjelustakin.
Korinttilaiskirjeet ovat vahvistaneet minulle myös kaikkien ihmisten arvon ja kalleuden Jumalan silmissä. Haluan kasvaa näkemään maailman Jumalan silmin - maailman, jossa pieni on suurta ja suuri pientä, jotta Jumala tulisi kaikessa korotetuksi.
Nyt on teidän muiden vuoro

.