Kirjoittaja Aihe: Jeesus, Danielin kirja ja Ilmestyskirja  (Luettu 389 kertaa)

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
Jeesus, Danielin kirja ja Ilmestyskirja
« : 10.06.25 - klo:17:24 »
Minulla on ollut ikäänkuin lukukokemus, mikä tosin on yhä keskeneräinen.
Satuin joku päivä lukemaan nämä Jeesuksen Matteus 24:15: 15. "Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon"....

Matteus 24 kokonaisuudessaan on Jeesuksen vastaus opetuslapsille, kun he kysyivät lopunajoista.

Tuo jae puhutteli minua, koska Jeesus siinä aivan selvästi ilmaisee, että Vanhan Testamentin kirja, Danielin kirja, kertoo lopunajoista ja Jeesus viittaa siihen totena ilmoituksena mikä tulee tapahtumaan.

Jos Jeesus otti sen vakavasti, arvelen, että minunkin on hyvä ottaa se vakavasti.

Olen lukenut jonkin verran Danielin kirjaa nyt, ja totean, että en ole ikinä ennen huomannut, miten samankaltainen se on kuin Ilmestyskirja!  Ei ole kyse vain parista jakeesta, vaan koko sen teemasta. Jumala antoi paljon unia ja Daniel sai viisauden selittää ne ja häkellyttävää, kuin samansuuntaisia ne ovat kuin Ilmestyskirja.

Tässä Danielin kirjan 7. luvusta
13. Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
14. Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

Daniel 8:19
19. Sitten hän sanoi: "Katso, minä ilmoitan sinulle, mitä on tapahtuva viimeisenä vihan aikana; sillä lopun aikaa tämä tarkoittaa.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
Vs: Jeesus, Danielin kirja ja Ilmestyskirja
« Vastaus #1 : 10.06.25 - klo:17:28 »
Teemat viha ja Jumalan vihaaminen ovat esille kummassakin kirjassa.
Ja tulee ilmi, että kaikki tuo on silti täysin Jumalan hallinnassa ja Jumala tietää kaikki etukäteen. Kun jokin valta herjaa Jumalaa ja kristittyjä, jostain syystä Jumala sallii sen.
Tuo globaali laaja laittomuus, viha puhuttelevat minua kun katselen varsinkin länsimaisen maailman tilaa.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
Vs: Jeesus, Danielin kirja ja Ilmestyskirja
« Vastaus #2 : 18.06.25 - klo:18:34 »
Aloituksen aihetta pohtiessani tajusin, että Vanhassa Testamentissä ei ole koskaan mainittu kahta teemaa mikä on selvästi esillä Uudessa Testamentissa. Ne ovat Jumalan valtakunta ja maailma.
En oikein tiedä mitä sinänsä tarkoittaa, mutta siinä on selvä ero.
Tuli myös mieleen myös Johannes Kastajan puhe: "Jumalan valtakunta on tullut lähelle"
Jeesuskin taisi sanoa noin. Molemmat silloin kun kutsuivat ihmisiä tekemään parannuksen.
"Tehkää parannut, sillä Jumalan valtakunta on tullut lähelle"

Nyt tajuan, että sitten Ilmestyskirjassa Jumalan valtakunta on sitten lopussa se,  mikä on kaikki kaikessa.

Onko kukaan ajatellut näitä asioita tältä kantilta??