Kirjoittaja Aihe: Islam, mistä tämä uskonto on kotoisin? Jumalasta vai pahasta?  (Luettu 7830 kertaa)

Poissa Tosikko

joo, ei voita koska israelilla on maailman suurin sotilasmahti usa aseistamassa ja koska israel on ydinasevaltio joka voi iskeä takaisin.

Voihan olla että juutalaiset voi lähteä pois maasta koska ovat hylänneet jumalan.

vai sanotko Profeetta Aabrahamia valehtelijaksi ??
Tahi Profeetta Jeesusta ?
Tahi Profeetta Moosesta?

Muslimeille jeesus on vain profeetta.

Jumalan lupaus oli ehdollinen ja siksi kansa joutui pois ihanasta maasta. Miksi, mikä oli tämä ehto?

Poissa Tosikko

Jumala itse todistaa että Israel, Pyhä Kansa, aina vastustaa Jumalaa.
Mutta Herra ei heitä hylkää.
Ehtoja oli monia ja he rikkoivat ne "kaikki".

Niinpä, tälläkin kertaa voi käydä että juutalaiset joutuvat lähtemään amerikkaan.

Vastavoima

• Vieras
Olen vähän selaillut koraania ja mitä lie muita kirjoituksia.

hyvin paljon viittauksia, mitä sanotaan itse Gabrielin tuovan Jumalan käskystä.
tulee tutkia lisää esim, miten hyytyneestä verestä syntyy lapsi ja kuinka enkeli menee naisen kohtuun ja valitsee sukupuolen.

On nykypäivänä, mahdollisuus esim valita lapselle sukupuoli :)
on tämä tiede ihmeellistä, eikö Jumala Kaikkivaltias sitten hallitse kaikkea  :o

Mitenköhän elukoiden sukupuoli valitaan ?? enkelien toimesta ??
Oletus on että sitten enkeli menee naaras sikaan ja valitsee sille sukupuolen ?

no sama se.

Vastavoima

• Vieras
Voikohan olla totta, että Itse Pyhä Henki, kuten Jeesus lupasi Hänet lähettää, meni itse muslimien omaa profeettaan ??

jos näin on, kuten myös he kirjoittavat, että Pyhä Henki johdattaa kaikkeen totuuteen, niin miksi Herra sitten vielä lähetti enkeli Gabrielin ??

Eikö Pyhä Henki sitten osaa itse opettaa ja johdattaa kaikkeen totuuteen vaan tarvitsee avukseen enkeli Gabrielin.

tässä yhteydessä enkeli on isompi kuin tavallinen enkeli, eli arkkienkeli :)

Kuten Miikael joka suojelee Pyhää Israelia :)

Tässä on paljon tutkimista.

Voiko Herran Pyhä Henki sitten opettaa yhdestä asiasta kahdella eri tavalla niin että toinen opetus kumoaa toisen opetuksen ??

Kuoliko Herra Jeesus Kristus oikeasti ristillä ja onko Jeesus oikeasti Jumalan Poika.
koraani tahi mikä lie teksti sanoo ettei Herra kuollut ristillä oikeasti eikä Jeesus ole Jumalan Poika  :o

Voiko Pyhä Henki opettaa toisin Kuin ennen on opetettu ?

« Viimeksi muokattu: 26.12.13 - klo:15:17 kirjoittanut Vastavoima »

Vastavoima

• Vieras
Nyt olen vähän tutkinut sekä lukenut, mitä ja mistä on kirjoitettu ja mitä ja miksi.

eli, muslimit todella ovat eksyksissä ja omilla hyvillä teoilla pyrkivät pääsemään Jumalan tykö.
"Kaikki" ne seikat mitkä ovat Parasta osaa ja olemusta Jeesuksessa, on heiltä salattu, kuten peite juutalaisten silmillä.

no tässä on lainauksia joistakin osista.

Vastavoima

• Vieras
ISLAMIN JA KRISTINUSKON EROJA

Raamatun arvovalta

Koraania lukiessa käy selväksi, että Muhammed uskoi juutalaisilla ja kristityillä olevien kirjoitusten olleen aitoja. Missään ei ilmoiteta, että ne olisivat turmeltuneet (Suura 4:48; 10:94). Kun juutalaiset väittivät Muhammedille, ettei hänestä ale ennustettu Raamatussa, Muhammed alkoi syyttää heitä kirjoitusten väärästä tulkinnasta. Juuri näihin väitteisiin muslimit nykyään perustavat käsityksensä Raamatun epäluotettavuudesta. On luonnollista, että kaikki kristinuskon opit ja opetukset perustuvat Raamattuun. Jos kristitty yhtään epäilee Raamatun aitoutta tai arvovaltaa, hänen olisi hyvä ensin selvittää itselleen nämä asiat ennen kuin alkaa keskustella muslimin kanssa uskostaan. Jos kristitty ei luota Raamattuunsa, hänellä ei ole kestävää pohjaa.

Jumalan luonne ja ominaisuudet

Eräs muslimiopettaja tuli kerran luokseni yöllä keskustellakseen kristittyjen uskonnosta. Kysyin häneltä: - Oletko kanssani samaa mieltä siitä, että rakkaus on tärkeä asia ihmisen elämässä?

Hän myönsi sen. Sanoin hänelle: - Koska tämä on totta, Jumalan antamissa kirjoissa on varmasti paljon opetusta rakkaudesta. Ja koska uskot Koraanin olevan täydellisin Jumalan kirjoista ja uskot sen syrjäyttäneen Jeesuksen tuoman "Injilin", niin eikö myös Koraanin opetus rakkaudesta ole täydellisempää kuin Injilin? Annapa minun lukea sinulle 14 jaetta eräästä Injilin luvusta, josta voidaan löytää sana "rakka us" 27 kertaa. Siinä kerrotaan Jumalan rakastavan meitä ja kehotetaan meitä rakastamaan Jumalaa ja toinen toisiamme.

Lukiessani Matteuksen evankeliumin kuudennen luvun kohdalta Isä meidän -rukouksen alkua minut keskeytettiin hyvin epäkohteliaalla tavalla. Mies, joka istui minua vastapäätä, sanoi:

- Älä kutsu Jumalaa Isäksi; se on jumalanpilkkaa. Jumala ei ole Isä.

Jos Jumala on näin "erilainen", Hän on todella tuntematon. Muinaisten ateenalaisten tavoin muslimitkin palvelevat tuntematonta Jumalaa. Islamin Jumala on tuntematon, koska Hän ei ole tehnyt itseään tunnetuksi. Jumalan antamat käskyt ovat kyllä tiedossa, mutta itse Jumala ei. Muhammed ei koskaan rohjennut väittää olevansa Jumalan ilmentymä. Vain Jeesus Kristus, lihaksi tullut Jumalan Sana, on voinut sanoa totuudessa: "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. ...minä olen Isässä ja Isä on minussa (Joh.14:9-10). Paavali toteaa Kristuksesta: "Hän on näkymättömän Jumalan kuva" (Kol.1:15). Kun joku näkee Kristuksen, hän näkee Jumalan, sillä "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa" (2. Kor.5:19, Vanha Kirkkoraamattu). Eräs kristityksi kääntynyt hurskas muslimi, Mahmud Jalily, tapasi sanoa: "Ollessani muslimi luulin tuntevani Jumalan, mutta en tuntenut. Tulin tuntemaan Hänet todella vasta nähtyäni Hänet Kristuksessa. "

Jeesuksen suhde Jumalaan

Vaikka selittäisi Kristuksen Poikana olemisen hengellisen merkityksen ja antaisi ymmärtää, että Hän on jo ikuisuudesta asti ollut Jumalan Poika, muslimi pysyy tyytymättömänä eikä ole vakuuttunut. On tietenkin selvää, että jos Jeesus ei ole Jumalan Poika, silloin ei Jumalakaan voi olla Isä. Todettakoon tässä yhteydessä, että vain ne, jotka uskovat Jeesuksen todella olevan Jumalan Poika, voivat kutsua Jumalaa Isäkseen.

He eivät kuitenkaan ymmärrä Hänen rakkautensa suuruutta. He kieltäytyvät uskomasta siihen Jeesukseen, joka rakasti heitä niin paljon, että kuoli vapaaehtoisesti heidän edestään ristillä. Halutessaan kunnioittaa Häntä, he väittävät Jeesuksen olleen niin suuri, ettei kukaan Hänen vihollisistaan olisi voinut voittaa ja tappaa Häntä. Ja koska Jumala on oikeudenmukainen, ei olisi voinut alla mahdollista, että pyhä ja vanhurskas profeetta olisi joutunut kärsimään häpeällisen ristinkuoleman.

Muhammedia koskevat ennustukset

Muslimi on varma siitä, että Mooses ja muut profeetat ennustivat Jeesuksen maailmaan tulon. Niinpä Jeesuksen tehtävänä oli ennustaa Muhammedin tulo. Koraanissa mainitaan Jeesuksen ennustaneen "Ahmadin" ilmestyminen maailmaan. Hänen uskotaan tarkoittavan Muhammedia. Koska Uudesta testamentista ei löydy vastaavaa ennustusta, ajatellaan kristittyjen poistaneen sen "Injilistä" Muhammedin aikoina. Poistamisen syyksi sanotaan se, etteivät kristityt halunneet uskoa Muhammediin. Eräs usein kuultu väite koskee Jeesuksen ennustusta, joka löytyy Johanneksen evankeliumin luvusta 16:7. Siinä Jeesus ennustaa Puolustajan "paracletos" tulevan maailmaan poismenonsa jälkeen. Tämän on uskottu viittaavan Muhammediin. Jotkut muslimioppineet ovat sitä mieltä, että Jeesus käytti tässä yhteydessä kreikan kielen sanaa "periclutos", joka tarkoittaa "ylistetty". Arabiaksi sana "Muhammed" tarkoittaa myös "ylistetty", joten Jeesuksen uskotaan ilmoittaneen Muhammedin tulon. Kristittyjä syytetään siitä, että he vaihtoivat kyseisen sanan tilalle sanan "paracletos" saadakseen syyn olla uskomatta Muhammediin.

Raamatun esittämän Kristuksen ja Koraanin Jeesuksen välillä on suuri pysyvä kuilu. "Kenen te sanotte minun olevan?" Jeesus kysyy. "Sinä olet yksi suurista profeetoista", muslimit vastaavat. Apostoli Pietari ja kaikki muut, jotka ovat tulleet ymmärtämään Jumalan totuuden, vastaavat: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika."

Ihmisen olemus ja luonto

Eräs ratkaiseva ero kristinuskon ja islamin uskonkäsityksissä voidaan nähdä käsityksessä ihmisen olemuksesta ja tarpeista. Molemmat uskonnot ovat yksimielisiä Aadamin lankeamisesta ja sen seurauksena tulleesta karkotuksesta. Islamin opin mukaan Aadamin olemuksessa ei tapahtunut mitään muutosta lankeamisen seurauksena. Hänellä oli edelleen mahdollisuus totella Jumalaa täydellisesti niin kuin ennen lankeamistakin. Hänen lapsensa eivät myöskään joutuneet kärsimään seurauksia lankeamisesta. He olivat edelleen kykeneviä täyttämään Jumalan täydellisen tahdon kunhan vain tiedostivat sen ja saivat tietyn määrän rohkaisua ja kannustusta. He eivät olleet luonnoltaan syntisiä, vaan ainoastaan heikkoja ja tietämättömiä. Niinpä ihmiset eivät tarvinneet pelastajaa vaan ainoastaan opettajia ja oppaita, jotka antaisivat heille Jumalan käskyt ja varoittaisivat heitä tottelemattomuuden hirvittävistä seurauksista. Niin Jumala armossaan lähetti profeettoja neuvomaan, varoittamaan ja ohjaamaan heitä oikealle tielle.

Kristillinen käsitys sitä vastoin on se, että Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Hänet luotiin Jumalan lapseksi eikä orjaksi. Mutta Aadam muuttui perusteellisesti langettuaan tottelemattomuuteen. Hänestä tuli synnin orja ja hänen jälkeläisensä saivat perinnöksi synnillisen luonnon. Aadam ja hänen jälkeläisensä olivat kykenemättömiä toteuttamaan Jumalan tahtoa. He eivät niinkään tarvinneet ohjeita ja neuvoja vaan uuden sydämen. He tarvitsivat Jumalan Karitsan, joka kuolisi heidän puolestaan ja suorittaisi sovituksen heidän synneistään. He tarvitsivat jumalallisen Pelastajan. Kohdatakseen tämän tarpeen Jumalan poika tuli maailmaan, kuoli ja nousi ylös kuolleista. Ne synnin orjat, jotka uskovat Häneen, syntyvät uudesti ja tulevat Jumalan lapsiksi.

Pelastuksen tie

Olennainen ero islamin ja kristinuskon välillä koskee pelastusta; "Mitä minun on tehtävä, että pelastuisin?" Tähän kristitty vastaa samalla tavalla kuin Paavali Filipin vankilassa: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut" (Apt.16:31). Pelastus on Jumalan lahja niille, jotka uskovat Kristukseen. Sitä ei voi ansaita hyvillä teoilla. "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja" (Ef. 2: 8 ). Muslimi vastaisi edellä esitettyyn kysymykseen seuraavasti: "Usko Jumalaan ja hänen sanansaattajaansa Muhammediin ja tee mitä Jumala vaatii sinun tekevän. Jos Jumala niin tahtoo, hän ottaa sinut luokseen." Syntistä ei ohjata Kristuksen luokse, vaikka Hän kuoli koko maailman syntien edestä. Hänet ohjataan toisen luo. Muistamme Paavalin sanat galatalaisille: "Jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette meiltä saaneet, hän olkoon kirottu" (Gal.l:9). Islam on todella tuo toinen evankeliumi.

Päästäkseen paratiisiin uskovan on oltava vähintään 51 prosenttisesti hyvä. Tämä eroaa suuresti siitä, mitä Raamattu sanoo Jumalan pyhään kaupunkiin pääsystä. "Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämän kirjaan" (Ilm. 21:27).

Näin muslimi elää ja kuolee. Hän ei voi koskaan olla täysin varma lopullisesta pelastuksestaan. Hän voi vain toivoa, että Jumalan armo kohdistuu häneen. Hänellä on toivo siitä, että profeetan enkelit rukoilevat hänen puolestaan ja hän pelastuu helvetistä. Kuinka kristitty toivookaan muslimiystävänsä löytävän saman varmuuden, joka hänellä itsellään on! Se ei perustu toiveisiin, vaan Jumalan lupauksiin. Lupauksiin siitä, että synnit on annettu anteeksi Kristuksen kuoleman tähden ja siitä, että omistaa iankaikkisen elämän Kristuksen ylösnousemuksen tähden. Kaiken lisäksi on olemassa vielä lupaus siitä, ettei mikään voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

Muita eroja

Lopuksi meidän pitäisi huomata se seikka, että islam pyrkii ohjaamaan ihmisiä takaisin lain alle, juuri sinne mistä Kristus on uskovat vapauttanut. Paavali kirjoitti: "Kristus on lunastanut meidät vapaiksi lain kirouksesta." Oli sitten kyseessä Jumalan täydellinen laki Raamatussa tai epätäydellinen laki Koraanissa, kukaan ei voi lakia täyttämällä saavuttaa Jumalan hyväksyntää. Kukaan ei Kristusta lukuun ottamatta ole koskaan onnistunut täyttämään lakia.

"Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: Kirottu olkoon jokainen, joka ei tee kaikkea, mitä lain kirja käskee" (Ga1.3:10,13). Kristus vapautti meidät lain kirouksesta kuolemalla meidän edestämme. Hän teki meistä Jumalan lapsia ja antoi Pyhän Henkensä tehdäkseen meistä pyhiä. Islam sitä vastoin johti seuraajansa taas lain kahleisiin, sillä islam on lakiuskonto. Niitä, joista oli tullut Jumalan poikia ja tyttäriä, kutsutaan tai jopa pakotetaan tulemaan Jumalan orjiksi. Niitä, joiden synnit oli Kristuksen tähden anteeksiannetut, vaaditaan nyt tekemään tekoja: rukoilemaan, paastoamaan, tekemään pyhiinvaellusmatkoja ja uhraamaan eläinuhreja. Nyt kaikkien Kristusta rakastavien etuoikeus ja velvollisuus on kertoa vapautuksen ilosanomaa lain orjille ja julistaa jokaiselle, joka uskoo: "Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen (Gal. 5:1).

Islam ja kristinusko ovat kaksi eri tietä. Ensi silmäyksellä ne näyttävät samanlaisilta; ikään kuin ne johtaisivat samaan päämäärään. Mitä enemmän tutkimme niitä, sitä suuremmalta niiden välinen juopa näyttää. Ne kulkevat kahteen eri suuntaan. Toinen johtaa elämään, toinen kuolemaan. Vain Kristus on tie iankaikkiseen elämään Isän Jumalan luokse.

KTS

• Vieras
No siellä Raamatussa sanotaan toki että kaikenlainen "valinta" on ehdollista ja edellyttää ihmiseltä tottelevaisuutta.
Koska Israelin kansa oli tottelematon, niin otettiin Jeesusken johdolla uusi kansa kaikista kansoista ja kansanheimoista ja laitettiin speksit uusiksi.

Tää on sellainen kristinopin perusasia joka opitaan jo rippikoulussa.

Muu seuraa siitä.

Poissa Soltero

No siellä Raamatussa sanotaan toki että kaikenlainen "valinta" on ehdollista ja edellyttää ihmiseltä tottelevaisuutta.
Koska Israelin kansa oli tottelematon, niin otettiin Jeesusken johdolla uusi kansa kaikista kansoista ja kansanheimoista ja laitettiin speksit uusiksi.

Tää on sellainen kristinopin perusasia joka opitaan jo rippikoulussa.

Muu seuraa siitä.
Jumala ei ole hylännyt omaa kansaansa, Israelia, jonka kanssa Hän teki aikanaan iankaikkisen liiton.
Uusi liitto Jeesuksessa Kristuksessa koskee juutalaisiakin, joista osa pelastuu Hänen nimessään, kuten osa pakanoistakin:

"Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.

Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä."  (Jer. 31: 31-34)

KTS

• Vieras
Soltero: "Uusi liitto Jeesuksessa Kristuksessa koskee juutalaisiakin"

Niin koskeekin mut tällä kertaa samal viival...

Ja hallet sille sano Reijo Ruotsalainen!  8)

Vastavoima

• Vieras
Jumala ei ikinä hylkää omaa Pyhää Kansaansa, mutta nyt se on siirretty, ikäänkuin baabelin vankeuteen ja kun "haaman" heitä kiusaa, he huutavat Jumalan puoleen ja Jumala pelastaa heidät KAIKKI !

He tosin ovat nyt murhaajan osassa, Jumalan silmien alla, mutta he tekevät parannuksen ja pelastuvat koko kansa.

Se on totta että heiltä otettiin "virka" pois ja annettiin seurakunnalle joten seurakunta tulee tekemään sen mitä heidän olisi tullut tehdä.

ja kohta on seurakunta tehnyt oman osansa ja Jeesus tulee hakemaan minut ja teidät pois kotiin:)

Jos tästä on mitään oppimista, niin Jumala, Herra Sebaot on Kuningas ja Kuningasten Kuningas, niin kuka on kuningatar :)

Jos kuningas ottaa vaimon eikö nainen, Morsian muutu kuningatarreksi :)
mutta sitä ennen tulee Häät jotka Isä on Pojalleen valmistanut :)
« Viimeksi muokattu: 27.12.13 - klo:13:50 kirjoittanut Vastavoima »

Vastavoima

• Vieras
Mitä muslimit ei halua sinun nähdä The shocking video muslims don't want you to see!!

Mitä lie tässä videossa suomeksi ??

Watch this video about the shocking similarites between Muslim and Nazi beliefs. Listen to a former Palestinian terrorist. What is being taught to Muslim children will shock and amaze you!!

http://www.youtube.com/watch?v=7Gzyeo1Z1I4

Why arab Want This Video Removed
http://www.youtube.com/watch?v=xU9CauJP4Pg

« Viimeksi muokattu: 28.12.13 - klo:15:19 kirjoittanut Vastavoima »

Vastavoima

• Vieras
Miten on KTS:ssä, oletko suomi24 palstan mode ??

Poissa Natanael

• Ylläpitäjä
  • Matkalla
Näyttää siellä Koraanissa olevan asiaakin

5: 20   
Entä kun Mooses sanoi kansalleen: »Kansani! Muistakaa Jumalan suosiota kohtaanne; kuinka Hän lähetti keskuuteenne profeettoja ja asetti teille kuninkaita ja antoi teille sen, (mitä) Hän ei antanut kenellekään (muulle) luoduistaan.
5: 21   
Kansani, kulkekaa sisälle Jumalan luvattuun pyhään maahan. Älkää kääntykö pakoon, muutoin varmaan joudutte perikatoon.

17: 104   
Tämän jälkeen Me sanoimme Israelin lapsille: »Asettukaa asumaan pyhään maahan, ja kun tulevaisuuden lupaus täytetään, Me saatamme teidät kaikki yhteen.»

Vastavoima

• Vieras
No, paha on alusta asti käyttänyt taktiikaa, hhmm, että osa totuutta ja suuri osa valhetta.

kun kylvää jyvän se on jo kokonainen kunhan aikaa kuluu.
vähäinen hapatus hapattaa vaikka kuinka ison taikinan, kunhan aikaa kuluu.

Vastavoima

• Vieras
Mitäköhän tässä on ??

http://www.youtube.com/watch?v=JkZFUEDkwdc

Voiko joku jos on aikaa vähän suomentaa.
Enkeli osuus on itselleni mielenkiintoinen ja mahdolliset koraanin tahi enkelin viittauksen luonnon voimiin.