Kyllä minä ymmärrän ihan muitten lailla niin kuin siinä sanotaan ja annan toisten pitää kielilläpuhumisensa. Minulla sitä ei ole, enkä haluakaan, en pidä mistään hurmoksesta. Arvostan totuutta ja selkeyttä. Voisin tietenkin hyväksyä oikean kielen, jolla kertoisin tarvitseville evankeliumin, samoin jos myös itse ymmärtäisin kielen ja se olisi enkelien käyttämä puhe Jumalalle. En voi sietää, jos en ymmärrä eikä ole tarve puhua vauvan kieltä enää. Jos joku tulee onnelliseksi niin siitä vaan, kunhan ei minulle esitä sitä.
Samoin itse olen pari kertaa kokenut, että olen saanut selittämisen kyvyn, mutta jos se on typerää, kukaan ei halua uskoa. Siinäpä se kuka osaa sanoa, että selittäjäkään on oikeassa.
Samoin profetian lahjana puhutaan ennustuksia, jopa hlökohtaisia ja pelottavia, jota varsinaiset selvänäkijätkään eivät yleensä halua povata, joten sellaisissa seurakunnissa on turvatonta ja pelottavaa. Ei voi olla Pyhästä Hengestä sellaiset.
Enempää en henkioppaisiin halua puuttua, itse olen saanut vertaistuesta ja opetuksesta apua/ymmärrystä. Yksin ei pääse Jumalankaan avulla "hengestä" eroon, jos Jumala ei lähetä halukkaalle tukea ja joskus jopa ulosajajaa. Tosin myös "henki" lähtee kun löytää tien takaisin uskoon ja syntienanteeksisaamiseen esim. Ehtoollisella tai synnintunnustusrukouksessa jne.
Ulkoapäin pahat henget muodossa jos toisessakin kiusaavat uskovaa usein kaikilla oveluuden ja petoksen keinoin, kunnes oppii tunnistamaan ja erottamaan henget. (On huono merkki, jos ei koskaan ole huomannut Pirun toimia itsessään.)