Kirjoittaja Aihe: Miten minun lopulta käy?  (Luettu 26740 kertaa)

Marjatta

• Vieras
Vs: Miten minun lopulta käy?
« Vastaus #45 : 21.03.14 - klo:21:23 »
Kesken kaiken tuli  tästä ketjusta mieleen laulu, josta otan yhden säkeistön.

Jos minut heität, siihen mä jään,
Häipyen usvana yön hämärään.
Työni on turhaa, vaivani suotta,
Vaikka mun aikani ois tuhat vuotta.
Armotta Herran mun työni on suotta.

Lydia

• Vieras
« Vastaus #46 : 21.03.14 - klo:21:31 »
Ja minulle tuli mieleen että olemme uusi luomus Kristuksessa ja se mikä on vanhaa on jäänyt taakse ja on arvotonta, eli ei sille korostusta vaan Kristukselle.

Marjatta

• Vieras
« Vastaus #47 : 21.03.14 - klo:21:36 »
Tuota olen viime kuukaudet keskustelujen yhteydessä tuonut esille muodossa vanhurskas ja pyhä Kristuksessa ja ne hyvät teot, joissa meidän tulee vaeltaa on itse JUMALAN valmistamia. Uskon Raamattuun.

Mutta tuo laulun pätkä on asenne, mikä pyhän Jumalan edessä on hyvä olla.

Lydia

• Vieras
« Vastaus #48 : 21.03.14 - klo:21:40 »
Juu, tuo laulun säe kuvaa hyvin miten on asianlaita.

Miksi muuten näin yksinkertainen asia aiheuttaa niin paljon päänvaivaa. ???

Poissa Paulus

• "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
« Vastaus #49 : 21.03.14 - klo:22:32 »
Joko Paulus kuuntelit Raatikaisen puheen?

Kuuntelin parikin kertaa. Suurelta osalta yhdyin sanottuun, mutta jokin sisimmässä sanoo, että puheessa kaikki ei ollut kohdallaan.

Loppuosassa oli hieman outoja ilmaisuja: "Minä voin hallita sitä… meidän pitäisi vapautua omasta itsestämme… meidän käsi nostetaan voiton merkiksi… Kristuksen avulla me tartumme ja ammennamme voimaa… armo suojaa, ettei mitään pahaa pääse tapahtumaan…"

Vaikka nuo ovat yhteydestään irralleen otettuja, niin jokin niissä särähti. Mutta kuunnellaan vielä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

• "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
« Vastaus #50 : 21.03.14 - klo:22:37 »
Hyvä, jatketaan vain. Heitän vielä löylyä: Uskon erilaisen syntikäsityksen johtuvan puolestaan erilaisesta lain ja evankeliumin käsittämisestä.
Lisää löylyä: ihmisen vajavaisuus, joka ei ole syntiä, sekoitetaan monesti synnin käsitteeseen.

Jotain tällaista aavistelin, koska olen kuullut tämän ennenkin. Tuolla perusteella Jumalan asettamaa "rimaa" yritetään hivuttaa alemmaksi, että ihminen siitä selviäisi. Syntikin siinä samalla "miedontuu".
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Marjatta

• Vieras
« Vastaus #51 : 22.03.14 - klo:09:32 »
Juu, tuo laulun säe kuvaa hyvin miten on asianlaita.

Miksi muuten näin yksinkertainen asia aiheuttaa niin paljon päänvaivaa. ???

Jumala on tehnyt meidät suoriksi, mutta itse etsimme monia juonia. Halkaisemme, pinoamme ja järjestelemme, niin kuin hyvä on ja joku toinen laittaakin eri tavalla ja ja ja... Yhteinen sävel katoaa, kun pinna kiristyy, jos toinen ei pinoa samalla tavalla.  Hukkuuko pinotessamme se yksinkertaisuus? :-\

Jospa sen toisen pinosta löytyy sama punainen lanka kuin omastamme.
Tällainen pohdinta, Lydia, kysymyksestäsi.  Taisin olla monimutkainen?

Taisto

• Vieras
« Vastaus #52 : 22.03.14 - klo:14:50 »
(edit)
« Viimeksi muokattu: 26.03.14 - klo:19:19 kirjoittanut Taisto »

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #53 : 22.03.14 - klo:15:04 »
Lain vaatimukset ja niiden täyttäminen, rangaistusvaatimukset lakia rikkonutta kohtaan, tuomio ja tuomion kärsiminen ovat eri asioita. Huoraus ja homoilu ovat edelleenkin vastoin Jumalan lakia ja niitä tekoja tehneet pitäisi edelleenkin kivittää. Tuo lain vaatimus ei ole muuttunut miksikään. Synnin palkkahan on edelleenkin kuolema. Tuomion täytäntöönpanon osalta on jotain muuttunut.

Poissa Mice

« Vastaus #54 : 22.03.14 - klo:15:13 »
Ymmärretäänkö synti yleisesti vain tekoina? Siis että synti on sitä, että tekee jotain mikä ei ole oikein Jumalan silmissä.
Raamattu antaa synnistä mielestäni erilaisen kuvan. Sitähän kuvataan lähes persoonallisilla tavoilla.

"...niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan..."

Minusta uskovilta menee sekaisin usein synti ja synnin tekeminen. Ymmärrän toki sen, että tästä ei päästä yksimielisyyteen, mutta tämähän on kaikille avoin foorumi.

Synnin tekeminen on perkeleen ja synnin kanssa liitossa olevan lihan halujen toteuttamista. Synti siis vaikuttaa meissä, vaikka emme alistuisikaan sen tahtoon.
Ihmisroska

Poissa Mice

« Vastaus #55 : 22.03.14 - klo:15:17 »
Ja tuo edellä sanomani ei vie mitään pois siitä todellisuudesta minkä Kristus on meille avannut ristintyönsä kautta.
Kristuksessa ihminen on pyhä Isän silmissä. 

Mutta vain Kristuksessa.
Ihmisroska

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #56 : 22.03.14 - klo:15:23 »

"...niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan..."

Voinee kysyä missä synti majailee maailmassa ollessaan. Voiko synti kuolla sukupuuttoon?

Marjatta

• Vieras
« Vastaus #57 : 22.03.14 - klo:15:40 »
Eikö taipumus syntiin majaile meissä jokaisessa.

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #58 : 22.03.14 - klo:15:47 »
Minusta uskovilta menee sekaisin usein synti ja synnin tekeminen. Ymmärrän toki sen, että tästä ei päästä yksimielisyyteen, mutta tämähän on kaikille avoin foorumi.

Synnin tekeminen on perkeleen ja synnin kanssa liitossa olevan lihan halujen toteuttamista. Synti siis vaikuttaa meissä, vaikka emme alistuisikaan sen tahtoon.
Koska kevät tekee tuloaan, on ajankohtaista kysyä, onko mahdollista, ettei mullassa kasva koko kesänä mitään, jos siihen ei mitään istuta, kysyy nimimerkki 'multakasa tasaamatta'

Poissa Mice

« Vastaus #59 : 22.03.14 - klo:16:19 »

Koska kevät tekee tuloaan, on ajankohtaista kysyä, onko mahdollista, ettei mullassa kasva koko kesänä mitään, jos siihen ei mitään istuta, kysyy nimimerkki 'multakasa tasaamatta'

Riippuu siitä mitä kasvulla tarkoitetaan.
Synnin ohdakkeet kasvavat varmasti. Syntiä ei tarvitse istuttaa. Se on ympärivuotinen ja talvehtiikin pinnalla.
Ihmisroska