Kirjoittaja Aihe: Sielunvihollisen vallasta  (Luettu 33585 kertaa)

Poissa Soltero

Vs: Sielunvihollisen vallasta keskustelua
« Vastaus #75 : 16.05.14 - klo:12:12 »
Lopunaikanahan tulee ruumiillinen antikristushallitsija persoona.

Soltero vaikuttaisi olevan toisenlaisessa käsityksessä.
Oikaiskoon, jos ei ole.

Olen jo oikaissut tuomalla esiin sen, mitä Raamattu sanoo asioista.
Minun käsityksilläni ei sitä paitsi ole mitään merkitystä sen rinnalla, mitä Raamatussa lukee.

Voi olla, että silmät harottaa jo tähän aikaan, että en huomaa.
En siis vieläkään tiedä ajatteletko lopunajan antikristuksen olevan näkyvä henkilö vai henki.
Sitähän emme voi tietää täsmälleen, koska Raamattu ei kerro yksityiskohtia.
Ei ihmisen edes tarvitse tietää kaikkea.
Olen ymmärtänyt Antikristuksen olevan persoonallinen henkilö, mutta Saatana toimii monella muullakin tavalla, jo ennen Antikristuksen näkyvää ilmestymistä.
Miksi siirsit keskustelun tällaiseen aiheeseen?

Kyselin voiko asiat tapahtua ilman persoonaa. Annoit ymmärtää, että näin voisi tapahtua.
Annoit perusteluksi

"Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä"

Nyt kuitenkin sanot, että Antikristus on persoonallinen henkilö.
Tällöinhän tuotakaan jaetta ei voi käyttää perustelemaan sitä, että asioita tapahtuisi ilman välikappaletta.
Kun sielunvihollinen hyökkää kaikella tunnusteoilla ja voimalla ja ihmeillä, niiden välikappaleena ei varmasti tarvita ihmistä.

Mistä olet saanut sellaisen oudon käsityksen, että henkimaailma tarvitsee aina ihmisvoimia pystyäkseen toimimaan?
Onko Jumalakin mielestäsi riippuvainen ihmisestä?
”Jumalan virta on vettä täynnä.”  (Ps. 65:10)

Vastavoima

• Vieras
« Vastaus #76 : 16.05.14 - klo:12:39 »
Poijaat poijaat :)
tähän vähän pehmustetta.

eli riippuu ihmeestä tahi tunnusteosta, mitä se "vaatii".
te molemmat olette oikeassa :)

ja sitten Jumalan Sana:

Job 1:12 Niin Herra sanoi saatanalle: "Katso, kaikki, mitä hänellä on, olkoon sinun käsissäsi; älä vain koske kädelläsi häneen itseensä". Ja saatana meni pois Herran edestä.

Job 2:4 Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Nahka nahasta; ja kaikki, mitä ihmisellä on, hän antaa hengestänsä.
5 Mutta ojennapa kätesi ja koske hänen luihinsa ja lihaansa: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
6 Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä".

Joh. 5:19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.

ja tässä oleva totuus eli tosi-asia on molemilla yhteinen eli jos joku on Jumalan palvelija tahi perkeleen pelvelija:

Joh. 5:30 En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.

eli sanat eli ideat ja teot tulevat omalta isältä, Jumalalta tahi saatanalta.
lapsi ei tee mitään yksin eli omasta takaa. (tähän suuri varaus)

Joh 15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

eli Jeesus, Jumalan Poika ei voi mitään tehdä mitä Isä ei ole opettanut, näyttänyt tahi antanut viisautta.
ja sama on pahan palvelijoiden kanssa.

Osta totuutta älä myy.

sisi molemmilla on rahaa.
Iisebelillä eli Ahabilla oli rahaa ja he saivat mitä ostivat.

meillä on rahaa ja sitä käyttäen saamme totuutta :)
ja tottahan veljet, muistatte että Paavalin kuitissa on osto selvitys eli mitä se maksaa, se totuus.

ja nyt kehun itseäni, minä benjamin suurin ja parhain, olen sitä ja ole tätä ja kiviäkin on lennellyt seä vilua on nälkäisessä vatsassa :)

hhmm

joten, olkaamme yhdessä eli samaa mieltä, siihen asti kuin mahdollista :)

olen varma että molemmat ovat sitä mieltä, että ....

ja sitten yhteinen kiitos ja ylistys Jumalalle ja seuraava yhteinen selvä ja kirkas aihe :) kaste :)

Vastavoima

• Vieras
« Vastaus #77 : 16.05.14 - klo:12:46 »

Kyllä. oman tekonsa perusteella 100% riipuvainen miehestä.
ja juuri tätä perkele pyrkii tekemään tyhjäksi.
yhtä hyvä on nainen sen takia Iisebell ja Bileam ja muut ansat ovat tehty.
tosin Jumala syrjii naista eli heillä ei ole osaa tästä lajista vaan kuten Jeesus sanoi.

Joka katsoo naista himoiten / haluten tahi sama Mooses.
Joka himoitsee / haluaa naapurin vaimon !

eli Jumala syrjii naista !
nainen ei saa Herran nuhdetta, älä katsele miestä tahi himoitse naapurin miestä !
voi voi, eikö edes Jumala ole tasa-arvoinen !

eli mies on kohde ja jos ei ole miestä ei ole pelastus ketjua vaan pelastus on vajavainen eli ei toimi !

tosin Jumala voi sen ohittaa mutta ei perua.
ja Mooses, totisesti olet sitä, eli olette sitä mieltä ja yhtä ja samaa asennetta ja mieltä kuten Jumala:

1. Moos. 12:2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.

pienestä se alkaa. eli yhdestä miehestä.

2. Moos. 32:10 Anna minun olla, että vihani leimahtaisi heitä vastaan, hukuttaakseni heidät; mutta sinusta minä teen suuren kansan."

Jumala antaa Moosekselle valtti kortin mutta Mooses on nöyrä.
miten on te toverit, jos Jumala minulle samaa puhuisi ?

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #78 : 16.05.14 - klo:12:47 »

Oikaiskoon, jos ei ole.

Minun käsityksilläni ei sitä paitsi ole mitään merkitystä sen rinnalla, mitä Raamatussa lukee.

En siis vieläkään tiedä ajatteletko lopunajan antikristuksen olevan näkyvä henkilö vai henki.
Olen ymmärtänyt Antikristuksen olevan persoonallinen henkilö, mutta Saatana toimii monella muullakin tavalla, jo ennen Antikristuksen näkyvää ilmestymistä.

Kyselin voiko asiat tapahtua ilman persoonaa. Annoit ymmärtää, että näin voisi tapahtua.
Annoit perusteluksi

"Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä"

Tällöinhän tuotakaan jaetta ei voi käyttää perustelemaan sitä, että asioita tapahtuisi ilman välikappaletta.
Kun sielunvihollinen hyökkää kaikella tunnusteoilla ja voimalla ja ihmeillä, niiden välikappaleena ei varmasti tarvita ihmistä.

Mistä olet saanut sellaisen oudon käsityksen, että henkimaailma tarvitsee aina ihmisvoimia pystyäkseen toimimaan?

Tuo kommentti outoudesta on sinun käsityksesi.

Mistä olet saanut sellaisen oudon käsityksen, että henkimaailma voisi muutella fyysisen maailman asioita noin vain?
Jos voisivat, maailma olisi välittömästi sekaisin.
Jos henget voisivat muuttaa vapaasti painovoimaa tai ne laittaisivat satamaan vaakasuoraan tai ne voisivat muuttaa juomaveden myrkyksi, maailma olisi kovin kummallinen paikka.

tikli

• Vieras
« Vastaus #79 : 16.05.14 - klo:13:00 »

Oikaiskoon, jos ei ole.

Annoit perusteluksi

Mistä olet saanut sellaisen oudon käsityksen, että henkimaailma voisi muutella fyysisen maailman asioita noin vain?
Jos henget voisivat muuttaa vapaasti painovoimaa tai ne laittaisivat satamaan vaakasuoraan tai ne voisivat muuttaa juomaveden myrkyksi, maailma olisi kovin kummallinen paikka.

Ei saatana voikaan tehdä mitään ilman Jumalan lupaa,
sillä Jumala säät ja ilmat säätää yms. mutta siitä
huolimatta saatana ei tarvitse kehoa, käsiä ja jalkoja
yms. toimiakseen.

Ei Raamattu sano siinäkään tilanteessa olleen ketään
fyysistä olentoa, kun saatana puhui Jeesukselle, kiusatessaan
Häntä erämaassa.
« Viimeksi muokattu: 16.05.14 - klo:13:02 kirjoittanut tikli »

Vastavoima

• Vieras
« Vastaus #80 : 16.05.14 - klo:13:12 »
1 Sitten Jeesus täynnä Pyhää Henkeä palasi Jordanilta; ja Henki kuljetti häntä erämaassa,
2 ja perkele kiusasi häntä neljäkymmentä päivää. Eikä hän syönyt mitään niinä päivinä, mutta kun ne olivat päättyneet, tuli hänen nälkä.
3 Niin perkele sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin sano tälle kivelle, että se muuttuu leiväksi".
4 Jeesus vastasi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä'."

Millä perusteella Herralla on ruumis se on keho mutta pahalla ei ?

ja tietysti tämä on esillä:
Jeesus täynnä Pyhää Henkeä palasi Jordanilta; ja Henki kuljetti häntä erämaassa,

paha ei Jeesusta vienyt kiusaukseen vaan Jumala ! eli Isä.

1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.

Itse oletan että pääpahalla on ruumis se on keho joka sitoo hänet yhteen paikkaan.

tästä en jatka ellei vaadita ??  :P

Lydia

• Vieras
« Vastaus #81 : 16.05.14 - klo:13:19 »
Tiedän tapauksen kun porukka pelasi spiritsmiä ja pyytelivät Saatanaa näyttäytymään, lopulta sanoi jos yksi jää paikalle, eräs poika jäi ja hänen piti huutaa muut paikalle hetken tulleen, kun ei kuulunut mitään menivät katsomaan ja poika makasi valkoisena lattialla ja siihen loppui hänen pelaamiset. Oli nähnyt tarpeeksi.
En viitsi näitä kertoa ja todistella tämän enempää.

tikli

• Vieras
« Vastaus #82 : 16.05.14 - klo:13:23 »
Lainaus
Itse oletan että pääpahalla on ruumis se on keho joka sitoo hänet yhteen paikkaan.

Ef. 6
12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #83 : 16.05.14 - klo:13:28 »

Oikaiskoon, jos ei ole.

Annoit perusteluksi

Ei saatana voikaan tehdä mitään ilman Jumalan lupaa,
sillä Jumala säät ja ilmat säätää yms. mutta siitä
huolimatta saatana ei tarvitse kehoa, käsiä ja jalkoja
yms. toimiakseen.

Ei Raamattu sano siinäkään tilanteessa olleen ketään
fyysistä olentoa, kun saatana puhui Jeesukselle, kiusatessaan
Häntä erämaassa.
Heittelikö saatana hiekkaa Jeesuksen silmiin vai pistelikö hangolla kiusatessaan? Nuo molemmat asiat olisivat vaikuttamista fyysiseen maailmaan. Jos saatana kiusaa Jeesusta tai ihmistä ajatuksien kautta ei siihen tarvita fyysistä olentoa.

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #84 : 16.05.14 - klo:13:31 »
En enää ihmettele edellä olleiden keskustelujen jälkeen sitä, että jotkut uskovat voitelun siirtämiseen öljyisten rättien välityksellä tai rukousliinan avulla välitettävään terveyteen.

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #85 : 16.05.14 - klo:13:36 »
Tiedän tapauksen kun porukka pelasi spiritsmiä ja pyytelivät Saatanaa näyttäytymään, lopulta sanoi jos yksi jää paikalle, eräs poika jäi ja hänen piti huutaa muut paikalle hetken tulleen, kun ei kuulunut mitään menivät katsomaan ja poika makasi valkoisena lattialla ja siihen loppui hänen pelaamiset. Oli nähnyt tarpeeksi.
Kaatoiko saatana pojan lattialle vai kenties heitti? On ihan eri juttu se, että joku järkyttyy ja kaatuu itse ja se, että ilman välikappaletta käytetään fyysistä voimaa.

tikli

• Vieras
« Vastaus #86 : 16.05.14 - klo:13:36 »
Raamattu ei puhu mitään tuossa kohdin ajatusten kautta vaikuttamisesta, vaan Sana sanoo seuraavasti:

Evankeliumi Matteuksen mukaan 4
1. Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
2. Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä,
tuli hänen lopulta nälkä.
3. Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi".
4. Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."
5. Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle
6. ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."
7. Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."
8. Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
9. ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua".
10. Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."
11. Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta.

Ei siis mitään mainintaa ajatusten kautta vaikuttamisesta, mutta ei myöskään fyysisestä olemuksesta, joten ei yli sen, mitä on kirjoitettu.
« Viimeksi muokattu: 16.05.14 - klo:13:38 kirjoittanut tikli »

tikli

• Vieras
« Vastaus #87 : 16.05.14 - klo:13:49 »
Kaatoiko saatana pojan lattialle vai kenties heitti? On ihan eri juttu se, että joku järkyttyy ja kaatuu itse ja se, että ilman välikappaletta käytetään fyysistä voimaa.

Tuotahan emme voi kukaan todentaa, mikä kaatumisen sai aikaan, oliko se pojan kokema järkytys tai pahan fyysinen kaataminen.

Sellaiset henkilöt, jotka ovat joutuneet kokemaan saatanan voimaa fyysisesti, ovat selkeästi  esim. tunteneet jonkun kuristavan heitä kurkusta tms. eli on ollut selvä fyysinen tapahtuma, vaikka ei ole ollut nähtävissä ruumiillistumaa.

« Viimeksi muokattu: 16.05.14 - klo:13:52 kirjoittanut tikli »

Vastavoima

• Vieras
« Vastaus #88 : 16.05.14 - klo:13:56 »
Lainaus

Ef. 6
12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

Lisää tarkkuutta muuten Hyvä :)
ja toisaalta olen enemmän kuin iloinen eli yliautuas jos joku kumoaa väitteeni, oletus että se on väärä eli vastoin Jumalan Sanaa.

1 Moos 6:
1 Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä,
2 huomasivat Jumalan pojat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka he parhaiksi katsoivat.
munat ja geenit ovat mukana.

Vastavoima

• Vieras
« Vastaus #89 : 16.05.14 - klo:13:59 »
En enää ihmettele edellä olleiden keskustelujen jälkeen sitä, että jotkut uskovat voitelun siirtämiseen öljyisten rättien välityksellä tai rukousliinan avulla välitettävään terveyteen.

voi voi.
te puhutte periaattessa samasta asiasta mutta erikulmasta ja kumpikaan ei halua antaa myöten !
no älkää nyt toisianne kokonaan pure ja syö !

rauha rauha, olkoon kansanne.