Kirjoittaja Aihe: Sielunvihollisen vallasta  (Luettu 33603 kertaa)

Poissa Natanael

• Matkalla
Vs: Sielunvihollisen vallasta keskustelua
« Vastaus #60 : 16.05.14 - klo:00:45 »
Hmm..onkohan tällä foorumilla lutterin opit vallalla.

http://www.sti.fi/luennot/files/EM180210.htm

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #61 : 16.05.14 - klo:00:48 »
En enää ihmettele tiettyjä kommentteja, jos taikausko rehottaa näinkin voimakkaasti, miten se tässä ketjussa näyttäytyy.

Lydia

• Vieras
« Vastaus #62 : 16.05.14 - klo:00:49 »
Lopunaikanahan tulee ruumiillinen antikristushallitsija persoona.

Taisto

• Vieras
« Vastaus #63 : 16.05.14 - klo:00:50 »
Menihän riivaajat sikalaumaan ja ne syöksyivät jyrkänteeltä järveen. Voi vain kuvitella miten paha miehen oli ollut olla kun se määrä riivaajia sekoitti sikalauman täysin.
Tässä on myös sellainen pointti, että juutalaisille sika oli (on) saastainen eläin, sikojen kasvattaminen
soti aikalailla Mooseksen lakia vastaan. Ei mikään ihme, että Jeesus suostui riivaajien pyyntöön
tulla lähetetyksi sikoihin.

Lydia

• Vieras
« Vastaus #64 : 16.05.14 - klo:00:50 »
En enää ihmettele tiettyjä kommentteja, jos taikausko rehottaa näinkin voimakkaasti, miten se tässä ketjussa näyttäytyy.

Sanoitko että meillä muilla on taikauskoa?

Poissa Soltero

« Vastaus #65 : 16.05.14 - klo:00:51 »
Ei tietääkseni.
Et vastannut kysymykseeni.
Jos et asiaa korjaa, olen siinä käsityksessä, että mielestäsi antikristus on vain joku henkiolento, jota ihmiset eivät voi nähdä ja asioita vain tapahtuu.

Antikriistuksen toiminnastahan kerrotaan juuri esim. 2. Tessal. 2. luvussa:

7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen.

Raamattu vastaa näihin kysymyksiin, en minä.
”Jumalan virta on vettä täynnä.”  (Ps. 65:10)

Poissa Soltero

« Vastaus #66 : 16.05.14 - klo:00:53 »
Taikausko?
Kuka meistä on taikauskoinen?

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #67 : 16.05.14 - klo:00:54 »

Soltero vaikuttaisi olevan toisenlaisessa käsityksessä.
Oikaiskoon, jos ei ole.

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #68 : 16.05.14 - klo:00:58 »

Sanoitko että meillä muilla on taikauskoa?

Kyllä. Niillä, jotka uskovat esineiden itsekseen liikkumiseen. En voi oikein muunlaiseen käsitykseen päätyä.

Uskon näkymättömään maailmaan, mutta en sen sellaiseen vaikutustapaan mitä täällä on tuotu esille.
Tietenkin paholainen yrittää vaikuttaa ihmisiin.
Uskova voi olla kiusattu, ahdistettu ym., mutta en löydä Raamatusta perusteita, että se toimisi suoraan ilman välikappaleita.

Poissa Soltero

« Vastaus #69 : 16.05.14 - klo:01:02 »

Oikaiskoon, jos ei ole.

Olen jo oikaissut tuomalla esiin sen, mitä Raamattu sanoo asioista.
Minun käsityksilläni ei sitä paitsi ole mitään merkitystä sen rinnalla, mitä Raamatussa lukee.

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #70 : 16.05.14 - klo:01:04 »

Oikaiskoon, jos ei ole.

Minun käsityksilläni ei sitä paitsi ole mitään merkitystä sen rinnalla, mitä Raamatussa lukee.

Voi olla, että silmät harottaa jo tähän aikaan, että en huomaa.
En siis vieläkään tiedä ajatteletko lopunajan antikristuksen olevan näkyvä henkilö vai henki.

Poissa Soltero

« Vastaus #71 : 16.05.14 - klo:01:11 »

Oikaiskoon, jos ei ole.

En siis vieläkään tiedä ajatteletko lopunajan antikristuksen olevan näkyvä henkilö vai henki.
Sitähän emme voi tietää täsmälleen, koska Raamattu ei kerro yksityiskohtia.
Ei ihmisen edes tarvitse tietää kaikkea.
Olen ymmärtänyt Antikristuksen olevan persoonallinen henkilö, mutta Saatana toimii monella muullakin tavalla, jo ennen Antikristuksen näkyvää ilmestymistä.
Miksi siirsit keskustelun tällaiseen aiheeseen?

Vastavoima

• Vieras
« Vastaus #72 : 16.05.14 - klo:10:02 »
Rakkaat uskovat, eli veljet ja ihanat sisaret, sekä muu sekalainen kirkkokansa.
En tähän ketjuun osallistu aktiivisesti sillä syystä tahi toisesta "joka" ketjussa kaunistelee vastiksen viimeinen puumerkki.
ja sitten asiaa, äläkä jatkuvasti pälpätä. hhmm

Erittäin mielenkiitoinen aihe ja sivuaa monessa kohdin omia tulkintoja sekä ketjuja jotka osin koskevat tämän ketjun aihetta, eli mitä nyt on viimeisempänä kirjailtu.

Molemmat, sekä Soltero että Knuutti, ovat oikeassa, sekä muut kirjoittajat, useissa paikoissa.
(eikö ole kivaa että taas kaikkitietävä vastis on täällä. :) ? !)

Perkele ei tee mitään ellei Jumala salli, tätä sallimusta ei ole Jumala valottanut joten olemme sen varassa mitä ON Kirjoitettu.
tosi-asia on että Jumala käskee paha ja pahalla ei ole muuta mahdollisuutta kuin totella.
erään säikeen eli langanpätkän mukaan mikä tässä kutimessa on, maailma ja sen tarkoitus ja päämäärä.
Jumala käski pahaa käydä Daavidin ja Jobin kimppuun ja sitten antoi vallan ja oikeuden pahalla tehdä rajoitetussa rajoissa, kiusaa ja pahaa.

Tässä Knuutille, eräs esimerkki, kuinka paha tekee ja sen havaitseminen ihmis-silmin.
Jobin posti.
Saabalaiset tulivat, se on "luonnollista" mutta seuraava on "luonnonotto" eli "ihmettä".

16 Hänen vielä puhuessaan tuli toinen ja sanoi: "Jumalan tuli iski alas taivaasta, sytytti palamaan lampaat ja palvelijat ja kulutti heidät. Vain minä yksin pelastuin kertomaan tämän sinulle."

- "Jumalan tuli iski alas taivaasta"
Tähän en lyhyesti ota kantaa, mitä on Jumalan tuli (vasara tahi kirves tahi tuli tahi jää tahi mitä Jumalalla on varastossa, ihmisen ei perkeleen pään kohdalla. eli nämä lajit ovat varastossa ihmisiä varten ?)
no sama se

ja taas tulee lisää sotaa eli miekka ja se ei ole luonnoton eli ihme mutta taas uudelleen heti ihme:

19 katso, silloin suuri tuulispää tuli tuolta puolen erämaan ja iski talon neljään nurkkaan, ja se luhistui nuorukaisten päälle, niin että he kuolivat. Vain minä yksin pelastuin kertomaan tämän sinulle."

eli luonnon ominaisuudet ovat usein sekä Jumalan että pahan aseet.
kaatuvat tornit ja vedet ja tulet.

Onko tämä ilmavallan, mitä lie, vaikutusta vai ei.
Tässä yhteydessä, muistutan että perkeleellä on hallituksia (monikko)ja oikeus ja valta käskeä heitä.
Paha on pahojen ylin päällikkö. ja sitten on pienempiä pahoja joita käskee ja jos on mahdollisuus käskeä eli valtaa, myös mahdollisesti rankaisee. oletan että kaikki pahat enkelit ei ole täysin tottelevaisia pahalle. tämä on oletus!

eli on mahdollista että esineet liikkuvat, mutta itse uskon että takana on aina jokin jo oleva luonnon ominaisuus jota paha saa käyttää hyväksi.

Nyt itse olen sitä mieltä, sen perusteella mitä olen havainnut Jumalan Sanasta, että Jumala itse (vapaa ehtoisesti Jumala on sitonut itsensä ihmisiin eli heidän "käsiin") sekä pahan on "pakko" käyttää ihmistä välimiehenä tahi "väliaineena" mitä sitten kukin tekee.

Joku mainitsi että Jeesus tekee :) totta.
ja sitten kuka on Jeesus ?
eli muistutan että Jumalan Poika ei ole JEESUS vaan Jumalan synnyttämä Poika eli mies jolle ON ANNETTU NIMI, ja tämä nimi ON ISÄN, ei Pojan. ja kuten varmaan jo tiedät seuraavan tekstin, niin laitan sen silti :)

NYT meille ei ole ilmoitettu, mikä on Pojan oma nimi.
Poika teki kaiken ISÄN nimen ja vallan kautta.
Muista että nimi on siihen aikaan ja sen maantapojen mukaan nimenkirjoitus oikeus eli valtakirja kuka saa tehdä mitä tekee.

eli Jumalan Poika ei tehnyt ihmeitä vaan ISÄ, ja Poika käytti Isän antamaa valtaa eli oikeutta.

Jeesus todistaa ettei Hän voi itsessään mitään tehdä.
eli kuten paha, vain se mitä on Kirjoitettu.
Molemmilla on rajat !
Myös Pojalla.
Lisäys
Poika, eli Jeesus on syntynyt, paha eli saatana on luotu !
Lisäys

Poika ei tiedä koska tulee takaisin mutta Isä tietää, eli tässä sitten kolminais oppiin ja kaikki tappelemaan !
ja Poika oppii eli ei ole täydellinen ja sitten halolla päähän, naisilla pehmeä halko :)

Jumalan Poika jolle on ANNETTU Kaikkivalta ja voima, ja kaikki on Hänen vallassaan eli alla ?
ei, Poika joutuu rukoilemaan ?
Jos tämä on totta, Jumalan Pojalla ei itsessään ole mitään valtaa kuten ei pahalla!

ja myös paha mikä lie ON Jumalan POIKA !
no ei tähän suuntaa, mutta jatkukoon.

Nyt Paha tarvitsee ihmistä apuna ja oman tulkintani mukaan kyseessä on nainen.
ja kun paha ei enää tarvitse naista, tuhoaa paha naisen ja itse uskon ja oman tulkintani mukaan sitten täyttyy tämä:

1 Moos 3:15 Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

HUOM. Jumala ja saatana ei sodi.
Mies ja saatana ei sodi.
Nainen ja saatana sotiin ja heidän jälkeläiset, ota huomioon suurta suosittua ketjua, pahan ja naisen liitto :), heillä molemmilla on jälkeläisiä.
ja sitten ota huomioon ja jos olet onnekas, vielä on perintötekijöiden ketjussa, missä lie ketju, se todettu tosi-asia että paha ei ottanut miestä ja tehnyt lapsia mikä tarkoittaisi että on nais-enkeleitä (eli enkelihoitajia :) kenties olen tästä jotain sanonut ? :) )

Eli sota on loppuun asti ja nyt tulee sekä naisen että pahan tehdä jotain.

nyt jae jossa Jumala puhuu saatanalle:"se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."
Kiistanalainen "jae" eli paikka eli virke tahi lause. hhmmm.
eli naisen siemen tekee jotain pahalle.

NYT Geeni tekniikkaa, eli mies tekee vain miehiä ja naiset vain naisia, geeni 23 eli sukupuoli geeni on tästä tae ja samalla biologinen lukko, jota ei ole hajotettu.
eli mies ei saa lapsia !
joten miehen siemen ja naisen siemen on ERI.
ja jo itse alku, mistä ja miten on nainen tehty on vielä kesken, tosin on tästä aivoitus.

ja perkele pistää, mitä lie, naista kantapäähän, jos oletukseni on oikea, niin kyseessä on seksuaalinen eli sukupuolijuttu, ja siitä lisää epämääräisiä linkkejä ?? ei sitten sanoo, tarkkaavainen mode "
olkaa huoletta en laita.
mutta toki voit itse tutkia.

Alku eli hankeen Jumalan ja pahan, on epäselvästi ilmoitettu, miten kaikki alkoi mutta jotain tiedämme ja lopun, epäselvää, voimme lukea ilmestyskirjasta.
punainen lanka on molemmilla ja sitten vielä pieniä lankoja, eli sivujuonia.

eli oma tulkinta on että perkele ja nainen tekee lapsia ja jos Jumala ei sielua anna, kuka sitten? (tästä ei ole keskustelua ketjussa, mistä sielut tulevat eli mikä on sielu !)
no sama se.
onhan meillä kasteen sodat joten paha voi olla rauhassa ja naureskella.
emme ehdi katsella kavalia juonia ja sen mahdollisia tarkoituksia ja miten se saattaa, mahdollisesti mennä eli viimeinen silaus.

eli lyhykäisesti.
pahalla ja naisella on sota. paha ja nainen tekee lapsen ja tämä lapsi on itse kokonansa paha. eli ihminen jolla on paha sisällä !
eli saattaa olla että naisen ihanassa muodossa oleva lähes täydellinen nainen ja pahan sielu !

hhmm
eli paha tarvitsee ihmistä ja ihmisestä, tässä yhteydessä, naisen kohtua eli lasta.
Pahan eräs tavoite on tulla ja olla Jumalan kaltainen, mutta vain se sielu, 1 Kor 15:45 --> jolla on Herran eläväksi tekevä henki, on Jumalan lapsi eli perillinen ja samalla "koko ihminen".
ilman tätä tosi-asiaa eli 1 Kor 15. ensimmäinen aatami ei ole taivaskelpoinen eli Jumalan lapsi, mutta Herra tekee sen.
Joten paha ei pääse tähän, sillä Jumala ei anna pahalle mahdollisuutta uudesti syntyä, mitä lie, eikä sitten ole ikinä mahdollisuutta tulla jumalan kaltaiseksi.
ja sama idea eli ydin on sitten naisella.
nainen ei ikinä muutu mieheksi, Jumalan Kuvaksi!
Mies on savea, nainen ei ole savea !

hhmmm
no saattaa olla jo liian pitkä joten jatkakaa ja itse puhelen yksinäni.
ja hämmennän teitä kunnes tulee aika :) ja aika tulee.
hhmm
ja sitten uutta kahvia, ja vielä on yksi croisos jäljellä.

muutenkin ahkeroin eilen, sillä siskoni saattaa tulla :)
eli pesin pyykkiä ja olen vieläkin epävarma mikä on oikea järjestys, mutta tästä turhuudesta nuotilla lisää.

Miten on olisiko tämä ollut jaettava esim kahteen osaa vai jaksaako kukaan lukea näin pitkää pätkää ?
« Viimeksi muokattu: 16.05.14 - klo:10:08 kirjoittanut Vastavoima »

Vastavoima

• Vieras
« Vastaus #73 : 16.05.14 - klo:10:13 »
1 Moos 3:15 Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

Totta, kiistan alainen teksti.
ja sitten koska ja missä on hebreankieleen tehty vokaalit eli aa ja oot ?
eli eräät merkit jotka määrävät onko sanan talo tahi poika ?
eli onko alkuperäisessä tekstissä aa ja oot ?

eli väite että kyseessä on sanan maksuliinen ominaisuus, eli tämä on kaikkien vihattavaa äidinkieltä !
no sama se.
Jeesus ei ole naisen siemen vaan absoluuttinen totuus eli tosi-asia on että mies ei tee lapsia !
ja miehen siemen on se mihin tahi missä on Jumalan jatkuvuus !

ja toisaalta, Jeesus, Jumalan Poika ei ole suorassa verilinjassa Aabrahamin mutta kyllä Aatamin (1 Kor 15) kanssa.
hhhmm

Poissa Natanael

• Matkalla
« Vastaus #74 : 16.05.14 - klo:10:23 »

Oikaiskoon, jos ei ole.

Sitähän emme voi tietää täsmälleen, koska Raamattu ei kerro yksityiskohtia.
Ei ihmisen edes tarvitse tietää kaikkea.
Olen ymmärtänyt Antikristuksen olevan persoonallinen henkilö, mutta Saatana toimii monella muullakin tavalla, jo ennen Antikristuksen näkyvää ilmestymistä.
Miksi siirsit keskustelun tällaiseen aiheeseen?

Kyselin voiko asiat tapahtua ilman persoonaa. Annoit ymmärtää, että näin voisi tapahtua.
Annoit perusteluksi

"Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä"

Nyt kuitenkin sanot, että Antikristus on persoonallinen henkilö.
Tällöinhän tuotakaan jaetta ei voi käyttää perustelemaan sitä, että asioita tapahtuisi ilman välikappaletta.