Tuo käyttäytyminen mistä paulus kirjoitti:
"jokunen häirikkö erotettiin seurakunnasta eikä heihin pidetä minkäänlaista kontaktia", on itse asiassa melko tavallista organisaatioissa. Minulle tapahtui vastaavanlainen juttu kalvinistikirkossa. Samoin siellä koululla, missä olin töissä tapahtui tuollaista melko säännöllisin väliajoin. Se oli yksi syy miksi lähden reilun vuoden päästä talvella, olin niin suunnitellutkin, etten olisi kauaa siellä.
Mutta mun pomo savustettiin pois kuluneena syksynä, ihan ilman mitään syytä.
Heillä on mekanismi, miten sen tekevät. Työntekijälle annetaan uusi ikäänkuin virka, mikä keksitään siinä yhteydessä. Yleensä virkanimikkeessä on sana "koordinaattori". Se on hyvä hälytysmerkki, että nyt on viimeinen aika lähteä

Se uusi virka on aina sellainen,................sillä ei ole oikein virkaa.

Entinen virka annetaan jollekin muulle ja tämä uusi henkilö jossain kohdin hiljalleen siirretään tän edellisen toimistoon ja tää koordinaattori saa jonkun pienemmän toimiston.
Ja syyt ovat juuri vähän vastaavanlaisessa kuin noissa seurakunnissa. Joku on uskaltanut ilmaista huolen jostain organisaation toiminnasta. Itse ajoitin tän huolen ilmaisun sen jälkeen, kun olin sanonut itseni irti. Juteltiin ihan positiivisesti niistä huolista ja avoimesti kolleegojen kokouksessa. Mutta kokonaisuudessaan olin hyvin ystävällinen ja positiivinen lähdöstäni. Mutta aloin tehdä huomioita toiminnasta irtisanomisen jälkeen ja aloin paremmin nähdä miten asiat menee siellä.