Kirjoittaja Aihe: Kristilliset kirjat (hartaus, teologia, kommentaarit yms.)  (Luettu 120980 kertaa)

Poissa Korpima

Vs: Kristilliset kirjat (hartaus, teologia, kommentaarit yms.)
« Vastaus #435 : 27.11.25 - klo:18:40 »
Luin C. S. Lewisin kirjan Suuri avioero (https://fi.wikipedia.org/wiki/Suuri_avioero). Hengellistä fantasiafiktiota, jossa havainnollistuvat etenkin ihmisen arkiset syntiset taipumukset. Voi samaistua moneen syntiin, joiden takia kertomuksessa ihmiset jäävät jumiin. Ajatuksia herättävä ja synnintuntoa nostattava kirja. Kuka voikaan pelastua? Ja lyhyt, 150 sivua.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #436 : 28.11.25 - klo:15:53 »
Moni arvostaa hänen kirjojaan paljon.
Minä olen ole osannut suhtautua niihin siten, että lukisin. Jostain syystä.

Poissa Korpima

« Vastaus #437 : 28.11.25 - klo:19:41 »
Lewisillä on kyllä mielikuvitusta ja ajattelukykyä, vaikka on ole lukenut kuin muutaman kirjan. Voisi lukea enemmänkin. "Suuri avioero" oli ajatusta ja havaintoja täynnä, voisi jopa suositella.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #438 : 30.11.25 - klo:17:53 »
Kuulostaa hyvin rikkaalta kerronnalta. Pitäisi ehkä yrittää. Aloin lukemaan jotain hänen kirjaansa opiskeluaikana, ja minusta se oli jollain tapaa jäykän persoonan kirjoittamaa. En tiedä onko jäykkä oikea, sana mutta ei tule mieleen mitään muuta sanaa.
Mutta toisaalta hänessä on tuo puoli, minkä Korpima kuvaili. Eli ehkä minulla on väärä kuva hänestä.

Itse toisaalta olen niin kuiva tyyppi, että en ymmärrä miksi hengellisiä kirjoja pitäisi kirjoittaa fantasiakirjoina.