Kirjoittaja Aihe: Kuolema  (Luettu 1190 kertaa)

Poissa Natanael

• Ylläpitäjä
  • Matkalla
Vs: Kuolema
« Vastaus #15 : 24.05.18 - klo:16:25 »
Omalla kohdallani tilanne on se, että edellistä suvun sukupolvea on kannettu hautaan jo kymmenkunta vuotta.
Muutama viikko sitten lähti ensimmäinen serkku ennen äitiään.

Toisaalta suvun useimmat rippijuhlat ja lakkiaiset ja muut valmistujaiset on jo juhlittu ja ensimmäiset seuraavan sukupolven häät vietetty.

Hyvin monenlaisissa tunnelmissa ja sisällöillä olen juhlia nähnyt.
Kauan sitten olin usein lähes tuntemattomien ihmisten juhlissa mukana auttamassa.

Jotkut surujuhlat ovat olleet sisällöltään huomattavasti parempia kuin jotkut ilojuhlat.

Poissa Natanael

• Ylläpitäjä
  • Matkalla
« Vastaus #16 : 24.05.18 - klo:16:56 »
Erään uskovan läheiseni koko elämä oli taistojen taivalta.
Vakavat masennukset ja monenlaiset elämän käänteet saattoivat hämmentää niitä, jotka olivat silmänkantaman päässä.

Hänellä oli eräs laulutoive, joka sitten soi muistoseuroissa.

https://www.youtube.com/watch?v=iCiI_0Qp5m8

Ajattelen niin, että nuo olivat ne viimeiset sanat, jotka hän halusi suvulleen sanoa.

Poissa Paulus

• "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
« Vastaus #17 : 04.12.18 - klo:21:55 »
Kuolemanrajakokemuksia on paljon. Tässä ohjelmassa niistä kerrotaan, itse en ole vielä ehtinyt kuunnella kuin pienen pätkän.
https://areena.yle.fi/1-4342468#autoplay=true
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

• Valvojat
« Vastaus #18 : 09.12.18 - klo:17:19 »
Mulla on useampaa kertaa ollut mielessä jakaa se havaintoni, miten Mooses ja Joosef elivät sellaisessa läheisyydessä Jumalan kanssa, että Herra kykeni ilmaisemaan heille, että heidän maanpäällinen elämänsä alkaa loppua hyvin pian. He ottivat sen Herralta ja hyväksyivät ja olivat ikään kuin siksi kokonainen ihminen ihan loppuun asti. He siis eivät hajonneet persoonana kun eivät kyenneet hallitsemaan ruumiillista elämäänsä, vaan nöyrtyivät siinäkin luottavaisesti Herran edessä.

On kai aika turvallista kuulla Herralta että mä otan suht kohta pois ihmisten joukosta.

Lieneekö Daavidillakin ollut vastaava kokemus.
Paavalikin  taisi viittasi elämänsä päivien lukumäärän vähenemiseen.