Kirjoittaja Aihe: Uutiset, plokien kommentointia, lehtijutut ym.  (Luettu 40833 kertaa)

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
Vs: Uutiset, plokien kommentointia, lehtijutut ym.
« Vastaus #510 : 09.11.25 - klo:18:29 »
Minun toivoni ja rukoukseni on, että Trumpia ei murhata ja että hän saa rauhassa olla pressa vielä 3 vuotta.
Olen niin kiitollinen siitä miten hän on sulkenut Meksikon rajan, lähettänyt vajaa 600 000 laitonta siirtolaista joista suurin osa on rikollisia pois maasta, saanut aikaiseksi että että 1,5 miljoonaa laitonta siirtolaista on lähtenyt omasta aloitteestaan.
Olen myös kiitollinen, miten hänen hallituksensa on kaivanut totuuksia esiin demarien korruptiosta ja kaikesta mitä he ovat tehneet viime vuosina. Kuten kylttini vuosi sitten ulkona sanoi: Drain the Swamp.
Hallitus on tehnyt ison kolon kaikkeen siihen korruptioon.

Niin, ja kukaan ei olisi edes ajatellut, että joku pyrkii eliminoimaan kansainvälistä rikollisuutta USAsta, mihin se on pesiytynyt juuri korruption ansiosta. Kuten Chigagon poliisilaitos ei lähde apuun, kun maksetut retteilijät heittävät molotow cocktaileja ja hyökkäävät liitovaltion rajaviranomaisia kohtaan. Toivon että saavat kiinni sen joka tällä viikonlopulla ampui ICE viranomaista.
FBI, DEA, Border Patrol, ICE tekevät tiivistä yhteistyötä.

Chigago on tietty aina ollut rikollisuuden kehto, vuosikymmeniä alkaen italialaisestai mafiasta ja ties mistä.
Mutta nyt ei kansa tajua, että rikolliisuuden kansainvälistyttyä kartelleilla on valtaa aivan toisessa mittakaavassa kuin romantisuituneena mafian renesanssiajalla.

Itse arvioin, että USA on jo muuttunut Meksikon, Kolumbian, Venezuelan kaltaiseksi maaksi, missä ei voida enää eroittaa rikollisuutta, politiikkaa, oikeuslaitosta, poliilaistosta koska ne ovat niin paljon kartellien kontrollissa.

Ei ihme, että poliittinen väkivalta on lisääntynyt ja todennäköisesti kasvaa.
Tekoäly kertoi minulle tämän:

At least 37 political candidates or people seeking office were killed during Mexico's 2024 election cycle, which ran from June 2023 to June 2024. This number marks the deadliest election cycle in the country's modern history

Ajattelen, että tämä on USAn kohtalo, ja että se on jo alkanut tapahtua.
Tumpin jälkeen tuskin kukaan enää kykenee kontrolloimaan sitä.
« Viimeksi muokattu: 09.11.25 - klo:18:53 kirjoittanut sandia »

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #511 : 09.11.25 - klo:18:41 »
Viitaten yllä olevaan viestiini, tässä on DEAn kartta missä näkyy tämänhetkinen kartellien vaikutus USAssa.
Yleensä kellään ei ole mitään tajua tuosta kartasta, olivat sitten republikaaneja tai demareita.

https://www.dea.gov/sites/default/files/2018-07/dir06515.pdf

Trump on määrännyt USAn armeijan räjäyttelemään kartellien huumelastilaivoja. 8)
Niitä on jo useampi räjäytetty ilmaan.

Mitähän Suomen media on tästä kertonut?  ::)

Eihän tuo tietenkään eliminoi järjestäynyt rikollisuutta, mutta Trump on ainoa, joka on tehnyt mitään asian puolesta.
« Viimeksi muokattu: 09.11.25 - klo:18:47 kirjoittanut sandia »

Janne

• Vieras
« Vastaus #512 : 09.11.25 - klo:19:18 »
Tottakai on Trump ja hänen hallintonsa tehnyt varmasti paljon hyvää. Tietenkin jossakin menee raja jos vaikka magan sisällä ihmisiä, joiden mielestä Adolf Hitler oli todella siisti ja että hänen tehtävänsä on voittaa ”maailmanlaajuinen juutalaisuus.

Lisäksi jos magan sisällä osa rajaisi kristillisen nationalismin valkoihoisille - tummat ja aasialaistaustaiset kristityt suljettaisiin pois ja juutalaiset tietenkin. - niin eihän tämä nyt ainakaan kovin kristilliseltä kuulosta.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #513 : 09.11.25 - klo:19:34 »
Se ei ole täällä "tottakai", että Trump olisi tehnyt mitään hyvää.
Ihan normaalit ihmiset kuten suomalaiset ystäväni, jotka ovat asuneet täällä suunnilleen yhtä kauan kuin minä, ajattelevat, että Trump on pelkkä narri. He ovat täysin tietämättömiä itse asiassa mitä on tapahtunut, koska tiedot otetaan muualta kuin sieltä mistä voisi saada faktoja. Enkä todellakaan tarkoita Fox newsia.  On vaikea ymmärtää, miksi järkevät ihmiset ovat niin jonkun propagandan sokaisemia.

Se on täällä niin hirveän kärjistynyttä.

No Trump ei liene antisemitisti. En tunne ketään tuollaista "magalaista", oletan itse asiassa, että sekin on ääriryhmä Trumpia äänestäneiden seassa.
Tietty heidän äänensä auttoi Trumpia tulemaan valituksi, mutta itse en näe heissä muuta arvoa.

Kristityt nationalistitkin ovat oma ääriryhmänsä.

Janne

• Vieras
« Vastaus #514 : 09.11.25 - klo:19:47 »
Saattaahan se olla että tiedotusvälineet liioittelee tuota magan sisäisiä ristiriitoja. Ehkä Nick Fuentes ei olekaan merkittävä tekijä tai nauti kannatusta.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #515 : 09.11.25 - klo:19:52 »
En tiedä, kuka Nick Fuentes on.
Kysyin, repulikaani mieheltäni juuri nyt, että tietääkö hän kuka Nick Fuentes on.
Vastaus: "joo jonkun sortin idiootti, en oikein tiedän tarkasti, koska olen kuullut vain ohimennen. Konservatiivi, jolla on kai jotain antisemitistisiä ideoita" Loppukommentti mieheltä: "he is an idiot whom media is giving too much attention".

Janne

• Vieras
« Vastaus #516 : 09.11.25 - klo:19:55 »
Kuitenkin olen nykyään hieman sitä mieltä kuin viime isänpäivänä (vuosi sitten) lahjaksi saaneeni kirjan Tie todellisen voiman löytämiseen kirjoittaja Maurice Barratt -että aina tahtoo mennä mönkään jos kristityt halajavat poliittista valtaa ja yrittää hallita maallista -

Dominion theology ja politiikan ja kristinuskon liiallinen sekoitus voi olla olla aikamoinen hässäkkä. Uskonnollisten ihmisten hallintavalta kaikkeen ei tuo paratiisia maan päälle-

Janne

• Vieras
« Vastaus #517 : 09.11.25 - klo:19:57 »
En tiedä, kuka Nick Fuentes on.
Kysyin, repulikaani mieheltäni juuri nyt, että tietääkö hän kuka Nick Fuentes on.
Vastaus: "joo jonkun sortin idiootti, en oikein tiedän tarkasti, koska olen kuullut vain ohimennen. Konservatiivi, jolla on kai jotain antisemitistisiä ideoita" Loppukommentti mieheltä: "he is an idiot whom media is giving too much attention".

Hyvä tietää - näin asia varmasti on. Eli aika marginaalinen ja median esille nostama.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #518 : 09.11.25 - klo:20:21 »
Kuitenkin olen nykyään hieman sitä mieltä kuin viime isänpäivänä (vuosi sitten) lahjaksi saaneeni kirjan Tie todellisen voiman löytämiseen kirjoittaja Maurice Barratt -että aina tahtoo mennä mönkään jos kristityt halajavat poliittista valtaa ja yrittää hallita maallista -

Dominion theology ja politiikan ja kristinuskon liiallinen sekoitus voi olla olla aikamoinen hässäkkä. Uskonnollisten ihmisten hallintavalta kaikkeen ei tuo paratiisia maan päälle-

Juu tuo Dominion teologia on typerää.
Mutta uskovista vain jonkinlainen osa seuraa tuota.

Mutta tuo kaikki on niin amerikkalaista. Tänne mahtuu ällistyttävä määrä erilaista sekoilua. Ja nyt internetin kautta ne ovat enemmän esillä.

En tunne ketään sellaista ultramaga henkilöä.
« Viimeksi muokattu: 09.11.25 - klo:21:32 kirjoittanut sandia »

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #519 : 09.11.25 - klo:21:34 »
Tämä lienee melko iso uutinen. BBC oli räätälöinyt Trumpin puhetta vuonna 2020.
Nyt se on tullut ilmi ja he ovat myöntävät sen.

https://www.msn.com/en-us/news/politics/bbc-leaders-resign-amid-scandal-over-doctored-footage-of-trump-speech/ar-AA1Q6vrm?ocid=socialshare

Iltalehtikin uutisoi siitä.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c5b3612d-0388-4c27-9d9b-391bd8171eb3

Vähän huonosti tuo linkki toimi, mutta tämä uutinen on siinä hieman alempana ja näkyy hyvin.
« Viimeksi muokattu: 09.11.25 - klo:23:10 kirjoittanut sandia »

Poissa Malakia

« Vastaus #520 : 10.11.25 - klo:06:37 »
Tämä lienee melko iso uutinen. BBC oli räätälöinyt Trumpin puhetta vuonna 2020.
Nyt se on tullut ilmi ja he ovat myöntävät sen.

https://www.msn.com/en-us/news/politics/bbc-leaders-resign-amid-scandal-over-doctored-footage-of-trump-speech/ar-AA1Q6vrm?ocid=socialshare

Iltalehtikin uutisoi siitä.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c5b3612d-0388-4c27-9d9b-391bd8171eb3

Vähän huonosti tuo linkki toimi, mutta tämä uutinen on siinä hieman alempana ja näkyy hyvin.

Toivottavasti Trump haastaisi BBC:n oikeuteen, ettei se pääsisi näin helpolla.

Poissa Korpima

« Vastaus #521 : 10.11.25 - klo:16:04 »
Tässä se keskustelu mihin tuossa videossa viitataan. Antturi sanoo myös suorat sanat. ;D
https://www.youtube.com/watch?v=tSOoWVt-Dj8

Katselin taustalla, ihan hyviä pointteja, vaikka ei ole minulla selkeää näkemystä näistä.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #522 : 11.11.25 - klo:16:08 »
Tässä jatkoa siitä kiistassa, missä Mari Turunen oli kieltänyt ehtoollisen vieton Porissa luterilaisissa tiloissa ja missä vaiheessa se asia on.
Herra Selkee tässä uunituoreessa videossa selvittää se juurta jaksaen.

https://youtu.be/TrHgV6PCcNI?si=Hp09HIsIAU2zZ_Ot

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #523 : 11.11.25 - klo:22:23 »
Tässä kannanotto piispojen toiminnasta viime aikoina.
On todettu, että se 'pastoraalinen ohje"ei ole kirkkohallituksen sääntöjen mukainen.
Tämä Savonlinnan kirkkoherra kutsuu tätä piispojen toimintaa suhmuroimiseksi, ja hän selittää että sana viittaa toimintaan.

https://www.youtube.com/watch?v=JMg8qpEINps

Tekoäly antoi tämän sanan suhmurointi määritelmän:

Suhmurointi tarkoittaa hämäräperäistä toimintaa, joka pyrkii omien etujen ajamiseen ilman suoraa rikollisuutta, mutta on moraalisesti arveluttavaa. Se on epämääräistä ja epärehellistä toimintaa.

Napakka puhuja tämäkin henkilö, Sammeli Juntunen.

Poissa sandia

• Ylläpitäjä
« Vastaus #524 : 12.11.25 - klo:18:04 »
Olen myös todennut tuon kirkolliskokouksen yhteydessä todennut, että siellä on paljon viisaita henkilöitä. Joskus menee usko siihen, että olisi enää luotettavia ihmisiä, mutta nyt olen todennut toisin.