Kirjoittaja Aihe: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.  (Luettu 4706 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #75 : 04.05.21 - klo:13:49 »
( :'( Sain potkut Vapaasana -foorumilta, en pääse edes lukemaan sivustoa enää. En halunnut jäädä yksin, joten rekisteröidyin tänne ennestään seuraamani sivustoon)

Olet tervetullut joukkoomme, Stiina. Ehkä täällä pärjäillään, vaikka täytyyhän täälläkin olla jonkinlainen järjestys ja kurinpito…  :) :) ;)
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #76 : 04.05.21 - klo:17:29 »
Entä jos se onkin niin, että kyllä ihmiset pohjimmiltaan tietävät että homous on väärin. Se että joku julkisesti sanoo suoraan että kyse on synnistä, osuu kuitenkin liian suoraan heidän sisimpäänsä, suoraan asian ytimeen, eivätkä he kestä kuulla sitä. Jos useimmat pitäisivät Räsäsen puheita lapsellisina, niin eiväthän he niin voimakkaasti reagoisi, mielestäni. Ei kai lapsellisista mielipiteistä niin paljon välitetä, että jopa syyte nostetaan?

Niinpä. Mutta ei uskovat yleensä julkisesti eivätkä edes omissa piireissään mainitse erillisiä syntejä, vaan kuten mainitsin tilanteen missä uskalsin sanoa mielipiteeni uudelleenavioimisesta uskovat raivostuivat minulle.
Saati sitten jos eiuskoville puhuu yhdestä synnistä?
Mutta ei niistä mitä useat uskovatkin tekevät kenenkään sanomatta mitään.

Mutta kuten totesin sitten myöhemmin, hänhän näissä julkisissa keskusteluissa ainoastaan vastaa hänelle esitettyihin kysymyksiin, ja SITTEN niistäkin häntä syytetään!!!
Millaisia kommentteja sait uskovilta, kun sanoit uudelleen avioitumisen olevan väärin? Vai sanoitko suoraan sen olevan syntiä?

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #77 : 04.05.21 - klo:17:55 »
Muistaakseni kirjoitin, että minun ymmärrykseni mukaan uudelleenavioituminen eron jälkeen ole koskaan Jumalan tahto Raamatun mukaan.

Mulle raivottiin, syytettiin että juuri olin tuominnut juuri tämän henkilön, vaikka en tiennyt hänestä mitään, enkä ollut ikinä edes epäsuorasta kommentoinut hänelle. Minua nimiteltiin lakihenkiseksi tuomitsijaksi usean kirjoittajan taholta. Olin hurjan painostuksen kohteena ja se koski hirveän paljon, koska olin juuri itse selvinnyt tai kasvanut ulos avioliittoa koskevasta kriisistä. Minkä kautta Jumala oli minulle mielestäni avannut Sanaa juuri tästä kohden. Siis omistin ajatukseni minun mielipiteenäni, mutta sen päältä käveltiin ja olin raivon kohteena. Siis uskovien taholta.

Netmission foorumilla. Ei tulleet edes modet apuun.
« Viimeksi muokattu: 04.05.21 - klo:22:23 kirjoittanut sandia »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #78 : 04.05.21 - klo:17:56 »
Muuten Päivi ja miehensä jättivät avioeron käsittelemisen heidän avioliittoa Raamatun pohjalta käsittelevästä kirjasesta. Sitä ihmettelin.

Pitäisi varmistaa, mutta seurasin melko tarkkaan kaikkia niitä julkisia juttuja missä Räsänen oli homoasian suhteen.
Ja onko todella niin, että alkuperäiset Räsäsen kommentit olivat ainostaan täysin kristillisessä kontekstissa:
1. Hänen kirjansa
2. Hänen palautteensa Luterilaiselle kirkolle pride kulkueen tukemisesta.

Mutta sitten häntä kutsuttiin eikristillisiin ohjelmiin, haastateltiin aiheesta, ja SITTEN NIISTÄ etsittiin lisää syytemateriaalia?

Todella kieroa!!
« Viimeksi muokattu: 04.05.21 - klo:18:02 kirjoittanut sandia »

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #79 : 05.05.21 - klo:09:53 »
Ajattelin kirjoittaa lehteen, että laitetaan Päivi vaan vankilaan pariksi vuodeksi, niin saadaan sinnekin aito herätys. Päiville ei taida vankila olla mitenkään vieras paikka, muistaakseni hän vietti lapsuutensakin läheisen vankilan tuntumassa.  ;) ;)

Tässä Päivin lapsuudesta lisää:
https://www.is.fi/asuminen/art-2000000073425.html
« Viimeksi muokattu: 05.05.21 - klo:09:59 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #80 : 05.05.21 - klo:12:59 »
Jälkeenpäin ajatellen oli kyllä viisasta Räsäsiltä jättää pois avioliittonsa esilleottaminen kirjastaan. Ensinnäkin kristillisissä piireissä on ollut avioliitto-opetusta yllinkyllin eikä tulosta näy. Siitä tuli viihdettä yms "farisealaista".
Näen, että olisivat voineet onnellisesta avioliitostaan huolimatta joutua retosteltavaksi siitäkin ja lapset kärsisivät. Samoin osa alkaa jukkiksia palvoa ja vaatii lisää. Tulisi kuninkaallisten rasitteet heillekin. Ei pidä politiikassa mukana olevien liikaa paljastaa yksityiselämästään tämmöisessä maailmassa. Samoin on nykyään mm. papeilla ja opettajilla. Yksistyiselämänsä joutuu salaamaan, muuten ei ole hetken rauhaa.
Kirkon olisi tullut pysyä lestissään ja Raamatussa, niin kuin tunnustuskin sanoo. Ei ole lupa hyväksyä syntiä missään asiassa. Anteeksianto katuville Kristuksessa on pääasia, muttei minkään synnin suosiminen.
Nyrkkisäänön tulisi edelleen olla ollut, ettei avioeroa sallita ilman hyväksyttyä syytä eikä uudestaan vihitä syyllistä osapuolta avioliittoon kirkossa (Melkein aina on oikea syyllinen, joka hylkää syyttä). Samoin kristitty ei länsimaissa aborttia tee muuta kuin ihan erikseen määrätyissä tapauksissa ja heti ennen kuin on edes varma raskaanaolostaan.
Anteeksi voi saada katuva syntinen aina, vaikka olisi rikollinen, mutta sallittuahan sellainen ei saisi olla, puhumattakaan ihailusta. Kirkko ei voisi sallia homosuhteita, koska kieltäisi Raamatun selvän sanan tässä asiassa. Kaikissa asioissa Raamattukaan ei ole selvä.  ???
Kirkon ei todellakaan pitäisi mennä maailman hengen mukaan. Paaduttaa ja häviää tarpeettomana.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #81 : 05.05.21 - klo:14:43 »
Se Yokylassa ohjelma oli sitten sitakin enemman yksityiselaman paljastamista. Sita haastattelija kaytti Jo ohjelman aikana Paivia vastaan

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #82 : 05.05.21 - klo:15:14 »
Niin oli. Ihmettelin, mutta pidin hyvänä ja rohkeana. Oli helppo arvata, että vainoa tulee.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #83 : 05.05.21 - klo:16:22 »
Haastattelija ikäänkuin Päivin selän takana, kun on yksin ruudussa istuessaan Päivin keittiössä sanoo, että hyvähän hänen on puhua kun itse kylpee rakkaudessa, kumma kun hän haluaa onnen kieltää muilta.
« Viimeksi muokattu: 05.05.21 - klo:16:50 kirjoittanut sandia »

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #84 : 06.05.21 - klo:13:23 »
Kumma kun ei herätä keskustelua täällä tämäkään enempää!

Koulutetulla terapeutilla on vähän erilainen huomio ihmisten käyttäytymisestä. En ole aina samalla aaltopituudella, vaikka arvostan koulutusta varsinkin niissä asioissa.

Minusta Veitola on erittäin ammattitaitoinen näissä haastatteluissaan ja tämä ohjelma oli muutamasta näkemästäni paras. En pahentunut yhtään tuosta huomautuksesta (muka) seläntakana. Kuului rehelliseen huomioon ja puhuteli juontajaa selvästi. Aloin jopa toivomaan, että Veitola haluaisi saada uskon. Hänellä on ollut aika vaikeaa terveytensä ja arvostelujen myötä. Ihmeellisesti on jaksanut kestää iljettäviä juttuja omassa voimassaan.
Emme me kristitytkään ole kateuden synnistä vapaita, harva vaan uskaltaa tunnustaa. Jostain syystä Räsäsiä ei kadehtinut vaan ihaili sekä hyväksyi. Rukouksetkin menivät ilman näkyvää hämminkiä, kun oli ammatti-ihminen aviopuolisona, tuntui aivan luonnolliselta ja hyväksyttävältä varmaan muistakin kuin minusta. Oli kyllä evankeliointi parhaasta päästä.
Silloin 80-luvun lopussa, kun Päivi muistaakseni siirtyi lääkäristä politiikkaan ja yleisesti vielä paheksuttiin noita kys. asioita, muistan Päivin jossain lehdessä puolustaneen heitä ja väitti, että hänellä on sellaisia rakkaina ystävinä eikä kyseenalaistanut heidän täyttä ihmisarvoaan, niin kuin monet muut ja minä tietämättömänä ja ymmärtämättömänä tuomitsin sellaisetkin, jotka eivät niitä tekoja harjoittaneet, mutta eivät muuten pystyneet normaaliinkaan kanssakäymiseen ja olivat jotenkin omituisia, mutta monen tytön turvallisia kavereita. Minun oli vaikea, vaikea ymmärtää. On totta, että näissä on erittäin pahoja ihmisiä jostain syytä enemmän vielä kuin heteroissa.
Rakkaus Raamatun Jeesuksen mukaan tulee, kun saa syntinsä anteeksi. Välttämättä paljon vanhempiensa ja muiden rakkautta ja maallista "hyvää" saaneet eivät ollenkaan välttämättä ole rakkaudellisia vaan itsekkäitä hapsenkakkiaisia.
Päivi sai suuren synnintunnon inhimillisesti vähästä eikä hänen omatuntonsa näytä paatuneen. Silti synnittömiä meistä ei ole kukaan ja emme tiedä miksi täällä toinen on valon lapsi ja toinen pimeyden, vaikka Jumala kaikkia kutsuu, jotka saavat kuulla.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #85 : 06.05.21 - klo:16:48 »
Juu ehdottomasti Päivi ja miehensä olivat tosi hyviä isäntiä.

Tuosta mainitsemastani kommentista Päivin ollessa poissa ruudusta ajattelen, että en ole tottunut haastattelijoiden heittävän mukaan omia mielipiteitään. Siis kun juontaa tai raportoi ohjelmaa. Eli haastattelija toi siinä katsojalle esille oman mielipiteensä. Olen ajatellut että reportterit ja haastattelija pitävät omat mielipiteensä erillään haastattelussa. Ajattelin, että se on ikäänkuin ammattietiketti.

Tuli olo että Räsästä haatatellaan kuin jotain kummajaista menneiltä ajoilta, ja se miten haastattelija ikäänkuin implisiittisesti oletti että katsojat näkevät asian samoin kuin hän, siksi kommentti ilman selittelyjä. ;D

Mutta en ole asunut Suomessa yli 30 vuoteen, enkä enää tunne maan tapoja. En kuule tuollaista täällä USAssa ainakaan.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #86 : 06.05.21 - klo:16:54 »
Kello 17 Suomen aikaan alkanee live Facebook kyselytunti missä Räsänen vastaa kysymyksiin. Mikäli ymmärsin oikein. Eli muutaman minuutin päästä. Mulla on töistä vapaa puoli päivää , Suomessa ilta kymmeneen asti.
Aion tsekata ainakin hetken.

Se on siis Kristillisedemokraattien kyselytunti.  Löytynee heidän FB sivultaan.
https://www.facebook.com/kristillisdemokraatit
« Viimeksi muokattu: 06.05.21 - klo:17:00 kirjoittanut sandia »

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #87 : 06.05.21 - klo:19:22 »
Kello 17 Suomen aikaan alkanee live Facebook kyselytunti missä Räsänen vastaa kysymyksiin. Mikäli ymmärsin oikein. Eli muutaman minuutin päästä. Mulla on töistä vapaa puoli päivää , Suomessa ilta kymmeneen asti.
Aion tsekata ainakin hetken.

Se on siis Kristillisedemokraattien kyselytunti.  Löytynee heidän FB sivultaan.
https://www.facebook.com/kristillisdemokraatit

Katsoin tuon alkuosan, jossa Asmo Maanselkä haastattelee Päivi Räsästä prosessista, jossa Päivi on ollut "löysässä hirressä" jo kauan kannanottojensa vuoksi. Olen tosi vahvasti samaa mieltä Päivin kanssa siitä, että on tiukasti pidettävä kiinni niistä arvoista, jotka mellle selkeästi Raamatussa osoitetaan. Näin on tehtävä, vaikka se veisi vankilaan. Monet ovat kautta historian ennemmin maksaneet hengellään uskostaan kuin luopuneet siitä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #88 : 07.05.21 - klo:13:21 »
Vakavaa asiaa, josta toivon jonkun osaavan jatkavan. En ole facebookissa enkä ole vielä ehtinyt kuunnella, vaikka tiedänkin osan sisällöstä. Kunpa syntyisi vakavaa keskustelua!

_______________________

Veitolan "Yökylässä" on Venla palkittu Suomessa ja formaatti on Ruotsista. Tarkoitus on syväluotaus ohjelmissa, kun ollaan koko yö kylässä ja tutustutaan molemmin puolin. Olenko siten niin maailmallinen, mutta minusta hyvä ohjelma kaikkinensa ja rohkea, että kristillisyys sai olla mukana maallisessa ohjemassa noin siististi. En osannut pahentua Veitolaan, kunnioitan. Olen katsonut vain 3-4 ohjelmaa. Kaikkeen ei ole aikaa, kun eläkeläisenä rentoudun typerissä "saippiksia" katsoessa. Kauheasti menee aikaa päivän rutineihin yms. pakollisiin kuvioihin.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Puhe: miksi Päivi Räsästä painostetaan.
« Vastaus #89 : 07.05.21 - klo:15:44 »
Kello 17 Suomen aikaan alkanee live Facebook kyselytunti missä Räsänen vastaa kysymyksiin. Mikäli ymmärsin oikein. Eli muutaman minuutin päästä. Mulla on töistä vapaa puoli päivää , Suomessa ilta kymmeneen asti.
Aion tsekata ainakin hetken.

Se on siis Kristillisedemokraattien kyselytunti.  Löytynee heidän FB sivultaan.
https://www.facebook.com/kristillisdemokraatit

Katsoin tuon alkuosan, jossa Asmo Maanselkä haastattelee Päivi Räsästä prosessista, jossa Päivi on ollut "löysässä hirressä" jo kauan kannanottojensa vuoksi. Olen tosi vahvasti samaa mieltä Päivin kanssa siitä, että on tiukasti pidettävä kiinni niistä arvoista, jotka mellle selkeästi Raamatussa osoitetaan. Näin on tehtävä, vaikka se veisi vankilaan. Monet ovat kautta historian ennemmin maksaneet hengellään uskostaan kuin luopuneet siitä.

Juu hän ilmaisi sen todella hyvin ja selvästi. Ja tottahan se on.
Hän sanoi, että syyttäjällä on taka-ajatuksena painostaa häntä perumaan sanomansa ja poistamaan kirjasensa markkinoilta.

Hän sanoi, että jos hän tekisi sen, se tarkoittaisi käytännössä, että kaikki Raamattun perustuvat mielipiteet altistuisivat sille, että niitä ei sallita.

Ja todella ainakin kaksi kolmesta syytteestä viittaa tilanteeseen missä hän puhui asiasta kristinuskon kontekstissa.
Siis kristillinen kirja ja hänen palautteensa luterilaiselle kirkolle pride kulkueeseen osallistumatta.
Mutta teki sen julkisesti. No kansankirkkohan on kyseessä, eli kai siitä voi puhua julkisesti. Ehkäpä sen takia siitä tuli sellainen älämölö, siis kun saa tukensa valtiolta.
Olisi kai reilua, että valtio saa päättää, mitä päätöksiä kirkon sisällä tehdään  ???

Siis joidenkin mielestä.
« Viimeksi muokattu: 07.05.21 - klo:15:51 kirjoittanut sandia »