Kirjoittaja Aihe: Yleinen raamatunlukuketju  (Luettu 19325 kertaa)

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #90 : 16.03.22 - klo:13:29 »
"Alkutervehdys
1.1

Paavali, Kristuksen Jeesuksen apostoli, jonka Jumala, meidän pelastajamme, ja Kristus Jeesus, meidän toivomme, ovat määränneet tähän virkaan,
2
tervehtii Timoteusta, omaa hengellistä poikaansa. Isän Jumalan ja Herramme Kristuksen Jeesuksen armo, laupeus ja rauha sinulle!
Varoitus vieraista opeista
3

Makedoniaan lähtiessäni kehotin sinua jäämään Efesokseen, jotta kieltäisit siellä eräitä levittämästä vieraita oppeja
4
ja harrastamasta taruja ja noita loputtomia sukuluetteloita. Ne johtavat vain turhiin tutkisteluihin eivätkä palvele Jumalan suunnitelmaa, joka avautuu vain uskolle.
5
Kehotuksemme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
6
Eräät ovat eksyneet tästä pois ja ruvenneet jaarittelemaan joutavia.
7
He haluavat esiintyä lainopettajina, vaikka eivät itsekään ymmärrä, mitä puhuvat ja mitä niin varmasti väittävät.
8
Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.
9
Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien,
10
siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia.
11
Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.
Kiitos Jumalan armosta
12
Minä kiitän Herraamme Kristusta Jeesusta, joka on antanut minulle voimaa. Kiitän häntä siitä, että hän katsoi minut luotettavaksi ja otti minut palvelukseensa,
13
vaikka olin ollut herjaaja, vainooja ja väkivallantekijä. Hän armahti minut, koska epäuskoni tähden en tiennyt, mitä tein.
14
Meidän Herramme armo on ollut yltäkylläinen, samoin se usko ja rakkaus, jonka Kristus Jeesus saa aikaan.
15
Tämä sana on varma ja vastaanottamisen arvoinen: Kristus Jeesus on tullut maailmaan pelastamaan syntisiä, joista minä olen suurin.
16
Mutta minut armahdettiin, jotta Kristus Jeesus juuri minussa osoittaisi, kuinka suuri hänen kärsivällisyytensä on. Näin olisin myös vastedes esimerkkinä niille, jotka uskovat häneen ja saavat ikuisen elämän.
17
Ikuiselle kuninkaalle, kuolemattomalle, näkymättömälle ja ainoalle Jumalalle kunnia ja kirkkaus aina ja ikuisesti! Aamen.
18
Tämän käskyn jätän täytettäväksesi, poikani Timoteus, niiden profeetallisten sanojen mukaisesti, jotka sinulle kerran on lausuttu. Niitä muistaen taistele jalo taistelu
19
ja säilytä usko ja hyvä omatunto! Jotkut ovat sen hylänneet ja ovat haaksirikkoutuneet uskossaan.
20
Näin on käynyt Hymenaiokselle ja Aleksandrokselle. Olen luovuttanut heidät Saatanan kuritettaviksi, jotta he oppisivat olemaan pilkkaamatta Jumalaa."


https://raamattu.fi/raamattu/KR92/1TI.1/1.-kirje-Timoteukselle-1
 :)

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #91 : 18.03.22 - klo:11:58 »
Omakehu haisee myös vuorisaarnan mukaan!   Matt. 6
"Almut, rukous ja paasto
1
»Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne.
2
»Kun siis autat köyhiä, älä toitota siitä niin kuin tekopyhät tekevät synagogissa ja kujilla, jotta ihmiset kiittelisivät heitä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet.
3
Kun annat almun, älköön vasen kätesi tietäkö mitä oikea tekee,
4
jotta hyvä tekosi pysyisi salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.
5
»Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet.
6
Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.
7
»Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja.
8
Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Teidän Isänne kyllä tietää mitä te tarvitsette, jo ennen kuin olette häneltä pyytäneetkään.
9
Rukoilkaa te siis näin:
– Isä meidän, joka olet taivaissa!
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
10
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä
niin kuin taivaassa.
11
Anna meille tänä päivänä
jokapäiväinen leipämme.
12
Ja anna meille velkamme anteeksi,
niin kuin mekin annamme anteeksi
niille, jotka ovat meille velassa.
13
Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
14
»Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi.
15
Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
16
»Kun paastoatte, älkää olko synkän näköisiä niin kuin tekopyhät. He muuttavat muotonsa surkeaksi, jotta kaikki varmasti huomaisivat heidän paastoavan. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet.
17
Kun sinä paastoat, voitele hiuksesi ja pese kasvosi.
18'
Silloin sinun paastoasi eivät näe ihmiset, vaan Isäsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut."

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #92 : 21.03.22 - klo:12:51 »
Sananlaskuihinkin on hyvä ja kiva tutustua aina välillä, vaikka niitä ei niin tärkeinä osata pitääkään!

"Sananl. 11:19–12:6
19 Oikeamielinen tavoittaa elämän. Joka pahaa etsii, etsii kuolemaa. 20 Väärämielistä Herra kammoksuu, nuhteetonta hän rakastaa. 21 Totisesti, paha ei rankaisua vältä, mutta vanhurskaan suku pelastuu. 22 Kultarengas sian kärsässä: kaunis nainen vailla ymmärrystä. 23 Hyvien toiveista koituu hyvää, pahojen halusta versoo vihaa. 24 Antelias antaa ja rikastuu yhä, saituri kitsastelee ja köyhtyy. 25 Joka toisia ruokkii, syö itse kyllin, joka tarjoaa vettä, saa itse juoda. 26 Joka aittansa sulkee, sitä kansa kiroaa, jonka vilja on kaupan, sitä kiitetään. 27 Joka etsii hyvää, löytää onnen, joka pahaan pyrkii, sen pahoin käy. 28 Tuhoon kulkee, joka rikkauteensa turvaa, mutta hurskaat ovat kuin vihannat lehvät. 29 Taivasalle jää, joka ei talostaan piittaa, viisaan orjaksi tyhmyri päätyy. 30 Hurskaudesta kasvaa elämän puu, viisaan sanat otetaan vastaan. 31 Hurskas saa palkkansa jo maan päällä, saati sitten jumalaton ja syntinen. 12:1 Joka rakastaa tietoa, rakastaa kuria, tyhmä se, joka nuhteita vihaa. 2 Hyvä ihminen on Herralle mieleen, mutta juonittelijan hän tuomitsee. 3 Vääryyden varassa ei kukaan kestä, mutta vanhurskas on vankasti juurillaan. 4 Kunnon vaimo on miehensä kruunu, kunnoton on kuin hivuttava tauti. 5 Hurskaiden aikeet ovat puhtaat, jumalattomilla on vilppi mielessä. 6 Väärämielisen sanat ovat tappava loukku, oikeamielisen puhe on pelastukseksi.
"

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6445
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #93 : 26.03.22 - klo:20:24 »
Pitäisi alkaa paremmin keskittymään Raamatun lukuun.
Pidemmän aikaa lähinnä pidin mielessä Jeesuksen sanoja että ihminen ei tiedä mitä huomenna tapahtuu.
Ja sitten se kohta, missä Jeesus sanoo, että ne joiden päälle kaatui torni ja he kuolivat eivät olleet sen syntisempiä kuin muutkaan.  Eli kun näkee tragediaa, sen on kai hyvä muistuttaa asemastamme Jumalan edessä.
Emme voi paeta häntä, ja ainoastaan Hänessä on pelastus.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6445
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #94 : 27.03.22 - klo:19:30 »
Tämä teema on jatkuvasti mielessäni ja satuin lukemaan tämän Raamatun kohdan eilen illalla.
Habakuk 3:
. Minä kuulin tämän, ja minun ruumiini vapisee, minun huuleni värisevät huudosta, mätä menee minun luihini, minä seison paikallani ja tutisen, kun minun täytyy hiljaa odottaa ahdistuksen päivää, jolloin kansan kimppuun käy hyökkääjä.
17. Sillä ei viikunapuu kukoista, eikä viiniköynnöksissä ole rypäleitä; öljypuun sato pettää, eivätkä pellot tuota syötävää. Lampaat ovat kadonneet tarhasta, eikä ole karjaa vajoissa.
18. Mutta minä riemuitsen Herrassa, iloitsen autuuteni Jumalassa.


Profeetta toisaalta näkee ehkä Pyhän Hengen opettamana mitä tulee tapahtumaan ja näkee, että tulevaisuudessa on paljon maallista kärsimystä, normaali elämä muuttuu tuhoksi.
Jae 17 kuvaa normaalin elämän keskeytymistä.

Silti Habakuk mainitsee että hän iloitsee Herrassa.

Tuo kontrasti. Elämässä ei voi lopulta nojata olosuhteisiin. Kaikki ympärillä oleva turvallisuus voi mennä. UKrainalaiset ovat kokeneet sen näinä päivinä.
Missään ei ole kirjoitettu että länsimaisesti elävät ihmiset ovat tästä lähtien turvassa ja voivat vain keskittyä hyvinvoinnin kasvattamiseen.

Poissa pax

  • Viestejä: 1712
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #95 : 06.04.22 - klo:08:56 »
Luin Luukkaan 23 mukaan Jeesuksen kärsimystä ja kuolemaa Golgatalla, aina hengessäni koen järkytystä, minunkin tähteni.
Pysähdyin jakeen 35 kohdalle jossa lause; Ja kansa seisoi ja katseli.
Miten kansa pystyi siihen aikaan ihan vaan katselemaan julmia verisiä teloituksista.
« Viimeksi muokattu: 06.04.22 - klo:09:34 kirjoittanut pax »

Poissa pax

  • Viestejä: 1712
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #96 : 06.04.22 - klo:12:17 »
Ja myös mietin miksi opetuslapset ja lähimmät eivät ymmärtäneet että Jeesuksen piti kuolla ja kolmantena päivänä nousta ylös, kyllä hän sen oli kertonut mutta ei mennyt jakeluun. Siellä tiellä kohdatessaan omiaan hän juurtajaksain selitti kirjoituksia alkaen Mooseksesta kuinka kaikki oli ennustettu tapahtuvaksi.
No, mikäs meidän on vaikeaa ymmärtää kirjoituksista, ehkä Jeesuksen toinen tuleminen kun hän sanoi toinen otetaan ja toinen jätetään, se on totta ja vielä edessä.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6445
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #97 : 06.04.22 - klo:15:09 »
Mikäli muistan oikein se Emmauksen tiellä tapahtunut keskustelu oli sen jälkeen, kun Jeesus oli noussut kuolleista?
Ehkä se auttoi menemään paremmin jakeluun. :)

Poissa pax

  • Viestejä: 1712
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #98 : 06.04.22 - klo:20:25 »
Juu, ylösnousemuksen jälkeen eikä muuten vieläkään meinannut mennä jakeluun kun luulivat Jeesusta aaveeksi niin että Jeesuksen piti pyytää syötävää että näkivät hänen syövän kun aaveet eivät syö.   :D

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6445
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #99 : 06.04.22 - klo:20:49 »
Jeesuksen vastaus oli hyvin realistinen  :D

Poissa pax

  • Viestejä: 1712
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #100 : 13.04.22 - klo:20:53 »
Mikä se veden liikuttaminen/kuohuttaminen mahtoi olla Betesdan lammikolla, rampa sanoi että aina joku ehtii ennen häntä, eli paransi yhden vain???

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #101 : 14.04.22 - klo:13:14 »
 :-[ Taas täytyy laittaa linkki, koska en osaa niin hyvin selittää. Tiesin kuitenkin, ettei kyseessä ole tavallinen terveyslammikko. Oikeasti hyvä kysymys Pax!  :)

http://www.luterilainen.com.r-serv.kotisivut.com/fi/lue/saarnoja/joh-5-1-14-ettei-sinulle-jotakin-pahempaa-tapahtuisi

Poissa pax

  • Viestejä: 1712
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #102 : 05.05.22 - klo:19:29 »
Minua on koskettanut se miten ihmiset Raamatussa kokivat kun Jeesus tuli heidän sisäisen maailman koskettamaksi, esimerkiksi Sakkeus kohtaamisessa silkkisispuun oksalla ja Pietari suuren kalansaaliin kanssa. Ihminen kokee hetkessä Jumalan suuruuden, Jumala kuin kääntää kasvonsa ihmisen puoleen ja miten ihminen siinä reagoi. Itsellänikin on asiasta vahva kokemus kun Jumala eräässä asiassa ”käänsi kasvonsa” minun puoleeni.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6445
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #103 : 15.05.22 - klo:18:44 »
Wautsi, tulin kirjoittamaan Sakkeuksesta kuin Paxin viestin tuossa yllä  :D :D

Minua juuri kosketti Sakkeuksen kertomus myös!
Ja ajattelin, että pitäisi kirjoittaa siitä, mutta tein lähtöä tästä pois, mutta sitten päätin kuitenkin jakaa mitä oli sydämellä.

Minulle tuli mieleen tämä lause: jos haluat nähdä Jeesuksen, Hän löytää sinut ja kohtaa sinut. :)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6445
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #104 : 15.05.22 - klo:18:55 »
Toivottavasti ei loukkaannuta, että laitan tähän musaviestin.
Joskus on kiva jakaa jotain hengellistä musiikin kautta. Musaketju ei näy vierailijoille.

Tää laulu tuli jostain mielen kammioista mieleen. Usko Jumalaan.

Vanha LP levy  ;D

https://www.youtube.com/watch?v=ctVzTnbQhlI