Kirjoittaja Aihe: Raamattua Päivän Sanaksi!  (Luettu 7163 kertaa)

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #105 : 15.07.22 - klo:12:48 »
"Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii." 1.Kor.13:4-7

(Tätä kuuluu muutenkin tutkia, kuin kuulla hääsaarnassa!)

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #106 : 16.07.22 - klo:12:08 »
"Minä en tee tyhjäksi Jumalan armoa; jos näet vanhurskaus saadaan lakia noudattamalla, silloin Kristus on kuollut turhaan." ( Gal.2:21)

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #107 : 17.07.22 - klo:13:06 »
Hepr. 13:7–16
"7 Muistakaa johtajianne, niitä, jotka julistivat teille Jumalan sanaa. Pitäkää mielessänne, miten he elämänsä elivät, ja ottakaa heidän uskonsa esikuvaksenne. 8 Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja ikuisesti. 9 Älkää antako kaikenlaisten vieraiden oppien johtaa itseänne harhaan. Meidän sydämemme tulee vahvistua armosta, ei ruoista, jotka eivät ole ketään hyödyttäneet. 10 Meillä on alttari, jonka uhria ei liiton teltassa palvelevien ole lupa syödä. 11 Tehän tiedätte, että kun ylipappi syntien sovittamiseksi vie kaikkeinpyhimpään eläinten verta, näiden eläinten ruhot poltetaan leirin ulkopuolella. 12 Siksi myös Jeesus kärsi ja kuoli kaupunginportin ulkopuolella pyhittääkseen kansan omalla verellään. 13 Lähtekäämme siis hänen luokseen leirin ulkopuolelle, hänen häväistystään kantaen. 14 Eihän meillä täällä ole pysyvää kaupunkia, vaan me odotamme ikävöiden sitä kaupunkia, joka tulee. 15 Olkaamme sen tähden hänen välityksellään alati uhraamassa Jumalalle kiitosuhria, niiden huulten hedelmää, jotka tunnustavat hänen nimeään. 16 Älkää myöskään unohtako tehdä hyvää ja antaa omastanne, sillä sellaiset uhrit ovat Jumalalle mieleen."

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #108 : 18.07.22 - klo:14:42 »
Jos ja kun Jumala sanoo, että olet vanhurskas ja syytön, se pätee, vaikka kuka väittäisi muuta.

Room 5:1 "Koska olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, meillä on rauha Jumalan kanssa."

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #109 : 19.07.22 - klo:12:57 »
Matt. 11:27–30
"Herra sanoi opetuslapsilleen: 27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa. 28 "Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon. 29 Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon. 30 Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt."

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #110 : 20.07.22 - klo:12:32 »
Matt.5:43. "Te kuulitte
sanotuksi: rakasta lähimmäistäsi, ja vihaa vihollistasi;
44. Mutta minä sanon teille: rakastakaat vihollisianne; siunatkaat niitä, jotka
teitä sadattavat; tehkäät niille hyvin, jotka teitä vihaavat, ja rukoilkaat niiden
edestä, jotka teitä vainoavat ja vahingoittavat,
45. Että te olisitte teidän Isänne pojat, joka on taivaissa; sillä hän sallii
aurinkonsa koittaa niin pahain ylitse kuin hyvienkin, ja antaa sataa niin
väärille kuin vanhurskaillekin.

46. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitäkin rakastavat, mitä teidän siitä
palkkaa on? eikö Publikaanit myös niin tee?
47. Ja jos te ainoastaan veljienne kanssa soveliaat olette, mitä te sen kanssa
erinomaista teette? eikö Publikaanit myös niin tee?
48. Olkaat siis te täydelliset, niin kuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen
on."


Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #111 : 20.07.22 - klo:21:45 »
21.7.2022

Matteus 16:26 ” Mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? ”

22.7.2022

»Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta.» Luotettava ei ole se, joka itse suosittelee itseään, vaan se, jota Herra suosittelee."
2. Korinttilaiskirje 10:17-18


Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #112 : 23.07.22 - klo:17:52 »
Room. 12:1–3
"1 Jumalan armahtavaan laupeuteen vedoten kehotan teitä, veljet: Antakaa koko elämänne pyhäksi ja eläväksi, Jumalalle mieluisaksi uhriksi. Näin te palvelette Jumalaa järjellisellä tavalla. 2 Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne, niin että osaatte arvioida, mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä. 3 Sen armon perusteella, joka minulle on annettu, sanon teille jokaiselle: älkää ajatelko itsestänne liikoja, enempää kuin on aihetta ajatella, vaan pitäkää ajatuksenne kohtuuden rajoissa, kukin sen uskon määrän mukaan, jonka Jumala on hänelle antanut."


Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #113 : 24.07.22 - klo:12:04 »
Mutta, synneilläkin on eronsa. On syntiä jonka puolesta voi rukoilla, että se häviäisi, ja on syntiä jonka puolesta " ei tule/tarvitse/voi rukoilla"..... 1.Joh.5:16 "

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #114 : 25.07.22 - klo:11:50 »
"Sananlaskut 9 - Raamattu 1992 (KR92) - RAAMATTU.FI
Jos omahyväistä ojennat, hän pilkkaa sinua, jos jumalatonta nuhtelet, saat solvauksen. 8 Omahyväistä älä nuhtele, hän vihastuu sinuun, nuhtele viisasta, niin hän rakastaa sinua. 9. 9:9. Matt. 13:12. Neuvo viisasta, ja hän viisastuu yhä, opeta hurskasta, ja hän oppii lisää.

https://raamattu.fi/raamattu/KR92/PRO.9/Sananlaskut-9"

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #115 : 26.07.22 - klo:11:58 »
Jumalan hallinnassa näköjään kaikki on siis erilaista kuin maailmassamme, silloin kun olen heikko (itsessäni), olen väkevä Jumalan silmissä.

"2. Kor.12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

2. Kor. 12:10
Sen tähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä."

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #116 : 27.07.22 - klo:12:38 »
. Timoteuskirje 3 - Raamattu 1933/-38 (KR38) - RAAMATTU.FI
"Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi. 13 Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen. 14. 3:14 . 2. Tim. 2:2 Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut, 15."

https://raamattu.fi/raamattu/KR38/2TI.3/2.-Timoteuskirje-3

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #117 : 28.07.22 - klo:13:24 »
 :) Anteeksi taas, mutta "armolahja" neuvoi!

Päivän Sana
28.07.22

Tulkaa, selvittäkäämme miten asia on, sanoo Herra. – Vaikka teidän syntinne ovat verenpunaiset, ne tulevat valkeiksi kuin lumi. Vaikka ne ovat purppuranpunaiset, ne tulevat valkeiksi kuin puhdas villa. Jes. 1:18
Kuinka kipeästi synti sydäntä raastaa. Toisten synnit satuttavat, omat synnit syövät sielunrauhan. Jeesukseen uskovina tahdomme elää hyvällä omallatunnolla ja vaeltaa Raamatun sanan mukaan. Mitä kauemmin kuljemme tiellä, opimme, kuinka mahdoton on oman sydämemme pimeys. Kuinka pohjaan saakka itsekäs on uskovakin ihminen. Uskovien yhteisöt ovat ihmisten yhteisöjä, joissa näkyy ihmisen käden jälki. Herramme kutsuu meitä siksi selvittämään syntejämme kanssaan aina uudelleen. Niin tahdomme kristittyinä sydämestämme tehdä. Verenpunaiset ja purppuranpunaiset syntimme hän lupaa antaa anteeksi. Tähän päivään saakka anteeksiantamus on minua kantanut. Kiitos, rakas Jeesus, että saan nytkin syntini ja syyllisyyteni anteeksi Kristuksen tähden.

Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä lupaus kantaa.
© Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #118 : 29.07.22 - klo:12:15 »
Päivän Sana    (yksi tärkeimmistä asioista maailmassa)
29.07.22

"Siitä me ymmärrämme, että totuus on meissä, ja me voimme hänen edessään rauhoittaa sydämemme, jos se meitä jostakin syyttää. Jumala on meidän sydäntämme suurempi ja tietää kaiken." 1 Joh. 3:19–20


('Ihmisen mieli osaa itsensä syyllistämisen taidon. Terve syyllisyys on hyvästä ja Jumalan lahja. Se auttaa näkemään itsensä oikeassa suhteessa Jumalaan. Sydän saattaa kuitenkin syyttää menneistä asioista, jotka on jo saatu anteeksi. Sydän syyttää Jumalan omaa, niin kuin sille olisi annettu siihen valta. On tärkeää muistaa, että Jumala on suurempi kuin syyttävä sydämemme ja voimakkaampi kuin kaikki ennen tai nyt tehdyt syntimme. Jumala on suurempi, eikä Jeesus heitä luokseen tulevaa koskaan pois. Ei varsinkaan sitä, jonka sydän on haavoilla. Jeesus ottaa haavoitetun, syyllisyydestä kärsivän lapsensa syliinsä ja vakuuttaa, että hänen kalliin sovintoverensä tähden synnit ovat anteeksiannetut. Sinäkin saat uskoa hänen lupauksensa rohkeasti nyt omaksesi.)
Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä lupaus kantaa.
© Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy
'

Kyllä tämmöiset on tarkoitettu koko ihmiskunnalle ja varsinkin uskoville!

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #119 : 30.07.22 - klo:12:08 »
30.7.2022
Matt. 12:30–37
Herra sanoi: 30 Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa. 31 "Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta. 32 Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa. 33 "Jos puu on hyvä, sen hedelmäkin on hyvä, mutta jos puu on huono, sen hedelmäkin on huono. Hedelmästään puu tunnetaan. 34 Te käärmeen sikiöt, kuinka teidän puheenne voisi olla hyvää, kun itse olette pahoja! Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu. 35 Hyvä ihminen tuo hyvyytensä varastosta esiin hyvää, paha ihminen pahuutensa varastosta pahaa. 36 Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. 37 Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi."

-----------------

Myös lukekaa, saa tietty muualtakin lukea! Joku kommentti ainakin joskus olisi kiva.

https://sro.fi/paivan-sana/