Kirjoittaja Aihe: Esirukouspyyntöjä  (Luettu 66140 kertaa)

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #570 : 21.01.22 - klo:12:29 »
Asia selvä. Kun ei tunne asiaa, mielikuvitus tulee tilalle. Toivottavasti et pahentunut! Jatkan mielelläni esirukouksia, vaikka katson sellaiset lähinnä perhe, seurakunta ja muut läheiset asiaksi. 
Ei se kuitenkaan ole väärin ja on siirtynyt luterilaisuuteen muista uskonnoista ihan hyvänä asiana.  :)
En ollenkaan pahastunut. Eihän toisen asioita voi tietää, ellei se toinen kerro.   :)

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #571 : 20.02.22 - klo:13:30 »
Kyllä se alan vaihto sittenkin onnistuu tässä iässä. Olen monta kertaa rukoillut, että löytäisin työn, jota jaksan tehdä - siis jonkinlaisen konkreettisen työn, enkä enää "aivotyötä". Otin pari viikkoa sitten yhteyttä tuttuun miehen, jolla on kahdeksan hengen yritys joka tekee konkreettisia esineitä puusta ja metallista. Yhteydenottoni ajoitus taisi olla hyvä, koska hänen yrityksestään on lähdössä pois yksi työntekijä... ja nyt minulla on sitten allekirjoitettuna työsopimus sinne, työt alkavat maaliskuun alussa.  :)

Koen tämän selvänä Jumalan johdatuksena. Jotenkin kaikki on nyt vain loksahtanut kohdalleen. Kiitos esirukouksistanne!

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #572 : 20.02.22 - klo:13:58 »
Mahtava juttu ja todella Jumalan johdatus.
Tiedän kokemuksesta että 55+ ikäisten lähes mahdoton saada töitä.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #573 : 20.02.22 - klo:15:24 »
Kiitos armosta, jota olen saanut kohdata saadessani uuden työpaikan näissä olosuhteissa. Suo minun myös armostasi menestyä uudessa työssäni, on luterilaisen kiitosrukous!
Terveellistä myös muistaa: "Matt. 5:45: Hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin ja antaa sataa niin vanhurskaille kuin väärillekin.

 :D myös puolestasi ja kiitän iloisena.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #574 : 20.02.22 - klo:15:59 »
Kyllä se alan vaihto sittenkin onnistuu tässä iässä. Olen monta kertaa rukoillut, että löytäisin työn, jota jaksan tehdä - siis jonkinlaisen konkreettisen työn, enkä enää "aivotyötä". Otin pari viikkoa sitten yhteyttä tuttuun miehen, jolla on kahdeksan hengen yritys joka tekee konkreettisia esineitä puusta ja metallista. Yhteydenottoni ajoitus taisi olla hyvä, koska hänen yrityksestään on lähdössä pois yksi työntekijä... ja nyt minulla on sitten allekirjoitettuna työsopimus sinne, työt alkavat maaliskuun alussa.  :)

Koen tämän selvänä Jumalan johdatuksena. Jotenkin kaikki on nyt vain loksahtanut kohdalleen. Kiitos esirukouksistanne!

Hieno juttu! Kiitos Herralle!

Joo se on fiksu idea burnoutin jälkeen: löytää töitä missä alaan kuuluva "aivotyö" ei tule sillä tavalla vastaan.
Aivoista se alkaa, burn out.
Olen usein ajatellut tuota.
Muistan kun työkaveri vanhassa työssäni sanoi, että hän joskus haaveilee olevansa olutkuorma-auton kuljettaja. ;D

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #575 : 28.02.22 - klo:10:43 »
(ystäväni välitti minulle tämän viestin)

Saimme eilen illalla tällaisen viestin ystävältämme Kiovasta: Haluan rohkaista teitä tuttujen sotilaiden ja muiden tavallisten ihmisten sanoilla, jotka tulevat sodan eri rintamilta. He kertovat:

”Tunnemme teidän rukoustukenne. Joskus tapahtuu jotain todella selittämätöntä, ihan kuin näkymätön käsi todella ohjaisi luoteja ja muita ammuksia meistä pois niin, että ne lentävät ohitse.
Saamme voittoja hyvin vaikeissa tilanteissa, aivan kuin joku johtaisi niitä.
Muutumme näkymättömiksi viholliselle, mutta itse näemme heidät täydessä pimeydessä ja tiedämme mitä ja miten toimia.
Tämä kaikki rohkaisee meitä ja antaa voimia. Uskomme, että itse Herra Jeesus puolustaa Ukrainaa.
Pyydämme, älkää lopettako rukouksianne, vaan rukoilkaa yhä edelleen. Tarvitsemme teitä!”

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #576 : 28.02.22 - klo:11:23 »
Kaikki rukoilevat. Kiitos tiedosta! (Toivottavasti ei ole propakandaa kuitenkaan, mutta hyväksyn silti rohkaisevana.)
Rohkeasti voi nyt rukoilla hengessä ja totuudessa, että Venäjä kertakaikkiaan häviäisi sodan, koska on syyllinen tähän sotaan eikä Jumalamme ole koskaan vääryyden puolella.
Jumala armahtakoon Kristuksessa kuitenkin kaikki kaatuneet ja muut uhrit.
Evankeliumiakin tulisi silti julistaa rohkeasti kaikille ja ehkäpä nyt on oikein, että juutalaiset siirretään Israeliin, vaikka ei sielläkään rauhaa täysin koskaan ole.

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #577 : 28.02.22 - klo:19:24 »
Pitää rukoilla että Putin sivuun ja äkkiä.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #578 : 01.03.22 - klo:15:56 »
Pitää rukoilla että Putin sivuun ja äkkiä.

Minulla on se käsitys, että nyt rukoillaan paljon enemmän kun aikoihin. Hyvä niin. Jos ja kun Jumala puuttuu tähän hirvittävään kehitykseen, Ukraina ja muut kansat saavat avun. Jatketaan rukousta.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #579 : 02.03.22 - klo:15:43 »
Luin tänään että pitää rukoilla hengessä ja totuudessa. Pohdin mitä on hengessä rukoileminen , sitäkö että myös Pyhä Henki meissä rukoilee otollisia rukouksia Jumalan puoleen ja hän on totuudenhenki.
Eikä Jumalaa voi sanoa Isäksi ellei ole ottanut Jeesuksen sovitustyöhön vastaan.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #580 : 02.03.22 - klo:15:58 »
Niin, sellaisia rukoilijoita Jumala tahtoo. Kyllä hän kuulee tietysti epäilijöidenkin hätärukoukset ja kaikkien muidenkin, mutta ei tykkää manipuloivista, turhan monisanaisista rukousmyllyistä eikä mielistelevistä jne.  ( Joh. 4: 23-24 ja Mat.6: 7-9)

(Hengessä tarkoittaa ennen kaikkea pyhyyttä, uskoa, nöyryyttä, kiitollisuutta ja kunnioitusta; totuus totuudellisuutta.)  :)

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #581 : 02.03.22 - klo:16:02 »
Juu näin on Stiina.

Olen yleensä lyhytsanainen rukoilija, muiden aikana rukoilusta voi tulla näytös, ei enää niin kohdistu Jumalalle vaan ihmisten korville.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #582 : 07.03.22 - klo:00:26 »
Koska haluan rukoilla yhdessä uskovien kanssa, laitan rukouksen tähän, koska uskon että moni muukin rukoilee samaa.
Herra pyydän, että olet ukrainalaisten kanssa kun Venäjä piirittää Kiovaa. Herra auta! Ole ukrainalaisten tuki varjele heitä.
Pyydän että estät tuhoa siellä ja suojelet heitän presidenttiään! En ymmärrä rukousta, mutta neuvot meitä rukoilemaan joten teen työtä käskettyä. Herra ole heidän varjelinsa! Jeesuksen, Poikasi nimessä tätä pyydän.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #583 : 07.03.22 - klo:13:48 »
Kyllä on todella tärkeää kaikin puolin uskovana rukoilla ja esirukoilla. Uskon myös, että Jumalalta saa pyytää myös todella suuria, vaikka en yhtään karismaatikko olekaan.
Siksi lisään Sandian ja muiden rukoukseen vielä rohkeasti, että Jumala antaisi Ukrainalle armosta voiton, sillä näkisin tämän oikeaksi.
Samoin uskovina osaamme myös rukoilla Venäjän ja sen sotilaiden puolesta, että pääsisivät kotiin ja kestäisivät sekä että kaikki kääntyisivät Jumalan puoleen jne.
Uskovanakin minun on vaikea rukoilla Putinin yms. puolesta, mutta joku varmaan pystyy aidosti.
(Joka tapauksessa tämä on nyt niin järkyttävää, että ei pysty uskovanakaan enää tunteella seuraamaan tapahtumia, joten koko maailmankin ja Suomen sekä Euroopan puolesta tulee rukoilla myös herätystä ja kääntymystä sekä uskoa Kolmiyhteiseen Jumalaan. Mitenköhän voisimme toteuttaa, kun maallistunut aikamme on mitä on ja uskomme ei ole vilpitöntä ja puhdasta eikä paljoa muutakaan kuin itsekkyyttä (useilla ja minulla?)

"Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.” (Jaak. 5:16).

Efesolaiskirje 2:8-9 FB38
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta — se on Jumalan lahja — ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi."
FB38: Kirkkoraamattu 1933/38

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Esirukouspyyntöjä
« Vastaus #584 : 09.03.22 - klo:19:03 »
(Sain tämän juuri ystävältäni)

Viime hetken pyyntö Ukrainan kirkolta

Rakkaat ystävät, veljet ja sisaret kaikkialta maailmamme. Käännymme puoleenne tällä meidän kaikkien pimeällä hetkellä, kun räjähdysten tummat pilvet peittävät auringon pääkaupunkimme yllä. Tänä iltana Venäjän federaation eliittierikoisjoukot hyökkäävät yhdessä Tšetšenian joukkojen kanssa yhteen maailman vanhimmista ja kauneimmista kaupungeista, Itä-Euroopan henkisestä pääkaupungista - Kiovan kaupungista. Katuprikaatit ovat jo käynnissä Kiovassa, ja pääkaupunkia puolustavat kaikki, joka osaa käyttää asetta, myös eläkeläiset, opiskelijat ja koululaiset.
Seuraava yö ja huominen ovat kriittisiä, vaakalaudalla on kaikki, mihin koko sivistynyt maailma on tähän mennessä uskonut ja rakentanut. Kyyneleet silmissämme pyydämme sinua viettämään kaiken tämän ajan paastoamalla ja rukoillen Jumalaa riippumatta siitä, millä aikavyöhykkeellä olet. Rukoile Herraa suojelemaan meitä hullujen laumoilta, jotka haluavat pilkata Jumalan uskoa ja totuutta.

Lähetä tämä viesti kaikille ystävillesi, perheellesi ja ystävillesi Euroopassa, Aasiassa, Amerikassa ja kaikkialla maailmassa!

Rukous on vahvempi vihollinen!

Rakkaudella ja toivolla Herrassa.
Veljesi ja sisaresi Ukrainasta💙💛 Judy Pelleboerilta