Kirjoittaja Aihe: Rukousvastaukset  (Luettu 7227 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Rukousvastaukset
« Vastaus #15 : 26.01.20 - klo:12:55 »
Vamo puhui jokin aika sitten, että pitäisi pyytää Taivaan Isältä lumisadetta ihan siksi, että lumettomuus ei pilaisi maanviljelijöitten satoa. No, viime yönä satoi sitten lunta n. 15 cm.

Meillä on pihassa aika iso putsattava alue ja joskus se tuntuu liian isolta urakalta. Sanoinkin vaimolle, että kun seuraavan kerran pyydät lumisadetta, niin älä pyydä niin paljoa…  ;) ;) ;)
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Rukousvastaukset
« Vastaus #16 : 26.01.20 - klo:13:04 »
Meillä on pihassa aika iso putsattava alue ja joskus se tuntuu liian isolta urakalta.
Voi hyvä veli, mikset vain lapioi pientä polkua ulko-ovelta kadulle, ja autolle juuri auton mentävää väylää eikä yhtään leveämpää?  ;)

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Rukousvastaukset
« Vastaus #17 : 26.01.20 - klo:14:00 »
Meillä on pihassa aika iso putsattava alue ja joskus se tuntuu liian isolta urakalta.
Voi hyvä veli, mikset vain lapioi pientä polkua ulko-ovelta kadulle, ja autolle juuri auton mentävää väylää eikä yhtään leveämpää?  ;)

Kyllä siinäkin työtä piisaa, kun on pitkä ja leveä limusiini. Ei tuommoista 10 metriä pitkää amerikanrautaa voi pihalta peruttaa kadulle -liian vaarallista- vaan pitää luoda pihalle kääntöpaikka. Positiivista tässä on se, että lumityöt pitävät veli Pauluksen lihakset vetreinä. Kyllä siinä vaimo varmasti saa ylpeänä katsella ikkunasta miehensä reipasta puuhastelua pihalla, kun lumi lentää ja pöllyää  ;)  ;D
« Viimeksi muokattu: 26.01.20 - klo:20:44 kirjoittanut Oloneuvos »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Rukousvastaukset
« Vastaus #18 : 26.01.20 - klo:19:45 »
Vamo puhui jokin aika sitten, että pitäisi pyytää Taivaan Isältä lumisadetta ihan siksi, että lumettomuus ei pilaisi maanviljelijöitten satoa. No, viime yönä satoi sitten lunta n. 15 cm.

Meillä on pihassa aika iso putsattava alue ja joskus se tuntuu liian isolta urakalta. Sanoinkin vaimolle, että kun seuraavan kerran pyydät lumisadetta, niin älä pyydä niin paljoa…  ;) ;) ;)

Vaimon vointi on parempi kuin silloin kun pyysit rukoustukeamme?

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Rukousvastaukset
« Vastaus #19 : 26.01.20 - klo:20:45 »
Vamo puhui jokin aika sitten, että pitäisi pyytää Taivaan Isältä lumisadetta ihan siksi, että lumettomuus ei pilaisi maanviljelijöitten satoa. No, viime yönä satoi sitten lunta n. 15 cm.

Meillä on pihassa aika iso putsattava alue ja joskus se tuntuu liian isolta urakalta. Sanoinkin vaimolle, että kun seuraavan kerran pyydät lumisadetta, niin älä pyydä niin paljoa…  ;) ;) ;)

Vaimon vointi on parempi kuin silloin kun pyysit rukoustukeamme?

Siinä mielessä tilanne on parempi, että hän saa olla kotona ja lääkityksellä koetetaan pitää sairaus kurissa. Joitakin pieniä kävelylenkkejä olemme jo tehneet. Kipuja hänellä kuitenkin on lähes päivittäin ja varsinkin öisin. Olen kiitollinen rukoustuesta.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Rukousvastaukset
« Vastaus #20 : 26.01.20 - klo:21:28 »
Vaimon vointi on parempi kuin silloin kun pyysit rukoustukeamme?
Siinä mielessä tilanne on parempi, että hän saa olla kotona ja lääkityksellä koetetaan pitää sairaus kurissa. Joitakin pieniä kävelylenkkejä olemme jo tehneet. Kipuja hänellä kuitenkin on lähes päivittäin ja varsinkin öisin. Olen kiitollinen rukoustuesta.

Paulus, meitä on useita, jotka muistamme rukouksissa vaimoasi, Sinua ja lapsianne perheineen. Minulla itselläni on valtavan hyviä ja lämpimiä muistoja joita olen saanut kodissanne kokea.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Rukousvastaukset
« Vastaus #21 : 26.01.20 - klo:21:44 »

Paulus, meitä on useita, jotka muistamme rukouksissa vaimoasi, Sinua ja lapsianne perheineen. Minulla itselläni on valtavan hyviä ja lämpimiä muistoja joita olen saanut kodissanne kokea.

Tämä on tosi miellyttävää "kuultavaa". Muistat varmaan sen pikkupojan, jonka kanssa ystävystyit. Täyttää ensi syksynä 15. Pojalla on ollut monia vaikeuksia ja häntäkin saa muistaa rukouksin (olen varmaan jo tukea pyytänytkin).
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Rukousvastaukset
« Vastaus #22 : 28.01.20 - klo:23:39 »

Paulus, meitä on useita, jotka muistamme rukouksissa vaimoasi, Sinua ja lapsianne perheineen. Minulla itselläni on valtavan hyviä ja lämpimiä muistoja joita olen saanut kodissanne kokea.

Tämä on tosi miellyttävää "kuultavaa". Muistat varmaan sen pikkupojan, jonka kanssa ystävystyit. Täyttää ensi syksynä 15. Pojalla on ollut monia vaikeuksia ja häntäkin saa muistaa rukouksin (olen varmaan jo tukea pyytänytkin).
Muistan teitä kaikkia.
Poika jäi mieleeni, kun kertoi sydämellään olevia asioita, mutta mieleeni jäi myös innokas tyttönen, ehkä pojan pikkusisko. Lapset toisinaan kertovat perheensä ja vanhempiensa asioista mutkattomasti jos luottavat kuulijaan. Ilmeisesti olin voittanut heidän luottamuksensa. Heitä ja vanhempiaan muistan kun mieleeni nousevat. Olen tämmöinen laiska rukoilemaan - rukoilen vain silloin kun ihmiset sydämelleni tulevat. En oikein osaa selittää, mutta vanhana kristittynä varmaan ymmärrätkin asian. Toistan alussa kirjoittamani: muistan teitä kaikkia -ja se tuntuu sydämessä hyvältä. Herra kuulee Sinua, kun rukoilet jälkikasvusi puolesta.
« Viimeksi muokattu: 28.01.20 - klo:23:45 kirjoittanut Oloneuvos »

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Rukousvastaukset
« Vastaus #23 : 29.01.20 - klo:09:14 »
Olen tämmöinen laiska rukoilemaan - rukoilen vain silloin kun ihmiset sydämelleni tulevat. En oikein osaa selittää, mutta vanhana kristittynä varmaan ymmärrätkin asian. Toistan alussa kirjoittamani: muistan teitä kaikkia -ja se tuntuu sydämessä hyvältä. Herra kuulee Sinua, kun rukoilet jälkikasvusi puolesta.

Täällä toinen laiska rukoilija. Ymmärrän rukouksen kuitenkin niin, että se on enemmän asenne kuin jokin määritelty teko. Siihen näyttäisi viittaavan myös kehoitus: rukoilkaa lakkaamatta.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Rukousvastaukset
« Vastaus #24 : 15.02.21 - klo:15:42 »
Sain selvän rukousvastauksen Herralta eilen.  :)
Olin ajatuksissani epämiellyttävän hankalassa tilanteessa erään henkilön kanssa sen suhteen miten tämä henkilö reagoi minuun. Olin häpeissäni ja ihmettelin että miten minä noin mokasin. Oli tosi paha olo ja tunsin syyllisyyttä.
En tiennyt miten ajatella siitä ja miten sovittaa se tilanne mielessäni.

Olin rukoillut että Herra ratkaisi asian, kun itse en siihen pysty.
Toissa yönä sitten ikäänkuin unessa sain selvyyden asiaan. Minulle yksinkertaisesti muistui mieleen mitä tilanteessa ITSE ASIASSA tapahtui ja mikä oli koko keskustelun konteksti. Se oli minulta jotenkin hämärtynyt kun automaattisesti hyppäsin syyllisyydentunteisiin.

Muistin siis selvästi mikä se oli mihin vastasin ja kommenttini oli täysin pätevä ja asiallinen siihen kontekstiin missä se olikin!! En tajua miten se jotenkin hämärtyi. Ihmispelko ja arkuus joskus vielä pukkaa esille ja otan syyn itselleni ikäänkuin automaattisesti. 

Olin todella helpoittunut ja kiitollinen.

Luen psalmeja iltaisin ja tämä tuli eilen illalla ja koen, että vahvisti asian.

sinä, joka pelastat minut vihollisistani ja korotat minut vastustajaini ylitse ja päästät minut väkivaltaisesta miehestä.
50. Sentähden minä ylistän sinua, Herra, kansojen keskuudessa ja veisaan sinun nimesi kiitosta.


Psalmi 18:49,50
« Viimeksi muokattu: 15.02.21 - klo:15:57 kirjoittanut sandia »

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: Rukousvastaukset
« Vastaus #25 : 15.02.21 - klo:17:39 »
Miten ihana kuulla, että Herra auttoi sinua, kun olit kiirehtinyt tähän:
Lainaus
automaattisesti hyppäsin syyllisyydentunteisiin

Minua tämä rohkaisi paljon. Opettavaa. :)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Rukousvastaukset
« Vastaus #26 : 15.02.21 - klo:18:15 »
Juu kun uskaltaa myöntää että on itse jumissa ja avuton ja kääntyy Herran puoleen, niin hän kyllä auttaa.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Rukousvastaukset
« Vastaus #27 : 23.09.21 - klo:14:07 »
Pyysin täällä esirukousta tilanteen puolesta missä nainen oli todella vaarassa menettää lapsensa lopullisesti valtiolle.
Ja koin, että asian ei kuuluisi tässä tapauksessa mennä tuohon suuntaan.
Oikeudenkäynti on peruutettu ja lastensuojeluviranomaiset muuttivat päämäksi perheen yhdístämisen.
Kiitos Herralle!


Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: Rukousvastaukset
« Vastaus #28 : 23.09.21 - klo:17:51 »
Kiitos Jeesus.

Riemullinen rukousvastaus.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Rukousvastaukset
« Vastaus #29 : 27.11.21 - klo:11:32 »
 :) Sopii tänne!

Asa rukoili Herraa, Jumalaansa: ”Herra, sinä voit auttaa yhtä hyvin heikkoa kuin väkevääkin. Auta nyt meitä, Herra, meidän Jumalamme! 2. Aik. 14:10.
Elämän vaikeissa kohdissa Jumalan läsnäolo ja armon evankeliumi lohduttavat. Ne kantavat, kun itse ei enää jaksa. Lohdutuksen sanat voivat koskettaa hyvin erilaisia tilanteita ja kokemuksia. Joskus pilkataan lausetta ”Jeesus on vastaus” kysymällä: ”Mikä olikaan kysymys.” Kristitty vastaa siihen: ”Ei väliä, Jeesus on silti vastaus.” Toki pilkan kohde on varsinaisesti kaikkien asioiden hengellistäminen, ja sellainen on kyllä ongelmallista.
Väärinkäytöstä huolimatta evankeliumi on todellinen lääke, joka on annettu arkisen elämän keskelle. Kristillinen usko ei ole tietenkään elämänparantamis-automaatti, eikä se ole takuu ongelmattomuudesta. Usko ei tarkoita aina kipujen poistumista tai vaikeuksien pikaista ratkeamista. Mutta usko, niin kuin rukouskin, on Jumalan laskemista hätään. Niiden keskellä hän kantaa meidät ja hätämme.

Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä lapsen lailla.
© Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy